Mon. kult. vanhemmat! HUoM!

eveliina847

Haluaisin kuulla Suomessa asuvien monikulttuuristen perheiden arjesta. Kuinka arkenne on sujunut? Kumpaan kulttuuriin olette kasvattaneet lapsenne? Onko teillä ollut erityisiä riidan aiheita/ pitkään mieittyjä pulmia liittyen lapsen kasvatukseen?

Ja sitten ihan vain äideille:

Onko teistä koskaan tuntunut, että lapsi ei tunnu omalta? Haen tällä sitä, että jos lapsi on esim. orientoitunut liikaa isän kulttuuriin, jolloin lapsi voi tuntua jopa ´vieraalta´.

Kiitos kokemuksistanne, näitä pohdin itse mahdl. tulevan mon. kult. perheen äitinä ja etenkin viimeinen kysymys on tuottanut ahdistusta.

167

3590

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Chom chom

      Mä ehdin asua vietnamilaisen puolisoni kanssa avolittossa vuosikausia ennen lasten "hankkimista" ja siinä se arki vähitellen muotoutui oman näköiseksi. Tietysti lapsi aina muuttaa elämää, mutta toisaalta - se on vain elämää. Meille isoin asia taisi olla se, että emme saaneetkaan vauvaa heti kotiin vaan vauva-arki alkoi sairaalassa. Jälkeenpäin olen miettinyt, että ehkä juuri se mahdollisti isän osallistumisen alusta asti?

      Ei voi oikein suoraan sanoa, mikä on mun kulttuuria, mikä miehen, koska olemme niin monesta perustavanlaatuisesta asiasta samaa mieltä. Meillä on myös samankaltaisia lapsuudenkokemuksia, vaikka olemme eläneet aivan eri puolilla maapalloa. Uskonnosta ei ole tullut mitään kinaa: lapset saavat päättää itse.

      Kannattaa tutustua mahdollisimman hyvin puolison taustaan, perhesuhteisiin ja lapsuuteen. Asioista kannattaa puhua siltä kannalta, mitä on kokenut ja mitä haluaisi itse tehdä toisin oman lapsensa kohdalla. Meille oli varsin opettavaista se, että vietimme paljon vapaa-aikaamme vietnamilaisten perheiden parissa jo ennen omia lapsia. Siinä tuli luonnollisesti eteen tilanteita, joissa saattoi punnita näkemyksiään. Olimme tekemisissä myös suomalaisten lapsiperheiden kanssa.

      Kieliasia kannattaa myös keskustella läpi. Meillä mies puhuu lapsille omaa äidinkieltään, minä suomea ja keskenämme puhumme suomea. Ymmärrämme molemmat toistemme kieliä, joten ei tarvitse tulkata puoleen tai toiseen. Ensimmäiset sanat tulivat tasaisesti molemmilla kielillä, mutta nyt lapset eivät juuri puhu isän kieltä, koska suomi tulee niin paljon helpommin. Emme ole sitä vaatineet, koska pääpaino on ollut miehen oikeudessa käyttää tunnekieltään, ei siinä, paljonko lapset oppivat tai omaksuvat. Lapset kuitenkin ymmärtävät "isän kieltä".

      Meillä ei ole ollut erityisiä lasten hoitoon tai kasvatukseen liittyviä pulmia keskenämme, mutta muut eivät aina ole ymmärtäneet toimintatapojamme. Tämä tulee esille vaikkapa silloin, kun käymme miehen kotimaassa.

      Jonkin verran eroavaisuuksia kyllä on. Mies on mielestäni pehmeämpi ja antaa helpommin periksi, mutta toisaalta vaatii lapsilta kohteliasta puhetapaa ja käytöstä joka tilanteessa. Mä vaadin lapsilta enemmän kotitöihin osallistumista kuin mies, jonka mielestä lasten kuuluu saada pitää hauskaa. Toisaalta mies ei haluaisi päästää lapsia liikkumaan ulkona niin vapaasti. Mies korostaa koulunkäynnin merkitystä eikä ole järin tyytyväinen kaseihin kokeissa...

      Sitten siihen isoon kysymykseen: lapseni ovat aina tuntuneet omilta. Ulkonäöltään he poikkeavat jonkin verran supisuomalaisista, mutta itse en kiinnitä siihen huomiota. En tavallaan näe sitä. Muilta osin he solahtavat aivan täysin tähän yhteiskuntaan.

      • Viek-kong

        tl;dr


    • Annikki 1968

      Lapset ovat aivan suomalaisen kulttuurin tuotoksia.
      Isä on ollut poissaolevana mukana elämässämme: paikalla vaan ei läsnä.
      Olen pyytänyt, että hän opettaisi lapsille enemmän oma kulttuuriaan, mutta tietokoneella surffailu on ollut hänelle tärkeämpää.
      Lapsemme eivät tiedä juurikaan hänen kulttuuristaan paljon mitään, ja nyt ovat jo niin isoja, ettei heitä edes kiinnosta enää. Sääli. Todella sääli.

    • afrikkalaisen vaimo

      Meillä kahta kulttuuria rinnakkain, kumpikin kunnioittaa toisten juttuja 23v. jo. Lapset kiinnostuneita kummastakin kulttuurista. Matkustelemme paljon ja tapaamme miehen sukua sukukokouksissa milloin missäkin. Koulutettua ja rikasta sukua ovat ympäri maailmaa. Mummoa näemme joka vuosi paei kertaa ja joka viikko soitellaan monta kertaa. Auttaa paljon, kun tutustuu toisen sukuun niin, että pystyy keskustelemaan, Suomessa opiskelevat isän kieltä. Tapaavat viikonloppuisin isän maan ihmisiä. Uskontona meillä ortodoksi isän mukaan ja koulussa ev.lut.opiskelua. Olen ollut kotiäitinä 13v, eli emp:)

      • omaymaummAli

        Hei!
        Mieheni on marokosta, itse olen suomalainen. Arki sujuu hyvin, kasvatamme lastamme molempien kulttuurien mukaan, mutta ehdottomasti enemmän marokon kulttuurin, koska olemme kaikki muslimeja ja suomen kulttuurin kuuluu niin paljon islamin vastaisia asioita esim. Sian syönti, joulun ym suomalaisten juhlien vietto. Me muslimit juhlimme vain Eid juhlat. Lapsemme on 2 vuotias ja joskus haluaisimme muuttaa Marokkoon jos Allah suo.


      • Hmm.
        omaymaummAli kirjoitti:

        Hei!
        Mieheni on marokosta, itse olen suomalainen. Arki sujuu hyvin, kasvatamme lastamme molempien kulttuurien mukaan, mutta ehdottomasti enemmän marokon kulttuurin, koska olemme kaikki muslimeja ja suomen kulttuurin kuuluu niin paljon islamin vastaisia asioita esim. Sian syönti, joulun ym suomalaisten juhlien vietto. Me muslimit juhlimme vain Eid juhlat. Lapsemme on 2 vuotias ja joskus haluaisimme muuttaa Marokkoon jos Allah suo.

        Tervemenoa vaan Marokkoon!


      • Alli huuppa
        Hmm. kirjoitti:

        Tervemenoa vaan Marokkoon!

        Mutta kun minulla ei ole kuokkaa eikä onkea.Hmm,milläs minä sitten siellä kaivan matoja ja kalastan?


      • syökää sikaa
        omaymaummAli kirjoitti:

        Hei!
        Mieheni on marokosta, itse olen suomalainen. Arki sujuu hyvin, kasvatamme lastamme molempien kulttuurien mukaan, mutta ehdottomasti enemmän marokon kulttuurin, koska olemme kaikki muslimeja ja suomen kulttuurin kuuluu niin paljon islamin vastaisia asioita esim. Sian syönti, joulun ym suomalaisten juhlien vietto. Me muslimit juhlimme vain Eid juhlat. Lapsemme on 2 vuotias ja joskus haluaisimme muuttaa Marokkoon jos Allah suo.

        ehkä on todella parempi että pikemmiten muutat sinne missä sinua pidetään ala-arvoisena ihmisenä ja oikeuksiasi riistetään -suomi ei sinunlaiselle aivottomille ole oikea paikka


      • herää todellisuuteen

        afrikkalaisen vaimo...dream on....


      • 211323232132132
        omaymaummAli kirjoitti:

        Hei!
        Mieheni on marokosta, itse olen suomalainen. Arki sujuu hyvin, kasvatamme lastamme molempien kulttuurien mukaan, mutta ehdottomasti enemmän marokon kulttuurin, koska olemme kaikki muslimeja ja suomen kulttuurin kuuluu niin paljon islamin vastaisia asioita esim. Sian syönti, joulun ym suomalaisten juhlien vietto. Me muslimit juhlimme vain Eid juhlat. Lapsemme on 2 vuotias ja joskus haluaisimme muuttaa Marokkoon jos Allah suo.

        Tuossa jo joku vastasi todella hyvin. Eli jos oikeasti haluat muuttaa vaikkapa sinne Marokkoon niin muista tämä, siis oikeasti:

        "missä sinua pidetään ala-arvoisena ihmisenä ja oikeuksiasi riistetään"


      • 7+9
        Alli huuppa kirjoitti:

        Mutta kun minulla ei ole kuokkaa eikä onkea.Hmm,milläs minä sitten siellä kaivan matoja ja kalastan?

        Ruinaat tietenkin kaiken sossusta, niin kuin aina ennenkin.


      • ainasamaarataa26
        Hmm. kirjoitti:

        Tervemenoa vaan Marokkoon!

        Ja näin taas suomalaiset vauhdissa :). Enpä kyllä tunne oloani ylpeäksi suomalaisena. Harmi.


      • jepsistäjui
        omaymaummAli kirjoitti:

        Hei!
        Mieheni on marokosta, itse olen suomalainen. Arki sujuu hyvin, kasvatamme lastamme molempien kulttuurien mukaan, mutta ehdottomasti enemmän marokon kulttuurin, koska olemme kaikki muslimeja ja suomen kulttuurin kuuluu niin paljon islamin vastaisia asioita esim. Sian syönti, joulun ym suomalaisten juhlien vietto. Me muslimit juhlimme vain Eid juhlat. Lapsemme on 2 vuotias ja joskus haluaisimme muuttaa Marokkoon jos Allah suo.

        Painukaa sitten sinne jos ei suomalainen kulttuuri miellytä. Maassa maan tavalla. :)


      • skeptinen11
        omaymaummAli kirjoitti:

        Hei!
        Mieheni on marokosta, itse olen suomalainen. Arki sujuu hyvin, kasvatamme lastamme molempien kulttuurien mukaan, mutta ehdottomasti enemmän marokon kulttuurin, koska olemme kaikki muslimeja ja suomen kulttuurin kuuluu niin paljon islamin vastaisia asioita esim. Sian syönti, joulun ym suomalaisten juhlien vietto. Me muslimit juhlimme vain Eid juhlat. Lapsemme on 2 vuotias ja joskus haluaisimme muuttaa Marokkoon jos Allah suo.

        Marokossa taitaa olla hyvä sosiaaliturva, ainakin jos allahiin on uskominen, vai?


      • jiihaa!
        herää todellisuuteen kirjoitti:

        afrikkalaisen vaimo...dream on....

