Aurinkomatkoista sananen..

rupiskaali

Tuossa on ketju joka sanoo että aurinkomatkat on kallista lystiä muihin verrattuna, mutta kerrompa mitä olen itse nähnyt ja kokenut Canarialla. Olen ollut Las Palmasin kentällä monen vuoden ajan melkein viikoittain, sattuneesta syystä ja seurannut noita matkatoimistoja jotka ottaa vieraita/lomalaisia vastaan. Aurinkomatkat on ainoa matkatoimisto joka on hoitanut homman kympin arvoisesti. Siellä on henkilökuntaa tarpeeksi opastamaan kädestä pitäen matkustajat busseihin. On matkatoimistoja joilla ei ole ollenkaan opastusta ja asiakkaat hortoilee pikkupaniikissa pitkin laitureita ja etsii bussejaan.. Ainoa henkilökuntaan kuuluva on sisällä kentällä pikku lappusen kera ja sen pitäisi riittää.ei muuten riitä..Jokusen matkatoimiston henkilökunta on tupakalla nurkan takana ja odottelee että ihmiset menisi busseihinsa.. Aina kun aurinkommatkojen kone tuli niin bussitkin oli saatu vierekkäin odottamaan matkustajia ja homma hoitui todella sutjakkaasti ja tyylikkäästi. Ja nyt tiedoksi niille jotka mäkättää että aurinkomatkojen henkilökunta kirjoittelee ,niin sanompa vaan että en ole koskaan kyseisen firman matkoilla ollut ,mutta jos olisin menossa ,niin aurinkomatkat olisi suosikkini..

41

2797

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • don Luis

      Vanha aihe,jota on käsitelty paljonkin näillä palstoilla on ,tässäkin esiin tullut, opaspalveluiden vähentäminen ,tavalla jos toisella.On hyvä ,että aurinkomatkat yrittää pitää lippua korkealla,näkyneekö tuo sitten hinnoissa,en tiedä.Opaspalveluissa on aina joitakin osia joita edes matkailijan kokemus korvaa(bussin numero kentällä y.m.)Yleisesti oppaiden vähenemisen korvaaminen puhelinnumerolla ei ole elävää ihmistä korvaava asia.Eräs esimerkki,Matkustajat tulevat kentältä bussiin,jonka löytäminen oli jo hieman hankalaa,bussintultua täyteen kävi opas sanomassa muutaman sanan ja ilmiotti samalla,että tärkeimmät tarinat kuulette bussin äänentoiston kautta CD-levyltä.Kun bussi lähti ja kuljettaja avasi soittimen ei sieltä tullut pihaustakaan.Se ei kuskia haitannut vaan hän posotteli ensimmäiselle hotellille,joka muuten ei ollut se jonka opas väitti olevan ekana.Niimpä ilman tietoa jäivät koko bussin väki,kuka sitä tietoa kaipasi,se on eri juttu,hotellitkin käytiin läpi verkkaiseen tahtiin,meidän pysäkki oli tietysti viimeinen ,no ei se mitään,ensikerralla meidät vie taxi ja näin voitamme "kallista"loma-aikaa ainakin tunnin,ellei enempää.Oppaista vielä(matkanjärjestäjä tässä Finnmatkat)hotellilla emme sitten opasta nähneetkään,riskinä on vielä se ,että tämä meidän palvelija ei puhu sanaakaan suomea,siis vaikka oppaan näkee ,niin kaikki eivät puhu ruotsia,tanskaa,norjaa tai englantia.Tässä suhteessa aurinkomatkat lienee riskitön.En tiedä kun en ole heidän palveluja juurikaan käyttänyt.Pitäisikö??

    • blues_brother1

      Aurinkomatkoilla on Corralejossa kaksi iloista, pirteää, positiivista ja Fuerteventuran hyvin tuntevaa opasta. Heidän opastuksellaan matkani sai mukavan alun. :)

      blues_brother

    • Miayko-san

      Aurinkomatkojen lomalla kerran olleena voin sanoa, ettei hieman korkeampi hintataso ainakaan allekirjoittaneen reissua haittaisi, kun tietää että lentokentältä pääsee varmasti oikeaan bussiin, opas seuraa mukana hotelliin ja varmistaa että saat huoneesi ja kertoo tarkasti missä turisti-info pidetään ja mistä oppaat löytää jos tarve tulee!
      Ei siis moittimista tästä firmasta :)

      • don Luis

        Tämä on juuri se mikä monelta muulta matkanjärjestäjältä puuttuu,eikä se sinänsä harmita ,pikemminkin se,että näitä typistettyjä palveluja kehutaan hyviksi.Säästää saa,mutta se ei saisi näkyä asiakaspalvelun hunonemisena.


