1,2 tsi kone

kova kulutus

Ilmoitetut kulutukset on 1,2, tsi koneella pieniä.
Mutta käytössä tämä 1,2 tsi vie bensaa yhtä paljo kuin minun entinen 1,6 vapari kone vei.
Ja jos tällä 1,2 koneella painaa menemään, niin tämä 1,2 tsi vie enemmän kuin vanha 1,6 vapari.

En oikein tätä ensin uskonut, mutta kyselin sitten, miten tämä kone on toiminut skoda octaviassa ja samaa sanoi skoda kuski, että 1,2 tsi vei bensaa miehekkäästi, jos painaa kaasua.
Mutta tietysti jos mummomaisesti ajaa pintakaasulla alle 80 km/h suoraa tietä pysähtymättä, niin kulutus on luvatun alhainen. ( mutta niin toimien oli 1,6 vaparillakin ).
Normaalikäytössä 1,2 tsi vie kuitenkin saman kuin entinen 1,6 vapari.
- Kas kummaa, mitään kehitystä ei ole ollu.
Varmaan huollot maksaa enemmän ?- vai mikä oli se kehitys ?
Uskon kyllä että sarja tuotanossa 1,2 on halvempi tehdä, mutta ei sekään näy auton hinnassa.

22

934

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • halvalla hyvää

      Se on toi kauppa sellaista.
      - halpaa myydään halvemmalla ja hevosenlihaa nautana.

      Toi 1,2 on kuin hevosenlihaa. Ihan hyvää lihaa ja ihan hyvää 1,2 moottoria.
      mutta se 1,2 hankintahintakin pitäisi olla halvempi !

      • Varvashiki

        Mitä hevosenliha vaikuttaa tähän?
        Pottulaatikot ovat lähempänä aihetta.


    • kehitystä onko ?

      Laboratoriossa kulkee 1,2 pikku turbo halvalla, mutta kun laitetaan autoon ja tielle, niin se kuluttaa saman kuin entisaikaiset 1,6 litraiset moottorit.
      Teho on turbossa sellaien kireämpi. Kestosta en tiedä. Mutta tavallisilla 1,6 koneilla ( sai ajaa yli
      300 000 km huoletta.

      Sähköautoja tulisi kehittää, nämä muut on siirtymävaiheen autoja ja moottoreita.

      • bensa palaa

        - nissan leaf on ensimmäin vakavasti otettava oikea sähköauto. Mutta hitto kun se on vielä kallis !
        ja noi monet eri hybridit on järjettömiä, kun on akut, sähkö- ja polttomoottorit, yms. siis liikaa tekniikkaa ja painoa....

        - Pienillä vw-ford moottoreilla pitää ajaa hiljaa ja välttää turbon tehoa, niin silloin ne on edullisia käyttää.


    • bensaa palaa

      Mulla on skoda octaviassa nyt toi 1,2 tsi.
      Ja se kuluttaa ajosta riippuen saman tai enemmän kuin edellinen octavia, jossa oli 1,6 kone.
      Arki käytössä oli toi vanha 1,6 kone mukavempi. Tämä 1,2 on jotenkin kireämpi ja olen esim.
      sammuttanut sen risteyksissä monesti vahingossa.
      Käyttäjän kannalta kehitystä ei juuri ole ollut.
      Niinpä nyt kun olen katsellut uutta volkkaria, niin en aio sitä hankkia 1,2 tsi mottorilla, vaan jollain isommalla koneella.

      • toiset säästää

        Oletko jo koeajanut mukavan Focusen tai Auris farkun.


      • bensaa palaa
        toiset säästää kirjoitti:

        Oletko jo koeajanut mukavan Focusen tai Auris farkun.

        Ei ole toi foorti juuri koskaan suuremmin kiinnostanut,
        tai on se mustang aika kiinnostava !!!
        .Ja tojota auris on liian kapea ja ahdas, lisäksi auris on aika roisin näköinen, vaikuttaa aivan korean poikien tekeleeltä. Eli se on tosi ruma auto !.