        Itse olen suomalainen mies, mutta vaimoni on kuvankaunis apache-intiaanien jälkeläinen USA:sta. Tapasimme aikoinaan eräillä kansainvälisillä isoilla etnofestivaaleilla, jossa molemmat soitimme shamaanirumpua. Vaimoni viihtyy Suomessa erittäin hyvin ja suhteemme on toimivan siisti sekoitus molemmista maista poimittua luonnonläheistä elämäntapaa, mutta yleistyyliltään kuitenkin hieman "alkukantaisempaa" meininkiä kuin länsimainen nyky-yhteiskunta yleensäottaen on. Inkkarikanoottia meillä ei kuitenkaan ole, vaan mökin rannassa on aivan supisuomalainen soutuvene, mutta jousiammuntaa kyllä harrastamme.


    • jen815

      hei! Minun mieheni on korealainen, ja me asuimme ennen Yhdysvalloissa joka on monen eri kulttuurin sulatusuuni. Minulle oli alusta asti selvää, että jos saamme lapsia totta kai heille opetetaan molemmat kulttuurit! Tämä hämmensi miestäni, joka oli ajatellut että lapsistamme tulisi "valkoisen kulttuurin" lapsia :D
      Olemme molemmat kristittyjä, mutta lapsemme saavat valita uskontonsa itse.
      Meillä ei ole ollut pahoja ongelmia, ehkä sen vuoksi että maailmankatsomuksemme on niin samanlainen vaikka olemme syntyneet ja kasvaneet eri maissa. Mielestäni erilaisuus on rikkaus, ja kahden eri kulttuurin keskellä on mielenkiintoista elää. Suomessa mieheni ihastui ehdottomasti mökkeilyyn ja saunaan, minä taas pidän hänen kulttuurissaan perhekeskeisyydestä ja heidän perinteensä ovat kauniita. Pidän myös kovasti korealaisesta ruuasta, joten meillä syödään molempien kulttuurien ruokia.
      Tsemppiä sinulle :)

    • heiksu85

      Olen yli kymmenen vuotta seurustellut turkkilaisen miehen kanssa. Lapset nyt 9, 7 ja 5 vuotiaat. Kun ensimmäistä rupesin odottamaan oli meillä molemmilla sama linja että kummankaan uskontoa ei lapsille tuputettaisia.isompana saisivat sitten itse päätää. Isä siis muslimi ja minä kristitty.Toki molempien kulttuuria olemme yrittäneet parhaamme mukaan opettaa. Ainoa uskonnollinen asia on että isän ja isän vanhempien pyynnöstä lapsemme ei syö sian lihaa. Itse halusin ehdottomasti että isä puhuisi lapsille omaa kieltään että oppisivat myös sen sillä isän äiti ei kauheasti suomea puhu vaikka suomessa onkin vuosia asunut. Lapset ymmärtävät kurdia mutta eivät itse puhu. Kotona meillä vietetään joulua ja pääsiäistä yms, mutta ei mitenkään uskonnollisesti. Ja isän vanhemmilala vietämme esim ramadan päättymistä. Joten molemmista uskonnoista/ kulttureista yritämme opettaa jotain. Ymmärrän sinua myös tuossa että tunnetko lapsesi omaksi. Kun odotin ensimmäistä lastamme, niin mieheni sisko sai pari kuukautta minua ennen lapsen joka oli syntyessään aika tumma jatummia hiuksia aivan valtavasti. Silloin iski pieni paniikki että jos meidän lapsi on myös noin tumma ja paksutukkainen ja noin turkkilaisen näköinen niin tuntisinko sitä omakseni. Kun poikamme syntyi, oli hänellä hieman tummat hiukst mutta ei paljoa ja kyllä kun hänet syliini sain niin tunsin aivan omakseni. Ja tunnen vieläkin, meillä tosin lapset ovat ehkä enemmän suomalaisia kuin turkkilaisia jos pitäisi sanoa =)

      • Ghjkitfcvj

        Minkä takia tämä saanut noin paljon miinusta? Ihan asiallinen kommentti mielestäni.


    • Manne R. Heim

      Tuksu ja Tepa sen kohta taas todistavat, että ei toimi.

    • Ympäristötekijät

      Voi olla Suomalaiselle vaalealle äidille shokki kun ensimmäistä kertaa tuodaan syliin lapsi joka on pikimusta ja karvainen. Varsinkin jos isä on vaalea Suomalainen.

      • Kuukerinnelli88

        Afrikkalaiset ja monet ulkomaalaiset on vaan hirveitä rasisteja. Eivät hyväksy meidän kulttuuria mutta meidän pitäs suvaita niiden viidakkojulttuuria?


      • Wut!
        Kuukerinnelli88 kirjoitti:

        Afrikkalaiset ja monet ulkomaalaiset on vaan hirveitä rasisteja. Eivät hyväksy meidän kulttuuria mutta meidän pitäs suvaita niiden viidakkojulttuuria?

        Odotan sitä päivää, että uutisoidaan ensimmäisestä rasistisesta mustasta. Vaikka ne kuinka vihaavat valkoista, niin ei vaan saa rasistikorttia heitettyä esille.


      • eivoiolla!
        Kuukerinnelli88 kirjoitti:

        Afrikkalaiset ja monet ulkomaalaiset on vaan hirveitä rasisteja. Eivät hyväksy meidän kulttuuria mutta meidän pitäs suvaita niiden viidakkojulttuuria?

        Olet säälittävä. Faktat kohdilleen. Taidat itse olla viidakkokulttuurin kasvatuksen tulos ihan täältä Suomesta.


      • so what

        Tai kuten eräälle pariskunnalle kävi, jossa miehen hiukset ovat hyvin mustat ja vaimon ruskeat, ja lapset ovatkin aivan valkotukkaisia, myös aikuisina, eli väri ei muuttunut, kuten usein käy! Vaimo värjäsi hiuksensa valkoisiksi, ettei herättäisi miehen maassa niin paljon huomiota se, että kaikilla on eriväriset hiukset!


    • ei.

      Vastaus kysymykseen "toimiiko monikulttuurinen perhe" on , että yleensä ei. Toimiva moku perhe on harvinainen poikkeus.

      • 16+kolme

        Samaa mieltä. Omasta kokemuksesta voin sanoa etta ei toimi.


      • Rakkaus <3

        ...ja toisaalta voisi myös kysyä...toimiiko kahden suomalaisen kulttuurin parisuhde tai avioliitto? Vastaus on, useimmiten (nykyään) ei. Moraalittomuus, suvaitsemattomuus ja "mikään ei riitä"-ajattelu rehottavat. Etsitään aina parempaa ja suurempia elämyksiä. Jos ihminen arvostaisi ihmistä ja OMAA ITSEÄÄN, parisuhteet saattaisivat voida paremmin, kulttuuriin ja ihonväriin katsomatta. Toki kulttuurierot tuovat haasteita, mutta 40 vuoden kokemuksella sanoisin näin olevan ihan jokaisessa suhteessa, parisuhteista ystävyys- ja työtoveruussuhteisiin. Jokainen suhde on erilainen ja ainutlaatuinen. Parasta olisi, että kukin saisi valita itse ja kantaa vastuun ja seuraukset myös, ilman muiden vähättelyä ja epäonnistumisen leiman antamista. Ja jos monikulttuurinen suhde päättyy joskus, miksi ei nauttisi sitä aikaa, jolloin se tuntuu hyvältä? Ei mistään suhteista ole takuita niiden jatkumisesta hamaan loppuun saakka...vaikka kuinka niin ajattelisi. Saattaa käydä hyvin, tai sitten huonosti. :) Ennakkoluulot ovat pahin vihollinen tässä asetelmassa.


      • sitä samaa..

        Eipä näytä toimivan suomalaisetkaan parisuhteet erotilastoista päätellen.


      • Hyvin toimii

        No me olemme sitten varmasti sellainen poikkeus. Erittäin hyvin toiminut koko avioliiton ajan ja varmasti toimii jatkossakin. Minä siis suomalainen mies ja vaimo on japanilainen. Lapset saavat kunnon kasvatuksen jossa hyvät käytöstavat ovat keskeisessä asemassa. He oppivat molemmat kulttuurit sekä pienestä pitäen suomen, japanin ja englannin kielen. Minkäänlaisia ristiriitoja kasvatuskysymyksissä ei ole ollut, vaan meillä molemmilla on aina ollut hyvin yhtenäinen näkemys siitä, miten asiat hoidetaan.


    • kallen tyttö

      Voi herran pieksut näitä alkupään ala-arvoisia vastauksia! En käsitä mikä oikeus nimenomaan suomalaisilla tyhjän kirjoittajilla, joka asiaan mielipiteensä töräyytäjällä, on oikeus olettaa että vaaleus ja nimenomaan suomalaisuus on ainoa ja oikea väri ihmisellä. Sääliksi käy tyhjä, itsekäs, rasistinen päänne!

      • m.m.k.

        Vaaleus ja suomalaisuus eivät ole ainoa oikea väri ihmisellä. Mutta vaalea ihonväri on ainoa oikean etnisen *suomalaisen* ihonväri. Ihmiset maailmalla olkoot sen värisiä kuin mikä heidän leveysasteillaan ihmiselle sopii, ja oltakoon siitä ylpeitä.

        Miksi valkoisten eurooppalaisten muuttoa mm. Afrikkaan ja intiaanien Amerikkaan pidetään niin huonona asiana, mutta meille eurooppalaisille ei suoda oikeutta puolustaa omaa kansaamme vierailta aineksilta?


      • kallen tytön kaveri

        Samaa mieltä, onko noitten mielipiteitten esittäjät nyt tyytyväisiä?


      • Kuules m.m.k.
        m.m.k. kirjoitti:

        Vaaleus ja suomalaisuus eivät ole ainoa oikea väri ihmisellä. Mutta vaalea ihonväri on ainoa oikean etnisen *suomalaisen* ihonväri. Ihmiset maailmalla olkoot sen värisiä kuin mikä heidän leveysasteillaan ihmiselle sopii, ja oltakoon siitä ylpeitä.

        Miksi valkoisten eurooppalaisten muuttoa mm. Afrikkaan ja intiaanien Amerikkaan pidetään niin huonona asiana, mutta meille eurooppalaisille ei suoda oikeutta puolustaa omaa kansaamme vierailta aineksilta?

        "Miksi valkoisten eurooppalaisten muuttoa mm. Afrikkaan ja intiaanien Amerikkaan pidetään niin huonona asiana"
        Kylla sakin Afrikkaan ja Amerikkaan voit menna ihan vapaasti. Avartais noita nakemyksias kiitettavasti. Se on pelkastaan meikalaisen onni, etta kun tulen taas Suomeen, mulla on siella muunmaalaista seuraa, ettei tarvi karsia sun kaltaistesi kanssa.


    • manitou

      Enpä tiedä yhtäkään Suomalaista perhettä,jolla olisi maahanmuuttaja-taustaisia perhetuttuja.

      • 3 + 19

        Se on vain ja ainoastaan sun ja sun tuttujesi ongelma. Sitä se teettää kun asutaan keskellä metsää eikä uskaltauduta ihmisten ilmoille.

