Moottorin vikavalo vilkkuu

Lottovoittoa odot.

Mulla Fiat punto, 5 vuotta vanha ja viime viikolla tehty iso huolto ja samalla nollattu vikakoodi kun moottorin vikavalo paloi. HUollossa sanoivat että ei autossa mitään vikaa, kai ollut joku ohimenevä häiriö kun paloi viime vuonna muutamia kertoja moottorin vikavalo. No vikakoodi nollattiin yms ja maksettuani huollon, katsastuksen, pallonivelen vaihdon yms ja lähes 1000 e köyhempänä kuvittelin että auto kunnossa.

No eilen töistä lähtiessä moottorin vikavalo vilkkui 5 kertaa ja sammui sitten. Aamulla ei vikavaloa näkynyt, mutta nyt taas töistä lähtiessä vikavalo vilkkui ja sammui. Eli kai se on taas vietävä auto korjattavaksi, tulee aika kalliiksi nää remontit kun niitä joutuu koko ajan tekemään.

Mitä tuo vilkkuva valo tarkoittaa? ohjekirjan mukaan katalysaattori olis menossa paskaks, mutta kuitenki päästöt oli ok viime viikolla kun katsastettiin auto. Paskempaa autoa saa hakea.

35

17734

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Auto insinööri

      Sehän on tietenkin auton vika että olet valinnut ylihintaisen huollon joka vain kuittaa vikakoodit selvittämättö niiden syitä. Samoin auton vika on että sitä pitää katsastaa ja kuluvat osat kuluu.
      Vaihda katalysaattori kun ohjekirjassa niin kerrotaan.

      • lottovoittoa odot.

        eikö katalysaattrin rikki meno tms. pitäs näkyä päästöissä? Tai auton käynnissä yms. Auto käy hyvin, ei tärise, ei pätki jne...


      • Auto insinööri
        lottovoittoa odot. kirjoitti:

        eikö katalysaattrin rikki meno tms. pitäs näkyä päästöissä? Tai auton käynnissä yms. Auto käy hyvin, ei tärise, ei pätki jne...

        Jos paskempaa autoa saa hakea, mitäpä tuota korjaamaan.
        Käyttämäsi huolto kertoi vian olevan ohimenevä häiriö, josko tuo nytkin menisi ohi. Jos tätä paskaa aletaan korjaamaan, pitäisi tietää kyseinen koodi. Kristallipalloni on määräaikaishuollossa joten en voi katsoa vikaa sieltä. Eipä tosin kiinnostakaan. Paska mikä paska.
        Osta vanha tojota, niihin on halvat huollot, mitään osaa ei tarvitse koskaan vaihtaa. Ja kaikkein parasta on että mitään vikakoodia ei ilmesty koskaan.


      • japsi loota
        Auto insinööri kirjoitti:

        Jos paskempaa autoa saa hakea, mitäpä tuota korjaamaan.
        Käyttämäsi huolto kertoi vian olevan ohimenevä häiriö, josko tuo nytkin menisi ohi. Jos tätä paskaa aletaan korjaamaan, pitäisi tietää kyseinen koodi. Kristallipalloni on määräaikaishuollossa joten en voi katsoa vikaa sieltä. Eipä tosin kiinnostakaan. Paska mikä paska.
        Osta vanha tojota, niihin on halvat huollot, mitään osaa ei tarvitse koskaan vaihtaa. Ja kaikkein parasta on että mitään vikakoodia ei ilmesty koskaan.

        Ei ole hullumpaa ehdotusta nähty! Pitäisi ostaa niin vanha japsilaatikko, ettei siinä ole katalysaattoria yms. Siis 20 vuotiasta pukkaa...

        Ja sitten pitäisi olla oma talli ja hitsivehkeet, jotta voisi siihen joka vuosi laittaa neliön verran uutta peltiä. Toki hitsaustaitoakin pitää olla aikalailla, koska mistään ei tahdo löytyä tarpeeksi ehjää paikkaa, mihin kestäisi kiinnittää...

        Kaupan päälle onnettomat ajo-ominaisuudet, varustelutaso mallia suuntavilkut ja ajovalot on ja muuta ei sitten olekaan jne.


      • Auto insinööri
        japsi loota kirjoitti:

        Ei ole hullumpaa ehdotusta nähty! Pitäisi ostaa niin vanha japsilaatikko, ettei siinä ole katalysaattoria yms. Siis 20 vuotiasta pukkaa...

        Ja sitten pitäisi olla oma talli ja hitsivehkeet, jotta voisi siihen joka vuosi laittaa neliön verran uutta peltiä. Toki hitsaustaitoakin pitää olla aikalailla, koska mistään ei tahdo löytyä tarpeeksi ehjää paikkaa, mihin kestäisi kiinnittää...

        Kaupan päälle onnettomat ajo-ominaisuudet, varustelutaso mallia suuntavilkut ja ajovalot on ja muuta ei sitten olekaan jne.

        Sarkasmi on vaikea laji...


      • japsi=pommit
        Auto insinööri kirjoitti:

        Sarkasmi on vaikea laji...

        Ei tuo mitään sarkasmia ollut, vaan elävässä elämässä opittua.

        Vanhat japsilootat eivät todellakaan ole hintansa väärtejä. Niiden ainoa hyvä puoli ovat tojouskovaiset, jotka maksavat niistä ylihintaa. Eli myydä kannattaa, ostaa ei.


      • Yaris2012sol
        japsi loota kirjoitti:

        Ei ole hullumpaa ehdotusta nähty! Pitäisi ostaa niin vanha japsilaatikko, ettei siinä ole katalysaattoria yms. Siis 20 vuotiasta pukkaa...

        Ja sitten pitäisi olla oma talli ja hitsivehkeet, jotta voisi siihen joka vuosi laittaa neliön verran uutta peltiä. Toki hitsaustaitoakin pitää olla aikalailla, koska mistään ei tahdo löytyä tarpeeksi ehjää paikkaa, mihin kestäisi kiinnittää...

        Kaupan päälle onnettomat ajo-ominaisuudet, varustelutaso mallia suuntavilkut ja ajovalot on ja muuta ei sitten olekaan jne.

        Harhaluulot katoaisi koeajamalla ja tutustumalla uusien Toyotien varustelutasoon. Käytin Yarikseni tänään ekassa vuosihuollossa hinta 137e ei paha. Granden eka huolto 3v. sitten yli 400e.


      • GP 1.2 Air
        Yaris2012sol kirjoitti:

        Harhaluulot katoaisi koeajamalla ja tutustumalla uusien Toyotien varustelutasoon. Käytin Yarikseni tänään ekassa vuosihuollossa hinta 137e ei paha. Granden eka huolto 3v. sitten yli 400e.

        Mulla maksoi vuosi sitten ensimmäinen vuosihuolto Grandeeni autokeskuksessa hieman yli 300 €. Silloin kilometrejä oli jotain 26 000 km, vaihtoivat myös mm. tulpat. Nyt mittarissa n. 51 000 km ja kyselin toisen vuosihuollon hintoja autokeskuksesta ja deltasta, molemmissa arvio noin 520 €. En käytä noissa vaan jossakin edullisemmassa paikassa.


      • Anonyymi
        japsi=pommit kirjoitti:

        Ei tuo mitään sarkasmia ollut, vaan elävässä elämässä opittua.

        Vanhat japsilootat eivät todellakaan ole hintansa väärtejä. Niiden ainoa hyvä puoli ovat tojouskovaiset, jotka maksavat niistä ylihintaa. Eli myydä kannattaa, ostaa ei.

        eipä pidä paikkaansa,taidat olla tietoinesi kuulopuheiden varassa,kyllähän toyotat ovat parhaita käyttö autoja ! sitä on varmaan kuunneltu jotain amerikan-auto harrastajaa


    • lottovoittoa odot.

      Aika mielenkiintosta muuten se, että valo alkaa palaa ja vilkkua käynnistyksen jälkeen n. 100 metrin ajon jälkeen, vilkkuu 2-7 kertaa ja sammuu eikä pala sen jälkeen vaikka ajais pitkäänkin.

      Eikö vikavalon sitten pitäisi vilkkua koko ajan ajossa?

      Kone käy nätisti, kierroksia ottaa normaalista, kulkee normaalisti, tyhjäkäynti normaalia, ei savuta tai kuulu mitään outoja ääniä, ei tärisytä yms. Pikkubroidi epäili sähkövikaa, onko muilla ollu samanlaisia oireita autossaan? Ku jotenki en viittis viedä sitä taas vikakoodien katsontaan jos ei taaskaan löydy vikaa. Mutta eihän sitä koskaan tiedä.

    • Lottovoittoa odot.