        Avensiksen voisin ostaa, tai jos foorti, niin mondeo voisi olla mukava. Tai kuga.
        Mutta ovat ne kovin kalliita.
        Itse nyt innostuin tuohon uuteen maza 6 malliin, on auton näkönen se ainakin !

        Ensin ajettelin jettaa tai passattia, tms. Mut kovin tylsiä on nämä vag autot skodat vw, audit, jne..


      • halpa pikkukone
        bensaa palaa kirjoitti:

        Ei ole toi foorti juuri koskaan suuremmin kiinnostanut,
        tai on se mustang aika kiinnostava !!!
        .Ja tojota auris on liian kapea ja ahdas, lisäksi auris on aika roisin näköinen, vaikuttaa aivan korean poikien tekeleeltä. Eli se on tosi ruma auto !.

        Avensiksen voisin ostaa, tai jos foorti, niin mondeo voisi olla mukava. Tai kuga.
        Mutta ovat ne kovin kalliita.
        Itse nyt innostuin tuohon uuteen maza 6 malliin, on auton näkönen se ainakin !

        Ensin ajettelin jettaa tai passattia, tms. Mut kovin tylsiä on nämä vag autot skodat vw, audit, jne..

        ja jos aikoo kunnon moottorin saada, niin vag autot on silloin kovin kalliita !
        - vain toi 1,2 mopo-kone on se halvempi.
        - Kunnon koneet maksaa maltaita ! skoda,vw audi, seat autoihin...


    • vasemmistoviheristö

      Kukkuu! Onko siellä ketään kotona?

      1.6 litraa on 4 desilitraa enemmän kuin 1.2 litraa!!! Sama suomeksi, että persutkin ymmärtää: 1.2 litran moottori on pienempi kuin 1.6 litran moottori, joten tekniikka on kehittynyt huimasti, jos 0.4 litraa pienemmällä koneella saadaan isomman koneen tehot, ellei jopa enemmän.

      Sitäpaitsi se vuoden -95 Corolla painaa alle tuhat kiloa. Paljonko se Ocu painaakaan?

      • vain auto on auto

        octavia ja golf ja jopa toi pieni kevyt skoda fabia tuolla pikku, 1,2 koneella on..... aika mopo !
        Olen noilla kaikilla ajanut. Ja mopoilta ne tuntuu. tai siis mopo-autoilta.

        Jos oikean auton haluaa, nin on oltava 1,6 - 6 L väliltä se koneen koko.
        ja painon mukaan aina enemmän litroja...

        Esim golf 1,2 ja golf 2L diiseli ... - niin vasta toi 2L diiseli on oikea auto !


      • 2tahtinen poji
        vain auto on auto kirjoitti:

        octavia ja golf ja jopa toi pieni kevyt skoda fabia tuolla pikku, 1,2 koneella on..... aika mopo !
        Olen noilla kaikilla ajanut. Ja mopoilta ne tuntuu. tai siis mopo-autoilta.

        Jos oikean auton haluaa, nin on oltava 1,6 - 6 L väliltä se koneen koko.
        ja painon mukaan aina enemmän litroja...

        Esim golf 1,2 ja golf 2L diiseli ... - niin vasta toi 2L diiseli on oikea auto !

        vain mopopojasta voi iskän 1.6 litran Corolla tuntua tehokkaalta


      • aina yli 1,6 L
        2tahtinen poji kirjoitti:

        vain mopopojasta voi iskän 1.6 litran Corolla tuntua tehokkaalta

        - se on toi 1,6 koko melkein se alin koko, jos oikeista autoista puhutaan.
        Sitten mopo-autoissa voi olla pienempiä mopo koneita.
        Tosin ei 1,6 riitä painavalle autolle, ( yli 1300 kg ), mutta tollainen pienmpi liikkuu jo 1,6 moottorilla.
        Auton kokoisessa autossa tulisi olla jo yli 2 L kone. Niin silloin ajaminen on mukvaa ja vaivatonta.