        Mä tunnen vaikka kuinka monta (yli 10 kpl) pariskuntaa/perhettä, joissa toinen osapuoli on ulkomaalainen. Kaikki ovat edelleen aviossa ja lapset käyvät koulua tai opiskelevat korkeakoulussa/yo:ssa. Nämä pariskunnat ovat olleet melkein kaikki 20 - 30 v aviossa. Yhden suomalais-venäläisen pariskunnan avioliitto on purkautunut (nainen venäläinen), mutta esim. kaikki pariskunnat, joissa mies on afrikkalainen, ovat edelleen kimpassa ja liitto sujuu erinomaisesti. Miehet ovat kristittyjä; yksi marokkolainen on muslimi.

        Avarra sinäkin tuttuinesi maailmankuvaasi...!


      • 1 + 3
        3 + 19 kirjoitti:

        Se on vain ja ainoastaan sun ja sun tuttujesi ongelma. Sitä se teettää kun asutaan keskellä metsää eikä uskaltauduta ihmisten ilmoille.

        Mä tunnen vaikka kuinka monta (yli 10 kpl) pariskuntaa/perhettä, joissa toinen osapuoli on ulkomaalainen. Kaikki ovat edelleen aviossa ja lapset käyvät koulua tai opiskelevat korkeakoulussa/yo:ssa. Nämä pariskunnat ovat olleet melkein kaikki 20 - 30 v aviossa. Yhden suomalais-venäläisen pariskunnan avioliitto on purkautunut (nainen venäläinen), mutta esim. kaikki pariskunnat, joissa mies on afrikkalainen, ovat edelleen kimpassa ja liitto sujuu erinomaisesti. Miehet ovat kristittyjä; yksi marokkolainen on muslimi.

        Avarra sinäkin tuttuinesi maailmankuvaasi...!

        3 19: En usko. In your dreams.


      • Haloooo!

        Miksi ihmeessä sitten tulet tänne kommentoimaan mitään???


      • doublelife
        3 + 19 kirjoitti:

        Se on vain ja ainoastaan sun ja sun tuttujesi ongelma. Sitä se teettää kun asutaan keskellä metsää eikä uskaltauduta ihmisten ilmoille.

        Mä tunnen vaikka kuinka monta (yli 10 kpl) pariskuntaa/perhettä, joissa toinen osapuoli on ulkomaalainen. Kaikki ovat edelleen aviossa ja lapset käyvät koulua tai opiskelevat korkeakoulussa/yo:ssa. Nämä pariskunnat ovat olleet melkein kaikki 20 - 30 v aviossa. Yhden suomalais-venäläisen pariskunnan avioliitto on purkautunut (nainen venäläinen), mutta esim. kaikki pariskunnat, joissa mies on afrikkalainen, ovat edelleen kimpassa ja liitto sujuu erinomaisesti. Miehet ovat kristittyjä; yksi marokkolainen on muslimi.

        Avarra sinäkin tuttuinesi maailmankuvaasi...!

        3 19...mielummin elää rikkaassa suomessa kuin köyhässä afrikassa vakika kuinka huonossa liitossa!
        -sitä paitsi pettävät minkä ehtivät


      • manitou
        3 + 19 kirjoitti:

        Se on vain ja ainoastaan sun ja sun tuttujesi ongelma. Sitä se teettää kun asutaan keskellä metsää eikä uskaltauduta ihmisten ilmoille.

        Mä tunnen vaikka kuinka monta (yli 10 kpl) pariskuntaa/perhettä, joissa toinen osapuoli on ulkomaalainen. Kaikki ovat edelleen aviossa ja lapset käyvät koulua tai opiskelevat korkeakoulussa/yo:ssa. Nämä pariskunnat ovat olleet melkein kaikki 20 - 30 v aviossa. Yhden suomalais-venäläisen pariskunnan avioliitto on purkautunut (nainen venäläinen), mutta esim. kaikki pariskunnat, joissa mies on afrikkalainen, ovat edelleen kimpassa ja liitto sujuu erinomaisesti. Miehet ovat kristittyjä; yksi marokkolainen on muslimi.

        Avarra sinäkin tuttuinesi maailmankuvaasi...!

        Helsingissä asustan ja täällä jos missään huomaa monikulttuurisuuden tuomat ongelmat.

        Venäläisiltä ja Virolaisilta puuttuvat käytöstavat ja ovat pirun epäluotettavia

        Somaleissa samat ongelmat,mutta niillä on vielä allah mukamas sallimassa tuon kaiken.

        Ja Suomalaisten pitäisi heidän pillinsä mukaan tanssia..


      • Oman navan ympäristö
        1 + 3 kirjoitti:

        3 19: En usko. In your dreams.

        Ei tuo uskon asia lienekään. Muoalima on pullollaan erirotuisten ja -kulttuuristen liittoja. Suomen metsäläiskulttuurin kasvattamat eivät vain sitä mistään tiedä, koska maailmankuva on ahdas ja rajoittunut.


    • turjake q

      multikultti ei toimi Suomessa kuten ei muuallakaan. Ghettoutumista ja rötöstelyä kantaväestöä kohtaa esiintyy.

    • n00r

      Meillä lapsen isä on jonkin verran eri näköinen kun vertaa suomalaisiin, mutta ei räikeästi. Niin paljon kuitenkin, että olisi olettanut lapsenkin näyttävän vähän ulkomaalaisverta omaavalta. Syntyi kuitenkin hyvin suomalaisen näköinen lapsi eikä kukaan hänestä tiedäkään, että juuret ovat toiselta puolen maailmaa. Eli tottakai näinkin voi olla. Muutenkin hän on tavoiltaan/luonteeltaan mielestäni voisi sanoa 100% suomalainen. Hän oli kuitenkin niin vauva kun asuttiin synnyinmaassa ulkomailla.

      Riidan aiheita ei ole, sanotaanko niin, että ympärillä on (ikävä kyllä) paljon suomalaisia eroperheitä ja ihan yhdessäkin olevia perheitä joissa paljonkin riidellään ja osa käy sitten sitä kitkerää riitaa oikeudessa saakka. Kai tämä sitten on harvinaista, mutta en näe tässä mitään kulttuurillista vaan ollaan kaksi persoonaa jotka eivät tykkää ristiriidoista. Ihmiset ainakin aina kyselee hämmästyneenä että sujuuko teillä kaikki noin upeasti. No sujuu, ainakin tällä hetkellä. Tulevastahan kukaan ei tiedä. Isän perhekin on niin länsimainen tavoiltaan, ettei sieltä puolen tule mitään omituisia juttuja/piirteitä meidän arkeen. Eletään ihan tavallista suomalaista elämää!

    • älä etsi onnettomuut

      Riippuu miehen uskonnosta pitkälti. Muslimien kanssa ei missään tapauksessa.
      Alussa voi tuntua hauskalta, mutta monissa kulttuureissa ja uskonnoissa naisella ei ole muuta arvoa kuin seksi, ja sekin pitää jakaa miehen muiden "vaimojen" kanssa. Ei, ei, ei.

      • kukkienkuihduttua

        Nuorena nainen rakastuu vaikka sontaläjään kunhan se on kukilla koristeltu. Kukat kuihtuvat ja arki alkaa haista.


    • juupaa

      Tuttava piirissäni on lapsesta asti ollut monikulttuurisia perheitä...kaikki ovat kariutuneet vuosien varrella. Pitkään ajattelin, että tällaiset liitot voivat toimia, mutta olen törmännyt jälleen siihen tosi-asiaan, että harvemmin onnistuu...Mutta kannattaa huomioida, kuinka paljon yleensäkin ns. suomalaiset liitot epäonnistuvat ja kariutuvat...siinäkin kaksi erilaisista taustoista olevaa ihmistä yrittää yhteiseloa ja aika suuret avioero tilastot ovat...Itse olen naimisissa rikkonaisesta perheestä tulevan mieheni kanssa...eikää se todellakaan ole helppoa...ja hankalimpia liitot ovat tutuilla ja ystävillä olleet narsisitisten ihmisten kanssa, kuin ulkomaalaistaustaisen ?!

      • nokkava2

        Onkohan alhainen koulutustaso ollut yhteinen tekijä moku perheissä jotka tunnet ?


      • kallen tytön kaveri
        nokkava2 kirjoitti:

        Onkohan alhainen koulutustaso ollut yhteinen tekijä moku perheissä jotka tunnet ?

        Alhainen koulutustaso on yhteistä alkupuolen kommentoijilla.


    • Hmmm.....

      Mietis nyt vielä kerran oletko kypsä minkäänlaisen lapsen äidiksi. :-(

      • Hmmm.....

        Tää oli siis tolle aloittajalle.


    • Aasialaisen kanssa

      olen naimisissa.

      Asuttu Suomessa viitisen vuotta.

      Eipä tämä arki sen enempää poikkea kuin mitä jos olisi naimisissa oman maan kansalaisen kanssa - avioliitto on avioliitto, ja se joko toimii tai ei; tässä ei katsota kansallisuutta tai kulttuuria.

      Lapset ovat aivan kuin peilikuvamme; aivan samat luonteenpiirteet on havaittavissa - ei ole koskaan tullut mitään outoja tunteita. Oikeastaan, päinvastoin, vieläkin on pää vähän pyörällään kun kotona taapertelee tuollaisia pieniä tuotoksia; sitä vain ihmettelee, ja seurailee pikkuisten seikkailuja ja aikaansaanoksia, ja hämmästelee kuinka kekseliäitä ja viistaita pikkukaverit onkaan...

      Kotona puhutaan kolmea kieltä; vaimon äidinkieltä, sitten suomea ja englantia.

      Lapset ymmärtävät tosi hyvin näillä kaikilla kielillä.

      Emme ole ottaneet mitään stressiä lasten kasvattamisesta; seuraamme vain kuinka asiat etenevät itsekseen.

      Olemme antaneet lapsille paljon vapautta, ja tukeneet aina tarvittaessa, ja tämä näkyy; todella avoimilta ja itseohjautuvilta vaikuttavat, eivätkä pienistä välitä.

      Tämä onkin itse asiassa oikeastaan ainut ristiriita kulttuureiden välillä; vaimo sanoi että heidän kultturissaan lapsille ei anneta noin paljon "vapauksia", ja omassa kotimaassaan lapset eivät ole noin "villejä"...

      Kaksi eri uskontoa ei ole ongelma. Lapset on kastettu, ja vastavuoroisesti kotona on myös vaimon uskonnon symboli.

      Rikkaus ja onnistuminen tässä onkin ehkä juuri siinä, että me molemmat hyväksymme automaattisesti molemmat kulttuurit, ja kumpikaan ei pakota jotain tiettyä omalta puoleltaan.

      Ruoka on ollut pieni haaste; vaimo valittaa että suomessa ei ole kasviksia, ja että kasvikset ja hedelmät eivät ole tuoreita.

      Tämä on totta, kun vertaa valikomaan vaimon kotimaassa...

      Talvi on kylmä ja pimeä, joka myös on asia jota vaimo ei arvosta...

      • alistettu9

        Suomalainen mies ja ulkomaalainen nainen onnistuvat helpommin, koska naiset usein on opetettu alistumaan herransa tahtoon. Toisinpäin suomalainen nainen on alistuja.