    • 3k3

      Juuri Tjären lomalta palanneenna, ei voi moittia myöskään heidän toimintaa.
      Opas aulassa vastassa, ohjasi ulos, siellä pari lisää, jotka ohjasi busseihin.

      Tosin opas bussissa ei kyllä taluttanut ketään hotelliin, eikä siis myöskään kirjannu ketään hotelliin sisään, eikä kantanut matkalaukkuakaan huoneeseen. Siitä kyllä iso miinus. (Huumoria).

      Ehkä tuo hotellin tiskille saataminen saattaa tulla joillekin kyllä tarpeeseen ja pieni neuvominenkin. En sitten tiedä josko olisi näin tehnyt, jos joku olisi pyytänyt. Itse emme kokeneet tätä tarpeelliseksi.

      • don Luis

        Niin sanotuissa normaalitilanteissa opasta ei juurikaan tarvitse.Bussimatkan aikana kerrotut asiat voivat olla joillekin hyvinkin hyödyllisiä,vaikka se toisto enemmän makustaneille tuntuu turhalta.Myös hotelliin kirjautuminen sujuu toisilta ilman apua,toisilta ei.Oleellista on se,että kun opas on paikalla niin tämä mahdollisuus on myös olemassa.Huonompi vaihtoehto on se minkä totesimme viime reissulla,asiakkaat jätetään hotellin kohdalle keskelle katua,josta jo hotellin sisäänkäynnin löytäminen ensikertalaiselle voi olla hankalaa.Siinä kohdassa oppaan paikallaolo on monelle tärkeää.Palvelujen väheneminen on huonoa kehitystä maksaville asiakkaille.Tietty vähimmäismäärä henkilökohtaista palvelua tulisi säilyttää.Ajatelkaa asiaa ensikertaa matkustavien kannalta,he ovat mahdollisia tulevia asiakkaita.


      • 3k3
        don Luis kirjoitti:

        Niin sanotuissa normaalitilanteissa opasta ei juurikaan tarvitse.Bussimatkan aikana kerrotut asiat voivat olla joillekin hyvinkin hyödyllisiä,vaikka se toisto enemmän makustaneille tuntuu turhalta.Myös hotelliin kirjautuminen sujuu toisilta ilman apua,toisilta ei.Oleellista on se,että kun opas on paikalla niin tämä mahdollisuus on myös olemassa.Huonompi vaihtoehto on se minkä totesimme viime reissulla,asiakkaat jätetään hotellin kohdalle keskelle katua,josta jo hotellin sisäänkäynnin löytäminen ensikertalaiselle voi olla hankalaa.Siinä kohdassa oppaan paikallaolo on monelle tärkeää.Palvelujen väheneminen on huonoa kehitystä maksaville asiakkaille.Tietty vähimmäismäärä henkilökohtaista palvelua tulisi säilyttää.Ajatelkaa asiaa ensikertaa matkustavien kannalta,he ovat mahdollisia tulevia asiakkaita.

        Juurikin näin, joku saattaa todellakin tarvita opasta vaikka siihen kirjautumiseen. Silloinhan se olis tietty kiva olla siinä mukana.
        Meneekö muuten AM.n opas hotellin aulaan asti aina mukana? En muista enään kun en ole aikoihin käyttänyt niitä.

        Muistuikin mieleen yx reissu(Finnmatkat),kun vanhempi pariskunta jätettiin bussista sanoin;
        Tossa toi hotelli, oottakaa siellä aulassa seuraavaa kuljetusta (olivat menossa johonkin pikkusaarelle), saatte jotain jostakin, joku tulee hakemaan. Olivat hieman orvon oloisia.