        Itse en nää järkee sitten liian isoissa esim amerikan koneissa - kun saman tehon saa jo 2-3 L koossa. ja paljon taloudellisemmin
        ( en nyt puhu kilpa-auatoista - vaan käyttöpeleistä )


      • hywät naurut irtosi
        aina yli 1,6 L kirjoitti:

        - se on toi 1,6 koko melkein se alin koko, jos oikeista autoista puhutaan.
        Sitten mopo-autoissa voi olla pienempiä mopo koneita.
        Tosin ei 1,6 riitä painavalle autolle, ( yli 1300 kg ), mutta tollainen pienmpi liikkuu jo 1,6 moottorilla.
        Auton kokoisessa autossa tulisi olla jo yli 2 L kone. Niin silloin ajaminen on mukvaa ja vaivatonta.


        Itse en nää järkee sitten liian isoissa esim amerikan koneissa - kun saman tehon saa jo 2-3 L koossa. ja paljon taloudellisemmin
        ( en nyt puhu kilpa-auatoista - vaan käyttöpeleistä )

        Niinpä niin. Se oma on paras kaikille muillekin, eikö vain. Että kun itellä on rahat riittäny kaksi litraseen Primeraan, niin kaikilla pitää olla kaksilitrainen. Pienempi on mopo ja isompi on tuhlausta.

        Jos rahasi riittäsi vaikka kolmelitraseen Bemariin, niin eikö yllättäen kolmilitranen olisikin paras. Samalla Bemu muuttuisi maailman parhaaksi autoksi, mutta kun rahat ei vielä riitä, niin BMW on paska.

        Ja jos rahat riittäisi uuteen litraiseen Fordiin, niin litrainen moottori olisikin yhtäkkiä maaaaaaaian paras.

        Että semmoonen hurskastelija taas.


      • Rotuari...
        hywät naurut irtosi kirjoitti:

        Niinpä niin. Se oma on paras kaikille muillekin, eikö vain. Että kun itellä on rahat riittäny kaksi litraseen Primeraan, niin kaikilla pitää olla kaksilitrainen. Pienempi on mopo ja isompi on tuhlausta.

        Jos rahasi riittäsi vaikka kolmelitraseen Bemariin, niin eikö yllättäen kolmilitranen olisikin paras. Samalla Bemu muuttuisi maailman parhaaksi autoksi, mutta kun rahat ei vielä riitä, niin BMW on paska.

        Ja jos rahat riittäisi uuteen litraiseen Fordiin, niin litrainen moottori olisikin yhtäkkiä maaaaaaaian paras.

        Että semmoonen hurskastelija taas.

        Älä naura liikaa ettei löröt tuu housuun, vai tuliko jo?

        1.6 turbo olisi aika kiva moottori nykyisellä tekniikalla.
        Pienet TSI koneet ovat mopokoneita.


      • tilavuus ratkaisee..
        Rotuari... kirjoitti:

        Älä naura liikaa ettei löröt tuu housuun, vai tuliko jo?

        1.6 turbo olisi aika kiva moottori nykyisellä tekniikalla.
        Pienet TSI koneet ovat mopokoneita.

        1,2 tsi on mopo, sii se on MOPO !
        - ei sille voi mitään.
        Kannattaa ostaa isompi kone, niin elämä hymyilee.

        Kun 1,2 koneella ajaa niin on vaan kaikki päin prsettä, elämä on synkkää ja anekaa, niin kuin pienissä autoissa yleensä. Ja katkeria pikku moottori ja pikkuauto-kuskeja elämä siis vtuttaa - sen voi huomata näiltäkin sivulita ja liikenne käytöksestä ja vaihtoautojen hinnoista....
        1,2 on ongelmajätettä !


      • huolestunut äitisi
        tilavuus ratkaisee.. kirjoitti:

        1,2 tsi on mopo, sii se on MOPO !
        - ei sille voi mitään.
        Kannattaa ostaa isompi kone, niin elämä hymyilee.

        Kun 1,2 koneella ajaa niin on vaan kaikki päin prsettä, elämä on synkkää ja anekaa, niin kuin pienissä autoissa yleensä. Ja katkeria pikku moottori ja pikkuauto-kuskeja elämä siis vtuttaa - sen voi huomata näiltäkin sivulita ja liikenne käytöksestä ja vaihtoautojen hinnoista....
        1,2 on ongelmajätettä !