      • tyytyväinen mies

        Vaimoni on Uzbekistanista ja hän on Suomalaistunut liikaakin.Sanon joskus että pitäisi mennä takaisin muutamaksi vuodeksi että ei unohtaisi kulttuuriaan,vähän leikki siinä mukana.Meillä ei ole mitää kulttuuriristiriitoja ollut koskaan mutta ei pidä olla mikää tiukkapipo.Meillä sikaa syödään ja tehdään makkaraa vaikka toinen on muslimi.Varmaan eroaminen olisi vaikeaa koska suku sanoi että eron tapahtuessa suvun kunnia tahriintuu.


      • juup2geg

        Aasialainen puoliso ois ollu ihana juuri siitä syystä, että he osaavat kokata maailman parhaimpia ruokia!!!!!


      • niin ja näin ja nain
        tyytyväinen mies kirjoitti:

        Vaimoni on Uzbekistanista ja hän on Suomalaistunut liikaakin.Sanon joskus että pitäisi mennä takaisin muutamaksi vuodeksi että ei unohtaisi kulttuuriaan,vähän leikki siinä mukana.Meillä ei ole mitää kulttuuriristiriitoja ollut koskaan mutta ei pidä olla mikää tiukkapipo.Meillä sikaa syödään ja tehdään makkaraa vaikka toinen on muslimi.Varmaan eroaminen olisi vaikeaa koska suku sanoi että eron tapahtuessa suvun kunnia tahriintuu.

        No et kai nainut sukua kun vaimosi nait ?


      • lapset kyl kärsivät
        alistettu9 kirjoitti:

        Suomalainen mies ja ulkomaalainen nainen onnistuvat helpommin, koska naiset usein on opetettu alistumaan herransa tahtoon. Toisinpäin suomalainen nainen on alistuja.

        Ja mie kun en alistununna niin lusikat meni jakoon. Mies oli minä- itte -machotyyppi.
        Eihä siit mitään tullu. Mut se ei oo sulattanu vieläkään etten alistunu.


      • juui ei heh
        juup2geg kirjoitti:

        Aasialainen puoliso ois ollu ihana juuri siitä syystä, että he osaavat kokata maailman parhaimpia ruokia!!!!!

        Niin, aivan kuten kaikki japanilaiset osaavat karatea ja kuunalaiset kung-fua :)

        Aasiassa tehdään monin paikoinan maukasta sapuskaa minunkin mielstäni, mutta se ei tosiaan tarkoita että kaikki sieltä kotoisin olevat osaavat tai haluavat kokata. Vähän suhteellisuuden tajua.


      • Näin voit kuvitella
        alistettu9 kirjoitti:

        Suomalainen mies ja ulkomaalainen nainen onnistuvat helpommin, koska naiset usein on opetettu alistumaan herransa tahtoon. Toisinpäin suomalainen nainen on alistuja.

        Eli ei muuta kuin tervetuloa kahville vaan, niin näet miten asiat ovat...


      • hilhaan...
        alistettu9 kirjoitti:

        Suomalainen mies ja ulkomaalainen nainen onnistuvat helpommin, koska naiset usein on opetettu alistumaan herransa tahtoon. Toisinpäin suomalainen nainen on alistuja.

        Suomalainen nainen on hyvä poimimaan hilloja ja kannattamaan tasa-arvoa.


      • takas tossun alle
        tyytyväinen mies kirjoitti:

        Vaimoni on Uzbekistanista ja hän on Suomalaistunut liikaakin.Sanon joskus että pitäisi mennä takaisin muutamaksi vuodeksi että ei unohtaisi kulttuuriaan,vähän leikki siinä mukana.Meillä ei ole mitää kulttuuriristiriitoja ollut koskaan mutta ei pidä olla mikää tiukkapipo.Meillä sikaa syödään ja tehdään makkaraa vaikka toinen on muslimi.Varmaan eroaminen olisi vaikeaa koska suku sanoi että eron tapahtuessa suvun kunnia tahriintuu.

        "Vaimoni on Uzbekistanista ja hän on Suomalaistunut liikaakin.Sanon joskus että pitäisi mennä takaisin muutamaksi vuodeksi että ei unohtaisi kulttuuriaan"

        Onko vaimosi alkanut vaatia tasa-arvoa suhteessanne?


    • muslimi syntyessään

      Huomatkaa avioituessanne muslimin kanssa että islamin mukaan muslimi isästä syntynyt on automaattisesti muslimi, asui missä hyvänsä. Jos muslimi-isällä on islamilaisen maan kansalaisuus, niin viedessään lapsensa kotimaahansa sovelletaan siitä lähtien islamin lakeja, eikä lapsi välttämättä pääse koskaan pois. Koskee erityisesti tyttöjä 8myös vaimoa samassa tilanteessa).

    • hyvä kakkonen

      Ulkomaalaiset miehet pitävät kyllä kunnia-asianaan,että perhe pysyy kasassa.Tämä edellyttää,ainakin afrikkalaisten,aasialaisten ja turkkilaisten,miehien osalta sitä,että heidän omista menoistaan ei naputeta vaan katsotaan läpi sormien nk.poikien iltoja.
      Ne missään poikien illoissa käy,naisissa ne käy.
      Olen itse satunnaisena rakastajattarena jo viidettä vuotta pakistanilaiselle miehelle.Järjestely sopii minulle vallan mainiosti,koska omaa perhettä enkä miestä halua nurkkiini,vakiseksiä kuitenkin.
      Kun asia hoidetaan hyvin,niin miehen perhe-elämä ei tästä kärsi,koska vaimonsa ei edes tiedä tästä.Eikä tule tietämäänkään.Ellei nyt sitten päätä alkaa tsekkailemaan ja kyselemään näistä poikien illoista,mutta luulen,ettei edes uskalla.
      Meitä ulkkareiden kakkosnaisia on aika paljon.Vietämme jopa aikaa yhdessä valepariskuntina aina silloin tällöin.

      Joten,tiivistettynä:kun sääntönä on se,ettei miehen menoista kysellä,sujuu perhe-elämäkin hyvin.Ei tule riitoja eikä erojakaan.

      • 343443

        Tuohan on ihan ok homma, kunhan et tee lapsia hänen kanssaan..


      • hyvä kakkonen
        343443 kirjoitti:

        Tuohan on ihan ok homma, kunhan et tee lapsia hänen kanssaan..

        Niin onkin,oikein toimiva homma.Eikä tulisi mieleenikään tehdä hänelle lapsia.En edes halua lapsia.Sitä paitsi hänellähän on niitä jo monta-yllätys yllätys,suomalaisen naisen kanssa =D .


    • ehom

      Vaimo oli pohjanmaalta. Ei siitä mitään tullut.

      • Viivi tonttu

        Niin eihän jäähallissakaan pidä käydä jollei osaa luistella.


    • JonesHenry
      • Hmm.

        Nuori nainen ehtii tekemään vielä 7 lasta lisää ja vielä useammalle isälle. :D


      • joopas jep
        Hmm. kirjoitti:

        Nuori nainen ehtii tekemään vielä 7 lasta lisää ja vielä useammalle isälle. :D

        Niin, se on ikävää kun suomen kouluissa ei kerrota ehkäisystä... eiku! Tokaisu "elämä ei nyt vain mennyt sitä tietä", kertoo lähinnä henkilön kyvystä ottaa vastuuta elämästään.

        Sairaus, onnettomuus tai työttömyyskin voi yllättää ja muuttaa elämän suuntaa, mutta raskaaksi ei kyllä tulla vahingossa tai yllättäen. Eikä varsinkaan 7 kertaa.


      • Hmm.
        Hmm. kirjoitti:

        Nuori nainen ehtii tekemään vielä 7 lasta lisää ja vielä useammalle isälle. :D

        Pitää muuten muistaa, että hän on saanut järjestettyä ainakin kolmelle maahanmuuttajalle pysyvän oleskeluluvan Suomessa. Juttu on kirjoitettu 2006, niin kenties luku on huomattavasti korkeampi.

        Jos nämä maaahanmuuttaja-isät vastaavasti tuovat sukuaan suomeen, voi olla, että tämä nainen on auttanut suomeen kymmeniä maahanmuuttajia.

        Kävin vaan miettimään, että kukakohan näiden maahanmuuttajien elämän maksaa. Voi olla hyvin todennäköistä, että yhteiskunta maksaa tämän lystin, eli veronmaksajat.


      • voi yksinhuoltaa
        Hmm. kirjoitti:

        Pitää muuten muistaa, että hän on saanut järjestettyä ainakin kolmelle maahanmuuttajalle pysyvän oleskeluluvan Suomessa. Juttu on kirjoitettu 2006, niin kenties luku on huomattavasti korkeampi.

        Jos nämä maaahanmuuttaja-isät vastaavasti tuovat sukuaan suomeen, voi olla, että tämä nainen on auttanut suomeen kymmeniä maahanmuuttajia.

        Kävin vaan miettimään, että kukakohan näiden maahanmuuttajien elämän maksaa. Voi olla hyvin todennäköistä, että yhteiskunta maksaa tämän lystin, eli veronmaksajat.

        Juu tämähän se kuvio taustalla on. Hölmö suomalaisnainen rakastuu, mutta rakkaus on yksipuolista. Kyse on lumeliitosta ulkomaisen miehen puolelta. Kun on pysyvä oleskelulupa, haetaan eroa. Ja taas sama pölkkypää menee samaan halpaan vähän ajan päästä tai sitten toimii tietoisesti. Sitten alkavat tulla sukulaiset maahan ja kohta ollaan me suomalaiset vähemmistö, eikä meitä taatusti suojella. Tämäkään nainen ei varmaan päivääkään ole muuta työtä tehnyt kuin lapsia pukannut veronmaksajien rasitteeksi. Kun nyt on kuulemmma jälleen kerran rakennemuutosten aika eli hyvinvointivaltiota ajetaan kokoomuksen johdolla alas, tulisi näiltä lapsitehtailijoilta lopettaa lapsilisät 4 lapsen jälkeen. Maksakoon itse huvinsa. Myöskään oleskelulupaa ei enää 3. tulijalle myönnetä. Menkööt sinne miehen maahan asumaan, siellähän on niin ihana kulttuurikin.


      • hohhoi.
        voi yksinhuoltaa kirjoitti:

        Juu tämähän se kuvio taustalla on. Hölmö suomalaisnainen rakastuu, mutta rakkaus on yksipuolista. Kyse on lumeliitosta ulkomaisen miehen puolelta. Kun on pysyvä oleskelulupa, haetaan eroa. Ja taas sama pölkkypää menee samaan halpaan vähän ajan päästä tai sitten toimii tietoisesti. Sitten alkavat tulla sukulaiset maahan ja kohta ollaan me suomalaiset vähemmistö, eikä meitä taatusti suojella. Tämäkään nainen ei varmaan päivääkään ole muuta työtä tehnyt kuin lapsia pukannut veronmaksajien rasitteeksi. Kun nyt on kuulemmma jälleen kerran rakennemuutosten aika eli hyvinvointivaltiota ajetaan kokoomuksen johdolla alas, tulisi näiltä lapsitehtailijoilta lopettaa lapsilisät 4 lapsen jälkeen. Maksakoon itse huvinsa. Myöskään oleskelulupaa ei enää 3. tulijalle myönnetä. Menkööt sinne miehen maahan asumaan, siellähän on niin ihana kulttuurikin.