    • Patisserie

      Itselläni on myös se mielikuva, että Aurinkomatkat on matkanjärjestäjänä kalliimpi kuin muut. Tähän mielikuvaan tuli kuitenkin pienoinen muutos, kun kävimme viime keväällä heidän kauttaan Fuerteventuralla. Matka oli tosin "tarjoushintainen", mutta muuten Aurinkomatkat yllätti positiivisesti toiminnallaan. Tosin lentokentällä jouduimme vähän aikaa odottamaan oppaan saapumista. Aikaisemmin olen matkustanut enemmänkin Tjäreborgilla ja Finnmatkoilla, mutta viime aikoina on alkanut tympiä heidän tapansa hinnoitella matkat: lennot aterialla ja lentokenttäkuljetukset eivät kuulu hintaan (toisin kuin AM:lla). Mielestäni on hölmöä mainostaa, että matkan hinta on esim. 500,00 euroa, kun siihen päälle pitää lisätä sitten joku 30 - 50 noista aterioista ja kuljetuksista. Tjäreborgin viimeisimmällä matkalla lentokentällä oli vastassa tv:stä tuttu julkkisopas, joka pokkana ohjasi meidät väärään bussiin. Bussissa oli ihmeellisesti kiekuva opas, joka jossain vaiheessa hotelleja luetellessaan herätti epäilyksemme, että olemme väärässä bussissa. Kuten olikin käynyt. Siinäpä sitten istuimme hyvän aikaa bussissa ennen kuin pääsimme omaan hotelliimme. Nyt mielessä siintää matka huhtikuulle ja jostain syystä katson aina ensimmäisenä AM:n tarjonnan.

    • blues_brother1

      Yksinmatkustavalle Aurinkomatkat on usein se edullisin.

      blues_brother

    • avuttomat... hoh

      Ihan aluksi, miten kukaan lomalle lähtevä voi edes kuvitella, että kaikki asiat hoidetaan heidän puolestaan. Jos bussissa on vaikkapa 6 eri hotellin asukkaat ja opas menisi ekaan hotelliin auttamaan sisäänkirjautumisessa, niin 5 seuraavan hotellin asukkaat istuvat sen aikaa odottamassa bussissa. Seuraavalla hotellilla sama juttu.... Kaikille reilua? Eikö olisi helpompi lähteä itseä reippaan kaverin kanssa reissuun tai rohkeasti pyytää apua muilta, jos omin avuin ei pärjää?

      Ja onko se nyt oikeasti niin vaikea muistaa sitä oman bussin numeroa, joka teille kerrotaan ja seurata sitten muita matkustajia bussien luo? Tarvitaanko siihen kädestä taluttajaa?

      Vaikka moni parjaa Finnmatkoja, minulla on taas mielikuva, että heidän palvelu on parantunut parin viime vuoden aikana. Parannettavaa toki joskus on ja monen asian sujuminen on aivan oppaan persoonasta kiinni. Ei oppaatkaan ole kaikki samanlaisia.

      Meidän 2 viimeisimmällä Kanarian reissulla opas on ollut bussissa mukana sekä mennessä että tullessa, joten ei valaittamista senkään asian suhteen.

      En oikeasti ymmärrä miksi nykyään pitää valittaa joka asiasta ja joka asiaa täytyy liiotella? Monesti olisi peiliin katsomisen paikka ennen suun aukaisemista.

      don luis, et sitten lukenut sitä Finnmatkojen opasta ja näin ollen sattunut huomaamaan guide onlinea? Takuulla olisit saanut palvelua suomeksi ja oppaan paikalle jos olisit sitä oikeasti tarvinnut. Eli turhaa ruikutusta taas.

      • vanhuskin matkustaa

        Ihanaa kun on noin itsevarmoja maailman matkaajia. Minä olen vähän enemmän elämää nähnyt eli ikää on vähän enemmän ja ei nuo kieletkään oiken taivu joten olen aika paljon ns. oppaiden ohjauksen varassa ja ne todella toimivat Aurinkomatkoilla. Jatkossakin menen Aurinkomatkojen opaan käsipuoleen silloin ainakin tiedän, että homma toimii ja olen aina oikeassa paikassa oikeaan aikaan. Hyviä lomia kaikille matkustattepa miten tahansa mitä matkatoimistoa käyttäen tai vaikka patikoimalla. yst.terv vanhus


    • don Luis

      Luin tästä opastuksen huonontamisen kätkemisestä "tyylikkään"otsikon suojiin,lisäksi ,jos puhelin sattuu olemaan käsillä kun opasta tarvitaan ,niin se maksaa.Jos palvelu huononee ja siitä puhuu niin se ei ole ruikuttamista.Aiemmin opas todellakin tuli hotellin aulaan ja katsoi,että ensimmäiset matkaajat saavat kirjautumisen sujumaan,en tästäkään valita ,toteampa vain.Busseja voi olla kentän parkissa jokusia samalla numerolla,joten oppaan merkitys on tässäkin tärkeä.Missä yhteydessä joku on olettanut,että kaikki asiat hoidetann hänen puolestaan,hoidettaisiin edes kuten ennen!Jos olet lueskellut näitä kanaria-tarinoita ,niin lienet hoksannut ,että itseni puolesta en ole huolestunut.Eiköhän yli 30 kertaa Inglesissä käynyt jo osaa rutiinit.Idea on se,että jos Aurinkomatkat pystyy pitämään asiallista ja aina suomenkielistä opastusta,niin saanen verrata sitä muihin.Itse en heidän palveluita edes käytä.Totuuden kai saa sanoa.

    • Mamuschka

      Hyvä Don Luis,kyllä totuuden saa sanoa. En itsekkään tarvitse kummemmin oppaiden palveluja ,koska olen siellä saarilla usean talven viettänyt mutta nyt kun eläkeläisiä on enemmän ja enemmän ja aina joku ummikko lähtee reissuun.. Tarkoitan tällä vanhempaa ihmistä joka ei ole aikaisemmin matkustellut.. Kyllä Hän apua tarvitsee ,ihan varmasti. Aurinkoiset on hoitanut homman niin että oppaalta toiselle on näköyhteys matkalla busseihin..Minulle sanoi moni että ompa helpotus kun etukäteen pelkäsin tuota bussille menoa.. Sitten satuin roccan klinikalle samaan aikaan kun Suomalainen rouva oli saanut sydänkohtauksen.. Oppaan tuki ja turva oli elintärkeää ja hyvin osasi hoitaa hommansa.. Olin pötkölläni verhon takana ja näinollen pikkuisen salakuuntelijana... Monta opasta tuntevana sanoisin että joukossa on todella helmiä mutta muutama mätä omenakin... Tarkoitan noita muita matkatoimistoja.. Aurinkoiset on ihan valioluokkaa joten terkut vaan Aijalle ,Jukalle ja muille ihanuuksille....

    • uranli

      Aurinkomatkat pitää asiakkaistaan erittäin hyvän huolen niin kentältä hotellille kuin retkilläkin!! Tuntee olevansa vieraassa paikassa turvallisissa käsissä, kuten sanotaan.

    • maimunn

      On totta, että vanhemmille ja usein myös huonon kielitaidon omaaville taikka ensikertalaisille opaspalvelut ovat ehdoton ykkönen matkaa valittaessa. Silloin on mietittävä millä kielellä palvelun saat ja kuinka paljon se kattaa. Onko se siinä kun tulen tuubista ulos ja hasta la vista vai enemmän?

    • varannut

      Ens syksyn matka tuli varattua tällä kertaa AM:ta, Sai satkun alennuksen per sierainpari . Alennuksen kanssa kokonaishinta todella kilpailukykyinen Tjäreborgin ja Finnmatkojen kanssa varsinkin jos aikoo ruokailla koneessa eikä halua kentältä patikoida hotellile,

      • liinukka9

        Olisinhan minäkin sen satasen alennuksen ottanut ja lähtenyt AM.n kautta, mutta kun laitoin hakuun puerto rico ja mogan tuli vain neljän ja viiden tähden hotelleja.
        Siispä, Tjäreborgille kuten monena vuonna aikaisemminkin.


    • sekyrsii

      Perkeele se mua tympäsee kun opas kertoo bussissa kun ollaan menossa kentälle että " kone on tulossa ihan aikataulussa ja täten pääsette lähtemään kotia kohti ihan aikataulun mukaan".
      Mistä tämä opas tietää milloin sitä lähetään, jos vaikka koneeseen tulee tekninen vika laskun aikana niin silloin ei kotia lähdetä aikataulun mukaan.

      • löysin rantein

        Ei se paljo tartte kun ohimosta alkaa nykii taidat olla vähän kiree piponen. Oliko pakko muuten kirota? On se suomalainen omituinen otus kun lomallakin kaikki asiat tuntuu nyppivän no meitä on moneksi.


    • Hilpeä Jorma

      MIksi Aurinkomatkojen viikko on vuorokautta lyhyempi, kuin esim Finnmatkoilla?
      Silti samaan hotelliin, Finskin kanssa, joudut maksamaan satasia enemmän.
      Yksi kerta aurinkomatkoja riitti.
      Enpä menisi oppaitakaan kehumaan, ainakaan Madeiralla "lomailevia".

      • Puerto Ricoon

        Minusta näyttävät olevan yhtä pitkiä, laskenta-/esitystapa on erilainen. Kumpi hämää?

        Finnmatkoilla viikon matka on esim. 3. - 10.12. on 8 päivää, AM:llä 7. - 14.3. on 7 päivää... Minun laskujen mukaan molemmissa matkoissa on yhtä monta vuorokautta/yötä. FM:n tavalla kertoa matka 8 vrk mittaiseksi saattaa olla jotain tekemistä aikaeron ja kotiinpaluun kanssa: eli FM-lento saapuu Suomeen puolen yön jälkeen.

