Osaako joku sanoa perstuntumalla tms., että onko uudehkoissa kerrostaloyhtiöissä pääomavastike yleensä rahastoitu (ei vähennyskelpoinen vuokratuloista)? Vai onko yleisempää, että pääomavastikkeet luetaan tuloksi yhtiön kirjanpidossa (pääomvastikkeen voi vähentää vuoratuloista)?
Jos joku osaa tuohon vastata vaikka jollakin prosettiosuuksilla perusteluineen, niin hienoa!
Pääomavastike tuloutettu kirjanpidossa vai rahastoitu?
3
1085
Vastaukset
- näin useimmiten
Yleensä ovat vähennyskelpoisia.
- ??!??!?
Ok! Kiitos tiedosta! Onko kokemuksia, että millaisissa yhtiöissä yleensä ei ole?
- näin meillä
Eipäs kun yleensä ovat rahastoituina eli ei voi vähentää vuokratuloista. koska jos taloyhtiö tulouttaa pääomavastikkeen,yhtiö joutuu maksaman yhteisöveroa, koska tulos on positiivinen. pääomavastikkeet ovat yleensä taloyhtiölainojen lyhennyksiin kerättyjä vastikkeita tai etukäteen kerättyjä varoja esim. tulevaan putkiremonttiin. yleensä taloyhtiö tulouttaa pääomavastikkeesta sen osan, joka on tarkoitettu lainan koron maksuun, mutta itse lainanlyhennyksen osan yhtiö rahastoi. lainan lyhennys ei ole kuluna tuloslaskelmalla mutta korot ovat.
hoitovastikkeet yhtiö tulouttaa, koska ne on tarkoitettu hoitokulujen ym maksamiseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/2091628Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1401394- 541133
- 721005
- 541005
- 106922
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva52903Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53860- 82830
- 31764