        "Hölmö suomalaisnainen rakastuu."

        Katsotaanpa niitä suomalaisia miehiä jotka hakevat naisensa Virosta,Venäjältä tai vaikka Thaimaasta. Ketäköhän siinä lyödään halvalla?


    • Viäinämöinen

      Olen naimisissa unkarilaisen naisen kanssa. Arkea on takana jo useita vuosia ja hyvin on mennyt. Näöltään ei eroa suomalaisita naisista ja tavat ovat olleet alkumatkasta "suomalaistyyliset". Minun mielestä seurustelu länsimaalaisten ihmisten välillä on kaikkein helpointa ja kitkatonta.
      Kun aletaan sekoittamaan rotuja, täysin erilaisia uskontoja ja kulttuureja. Tuollaisessa tilanteessa jonkun tai molempien on annettava periksi. Silloin alkaa tulemaan ongelmia joko perhepiirissä tai isommalla mittakaavalla.
      Mielestäni suomalaista geenipoolia saa ja pitää sekoittaa, mutta ei täysin erilaisten ihmisten kesken. Haluan, että Suomi on tulevillekkin sukupolville Suomi. Ei Yhdysvaltojen kaltainen sulatusuuni. En kannata sellaista kehitystä.

      • joopas jep

        Ongelmat toki riippuvat molemmista vanhemmista, heidän viisaudestaan ja ymmärryksestään ja siinä mitä kukin periksiantamiseksi mieltää. Esim. joillekin naisille saneleva komento sopii.

        Suomalaista geenipoolia voi toki sekoittaa, vaikei se erityisen sisäsiittoinen ole koskaan tiettävästi ollutkaan. Tärkeitä olisi se että tajuaa mihin on ryhtymässä henk. kohtaisessa elämässä. Se vain tarkoittaa että tutustuu siihen puolisoonsa hyvin ja sama pätee toki myös pottunokkien keskinäisiin suhteisiin.

        Tuo yhdysvaltojen sulatusuuni on monilta osin puhdasta propagandaa. Tietyillä aluilla, yleensä rikkaimmilla ja koulutetuimmilla ja ns. sivistyneimmillä se toimii, mutta siitä huolimatta maa on täynnä raja-aitoja, on mustien, aasialaisten, latinojen ja valkoisten asuinalueita ja monessa paikassa eriytyminen on voimakasta. Yleensä tiedot mitä sieltä tänne tulevat ovat viihdeteollisuudesta tai isoimmista kaupungeista. Yhdysvallat on sulatusuuni lähinnä paikallisesti.


      • 3 + 7

        Haista huilu! Sinä siis saat (?) valita ulkomaalaisen vaimon, mutta et sallisi samaa muille!!! Kyllä se avioliitto on kenen tahansa kanssa periksiantamista, joustamista, keskustelua, yhteistä päättämistä, jos haluaa sen avioliiton kestävän. Sulla voi olla eri juttu, jos se melkein "itäblokin" nainen tekee kaiken siten kuin sä haluat.... Sääiksi käy!


      • eläs vauhkoonnu
        3 + 7 kirjoitti:

        Haista huilu! Sinä siis saat (?) valita ulkomaalaisen vaimon, mutta et sallisi samaa muille!!! Kyllä se avioliitto on kenen tahansa kanssa periksiantamista, joustamista, keskustelua, yhteistä päättämistä, jos haluaa sen avioliiton kestävän. Sulla voi olla eri juttu, jos se melkein "itäblokin" nainen tekee kaiken siten kuin sä haluat.... Sääiksi käy!

        "Sinä siis saat (?) valita ulkomaalaisen vaimon, mutta et sallisi samaa muille!!!"

        Missäköhän kirjoittaja noin sanoi?

        "Kyllä se avioliitto on kenen tahansa kanssa periksiantamista, joustamista, keskustelua, yhteistä päättämistä, jos haluaa sen avioliiton kestävän."

        Niin, jos se avioliitto kahden samasta kulttuurista tulevan välillä on tuota, niin mitäpä se mahtaakaan olla sellaisissa liitoissa, joissa puolisoilla on aivan erilainen tausta...


    • kjjhp

      Kovin on säälittävää katsoa, että vastauksissa, jossa puolison voi olettaa olevan muslimi, on automaattisesti monta miinusta perässä. Ei se liitto suomalaisenkaan kanssa niin ruusuilla tanssimista ole. Jokaisen suhteen eteen on työskenneltävä.
      Vaikka olemme puolisoni kanssa naapurikunnista, on meillä hyvin erilaiset kasvatustaustat, jotka aiheuttavat usein esim. kommunikaatio-ongelmia. Silti olemme onnellisia yhdessä.

    • tiedäkyllä

      Suomalaisia naisia on helppo käyttää hyväksi. Ulkomaalainen banaanivaltiosta kotoisin oleleva mies tekee mielellään ns ankkurilapsen Suomeen että voi tuoda sitten sukunsa ja muut vaimonsa tänne. Luulisi jo että nykyaikana Suomalaisille koulussa opetettaisiin todella mitenkä köyhästä valtiosta olevat puolirikolliset tahot toimivat, ja käyttävät häikäilemättömästi hyväkseen.
      Veikkaan että90% tällekin palstalle kirjoittelevista naisista on eronnut ja katkeroitunut. Mutta silloin on liian myöhäistä katua.

      • Että näin...

        Veikkaat väärin... :-)

        Eräs ylipainoinen Suomi-mies haki vaimon Thaimaasta, mutta otti myöhemmin eron, koska vaimo lähetti lähes kaikki rahat sukulaisille Thaimaahan. Rahat taisi mennä miespololta siihen vaimonhakumatkaan eikä sitten enää riittäneet fyffet elantoon. Ei kovin viisasta toimintaa...


      • Tällä palstalla ei veikkauksilla ole painoa.

        Argumenteilla kyllä.


    • No nyt

      Kovin ovat säälittäviä nämä ihmiset, jotka lähtevät "merta edemmäksi kalaan". Miespuolinen henkilö on yleensä sellainen saamaton pullukka, jonka täytyy tyytyä postimyyntivaimoon. Nainen on taas sellainen nalkuttava lahna, ettei se kelpaa kenellekään itseään kunnioittavalle suomalaiselle miehelle.

      Kulttuurien sekoitus ei rikasta, vaan tuhoaa. Häpeäisitte edes.

      • Tutkittua tietoa

        Hah! Jos suomalaiset naisivat vain keskenään, olisimme pian sukupuuttoon kuoleva, sairas kansa. Satutko tietämään, että jo serkusten keskenään "tekemät" lapset ovat suurella todennäköisyydellä jotenkin sairaita/vammaisia.

        Tiedän yhden serkusavioliiton, ja kaikki kolme lasta ovat ns. epänormaaleja.

        Wikipedia: Synnynnäisiä epämuodostumia esiintyy jopa 4,5–6:lla prosentilla serkkujen välisistä lapsista, kun muulla väestöllä luku on 3 prosenttia.

        IS (8.8.13): Serkusten lapset ovat noin kaksinkertaisessa riskissä syntyä epämuodostuneena, kertoo tuore tutkimus. Lancet-lehden julkaisemat tulokset perustuvat 13 000 äidin tutkimukseen. Tulosten perusteella noin kuudella prosentilla serkkujen lapsista on jokin synnynnäinen epämuodostuma; muiden lapsista epämuodostuneita on vain 2,5 prosenttia. Yhteys ei selity sosioekonomisilla eroilla.


      • Hutkittua tietoa
        Tutkittua tietoa kirjoitti:

        Hah! Jos suomalaiset naisivat vain keskenään, olisimme pian sukupuuttoon kuoleva, sairas kansa. Satutko tietämään, että jo serkusten keskenään "tekemät" lapset ovat suurella todennäköisyydellä jotenkin sairaita/vammaisia.

        Tiedän yhden serkusavioliiton, ja kaikki kolme lasta ovat ns. epänormaaleja.

        Wikipedia: Synnynnäisiä epämuodostumia esiintyy jopa 4,5–6:lla prosentilla serkkujen välisistä lapsista, kun muulla väestöllä luku on 3 prosenttia.

        IS (8.8.13): Serkusten lapset ovat noin kaksinkertaisessa riskissä syntyä epämuodostuneena, kertoo tuore tutkimus. Lancet-lehden julkaisemat tulokset perustuvat 13 000 äidin tutkimukseen. Tulosten perusteella noin kuudella prosentilla serkkujen lapsista on jokin synnynnäinen epämuodostuma; muiden lapsista epämuodostuneita on vain 2,5 prosenttia. Yhteys ei selity sosioekonomisilla eroilla.

        Hah! Ei serkusten kanssa ole pakko mennä naimisiin, kyllä täältä löytyy geenipoolia omasta takaa. Suomalaisten sisäsiittoisuus on lähinnä myytti, täällä on itse asiassa laajempi geenipopulaatio kuin muissa Pohjoismaissa (poislukien ns. rikastava vaikutus, jota löytyy varsinkin Tukholman, Kööpenhaminan ja Oslon eräissä lähiöissa).


      • myös erilainen äiti

        Minulla oli mies ulkomailta.( Hän on ollut kuolleena jo pitkän aikaa. ) Juuri siksi, että tulisi erilaista ja tervettä geeniperimää. Lapset muistuttavat isäänsä kaikilta osin. Olen iloinen siitä. Lapsenlapsissakin näkyy vielä vaarinsa piirteitä.

        Monikulttuurisuuden vastustajat: joka toinen suomal. avioliitto hajoaa. Syykin on melko selvä. Ilmenee tällä palstallakin monessa kirjoituksessa. Vastenmielisiä möläytyksia!


      • 546477
        Tutkittua tietoa kirjoitti:

        Hah! Jos suomalaiset naisivat vain keskenään, olisimme pian sukupuuttoon kuoleva, sairas kansa. Satutko tietämään, että jo serkusten keskenään "tekemät" lapset ovat suurella todennäköisyydellä jotenkin sairaita/vammaisia.

        Tiedän yhden serkusavioliiton, ja kaikki kolme lasta ovat ns. epänormaaleja.

        Wikipedia: Synnynnäisiä epämuodostumia esiintyy jopa 4,5–6:lla prosentilla serkkujen välisistä lapsista, kun muulla väestöllä luku on 3 prosenttia.

        IS (8.8.13): Serkusten lapset ovat noin kaksinkertaisessa riskissä syntyä epämuodostuneena, kertoo tuore tutkimus. Lancet-lehden julkaisemat tulokset perustuvat 13 000 äidin tutkimukseen. Tulosten perusteella noin kuudella prosentilla serkkujen lapsista on jokin synnynnäinen epämuodostuma; muiden lapsista epämuodostuneita on vain 2,5 prosenttia. Yhteys ei selity sosioekonomisilla eroilla.

        En tiedä ainuttakaan joka olisi serkkunsa kanssa ollut naimisissa tai edes nainut....onko se edes mahdollista muutakuin poikkeusluvalla..