        Meidän FM-matka ensi kuussa on 22 pv, joista kohteessa yöpymisiä on 21 kpl, kotikentällä ollaan hieman puolen yön jälkeen. Mielestäni AM ilmoittaa matkan pituuden hotelliyöpymisien mukaan.

        Voin olla väärässäkin, ehkä joku tietää asian todellisen laidan.


    • Hyvät ja huonot

      Vielä hieman kokemuksia valmismatkojen järjestäjistä.
      Matka La Palmalle edellytti kahta lentoa ja välissä bussikuljetusta Teneriffan eteläkentältä pohjoiskentälle.
      Sen bussin lähtöpaikkaa Teneriffan eteläkentällä eivät oppaat tienneet. Sattumalta se löydettiin kun koko Palmalle lähtevä porukka etsi. Lopulta opaskin löytyi. Hän sanoi bussin olevan myöhässä koska odotellaan parin muun lennon turisteja samaan kyytiin. Pohjoiskentällä ei ollut opastusta. Paikallislento lähti suunnilleen OK, mutta myrskyn vuoksi se ei voinut laskeutua Palman kentälle joten palattiin Teneriffaan. Siinä vaiheessa matkatoimisto tilttasi lopullisesti, ei saatu mitään tietoa mistään. Soiteltiin matkatoimistoon josta luvattiin ottaa yhteyttä tekstareilla. Eivät tienneet missä ollaan yötä jos kone ei pääse lähtemään uudelleen tuulen vuoksi samana iltana. Odotan sitä tekstaria vieläkin.
      Lähtöaulan näyttöruuduilla oli toisistaan poikkeavia lentojen lähtöaikoja. Kuulutukset tietenkin kaikuvassa hallissa oli täysin tunnistamattomia.
      Sattumalta yhdelle näytölle ilmestyi lentomme uusi lähtöaika pari tuntia odoteltuamme. Riemusta kiljuen kiipesimme koneeseen ja soitimme matkatoimiston numeroon. Sieltä sanottiin, että siihen koneeseen ei saa nousta, tai jos nousemme, niin matkatoimisto ei vastaa mistään mitään, he ovat selvittämässä asiaa. Lensimme Palmaan ja siellä bussi oli odottamassa ja ruotsia puhuva eri matkatoimiston opas. Bussikuski vei meidät hotellille. Itse kahden viikon loma meni hyvin siitä syystä, että koko saarella ei ollut yhtään matkatoimistomme opasta.
      Matkatoimisto yritti pilata totaalisesti menomatkan, jos olisimme uskoneet avuttoman tuntuisia oppaita, niin matkalaukut olisivat menneet eri kyydissä kuin me ja me olisimme joutuneet yöpymään lentokentällä, koska oppaat eivät tienneet mistään mitään. Apua olisi saatu vasta seuraavana aamuna koska yöllä menolentoja ei olut.

      Ja firman nimi on Finnmatkat. Toki palaute on annettu myös Finnmatkoille.

      Kerran Frididsresor jätti noutamatta meidät iltareissulle vaikka se oli maksettu. Tarjosivat vastineeksi meriretkeä jollainen oli jo edellisellä viikolla tehty.

      Aurinkomatkoilta olen saanut hyvää palvelua aina. Äkkilähdöissäkin saa valita usein hotellin. Ainakin vielä muutama vuosi sitten.
      Kerran ostin A-matkojen äkkilähdön Agadiriin, ja kun kerroin vaimon sukulaisille niin hidasliikkeinen lankoni alkoi valittaa, etten ollut puhunut ajoissa hänelle mitään, olisi lähtenyt mukaan. Soitin A-matkoille ja kerroin tapahtuneen vahingon. Lanko pääsi eukkonsa kanssa samaan kyytiin ja jopa samaan hotelliin, vaikka A-matkojen listoilla ja sivuilla ei vapaata enää ollutkaan. Aurinkomatkojen virkailija oli soittanut hotelliin
      ja hoitanut homman. Samalla matkalla A-matkojen opas järjesti Marrakechissa liikuntarajoitteiselle langolleni bussilla erikoiskuljetuksia kohteisiin joita voi katsella bussista samaan aikaan kun tervejalkaiset turistit ramppasivat basaareissa ja toreilla. Siis yhtä ukkoa roudattiin bussilla koska matkatoimisto halusi palvella. Aurinkomatkat, vaikka se onkin Finnairin yhtiö, on ehdottomasti ollut ainakin tähän saakka omaa luokkaansa.

    • Lomaa odotellessa

      Juu, ja minä en varannut lentoja ajoissa am:ltä, ja sitten kun päätin että nyt, olikin vain kaksi paikkaa, kun tarvisin kolme, no soitin Am:n puhelinmyyntiin, sieltä vastattiin, että ovat yhteydessä "pääkallopaikalle" josko yksi lentopaikka vapautettaisin, ja virkailija vielä sanoi, että voi kestää jonkun aikaa, ennenkuin soittaa takaisin. No, kestihän se 5 MIN. ja paikka löytyi :) Ihanaa palvelua aina saanut AM.ltä!!

    • Am:n henkilökunta on vielä huumorintajuista ja edustavan näköistä. Palvelu pelaa. On onni olla suomalainen.

    • Rupiskaali

      Tuosta pukeutumisesta piti myös sanoa ,että aurinkoiset ovat metrin muiden yläpuolella,, .. Ne on aina siistejä ja vaatteet on silitetty ja puhtaat ja vielä kivan näköiset... Kyllä siellä kentällä joskus on oppailla nähty likapyykki kasasta poimittuja paitoja yhdistettynä kamaliin lumppuhousuihin... En edelleenkään halua nimetä ketään ,mutta monen kantsis katsoa peiliin ennenkuin tulee julkiselle paikalle,,.Aurinkomatkoilla oli pari vuotta sitten semmoinen tuhti täti johtajana ja oli hiukka, tai ehkä enemmänkin, yrmeä ,mutta en nähnyt häntä koskaan kentällä joten ei haitannut yleisön palvelussa.. Enkä edelleenkään ole aurinkoisilla töissä ,enkä koskaan matkustanut kyseisellä firmalla, vaan vuosia sivusta seurannut..

      • Soijaa pukkaa

        Ei se am täti jaksa enää kävellä. Siellä se yrmyilee toimistolla pylly tiukasti penkissä.


    • rupiskaali

      Heh heh ,vai on tätsykkä lässähtänyt?? Käytiin toimistollaan joskus kyselemässä edullisia kotimatkoja ja oli vähällä heittää meitin pihalle... On todella huonokäytöksinen ja kuinka ollakkaan että seuraavana päivänä edullisen matkan sai tämän tätsykän joku sukulaisen kumminkaiman veljenpojan sisaren kaveri...... No ,meitä on joka junaan ja aurinkomatkojen toimistoonkin jää joku kyydistä...

      • AM reissaaja

        Ei nykyään AM oppaat tule hotellille respaan, jatkavat matkaa toiselle hotellille. Ja ihan hyvä niin. Helmikuussa AM matkalla jo oli sellainen käytäntö ja sama jatkuu ku olin kesäkuussa AM matkalla.Kyllä jokainen osaa antaa passinsa siinä. Ja henkilökunta neuvoo tien hoteliihuoneeseen jos ei itse osaa.


    • Matkustan

      Noista matkatoimsitoista ja hinnoittelusta. Sen mitä olen itse katsonut niin AM on kallis. Tosin taas äkkilähdöillä saa hyvinkin edullisen hinnan.
      Ja aikaisemmin joku mainitsi siitä, kun muilla joutuu maksamaan ateriasta lennolla tai lentokenttäkuljetuksesta. Nämäkin on luultavasti tehty asiakkaita ajatellen. Moni surauttaa taksilla suoraan kentältä hotellille. Pääsee nopeammin ja ei tarvitse bussissa odottaa muita. Ja ei hintakaan taida olla takseissa ihan hirmuinen.
      Samaten lentoaterioista ollaan montaa mieltä. Ne ostaa, jotka sen haluaa.
      Aika haaskaamista jos ruoka ´kuuluu hintaa ja sitö ei halua tai ei maistu tai mikä se syy onkaan. Kyllä nuo kuljetukset ateriat on huomioitu sinne hintaan.
      Ja ainakin itselle ei ole ongelma eikä mikään laskea sen kohteen päälle sen reilu 34€ päälle. Äkkiä tietää mitä matka kustantaa. Ja voi vertailla.

      Ja on sitä tullut muutaman kerran istuttua bussissa ja opas on ilmoittanut, että odotellaan muutamaa matkustajaa. Sitten selviääkin, että ovat menneet taksilla tai muulla kyydillä. Voi, kun muistaisivat ilmoittaa.

      Eipä muuten ollut Am opas mukana hotelliin kirjautumisessa. Toukokuu 2013. EI silti niin ei me sitä tarvittu.
      Kesäkuussa 2013 ei ollut opasta bussissa, kun kohteella oli pulaa oppaista. (tjäre). Ei silti, eipä taaskaan tarvittu. Tuttu kohde. Bussisa tosin oli muutama ilmeisesti eka kertalainen. Onneksi kuljettaja aina pysähtyessä kertoi mikä hotelli.

      No juu, mutta kaikenlaista sitä on. Itse emme opasta ole tarvinnut juurikaan. Se tieto,kun kohdemaahan päästään, että mikä on bussin numero. Hotelilla kansiosta sitten katson muuta jos tarpeen.

      Ensikertalaisille, aroille tai kielitaidottomille se opas on iso asia. Heidän näkökulmastaan yritän pohtia. Itse autan mielelläni jos jollain ongelma ja toivon, että voin olla avuksi.

      Mukavia matkoja ja matkaodotuksia kaikille.

    • miksiköhän

      Huono puoli on ,että lentää vain Helsingistä ,on aika sivussa suurimmalle osalle suomalaisista.

      • niinpä!

        Vielä jokin aika sitten AM teki matkoja myös maakuntakentiltä, nyt pelkästään Helsinki-Vantaalta.

        Minun onneksi käyttämäni apartamentos Gran Canarialla meni uudelleen kilpailutukseen ja FM voitti tarjouskilpailun. Nyt pääsen maakuntakentältä suoraan Gran Canarialle, ei tarvitse varata kahta matkapäivää ja hotelliyötä Suomessa.

        Gran Canarialle FM lentää Helsinki-Vantaan lisäksi Oulusta, Kuopiosta, Vaasasta,Turusta, tietääkseni myös Jyväskylästä ja Tampereelta.

        Matka varattu lokakuulle ja nyt jo Vaasasta kone buukattu täyteen.


      • misska1
        niinpä! kirjoitti:

        Vielä jokin aika sitten AM teki matkoja myös maakuntakentiltä, nyt pelkästään Helsinki-Vantaalta.

        Minun onneksi käyttämäni apartamentos Gran Canarialla meni uudelleen kilpailutukseen ja FM voitti tarjouskilpailun. Nyt pääsen maakuntakentältä suoraan Gran Canarialle, ei tarvitse varata kahta matkapäivää ja hotelliyötä Suomessa.

        Gran Canarialle FM lentää Helsinki-Vantaan lisäksi Oulusta, Kuopiosta, Vaasasta,Turusta, tietääkseni myös Jyväskylästä ja Tampereelta.

        Matka varattu lokakuulle ja nyt jo Vaasasta kone buukattu täyteen.

        FM ei todellakaan lennä Cran Canarialle Turusta
        ainoastaan Tjäreborg,mikä on todella valitettavaa.
        Vaikka matka Turusta Helsingiin ole pitkä,niin siltii olisi mukavampaa.


    • one way ticket

      Totta on, että Aurinkomatkat huolehditaan matkustajistaan.Esimerkiksi Las Palmasin kentällä on aina useampi opas vastassa ja he neuvovat busseihin ja kertovat bussimatkalla hotelliin hyödyllistä tietoa ja kertovat saaresta. Oppaat katsovat, että jokainen matkustaja löytää oman hotellinsa ja pitävät kirjaa siitä.

      Matkan aikana saa myös neuvoja AM:n oppailta, he ovat tavoitettavissa 24/7.

      Kotiin lähtiessä kun AM:n bussi tulee hakemaan matkailijoita hotelleista, opas tulee vastaan hotellilla ja saattaa matkailijat bussiin ja matkalla kentälle kertoo lähtöportin ja neuvoo, miten kentällä menetellään.

      Todella hyvää palvelua Aurinkomatkoilta.

      • don Luis

        Tässä on koko asian ydin,kaikki ylläkerrottu on ollut kaikkien matkatoimistojen normipalvelua.Kun tästä hiljalleen,eri tavoin vähennellään oppaan osuutta,niin tuntuu tuo,joka siis oli tavanomaista aiemmin,hyvältä palvelulta .Mihin vielä ajaudutaan,jos suuntaus jatkuu.Hyvänä esimerkkinä Finnairin konebuukkaus Helsinki-vantaan kentällä.Olisimme koneen tiedoilla joutuneet tyystin eri lomakohteeseen,minä jopa hieman eri nimellä.Systeemi on varmaan hyvä jos se vaan toimisi virheettömästi.