      No vikakoodi näytti että puola ois rikki. Eli se kai se sitten, huomenna korjaukseen..
      Ihan vaan tiedoksi jos jollain joskus samanlaisia ongelmia, niin ehkä puolassa vika .

      • Lottovoittoa odot.

        Eipä ollu vika siinä, vinkkejä missä vois nyt sitte olla. Vikakoodi edelleen näyttää että sytytyksessä vika.... hohhoijaa...


      • Kokemuksen-nääni
        Lottovoittoa odot. kirjoitti:

        Eipä ollu vika siinä, vinkkejä missä vois nyt sitte olla. Vikakoodi edelleen näyttää että sytytyksessä vika.... hohhoijaa...

        Huollossa revitty tulpanjohtoja, johdoista ja ne vaurioituneet. Ei kestä jos ei osaa ottaa aivan juuresta oikein menetelmin kiinni kun irrottaa. Kokemusta on monen auton kohdalla tästä.


      • Moi Mulla 2006 malli grande. Pätkii ajossa silloin tällöin, vikakoodi ilmoitti "sytytyspuola no 2" uusittiin ja vika korjaantui, kului noin kaksi viikkoa, taas pätkii, vikakoodi ilmoitti "sytytyspuola no 1" uusittiin kuntoon tuli. Kului viikko niin taas satunnaista pätkimistä tai mitä nykimistä se sitten onkin, nyt syttyi vikavalokin. Auto käy ja toimii normaalisti silti. Onko teillä samoja kokemuksia ? Mistä löytyi vika?


    • Auto insinööri

      Kristallipalloni on vielä huollossa. Siihen tuli vikakoodi TGDXKLO6974. Se ilmenee siten että puntojen vikojen selvittäminen etähuoltona ei onnistu.
      Käyttämäni kristallipallohuolto on asiansa osaavaa ja nyt on tilattu varaosa Sinbadin keskusvarastolta. Osat tulevat tuhannen ja yhdenyön kuluttua. Kristallipallohuollon valmistumista odotellessa voisit kertoa puntosi ilmaiseman vikakoodin numeron. Helpottaisi vianhakua.

      Hohhoijjaa voit kertoa puntosi huoltajalle.

      • Riikkis1

        sulla taitaa olla tosi paha olo, otappa ne aamulääkkeet nyt, niin ei tarvii täällä aukoa päätä ja mieli pysyy muutenkin rauhallisena :)


    • Auto insinööri

      Olo on oikein mainio juuri syödyn päivällisen jälkeen. Aamulääkkeitäkään ei tarvita ellei muutamaa kahvikupillista kutsuta lääkkeeksi. Kristallipallohuoltokin ilmoitti varaosien olevan Persian tullissa.
      Lottovoiton odottelija voisi ilmoittaa puntonsa moottorin koon ja vikakoodin, sikäli kun koko autoa on edes olemassa.

    • Ohjekirja muistinvaraisesti sanoo "Moottorin vikavalo saattaa syttyä itsekseen, mikäli ei pala jatkuvasti ei moottorissa ole vikaa. Mikäli jatkuvasti useamman kilometrin matkalla, sammuta moottori ja ota yhteyttä huoltoon."

    • ...

      Minulla Grande punto 07 ja samaa tehny tällä viikolla bensankulutus noussut rajusti, siis 15 l/100 km. Pitäs kai olla 5-8 l/100 km.

      Deltassa kävivät läpi tulpat ja puolan yms. Ja tulivat siihen tulokseen että muutama viikko sitten vaihdettu hihna on ehkä laitettu väärin ja siitä oireet. Auto toimii kuitenkin hyvin, ei sammuile, pätki tai tehoissa ei näy, joten siksi eivät ainekaan ekaksi epäilleet moottorin ohjainyksikköä... Kuulemma noissa Grandeissa ainakin tosi tarkka tuo hihnan oikea ajoitus tms.

      Kirjotan huomenna kuinka käy ja onko tuo se vika. Hope so :)

    • Lottovoittoa odot.

      Nonni , fiasko liikenteessä, kiitos Delta-auton hyvän ja ystävällisen palvelun. Vikana oli huollossa väärin asennettu jakohihna, jako pielessä. (Huollon siis teki eri firma kuin Delta).

    • asentajadelta

      fiiatin sähkövikoja ei merkkiliikkeetkään saa aina korjattua.
      stilo hyvä esimerkki sähköisine opettettavine kaasuineen ja sammumisineen.