        Arabimaissa tuo kait on normaalia...yritämmekö parantaa muslimien geenejä vai mitä..


      • 243423234
        Tutkittua tietoa kirjoitti:

        Hah! Jos suomalaiset naisivat vain keskenään, olisimme pian sukupuuttoon kuoleva, sairas kansa. Satutko tietämään, että jo serkusten keskenään "tekemät" lapset ovat suurella todennäköisyydellä jotenkin sairaita/vammaisia.

        Tiedän yhden serkusavioliiton, ja kaikki kolme lasta ovat ns. epänormaaleja.

        Wikipedia: Synnynnäisiä epämuodostumia esiintyy jopa 4,5–6:lla prosentilla serkkujen välisistä lapsista, kun muulla väestöllä luku on 3 prosenttia.

        IS (8.8.13): Serkusten lapset ovat noin kaksinkertaisessa riskissä syntyä epämuodostuneena, kertoo tuore tutkimus. Lancet-lehden julkaisemat tulokset perustuvat 13 000 äidin tutkimukseen. Tulosten perusteella noin kuudella prosentilla serkkujen lapsista on jokin synnynnäinen epämuodostuma; muiden lapsista epämuodostuneita on vain 2,5 prosenttia. Yhteys ei selity sosioekonomisilla eroilla.

        "Hah! Jos suomalaiset naisivat vain keskenään, olisimme pian sukupuuttoon kuoleva, sairas kansa."

        Tämä ei pidä paikkaansa. Etkö ole tosiasioista perillä vai levitätkö tahallasi väärää tietoa? Noloa joka tapauksessa.


      • ho ho
        Hutkittua tietoa kirjoitti:

        Hah! Ei serkusten kanssa ole pakko mennä naimisiin, kyllä täältä löytyy geenipoolia omasta takaa. Suomalaisten sisäsiittoisuus on lähinnä myytti, täällä on itse asiassa laajempi geenipopulaatio kuin muissa Pohjoismaissa (poislukien ns. rikastava vaikutus, jota löytyy varsinkin Tukholman, Kööpenhaminan ja Oslon eräissä lähiöissa).

        Onko muuten tullut mitenkään pieneen mieleen miten ne geenit ovat hyvässä hapessa..? Laivat ovat tännekin kulkeutuneet ties mistä ja suomalaiset naiset antaneet sulojaan. Joten pyhästä ihmeestä ei ole kyse. ;D


      • ho ho
        546477 kirjoitti:

        En tiedä ainuttakaan joka olisi serkkunsa kanssa ollut naimisissa tai edes nainut....onko se edes mahdollista muutakuin poikkeusluvalla..

        Arabimaissa tuo kait on normaalia...yritämmekö parantaa muslimien geenejä vai mitä..

        tiedän aika monta pikkuserkku-paria.. ja kyllähän se sukulainen on vaikka kuinka ajattelee toisin.


      • ei paljon
        Tutkittua tietoa kirjoitti:

        Hah! Jos suomalaiset naisivat vain keskenään, olisimme pian sukupuuttoon kuoleva, sairas kansa. Satutko tietämään, että jo serkusten keskenään "tekemät" lapset ovat suurella todennäköisyydellä jotenkin sairaita/vammaisia.

        Tiedän yhden serkusavioliiton, ja kaikki kolme lasta ovat ns. epänormaaleja.

        Wikipedia: Synnynnäisiä epämuodostumia esiintyy jopa 4,5–6:lla prosentilla serkkujen välisistä lapsista, kun muulla väestöllä luku on 3 prosenttia.

        IS (8.8.13): Serkusten lapset ovat noin kaksinkertaisessa riskissä syntyä epämuodostuneena, kertoo tuore tutkimus. Lancet-lehden julkaisemat tulokset perustuvat 13 000 äidin tutkimukseen. Tulosten perusteella noin kuudella prosentilla serkkujen lapsista on jokin synnynnäinen epämuodostuma; muiden lapsista epämuodostuneita on vain 2,5 prosenttia. Yhteys ei selity sosioekonomisilla eroilla.

        "Satutko tietämään, että jo serkusten keskenään "tekemät" lapset ovat suurella todennäköisyydellä jotenkin sairaita/vammaisia."

        "Wikipedia: Synnynnäisiä epämuodostumia esiintyy jopa 4,5–6:lla prosentilla serkkujen välisistä lapsista, kun muulla väestöllä luku on 3 prosenttia."

        Eipä tuo 6% nyt niin suurelta todennäköisyydeltä kuulosta.
        Serkusten lapset ovat siis 94% normaaleja. Ei-serkusten lapset ovat 97% normaaleja. Ero on pahimmillaan 3%. Siis 3 lasta sadasta.


    • Onnellinensuomimies

      Saudeja/mustia miehiä löytyy niin paljon enemmän suomesta kuin naisia että jokaiselle suomi neidolle sellainen riittää kainaloon. Eikä tarvii kärsiä tylsästä pehmoisesta pullukka miehestä vaan saa sitä kuria mitä ilmeisesti suomi naiset salaisesti haluaa muttei suomi mieheltä sitä saa. Miehillä taas jos ei ole ulkonäköä tarpeeksi niin sitten tarvii valitettavasti olla lompakkoa jolla mennä mailmalle. Paremmin suomi mies pärjää aasialaisen naisen kanssa kuin suomalaisen naisen.. Ihan hyvä vaan saada uutta geeniä tänne sisäsiittoseen suomeen. Yksin on tylsä kävellä elämän polkua hautaan. Jokaisen pitäisi löytää pari itselleen. Kun taas lapsia tulee niin ymmärtää mikä on tärkeää mailmassa... Ylipainoinen mies suomessa vs aasiassa on kaksi ihan eriasiaa. Täällä naiset karttavat ulkomailla taas naiset katsovat hyvin toimeen tullut... Tekee kutaa itsetunnolle.. Suomi on vähän sekaisin kiitos median/naisten lehtien. Todellisuus on sekoittunut johonkin naisten lehtien fantasia mailmoihin sekä median täydellisiin photoshopattuihin kuviin... Sääli.. Parempi mukautua kuin kärsiä yksinäisyyttä koko elämän.

      • _aasialainen_

        "Ylipainoinen mies suomessa vs aasiassa on kaksi ihan eriasiaa. Täällä naiset karttavat ulkomailla taas naiset katsovat hyvin toimeen tullut... "

        -Mikä oikeudella te suomalaiset vastatte meidän aasialaisten puolesta???
        Varsinkin KAIKKIEN AASIALAISTEN puolesta???

        Aasialaiset vasta ihaile kauneus eri muodossa.
        Enkä koska kuulut itä-keski aasialaisten suusta mukamas lihavus olisi kaunis asia.

        Älä yleistä, äläkä vasta aasialaisten puolesta!


      • Ei-aasialainen
        _aasialainen_ kirjoitti:

        "Ylipainoinen mies suomessa vs aasiassa on kaksi ihan eriasiaa. Täällä naiset karttavat ulkomailla taas naiset katsovat hyvin toimeen tullut... "

        -Mikä oikeudella te suomalaiset vastatte meidän aasialaisten puolesta???
        Varsinkin KAIKKIEN AASIALAISTEN puolesta???

        Aasialaiset vasta ihaile kauneus eri muodossa.
        Enkä koska kuulut itä-keski aasialaisten suusta mukamas lihavus olisi kaunis asia.

        Älä yleistä, äläkä vasta aasialaisten puolesta!

        Jaahas, taas yksi "sorretun" vähemmistön edustaja veti herneen nenään ;) Eipä siihen paljoa tarvita, pian alkaa natsi- ja rasismikortit viuhumaan ilmassa. Vaahtoamiseen sijaan suosittelisin pari kurssia suomen kieltä, jotka yhteiskuntamme kustantaa teille. Ihan ilmaiseksi ;)


      • _aasialainen_
        Ei-aasialainen kirjoitti:

        Jaahas, taas yksi "sorretun" vähemmistön edustaja veti herneen nenään ;) Eipä siihen paljoa tarvita, pian alkaa natsi- ja rasismikortit viuhumaan ilmassa. Vaahtoamiseen sijaan suosittelisin pari kurssia suomen kieltä, jotka yhteiskuntamme kustantaa teille. Ihan ilmaiseksi ;)

        Ilmeisesti paikallinen yhteiskunta kustanta sinun kaltaisen suunsoitajan suomalaisen kuin minun kaltaisen ahkeran ulkomaalaisen työntekijän.

        Suomalaisuus tai ulkomaalaisuus ei tekee kenestäkään automaatisesti älykkän/ahkeran/täysipäisen/jne. vaan jokainen meistä on yksilö.
        Toivottavasti tämä asia oli tiedossa?

        Mitä tulee rasistien komenteihin niin se on kyllä teidän, suomalaisten häpeä.
        Se kuvaile teidän kanssan kehitysvaihen, ei sen enempä.


      • nuori kulttuuri ok
        _aasialainen_ kirjoitti:

        Ilmeisesti paikallinen yhteiskunta kustanta sinun kaltaisen suunsoitajan suomalaisen kuin minun kaltaisen ahkeran ulkomaalaisen työntekijän.

        Suomalaisuus tai ulkomaalaisuus ei tekee kenestäkään automaatisesti älykkän/ahkeran/täysipäisen/jne. vaan jokainen meistä on yksilö.
        Toivottavasti tämä asia oli tiedossa?

        Mitä tulee rasistien komenteihin niin se on kyllä teidän, suomalaisten häpeä.
        Se kuvaile teidän kanssan kehitysvaihen, ei sen enempä.

        Vai Suomen kansa on alemmassa kehitysvaiheessa kuin aasian kulttuurit?

        Ajallisesti ehkä, mutta meillä ei ole tapana kivittää kuoliaaksi aviorikoksesta, syödä koiria,kissoja,linnunpesiä tai rottia eikä leikkailla kenenkään päitä irti tai pommitella toisiamme.Yleisiin tapoihin ei myöskään kuulu sukupuolitautien poistaminen raiskaamalla neitsyt.

        Nuo tavat ovat voimassa joissain näissä "rikkaissa vanhemmissa kulttuureissa" ja täytyy sanoa että mieluummin olen nuoremmasta kulttuurista sitten kuin sallisin jotain edellämainituista tapahtuvan täällä.

        Joo ja en ole rasisti olen maahanmuuttajan kanssa naimisissa minäkin.Rasismia arkipäivässä kohtaan lähinnä ulkomaalaisten taholta Suomalaista kohtaan nykyään.


      • _aasialainen_
        nuori kulttuuri ok kirjoitti:

        Vai Suomen kansa on alemmassa kehitysvaiheessa kuin aasian kulttuurit?

        Ajallisesti ehkä, mutta meillä ei ole tapana kivittää kuoliaaksi aviorikoksesta, syödä koiria,kissoja,linnunpesiä tai rottia eikä leikkailla kenenkään päitä irti tai pommitella toisiamme.Yleisiin tapoihin ei myöskään kuulu sukupuolitautien poistaminen raiskaamalla neitsyt.

        Nuo tavat ovat voimassa joissain näissä "rikkaissa vanhemmissa kulttuureissa" ja täytyy sanoa että mieluummin olen nuoremmasta kulttuurista sitten kuin sallisin jotain edellämainituista tapahtuvan täällä.

        Joo ja en ole rasisti olen maahanmuuttajan kanssa naimisissa minäkin.Rasismia arkipäivässä kohtaan lähinnä ulkomaalaisten taholta Suomalaista kohtaan nykyään.

        "että mieluummin olen nuoremmasta kulttuurista"

        Kun sulla olisi muu vaihtoehto.

        Rankka alkoholismi, sisäsikijöisyys ja seurauksena = monenlaiset genettiset sairaudet, mielinterveys sairaudet. Korkeat itsemurha luvut, yksinäisyys, toisestan välinpitömätömyys, narsismin ja syvän masenuksen taipuvaisuus, perus negatiivisyys. Mitä tulee ruokailutottumuksin niin värittömyyden ja mauttomuden huippu savutettu juuri täällä.

        Juu, olen hyvin tyytyväinen vanha kultturin edustajana.


      • 007_2
        _aasialainen_ kirjoitti:

        "että mieluummin olen nuoremmasta kulttuurista"

        Kun sulla olisi muu vaihtoehto.

        Rankka alkoholismi, sisäsikijöisyys ja seurauksena = monenlaiset genettiset sairaudet, mielinterveys sairaudet. Korkeat itsemurha luvut, yksinäisyys, toisestan välinpitömätömyys, narsismin ja syvän masenuksen taipuvaisuus, perus negatiivisyys. Mitä tulee ruokailutottumuksin niin värittömyyden ja mauttomuden huippu savutettu juuri täällä.

        Juu, olen hyvin tyytyväinen vanha kultturin edustajana.

        No mikä sulla on kun et edes osaa kirjoittaa? Sun geenipoolia pitäisi kyllä parantaa.


      • _aasialainen_
        007_2 kirjoitti:

        No mikä sulla on kun et edes osaa kirjoittaa? Sun geenipoolia pitäisi kyllä parantaa.

        Miten niin, et en osaa???


        Ymmärsit ihan hyvin minun skrivaukset!

        Osasit jopa vastata omalla äidin kielellä, hyvä poika!
        :))))


      • nuori kulttuuri ok
        _aasialainen_ kirjoitti:

        "että mieluummin olen nuoremmasta kulttuurista"

        Kun sulla olisi muu vaihtoehto.

        Rankka alkoholismi, sisäsikijöisyys ja seurauksena = monenlaiset genettiset sairaudet, mielinterveys sairaudet. Korkeat itsemurha luvut, yksinäisyys, toisestan välinpitömätömyys, narsismin ja syvän masenuksen taipuvaisuus, perus negatiivisyys. Mitä tulee ruokailutottumuksin niin värittömyyden ja mauttomuden huippu savutettu juuri täällä.

        Juu, olen hyvin tyytyväinen vanha kultturin edustajana.

        ""että mieluummin olen nuoremmasta kulttuurista"

        Kun sulla olisi muu vaihtoehto."

        Tällä tarkoitin että olen tyytyväinen siitä etten ole sun vanhemmasta kulttuurista jossa saattaa esiintyä noita edellämainittuja piirteitä.Olen ylpeä Suomalainen nuoren kulttuurin kansalainen.

        Ruokailutottumukset ja mieltymys itsemurhapommeihin ovat kaksi eri asiaa.Ainakaan minua ei räjäytetä kahvilassa vain siksi että en tykkää jonkun uskonnosta,joten mielestäni nuori kulttuuri on parempi.

        Voimme nuoressa kulttuurissa kaikessa rauhassa katsoa teitä jotka olette jo saaneet tehtyä uskomattoman paljon pahaa ja virheitä ja oppia teistä sen ettei meistä tule teidän kaltaisianne.

        Ruokaohjeita saa netistä joten en näkisi itseäni kovin isossa pulassa ruuan monipuolisuuden suhteen.

        Korkeat itsemurhaluvut? Millä asteikolla? Jos verrataan Suomea moneen muuhun maahan eikä puhuta vain euroopasta, näkisin että meillä on asiat vielä suht hyvin.

        Jälleen, jos kahdesta pahasta pitää valita toinen, niin korkeat MURHAluvut, ovat isompi paha kuin itsemurhaluvut, eikö?

        Onnea vaan jos olet tyytyväinen kulttuuriisi.Mitä muuten teet täällä edustamassa kulttuuriasi jos kerran Suomi on niin paha paikka että ahdistaa noin?


      • No nyt
        _aasialainen_ kirjoitti:

        "että mieluummin olen nuoremmasta kulttuurista"

        Kun sulla olisi muu vaihtoehto.

        Rankka alkoholismi, sisäsikijöisyys ja seurauksena = monenlaiset genettiset sairaudet, mielinterveys sairaudet. Korkeat itsemurha luvut, yksinäisyys, toisestan välinpitömätömyys, narsismin ja syvän masenuksen taipuvaisuus, perus negatiivisyys. Mitä tulee ruokailutottumuksin niin värittömyyden ja mauttomuden huippu savutettu juuri täällä.

        Juu, olen hyvin tyytyväinen vanha kultturin edustajana.

        Hahhah, tässä se multi-kulti touhu taas näkyy. "Vanhan kulttuuriin edustajat" pystyvät sanelemaan, miten maassa pitäisi asua ja olla. Jos huomauttelee tälle "herrenvolkille", että miten paikalliset toimivat, niin heti tulee sanomaa geenipohjasta.

        Etkö todellakaan pysty muihin väitteisiin? Kuka meistä on se rasisti? Ja jos se Aasian osa mistä olet kotoisin on niin ylivertainen, niin miksi et muuta takaisin?


      • _aasialainen_
        nuori kulttuuri ok kirjoitti:

        ""että mieluummin olen nuoremmasta kulttuurista"

        Kun sulla olisi muu vaihtoehto."

        Tällä tarkoitin että olen tyytyväinen siitä etten ole sun vanhemmasta kulttuurista jossa saattaa esiintyä noita edellämainittuja piirteitä.Olen ylpeä Suomalainen nuoren kulttuurin kansalainen.

        Ruokailutottumukset ja mieltymys itsemurhapommeihin ovat kaksi eri asiaa.Ainakaan minua ei räjäytetä kahvilassa vain siksi että en tykkää jonkun uskonnosta,joten mielestäni nuori kulttuuri on parempi.

        Voimme nuoressa kulttuurissa kaikessa rauhassa katsoa teitä jotka olette jo saaneet tehtyä uskomattoman paljon pahaa ja virheitä ja oppia teistä sen ettei meistä tule teidän kaltaisianne.

        Ruokaohjeita saa netistä joten en näkisi itseäni kovin isossa pulassa ruuan monipuolisuuden suhteen.

        Korkeat itsemurhaluvut? Millä asteikolla? Jos verrataan Suomea moneen muuhun maahan eikä puhuta vain euroopasta, näkisin että meillä on asiat vielä suht hyvin.

        Jälleen, jos kahdesta pahasta pitää valita toinen, niin korkeat MURHAluvut, ovat isompi paha kuin itsemurhaluvut, eikö?

        Onnea vaan jos olet tyytyväinen kulttuuriisi.Mitä muuten teet täällä edustamassa kulttuuriasi jos kerran Suomi on niin paha paikka että ahdistaa noin?

        "että olen tyytyväinen siitä etten ole sun vanhemmasta kulttuurista jossa saattaa esiintyä noita edellämainittuja piirteitä"

        Ai.
        haluatko sanoa että itä-aasialaisessa vanhoissa kultturissa räjeitetän ihmisiä kahviloissa ja harrastetan naisten kivitykset jne???

        Hi-hi-hi, sain päivän naurut!

        "Mitä muuten teet täällä edustamassa kulttuuriasi jos kerran Suomi on niin paha paikka että ahdistaa noin? "

        - Harrastan kulturelliä ja sivistän esimerkiksi sinut?
        Hi-hi-hi!


      • _aasialainen_
        No nyt kirjoitti:

        Hahhah, tässä se multi-kulti touhu taas näkyy. "Vanhan kulttuuriin edustajat" pystyvät sanelemaan, miten maassa pitäisi asua ja olla. Jos huomauttelee tälle "herrenvolkille", että miten paikalliset toimivat, niin heti tulee sanomaa geenipohjasta.

        Etkö todellakaan pysty muihin väitteisiin? Kuka meistä on se rasisti? Ja jos se Aasian osa mistä olet kotoisin on niin ylivertainen, niin miksi et muuta takaisin?

        "Ja jos se Aasian osa mistä olet kotoisin on niin ylivertainen, niin miksi et muuta takaisin?"

        Tulin opiskeleman paikalista kultturia, ei ole aikomustekan jäädä tänne.
        ARE YOU KIDDING? Kuka haluaisi jäädä suomessa ikuisesti?


      • Nyt nykii
        _aasialainen_ kirjoitti:

        "Ja jos se Aasian osa mistä olet kotoisin on niin ylivertainen, niin miksi et muuta takaisin?"

        Tulin opiskeleman paikalista kultturia, ei ole aikomustekan jäädä tänne.
        ARE YOU KIDDING? Kuka haluaisi jäädä suomessa ikuisesti?

        No, pari kurssia enemmän tai vähemmän maksutonta suomen kielen opetusta sopinee sinulle ;) Hienoa, että maaltamme löytyy rahaa kustantaa tämä "kulttuurin opiskelu".


      • turhaanko?
        _aasialainen_ kirjoitti:

        "Ja jos se Aasian osa mistä olet kotoisin on niin ylivertainen, niin miksi et muuta takaisin?"

        Tulin opiskeleman paikalista kultturia, ei ole aikomustekan jäädä tänne.
        ARE YOU KIDDING? Kuka haluaisi jäädä suomessa ikuisesti?

        "Tulin opiskeleman paikalista kultturia"

        Miksi?


      • Saudejako?

        "Saudeja/mustia miehiä löytyy niin paljon enemmän suomesta kuin naisia että jokaiselle suomi neidolle sellainen riittää kainaloon."

        Ei taida Suomessa olla kovinkaan montaa saudia. Eikä ne suomalaisia naisiakaan taida pahemmin ottaa. Saudeilla on siellä parempi elämänlaatu kuin täällä Suomessa.


    • eu te amo

      Vaimoni on brasiliasta ( vaaleaihoinen ) ja minä olen suomalainen.
      Olemme asuneet suomessa 15vuotta ja meillä on kaksi lasta.
      Emme ole havainneet minkäänlaista ongelmaa kielen tai kulttuurin kanssa. Pienet erot ovat tietysti vain mielenkiintoisia piristyksiä ja lapset ovat kasvaneet enemmän suomalaisuuteen kuin brasseiksi, vaikka puhuvatkin molempia kieliä.
      Jos joskus tulee ero voin hyvin kuvitella ottavani uudestaan ulkomaalaisen vaimon. Ainakin brasilialainen on kiltti, huolehtivainen ja luotettava. Jos jotain vikaa on niin se on minun junttiudessa, josta vaimoni on minua opastanut hyvin pois.

