Onko jollakin kokemuksia tai muuten vain tietoa ko. suksista? Siis huom. nimenomaan RSC-malli (ei RCS). Sukset väritykseltään (vm 12-13) ja muutenkin ulkonäöltään suurinpiirtein samanlaiset kuin kilpamalli RSC. RSC lasketaan kuulemma myös ns. kilpasukseksi.
Ostin ko. mallin (RSC) sukset tänä talvena intersportista (ovh 310 eur pelkät sukset ilman siteitä, kalliimpi siis ja myyjän mukaan hieman parempi kuin esim. sunnuntaihihtäjillle markkinoitu SCS tai CSR), mutta nyt ihmetyttää kun Fischerin virallisilla www-sivuilla ei ole mitään mainintaa tästä RSC-mallista...
Ihan ok:lta sukset vaikuttaa, mutta mitkä sukset nää oikein on, ja minkä laatuiset? Ja miksiköhän Fischerin virallinen www-sivusto ei mainitse RSC:tä ollenkaan?
Fischer RSC Clasic
12
2368
Vastaukset
- visseri
Jos se on jokin Intersport ketjulle tehty oma malli? Sehän on sentään iso kansainvälinen ketju, joten varmaan tuollainenkin mahdollisuus on olemassa?
- hiihtäjäkin
Aikamoiset komurat tuon mallin fisukat olisit enne ostanut RCS:t niin ero kuin yöllä ja päivällä
- huhiuhiu
a) onko sen niin väliä kun olet jo ostanut?
b) suksessa vaikuttaa paljon enemmän se, onko se juuri sinulle sopiva, kuin se että onko se nyt kaikkein parasta mallia vai ei - Dingbatti
Kiitos kommenteista. Toki itsekin näitä juttuja mietin (joku intersportin oma malli tms), mutta ajattelin jos joku tietäisi varmaksi. Tai jos jollain olisi kokemusta kyseisestä mallista.
Visseri, sulla ei taida oikeasti olla kokemusta RSC-mallista? Jos on, niin perustele komura-väitteesi.
Olen taidoiltani ja kunnoltani jotain sunnuntai- ja harrastelijahiihtäjän väliltä. En tarvitse huippulaatuisia kilpasuksia, kun en varmaan osais hiihtää niillä. Tai en ymmärtäisi eroa tavissuksiin. Sen verran paljon kuitenkin hiihdän (ja olen kärsinyt paljon pito- ym. voiteluongelmista), että en halunnut uusia suksia ostaessani päätyä halpoihin sunnuntai-hiihtäjän suksiin. Vaan halusin laadukkaat kuntoilijan sukset.
Huhiuhiu, sitä tässä juuri mietin, että onko asialla väliä vai ei. Kaupassa valitsin nämä juuri siksi, että tiedän, että suksessa vaikuttaa paljon enemmän se, onko se juuri minulle sopiva, kuin se että onko se nyt kaikkein parasta mallia vai ei. Mutta kyllä mua silti ottaa päähän, jos laatusuksiksi luulemani (ja joista olen siksi maksanut tavissuksia enemmän) ovatkin jotkut halvat piraattipatukat, jotka vaan tehty kilpasuksen näköisiksi. Kiinnostaa siis lähinnä tulinko hieman huijatuksi vai en.
Ovat siis käytössä ok, mutta eivät mitenkään ihmeelliset - saattaa kyllä olla, että minun hiihtotaidoillani mitkään sukset eivät ole hyvät :)- Harrastaja69
Dingbatti, koska sukset toimivat tekniikkaasi nähden kuten pitääkin(pitävät ja luistavat) keskittyisin hiihdosta nauttimiseen, en muuhun.
Nautinnolisia hiihtohetkiä kaikille keväälle! - visseri
Eipä tainnut minulla on olla mitään komura väitteitä? Se väitehän oli seuraavassa viestissä, joten ohjaa kyselysi sinne päin.
- Dingbatti
visseri kirjoitti:
Eipä tainnut minulla on olla mitään komura väitteitä? Se väitehän oli seuraavassa viestissä, joten ohjaa kyselysi sinne päin.
Sori! Esitin kysymyksen tosiaan väärälle nimimerkille.
- hiihtäjäkin
Olen hiihtänyt noilla RSC malleilla ja ovat raskaat ja kömpelöt verrattuna rcs:iin.
Kaveri osti tuollaiset sukset ja testasin niitä,mutta en ottaisi itselle ilmankaan on niin paljon parempia suksia,jopa samassa hintaluokassa.Mutta jos tykkäät niistä niin silloinhan ne on sinulle OK. - eiluista1
RSC;t on vähän raskaat, mutta muuten hyvät puurunkoiset. Luistot ja pidot saa aivan kilpatason vertaisiksi. Harrastajalle aivan kohtuu hyvät sukset.
- kalastaja5
oisko mate in UKRAINA.....runkokin varmaan siperian tiukkasyistä visakoivua
- Dingbatti
Kalastaja5, ei, kyllä sukset on ihan "made in Austria". Eli samasta Itävallan tehtaasta kun muutkin Fisukat. Tarkka tuotenimi Fischer RSC Classic Racing, mainos-kuvaus: "suorituskykyiset sukset vaativalle hiihtäjälle. Erittäin kevyt uusi Air Core Basalight Pro -rakenne ja huippuviimeistely antavat sukselle kilpasuksen ominaisuudet sekä helpon pidon ja kaikissa olosuhteissa luistavan hihtonautinnon".
http://www.intersport.fi/fi/tuotteet/tr/01.10.01/maastohiihto/t/13760/rsc-classic/ - Dingbatti
Dingbatti kirjoitti:
Kalastaja5, ei, kyllä sukset on ihan "made in Austria". Eli samasta Itävallan tehtaasta kun muutkin Fisukat. Tarkka tuotenimi Fischer RSC Classic Racing, mainos-kuvaus: "suorituskykyiset sukset vaativalle hiihtäjälle. Erittäin kevyt uusi Air Core Basalight Pro -rakenne ja huippuviimeistely antavat sukselle kilpasuksen ominaisuudet sekä helpon pidon ja kaikissa olosuhteissa luistavan hihtonautinnon".
http://www.intersport.fi/fi/tuotteet/tr/01.10.01/maastohiihto/t/13760/rsc-classic/"Air Core Basalite Pro:
Uusin sukupolvi: vulkaaniset basalttikuidut vähentävät suksen painoa ja mahdollistavat täydelliset jousto-ominaisuudet kaikilla lämpötila-alueilla."
Ei taida olla käytetty puuta sen enempää kuin RCS:äkään?
http://www.fischersports.com/fi/Nordic/Teknologia/Sukset/Ytimet
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k313994- 412679
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut412667Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s82425- 302393
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.3122230- 381969
Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta461643Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t481592- 1411497