        Tero hei. Jätä mopon ruuvaaminen hetkeksi ja keskity äidinkieleen. Pääset sitten isona raksalle ja voit ostaa oman Toyotan. 1.3:n tietenkin.


      • mummosi
        huolestunut äitisi kirjoitti:

        Tero hei. Jätä mopon ruuvaaminen hetkeksi ja keskity äidinkieleen. Pääset sitten isona raksalle ja voit ostaa oman Toyotan. 1.3:n tietenkin.

        On teillä laaja tuo sanavarasto. Hah ha ihan niinkuin täällä ei muita kävisikään.Vaikea arvata minkä sivun trolli olet kirjoituksesta päätellen. Hyvä kun käyt välillä omallakin puolella. Olet yksinkertainen hölmö trolli.


    • pahan olon mopo

      Hävettää toi 1,2 mopo-kone.
      Pelkkää tuskaa se elämä kun mopolla ajaa.
      Sääli ja ikävä ja suru tulee, elämä ei maistu, on paha olla.

      • ankea 1,2

        Ja kun on 1,2 kone ja ahdas auto, niin elämä on ankeaa, ja se ankeus suorastaan tuskastuttaa. Elämä on ankeea ja mieli maassa laahaa.


      • golf 1.2 TSi:n koeajanut
        ankea 1,2 kirjoitti:

        Ja kun on 1,2 kone ja ahdas auto, niin elämä on ankeaa, ja se ankeus suorastaan tuskastuttaa. Elämä on ankeea ja mieli maassa laahaa.

        Koeajoin uuden Golfin 1.2 TSi:nä 86 ja 105 hv:n moottoreilla. Auto on kevyt eli vain 1200 kg ja se kulkee arkiajossa todella hyvin. Tehokkaampi versio on parempi valinta ohituksiin maantiellä. Normaaleilla käyttökierroksilla Golf kulkee varsin ripeästi. Auto on erittäin hiljainen jopa alla olleilla nastarenkailla 195/65 15". Toki korkeaprofiilinen rengas hyödyttää alhaisempana melutasona. Golf on ehkä luokkansa ykkösauto, silti valitsin uudeksi työautokseni selvästi vähemmän myydyn automerkin.

        Olen ajanut myös Polo 1.4 GTi:tä. En ole oikein vakuuttunut näistä downsizing- moottoreista, niiden taloudellisuudesta ja jälleenmyyntiarvon säilymisestä. Autoalan vaikuttajan toteamus näiden moottoreiden lasketusta kestosta 150-200 tkm on huolestuttava yhdistettynä 30 tkm:n ylipitkään öljynvaihtoväliin. Ajan jopa 50 tkm/a ja vaihdatan myös muihin työautoihimme öljyt ja suodattimen 15 tkm:n välein, joka lisäisi varmasti pienten turbomoottoreiden ja Ahtimien kestoikää. On vain liian helppoa jättää murheet 2. tai 3. käyttäjälle...


    • 656fhghfh

      Pikkukone tarttee isommat kierrokset verrattuna isoon moottoriin esim 100km/h nopeuksilla, jonkatakia kulutus nousee isomman koneen tasolle. Pikkukoneet tarkotettu just kaupunki / taajama-ajoon, ei moottoriteille.

      • joopajoo

        Tämä kyseinen kommentti todistaa täydellisen tietämättömyyden nykyisien pikkuturbojen käyttöominaisuuksista. Vääntö tulee jo hyvin alhaalla mukaan, ja voima riittää kyllä vähintään siinä missä samoilla teholukemilla olevissa vapareissakin. Ja kestämisongelmatkin kuuluu olevan niissä osissa mihin ei koko sinänsä vaikuta ollenkaan. Eli voisi kai todeta että "pienellä pilattu" varsinkin kun kestäviäkin yksilöitä osataan tehdä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2753
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2340
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2090
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1854
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1731
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      38
      1725
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1696
    8. 100
      1656
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1477
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe