Kunta-asunnot (KAS)

Nuori ja kyllästynyt

Miten voi olla mahdollista, että jos joku on ollut työttömänä muutama kuukautta (tehnyt nuoren elämänsä ajan töitä) ei saa asuntoa nimeomaan sosiaalitoimiston yhteistyökumppanilta kun on jäämässä asunnottomaksi?

Eikö näillä Arava-asunnoilla ole nimenomaan tarkoitus auttaa vähävaraisia ja asunnottomia? KAS.fi sivuston mukaan vapaita asuntoja on kymmeniä, mutta tämän tantan mukaan ei ole yhtään vapaana.

Milloin tähän laitetaan stoppi? No nukutaan sillan alla ensi kuusta lähtien. Hermot ei vaan kestä sitten yhtään. Jotain vikaa tässä maassa on.

32

10964

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Väärä luulo...

      Sosiaalitoimisto EI JÄRJESTÄ asuntoa kuin esim. perheelle/yksinhuoltajille, joilta lähtee asunto alta.

      Yksinäiselle he eivät asuntoa hommaa, vaan se on ihan sinun oma tehtäväsi.
      Jos meinaat jäädä kadulle, niin he kyllä kustantavat asuntolapaikan.

      Mistä ihmeestä on levinnyt käsitys, että sossun on pakko järjestää asunto. Se ei nyt vaan pidä paikkaansa.
      Kyllä se asunto on itse järjestettävä, ja sitten kun sen on hommannut, niin siihen kyllä saa joitain tukia.

      • maketsuoulu

        Kyllä kyllä mamut saa


      • ääliöouluoulu

        Sossu päättää ja jos oot musta Sina Sasha auto asunto yms! Suomi kansalainen alkuperäinen et saa mitään perkele !


      • Anonyymi
        ääliöouluoulu kirjoitti:

        Sossu päättää ja jos oot musta Sina Sasha auto asunto yms! Suomi kansalainen alkuperäinen et saa mitään perkele !

        Juurikin näin. Ei ikinä enää muutenkaan asuntoa kassilta. Erittäin töykeä ämmä as palvelussa ky soittaa 🥱😲


      • Anonyymi

        Kyllä sosku auttaa ihan kaikkia. Naapurin likka sai rivarin kun sosku järkkäs, kas fi asunnon. Ite jäin lapsen kans asunnottomaksi vesivahinkoisest kodista, ei apua.


    • Nuori ja kyllästynyt

      Itse olen asuntoa hakenut, ei sosiaalitoimisto.

    • kasari-85

      Onhan Suomessa vapaita asuntoja vaikka kuinka. Teet jonkun vuokranantajan kanssa sopimuksen ja sitten haet asumistukea ja toimeentulotukea. Niin se meni omassa nuoruudessani ja niin se taitaa mennä nytkin. Tuet kuitenkin vähenevät siinä vaiheessa kun menet seuraavan kerran töihin.

    • oksettava asunto

      Huonoja kokemuksia KASsista. Haimme asuntoa sieltä pitkään kun entinen vuokra-asuntomme meni myyntiin. Emme saaneet, vaikka kovasti halusimme. Ne joita meille tarjottiin, olivat oksennuskunnossa eivätkä kelvanneet muille, emme mekään niitä ottaneet.
      Vältä KASsin asuntoja kuin ruttoa.

      • EX-asukas

        Asunnothan KAS:lla on huonoja, mutta kun se ei jää vain siihen. KAS tykkää kusettaa ihmisiltä vesimaksuja, sekä jättävät palauttamatta vuokratakuun vedoten siihen ettei ole palauttanut asunnon avaimia ja siivoamatta jättämisestä, vaikka asunto olisi siivottu siivousfirman kautta. Älköön kukaan menkö KAS:in asuntoihin, ennemmin vaikka sillan alla asustakaa.


      • Anonyymi
        EX-asukas kirjoitti:

        Asunnothan KAS:lla on huonoja, mutta kun se ei jää vain siihen. KAS tykkää kusettaa ihmisiltä vesimaksuja, sekä jättävät palauttamatta vuokratakuun vedoten siihen ettei ole palauttanut asunnon avaimia ja siivoamatta jättämisestä, vaikka asunto olisi siivottu siivousfirman kautta. Älköön kukaan menkö KAS:in asuntoihin, ennemmin vaikka sillan alla asustakaa.

        Samanlaisia kokemuksia minullakin.


    • Haisee paskalle

      Spurgut saa kämpän Oulussa, niitä oikein suojellaan asumisessaja varoitusten määräon rajaton. Tosiaan vesimaksuissa kustaan silmään.
      Isännöitsijänä ammattitaidoton tonnikeiju.Ehdottomasti pois ja äkkiä.
      Paljon tyhjiä asuntoja nytkin. Kaikki sosiaalipummit saa asua, kun varma vuokra.Kaikki kunnolliset saa kärsiä näistäepänormaaleista sossupummeista,
      Älkää missään nimessä menkö vuokralle. Nytkin kerjäävät vuokralaisia tyyliin "vuokraa asunto-voit voittaa arvonnassa 500 euroa" - kuulostaa epätoivoiselta. Välillä tarjouksessa on sitten, että ei tartte maksaa takuuvuokraa jne.
      Säälittävää.

    • hfhjgf67457645

      Sanon että tee sitten kännyllä video sisääntulo tarkastus jne. Ettet joudu jälkeenpäin makselemaan muiden tekoja.

    • Tuoomo

      KAS huoltomies saa tulla sisään asuntoon yleisavaimilla ennakkoon ilmoittamatta, tykkäävä myös pistää haasteita jos kämppä ei ole tip top kunnossa. Vakuuksia eivät palauttaneet; seinät oli kuulemma maalattu huonosti? Edellisen asukkaan tekemä maalaus, Ei kuullemma pidä paikkaansa. KAS asuntoihin ei kannata muuttaa edes pakon edestä

      • apupoju2

        Ei muuten saa, Laki asuinhuoneen vuokrauksesta 2luku22§: "
        Vuokranantajan oikeus päästä asuinhuoneistoon
        Huoneiston kunnon ja hoidon valvomista varten vuokralaisen on viivytyksettä sopivana aikana päästettävä vuokranantaja huoneistoon."
        Eli etukäteen ilmottamatta ei mitää asiaa sisälle, menee kotirauhan häirinnäksi....


    • Fruua

      Erikoista, meillä kas-asunto oli uusi, saunallinen kerrostaloasunto. Siististi tapetoitu, jos vesimaksua oli ennakoiden mukaan maksettu liikaa niin ylimäärän sai vähentää esim seuraavan kuukauden vuokrasta.
      Takuumaksu oli kokonaisuudessaan palautettu muuttoa ja avaintenpalautusta seuraavalla viikolla.
      Meillä kävi isännöinti tekemässä lopputarkistuksen, eikä siinä mitään sen kummempaa draamaa ollut.
      Tekivät työnsä ja sillä selvä.
      Ainakin meidän kohdalla voin sanoa että mikään muu asuntoyhtiö ei ole toiminut niin moitteetta kuin kas-asunnot on.

    • Fruua

      Ja asuntohakemuksen lähetin aikoinaan maanantaina, niin minulla oli kämppä varattu jo keskiviikkona.

      • Anonyymi

        Samoin minulla. Kaikki sujunut hyvin


    • karkkilaanko

      miten ihmeessä kas asunnoilta ootte saaneet asunnon? oon monta vuotta kysellyt ei saa vaikka on ala-ikäisiä lapsia.

    • Töissä_ilman_asuntoa

      Eivät vastaa soittohin eivätkä maileihin...olen odottanut asuntoa jo 3 kk....outo pulju?
      Asiakas'palvelu' soittaa takaisin jos jättää soittopyynnön mutta ei ehdi vastaamaan kun
      hälyttää vain kerran...käyköhän ne edes ihan täysillä?

    • Miettijä

      ONKO KELLÄÄN KOKEMUSTA/TIETOA kassin vuokra asunnoista osoitteessa ounasjoentie 9-11 rovaniemellä? Onko home luukkuja?

    • yooo

      Itse hajin kassin vuokra asuntoa viikko sitten, ja vuokrasopimus jo allekirjoitettu. Lisäksi luottotietomerkintöjä on.
      Vaikuttaa lupaavalta ja asunto oli siisti kun käytiin tutustumaan :)

    • aarnip

      itse harkitsin kas asuntoa johon on arava eli siis tulo ja varallisuusrajat sekä tarveharkinta. Hakemukseen tulee laittaa liitteeksi verotiedot viimevuodelta ja palkkalaskelma tai etuuspäätös ennen kuin siis pääsee edes katsomaan asuntoa. Jos asunnosta on useita kiinnostuneita hakijoita sen saa se jolla on suurin asunnon tarve ja muussa tapauksessa ilmeisesti hakijoiden tuloja ja varallisuutta vertaillaan keskenään ja asunnon saa heistä kaikkein "köyhin". sellainen asukasvalinta. vapaarahoitteisissa kohteista en siis tiedä.

      olisi kiva jos kohteesta olisi kuvia ilmoituksessa edes esimerkkiasunto tai jotain ja pohjapiirros olisi mittakaavassa. nyt joutuu näkemään papereiden ja liitteiden täyttämisen vaivan että pääsee edes näkemään asunnon kunnon ja huoneiden koon.

    • Miesturusta92

      Tervehys.
      26 vuotias mies turusta. Vuokralla siis 57 neliöinen kaksio saunalla kassilta. Vuokra 620/kk vesi 20€/kk plus tasaus maksu kerran vuoteen. Veden kulutus minimi luokkaa ollut, koska hieman vahempana juuri käyty varusmiespalvelus pitänyt asunnon tyhjillään. Ajankohtana 3.7.2017-14.6.2018.
      Kassilta keväällä 2018 tuli veden tasauslasku, jossa kulutus kuulemma sellaisissa luvuissa ollut, että maksettavaa jäisi hieman yli 700€ näiden 20/kk vesimaksujen jälkeen. Asiaa puitu kohta puoli vuotta ja kas asunnot toimii nyt isännöitsijän ja minun välikätenä. Ehdot nämä.
      1.isännöitsijä tai huolto tilaa mittaritarkastuksen alan ammattilaiselta
      2.asukas voi olla läsnä mittausta suorittaessa, mutta mittaus tehdään työaikana välillä klo8-16
      3.työ tehdään tuntityönä ja tämän hetken lvi ammattilaisen tuntityöhinta on n 42-52€/h alv (pelotellaanko hinnalla???)
      4. Jos vesimittari näyttää oikein eikä virhettä ole, asukas sitoutuu maksamaan kaikki vedenmittauksesta aiheutuneet kulut.
      5mittarin näyttäessä liian suuria lukuja,kiinteistön omistaja maksaa kulut.
      Blaa blaa.
      Jos ajatellaan varusmiespalveluksen kestäneen 347vrk,josta lomilla ehkä 30vrk.
      Asunto tyhjillään muuten, eli vedenkulutus 0.
      Laskussa lukee mittarilukeman olleen 189000litraa! Tämä jaetaan n 30vrk=6300litraa per vrk!
      Vaikka mittarilukemat näyttäisi miten oikeita, miten käytännössä voi olla kys. Lukemat mahdollisia! Mikä vuotaa kuka maksaa ,kuka vastuussa🤔 siinäpä arvoitus.
      Tällaisia kokemuksia kassilta. Muuten homma mennyt hyvin.

    • Anonyymi

      Hahhah..kerronpa teille tarinan, älkää vuokratko asuntoa kassilta jos on vesimittari. Meillä pannuhuoneessa putki vuotaa ku esterin persii vettä lattialle, ovi lukossa ja huoltomiestä ei oo näkyny sitte viime kesän, kaikki homehtuu paikalleen, mitään ei korjata eikä huolleta, odottavat adukkaiden tekevän mutta on niin ristuksen kauhee vuokra 672,24 euroo kk etten kyllä tee mitään. Asun Hämeenkoskella noin 2000 asukkaan kunnassa jossa ei ole enää palveluita joten mistä helvetistö tuokin vuokra muodostuu. Pysykää kaukana näistä luukuista.

      • Anonyymi

        Mites Härkiluhdantiellä Hämeenlinnassa menee? Se on kuin Kanala!


    • Anonyymi

      Itse olen ollut ihan tyytyväinen Kas-asunnoilta vuokraamaani asuntoon Vihdissä. Asunto oli ihan ok kunnossa ja kaikki ne missä näin epäkohtaa laitettiin heti kuntoon. Seinien maalauksen kerroin voivani tehdä itse ja siihen sain maalit ja kaikki välineet hyvin nopeasti. Liesi vaihdettiin, kaappien vetimet sekä pari pistorasiaa vaihdettiin ja remppafirma kävi vaihtamassa kaikkien ikkunoiden ja ovien tiivisteet ja maalasi ikkunoiden karmit sekä parvekkeen oven. Mistään mitä pyysin ei tarvinnut tapella minuuttiakaan.
      Tarjouksen asunnosta sain seuraavana päivänä tekemästäni hakemuksesta.

    • Anonyymi

      Kas on aivan hirveä. Meillä oli iso vesivahinko jota ei korjattu sen kummemmin. Muutama vuosi sen jälkeen alkoi kaikki oireilla, silmät kuti ja rähmi hengenahdistusta nenä vuosi kun hana. Tätä ei korjattu vaikka homekoirakin (täysin pätevä ja luotettava) merkkas juuri ne kohdat josta vesi oli mennyt. Muutimme pois ja oireet loppui, vuokrasivat suoraa eteenpäin seuraavalle.

    • Anonyymi

      Lisäksi allekirjoitan vahvasti ton vesilaskuvilpin meiltä perittiin tasausta reilu 1000e olevinaan. Ei olla ikinä voitu käyttää vettä niin paljoa ja lasku mitätöitiin. Naapureilla sama juttu.

    • Anonyymi

      Hieman tulee uppia. Eipä tullut asuntotarjousta tälle luottotiedottomalle vaan seuraavana päivänä hakemisesta hylky. Alkaa olemaan usko koetuksella kun tässä sellaisen 10kk etsinyt asuntoa. Muistakaa ihmiset pitää huolta asioistanne. Nimittäin ei taida suomessa pystyä elämäänsä muuttamaan vaikka kuinka yrittää. Olin jopa sosiaalitoimen ajanvarauksella käymässä ja sieltäkin kiertäen vastaus oli kun kyselin välivuokrauksesta, että en ole tarpeeksi ahdingossa. Pitänee muuttaa naaman väri valkoisesta joksikin muuksi, ruveta päihdeongelmaiseksi tai lähteä vankilaan.

      • Anonyymi

        Niin, minulle tuli 2013 luottotietoihin merkintää, elämä on paskaa ja en saa asuntoa vuokrattu sen takia, en saa lainaa, perustin yritykseen mutta en saa vakuutuksia, asunut metsässä koko kesän, nyt alkaa huumori loppu maan, ja elämäni myös


    • Anonyymi

      Asuin Kas asunnoissa vuosia Rovaniemi. Kyseinen pomo väittää lähes n. 17 vuoden jälkeenkin olen luottotiedon. Asun parhaillaan asntolainalla omassa asunnossa. ....Rovaniemellä...?? Nimike??72???

    • Anonyymi

      Kas myy ongelmataloja Rovaniemellä koijareille jotka tekevät yhtiöitä ja meikkaavat asunnot myyntikuntoon. Lapsiperheitä potkittiin ulos rahankiilto silmissä... Useat omakotitalot turpeen päällä ja routa vääntänyt kivijalkoja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      378
      3720
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      209
      1823
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      67
      1384
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      152
      1275
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      165
      923
    6. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      883
    7. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      57
      880
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      860
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      49
      840
    10. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      839
    Aihe