    • Stilo_kuski

      Luin autoni ENGINE FAULT vikakoodit:

      - katalysaattorissa jotain häikkää ilmeisesti eli liian korkea lämpötila laukaisi häiriön
      - ilmastointijärjestelämässä paine-sensori varoittelee

      Nämä kaksi vikakoodia, jotka sain luettua. Nollasin koodit pois ja auto pelaa kuin unelma, mitä nyt AIRBAG FAILURE vilkuu ja piippaa 5 minuutin väliein ajon aikana...

      • Kissanystävä

        Airbagia ei tarvita kissaa ulos päästäessä. Muista päästää kissa sisällekin, ettei eläinrääkkäyksestä syytetä. Kissatoimien välillä voit uneksia kilpa-ajosta junan kanssa.


      • Stilo_kuski
        Kissanystävä kirjoitti:

        Airbagia ei tarvita kissaa ulos päästäessä. Muista päästää kissa sisällekin, ettei eläinrääkkäyksestä syytetä. Kissatoimien välillä voit uneksia kilpa-ajosta junan kanssa.

        Unelmoin tosiaan radalla ajamisesta...

        http://www.youtube.com/watch?v=pHpQ-9t4OKg

        ...omalla Fiatillani. Mutta hei, tuossa videollahan minä ajan Fiatillani radalla! Oho!


      • Junakuski
        Stilo_kuski kirjoitti:

        Unelmoin tosiaan radalla ajamisesta...

        http://www.youtube.com/watch?v=pHpQ-9t4OKg

        ...omalla Fiatillani. Mutta hei, tuossa videollahan minä ajan Fiatillani radalla! Oho!

        But where is train?


    • Shadowsfall45

      Fiat Stilo multiwagon 2003 1.6 oli moottorivalo ongelma pitkään ennen kun tajusin vaihtaa tulpat ja sytytyspuolat...Ei valoa enään näy.

      • mozzarellaa

        Puolia senkun poksaahtellee fiiuist


      • huonomminkin_voisi

        Puolat on tosiaan 1,6 l koneen tyyppivika.

        Toisaalta Stilon viat ovat aika halpoja korjata, toisin kuin vaikkapa poksvagenin "hups, ikuinenjakoketju petti" tai vaihdelaatikko vaihtoa vailla. Pumattakaan nyt tojolootan kertakäyttömootteista (120 tkm moottorinvaihtohuolto dieseleissä).


    • vikavalo

      Vikavalo on Fiatin ainoa sähkölaite mikä toimii

    • punde

      Venttiilivika aiheuttaa myös vikavalon syttymisen,herjaa puolaviasta vaikka puola on kunnossa.

      • Anonyymi

        Kyllä se moottorin häiriövalo, jos antaa vikakoodin kaikkien sylinterien sytytyshäiriö, kyse on lopulta puolaviasta. Hyv'ä huolto löysi testrillään piilleen puolavian, joka nhyt korjattu. Hieno juttu!


    • Anonyymi

      Autossani on palanut silloin tällöin moottorivalo ainakin viisi vuotta. Eipä häiritse, eikä mikään ole mennyt rikki

    • Anonyymi

      Edelliseen.. ajokilometrejä 380000 . Yleensä palaa yhtenäisesti, mutta tänään alkoi vilkkumaan. Nytkähtelyä on ajaessa, joten taas puola mennyt.
      Ikänainen

      • Anonyymi

        Fiatiin on onneksi halpoja osat.
        Uudet puolat,ja samalla tutkii johdotukset niille.
        Aiheen sivusta:Fiat Grande Punto 1,2,
        jakohihna startatessa poikki,meneekö venttiilit kieroiksi,kansi, veivit,mitä muuta?


    • Anonyymi

      Vaihda sytytystulpat.

      Myös jos vika alkoi jakopäähihnavaihdon jälkeen, on varmaan jäänyt tekemättä äänirenkaan sopeutus tai apulaitehihnapyörä on asennettu väärin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      144
      8109
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      43
      2151
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

      Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      26
      2062
    4. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      95
      1688
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      181
      1627
    6. Tunnekylmä olet

      En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      107
      1071
    7. Et olisi piilossa enää

      Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      25
      1066
    8. Taisit sä sit kuiteski

      Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      5
      1009
    9. Oletko miten

      Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      53
      985
    10. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

      Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      850
    Aihe