yksinäisyys helsingissä

Leila

Olen nainen 29v, muuttanut helsinkiin jo 1,5v sitten, enkä ole edelleenkään löytänyt naisystäviä itselleni -miehiä kyllä löytyisi, mutta ihan tavallisia ystäviä kaipaisin. En ole mitenkään epätoivoinen eli en halua hengailla kenen kanssa tahansa, mutta nyt alkaa jo tuntua yksinäiseltä!
Tuntuu, etten pääse tutustumaan! Työkaverit ovat työkavereita ja ihmiset harrastusten parista kuuluvat niihin. Olen koittanut myös baareissa onneani ja leimautunut lesboksi/ saanut asiallisen kylmää kohtelua jatkoa ajatellen. Kukaan ei halua tutustua ja kaikilla tuntuu jo olevan omat kaveriympyränsä. Ennen tällaista ongelmaa ei ole ollut.Olen entisissä asuinpaikoissani hauska ja tavoiteltu seuraihminen. Missä vika? Käynkö väärissä paikoissa (on niin pirun sisäänpäinlämpiävää) ja jos, niin missä pitäisi käydä? Miten muilla on mennyt helsinkiin soluttautuminen?

7

1064

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zara

      Moikka, olen itse 26 v. nainen ja olen huomannut myös sen että ystäviä on aika vaikea löytää.
      Opiskelu ja muut kouluystävät on vaan jäänyt vuosien varrella...ja välillä tuntuu et ystäviä ei ole kovinkaan paljon.Voidaan vaikka meilailla jos haluut.

    • Helsingin Hilma

      Olen 29 v. helsinkiläisneiti, ja uudet tuttavuudet olisi ihan tervetulleita. Olen sinkku, asun keskustan tuntumassa enkä mikään erakko, mutta ulkoilu tms. seuraa olisi voinut olla muutakin kun tuo lattialla röhnöttävä piski.
      Ilmoita ihmeessä jos yhtään sytyttää!

      • Josefiina

        Mä olen 27 vuotias tyttö espoosta ja minullakin hieman samanlaisia ongelmia kun olen pari vuotta sitten muuttanut tänne pk-seudulle.Kaverit jäi entiselle paikkakunnalle ja täällä todellakin on pelkästään noita työkavereita,joiden kanssa hengailla.Välillä kyllä tekisi mieli irtautua tuosta "työilmapiiristä" kun vapaalla on... :(


    • jousimies

      Niinhän se on että kun muuttaa paikkakuntaa, niin ystävät jäävät kauas ja uusia ystäviä on vaikea saada. Kaikilla on jo "oma" porukka ja kiireensä. Minä olen kans vasta muuttanut tänne ja olen myös kaivannut seuraa, tyttökaveria jonka kanssa mennä ja tulla, pitää hauskaa. Olen huumorintajuinen ja kaipaan ihmisiä ympärilleni, yksin olen jonkun verran kulkenu mutta pitemmän päälle se on alkanut tuntumaan kuivan puun jyrsimiseltä ja helposti sitä jää sohvalle myös makoileen, ei viitsi lähteä. Jos haluatte niin olisi kiva saada mieliä, mistäpä sitä tietää jos vaikka tätä kautta saisi ystävän? osoite on [email protected]

    • N 32

      Olen asunut jo 9 vuotta Helsingissä. Olen siis yrittänyt rakentaa itselleni "ystäväpiiriä" jo melko monta vuotta. Tilanne on ollut vaihteleva. Yhdessä vaiheessa minulla ei ollut oikeastaan ketään, kenen kanssa mennä johonkin. Sitten yllättäen sellaisia vanhoja koulukavereita ja muita tuttuja alkoi muuttaa tänne ja parin luokkakokouksen myötä aloimme näkemään säännöllisemmin.

      Yhden tällaisen ystävän kanssa olimme hetken kuin paita ja peppu, kunnes hän löysi miehen itselleen ja "hylkäsi" minut melko totaalisesti. No ymmärtäähän sen kahdenkeskisen ajan tarpeen, tiettyyn rajaan asti. Välimme menivät siitä kuitenkin poikki ja vasta nyt olemme taas onnistuneet rakentamaan uudelleen ystävyytemme - alusta alkaen. Tällä kertaa tosin aika erilaisin "puittein", mutta hyvä näin.

      Joskus olen netistäkin ystävää etsinyt, mutta laihoin tuloksin. Vieläkin kaipaan tännne Helsinkiin sellaista hyvää ystävää, jonka kanssa voisi tehdä kaikenlaista hauskaa. Toivon että joskus sellaisen ystävän löydän.

      Erilaisten harrastusten kautta on ehkä helpompaa tutustua ihmisiin. Kannattaa hakeutua vaikka jonkun joukkuelajin pariin, työväenopiston kursseille tms. Kun muuten ajattelen asiaa nyt, niin yhtä lukuunottamatta kaikki tämänhetkiset ystäväni ovat ns. "vanhoja ystäviä", eli jostain muualta tuttuja kuin täältä Helsingistä. Se kertonee jotain siitä, kuinka helppoa täällä on tutustua ihmisiin ja kuinka todella sisäänlämpiäviä täällä ollaan. Sääli.

    • eowyn2

      Hei,

      Olen muuttamassa villakoirani kanssa Oulusta Hesaan ihan yksin eikö minulla ole siellä kuin pari hyvää päivää- tuttua, olisi kivaa saada jo valmiiksi edes joku meili-tuttu ja käyn Helsingissä joka tapauksessa koko kevään aika tiheästi. On aika pelottavaa muuttaa sinne kun ei tunne ketään, enkä käy juuri missään baareissa, ja juuri tuo että ei niistä saa uusia kavereita. Vanhat on pitkin maailman tuulia.
      Mulle voi laittaa postia. :D

    • hei täällä kanssa kaivataan uusia tuttavia sekä kavereita ystäviä yms..asun nummelassa tällä hetkellä olen 29-vuotias mies ja sinkku jotenka viestii tulemaan mun profiiliin jos kiinnostaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      332
      2858
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      105
      2140
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1620
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1154
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      1032
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      993
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      950
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      148
      924
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      842
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      754
    Aihe