      • Tyytyväinen
        don Luis kirjoitti:

        Tässä on koko asian ydin,kaikki ylläkerrottu on ollut kaikkien matkatoimistojen normipalvelua.Kun tästä hiljalleen,eri tavoin vähennellään oppaan osuutta,niin tuntuu tuo,joka siis oli tavanomaista aiemmin,hyvältä palvelulta .Mihin vielä ajaudutaan,jos suuntaus jatkuu.Hyvänä esimerkkinä Finnairin konebuukkaus Helsinki-vantaan kentällä.Olisimme koneen tiedoilla joutuneet tyystin eri lomakohteeseen,minä jopa hieman eri nimellä.Systeemi on varmaan hyvä jos se vaan toimisi virheettömästi.

        Miksiköhän minulla ei tule yhtään negatiivista kokemus23ta mieleen mistään matkatoimistosta? Olen todella matkustellut paljon. Oppaat ovat aina niin ystävällisiä kaikissa matkatoimistoissa. Tämän vuoden puolella kokemusta Deturista ja Lomamatkoista. Ilmanko lomat menee mukavasti kun ei tarvitse valittaa, hotelleista, oppaista ym. Matkustan aika lailla myös omatoimilomilla.


    • vilukissa1

      Kertoisiko joku millainen on Beverly park hotelli Inglesissä. Viihtyiskö siellä 2vk? Paistaako joka huoneeseen aurinko vai onko siellä niitä kylmiä ja varjoisia huoneita myös?

      • Ihan vinkiksi vaan

        Hei
        Tee kysymyksestäsi oma uusi pääotsikko, niin hotellin tuntevat voivat Sinulle vastata.
        Nyt kysymyksesi hukkuu tänne AM-aiheiden sisälle...


    • Minulle ystävälliset Finnairin matkustamohenkilökunta sekä Aurinkomatkojen oppaat lentokentällä, linja-autossa, tervetulotilaisuudessa ja hotellikäynneillä antavat hyvän startin lomalle. Joskus olen jopa heidän apuaan tarvinnut.

      Olen matkustanut viimeaikoina paljon osin jopa omatoimimatkaajana. Olen vieraillut 27 maassa. Silti olen Aurinkomatkoilla tyytyväinebn hyviin opaspalveluihin.

      Yksin matkaavana ja äkkilähtöjä käyttävänä Aurinkomatkat on usein se edullisin. Kuorsaan niin kovaa etten voi ottaa muiden matkatoimistojen matkoja jaettuun huoneeseen.

    • don Luis

      Nyt,kun matkan lähtö verkalleen lähestyy,niin on taas mielenkiintoista nähdä millaista palvelua matkailijoille tarjotaan,opaspalveluiden osalta.En vieläkään ole aurinkomatkalainen inglesissä,vaikka sain erinomaisen hyvän opaspalvelun ,kun poikkesin muistelemassa vanhoja rivieran maisemia.
      Vaika useimmat pitävät tätä juttua turhana,niin aina on joukossa ekakertalaisia kuten tämän palstan kyselyistäkin näkee,joille asia on tärkeämpi kuin muille.

    • mihin tarvii opasta

      Olen matkustanut Finnmatkojen,Tjäreborin,Aurinkomatkojen ja ruotsalaisen finnmatkan lennoilla, minulla ei ole koskaan edes tullut mieleen että opas olisi jossain käytettävissä. Lentokoneesta ulos ja sitten taxi-hotelli-respa-huone ja loma alkaa.Matkat tilaan kaikki paikanpäällä ja ovat paljon halvempia kuin oppaan kautta, kieliä en osaa ollenkaan mutta aina olen pärjännyt. Joulukuussa taas matkaan, halpa lento finnmatkoilta,hotelli booking.com kautta ja opasta taas ei tarvita :)

      • K.K.K

        Sairauden iskiessä opas on suuri apu. Kielitaitokin tahtoo heiketä 40 asteen kuumeessa vessanpytyllä oksennellessa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Alle 15 oli

      Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      91
      2670
    2. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

      Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      205
      1695
    3. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

      Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      116
      1610
    4. Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!

      Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois
      Suomalaiset julkkikset
      41
      1481
    5. Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla

      Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v
      Ikävä
      64
      1242
    6. Juhannusterveiset kaivatulle

      Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻
      Ikävä
      76
      1025
    7. Kaupunki osti Absin

      Nyt vaan yrittäjiä kaivataan
      Haapavesi
      56
      989
    8. Rakastan sinua

      Kohta sanon tämän livenä, älä pelästy.
      Ikävä
      79
      934
    9. Sä oot kyllä

      Aika erikoinen nainen
      Ikävä
      45
      877
    10. Millaistakohan

      Sun kanssa suhde olisi?
      Ikävä
      62
      849
    Aihe