    • Terv,28v nainen

      En ikinä alkais olemaan muslimi miehen kanssa! En nyt niin tyhmä ole että alistuisin heidän alistumisuskontoon! veressäni on vähän turkkilaista verta, mutta muuten ihan suomalainen olen ja en kuulu mihinkään kirkkoon..Erosin tossa parisen vuotta sitten kirkosta.

      • _aasialainen_

        "veressäni on vähän turkkilaista verta, mutta muuten ihan suomalainen olen"

        Nimenoman SE pieni määrä turkkilaista verta teke sinusta vanha kultturin edustajan, ole ulpea siitä.

        Taas suomalaiset ovat liian nuori kanssa ja historia sen mukainen.


    • ivyer

      Suomalaiset naiset ovat aina olleet helppoja paloja ulkomaan gigoloille.
      Monet läskit katkeroituneet keski-ikäiset perheenäidit käyvät kerran vuodessa hoidatuttamassa itseään etelän mukavilla pojilla, Siinä unohtuu mies ja lapset kun mamma saa drinkin käteen ja zumba alkaa. Matkaoppailla olisi varmaan paljon tarinoita näistä lomaromansseista. Sääli ettei tätä zumbaa voi näyttää tv.n primetime ohjelmissa. Voisi mammojen lapset järkyttyä kun pullantuoksuinen äityli muuttuu lentokoneessa super puumaksi.

      • hauskaa on ollut

        Suomalaiset miehethän ovatkin ihan puhtaita pulmusia. Taannoin käytiin Thaimaassa käyttämässä hyväksi thaimaalaisia pikkutyttöjä. Taidetaan käy käydä vieläkin. Ja tuodaan vaimolle joku sukupuolitauti.

        Tai sitten ollaan näitä katkeria peräkammarin poikia ja muita luusereita, joihin päin ei kukaan nainen edes vilkaise.

        Mieluummin kerran vuodessa oikein kunnon säpinät. Varsinkin jos ukko alkaa olla rupsahtaneen näköinen.


      • mubyrsx
        hauskaa on ollut kirjoitti:

        Suomalaiset miehethän ovatkin ihan puhtaita pulmusia. Taannoin käytiin Thaimaassa käyttämässä hyväksi thaimaalaisia pikkutyttöjä. Taidetaan käy käydä vieläkin. Ja tuodaan vaimolle joku sukupuolitauti.

        Tai sitten ollaan näitä katkeria peräkammarin poikia ja muita luusereita, joihin päin ei kukaan nainen edes vilkaise.

        Mieluummin kerran vuodessa oikein kunnon säpinät. Varsinkin jos ukko alkaa olla rupsahtaneen näköinen.

        Olet varmasti yli 50 kymppinen jonka painoindeksi on noin 50 eli juuri sopivaa tavaraa etelän pojille, ei muuta kun tilaamaan matka Mallorcalle että joskus saa mamma naistenlehdissä kovasti mainostettua säpinää. Tunnet varmaan etelässä itsesi haluttavaksi. ))


      • hauskaa on ollut
        mubyrsx kirjoitti:

        Olet varmasti yli 50 kymppinen jonka painoindeksi on noin 50 eli juuri sopivaa tavaraa etelän pojille, ei muuta kun tilaamaan matka Mallorcalle että joskus saa mamma naistenlehdissä kovasti mainostettua säpinää. Tunnet varmaan etelässä itsesi haluttavaksi. ))

        Kävin leikkauttamassa itseäni soukemmaksi Tallinnassa. Siellä saa myös hiukset ja kynnet kuntoon ja ihon heleäksi halvemmalla kuin Suomessa.

        Painoindeksi 25 eli lievä ylipaino. Muuten timmissä kunnossa.


    • tavismies0000

      Halusin alusta asti varmistaa että meidän muksu oppii molemmat kulttuurit ja kielet hyvin.
      Muksu puhuu ja ymmärtää hyvin nyt 4 vuotiaana kolmea kieltä.Osaa kirjoittaa äitinsä kielellä ja lukea jonkin verran.
      Koulussa sitten oppii vielä jonkin neljännen kielen niin alkaa olla hyvin asiat kielellisesti.

      Suomen kulttuuri tulee lapselle pakostakin selväksi kun täällä asutaan ja äidin kulttuuria vahvistetaan jokavuotisilla matkoilla sukulaisten luo, sekä kirjoilla,lastenohjelmilla ja musiikilla äitinsä kotimaasta.
      Teemme molempien maiden ruokia kotona ja myös molempien maiden vaatteita käytetään.

      Riidan aiheita on samalla tavalla kuin missä tahansa muussakin parisuhteessa, mutta puhumalla niistä selviää.
      Yhdessä jo 10 vuotta.

      Joo ja en ole ylipainoinen,vanha enkä myöskään mitenkään erityisen rikas.Olemme molemmat normaalipainoisia ja aika tavallisia.Vaimoni ei myöskään ole köyhänä tänne saapunut kenenkään rahojen perässä.Oli pakko laittaa tämä selvennys loppuun koska tuossa aiemmin oli aika rajua tekstiä ja yleistyksiä.

    • akkahki1

      Monikulttuurisissa avioliitoissa eroamisprosentti on muistaakseni vielä isompi kuin suomessa ylipäätään, eli aika korkeissa lukemissa heilutaan. Mitä lähempänä kulttuurit ovat toisiaan, sitä helpompaa yhteiselo yleensä on. Itse en missään nimessä seurustelisi vaikkapa uskontoaan toteuttavan muslimin kanssa, sillä heidän näkemyksensä mukaan naisen asema on miehelle alisteinen ja sellaista ajatusmaailmaa en siedä. Maallistuneen muslimin/kristityn/juutalaisen/jne. kanssa todennäköisesti voisin elämäni jakaa. Itse olen pakana mutta nykyinen mieheni kristitty, tosin hyvin maallistunut sellainen. Ja suomalainen! :)

    • fatajah

      Ei toimi.

    • Toimii Kelalla

      Toimii, kun Kela ja sossu brahoittaa, kunnes suomalsesta äidistä tukee yh, ja Kela ja sossu rahoittaa. Tietysti lapset sitten lastensuojelkun ja kaikkien tukitoimien varassa, kunnes koittaa ongelma geini-ikä, työttömyys, syrjäytyneisyys ja Kela ja sossu maksaa.

    • mnhgfm

      Eksotiikka toimii toki molempiin suuntiin ja naiset vähän enemmän lapellisimpina ja sinisilmäisinä on enemmän kuusessa näissä sekalitoissa kuin me miehet.

      Monikulttuuri on enemmänkin pelkkä utopia kuin todellisuutta, eikä toimi oikeast oikein missään. Korkeintaan ehkä jossain Karibian saarella missä porukka on seoittunut jo 500 vuotta ja elämä ollut muutenkin alkeellista.

      Mistähä löytäis jaappanilaisen naisen? Tai ehkä venäläisen jotka on kyllä enemmänkin elintason ja rahan, kuin rakkauden perässä. Tai onkohan sitä rakkautta edes olemassa. Kaikki haluavat vain toisiltansa jotain ja todellisen rakkaudenhan pitäs olla pyyteetöntä ja ehdotonta. Ehkä liikaa romanttisia komedioita ja naistenlehtien päiväunelmia. Ihmiset on aivan sekaisin ja kaikki, mulle, heti ilmiö rehottaa, mutta ehkä elämä on liian lyhyt, että sitä kannattaisi hukata muuhun kun jatkuvaan tyydytyksen tuntemiseen. En kyllä oikein jaksa uskoa, että meillä olisi vain yksi elämä ja sitten ei mitään. Ehkä siksi en itse kykene millään juoksemaan hetken tyydytyksien perässä. Mielummin sitä elelee rauhallista ja seesteistä elämää vaikka sitten yksin jos vaihtoehtona on joku hetkellisen tyydytyksen perässä juoksija.

      Tulis vaikka sota tai nälänhätä, että ihmisillä olis oikeitakin ongelmia!

      No, ei ehkä nyt sentään kuitenkaan...

    • Suomi ja Suomen kansa ei ole koskaan historiansa aikana kokenut mitään niin loistavan hyvää asiaa, kuin nykyinen maahan muuttajien joukko on.
      Sanon tämän PERUSTEELLISESTI suomalaisena miehenä. Isän puolelta sukujuuret on ainakin 1600 luvulta ja äidin puolelta ne tiedetään 1800 luvulta. OLEN suomalainen.
      Ilman maahanmuuttajia olisi kaikki suomalaiset sisaria ja veljiä keskenään.
      Paras asia kautta aikain ovat ulkomaalaiset naiset. Mitä tummempi, sitä parempi.
      ELÄKÖÖN MAAHANMUUTTAJAT! Welcom to Finland.
      (Kuolkoon maahan sen vastustajat??)

    • Markus keskisuomesta

      Minä olen naimisissa 26-vuotiaan vietnamilaissyntyisen naisen kanssa, itse olen 53-vuotias. Meillä on yksi lapsi ja toinen on tulossa. Olemme olleen yhdessä 3 vuotta eikä mitään ongelmia ei ole ollut sillä aasialaiseen kulttuuriin kuuluu perhekeskeisyys ja voimakas miehen palvelemisvietti. Kotona puhumme englantia ja suomea, vaimoni on oppinut ne hyvin ja opetamme niitä lapsellemme.

      Vaimo sopeutui hyvin suomalaiseen yhteiskuntaan ja 4 lastani entisestä avioliitostani ovat tykästyneet vaimooni, vanhimmat heistä ovatkin melkein samanikäisiä.

      X-vaimoni ei ole vielä toipunut erostamme vaikka siitä on jo aikaa kolmisen vuotta joten hän ja hänen sukunsa ovat edelleen näreissään ja se näkyy ja kuuluu koska asumme pienellä paikkakunnalla jossa törmäämme heihin usein.

      Avioelämä on erittäin onnellista verrattuna entiseen avioliittoon. Entisen nirppanokkaisen ennen aikojaan lässähtäneen/rapistuneen nalkuttelijan, joka sängyssäkin oli kuin lahna, tilalla on monipuolinen monikulttuurinen suhde jossa seksillä on suuri merkitys. Meillä vaimo tekee kotityöt ja minä pienen yritysryppääni johtajana takaan toimeentulon.

      Olemme usein käyneet kyläilemässä appivanhempien luona vietnamissa heidän pienessä kylässään jossa asuvat ja kovasti kunnioittavat varakasta ja sivistynyttä vävyään joka pitää heidän tyttärestään hyvää huolta.

      Minä kannatan monikulttuurillista suhdetta.

    • tekniken i wart liv

      Monikulttuuri porukka voisi mennä jonnekin muualle tekemään sen ihannevaltionsa, joka ei todellakaan toimi missään! Yhdysvalloissa kohtalaisesti tähän asti, johtuen rangaistupolitiikan kovuudesta = vankilat täynnä ihmisiä. Rodut sotivat toisiaan vastaan kaduilla jatkuvasti..lähinnä mustat ja meksikolaiset. Kun valkoisten määrä tulee vähenemään reilusti, niin alkaa todellinen kaaos kasaantumaan.

      Suomalaisilla huonot geeni? Maailman parhaiten pärjääviä valtioita..Pisa ykkönen ja ihailtu kautta maailman. Valkoisen amerikkaisen kommentti: - Tottakai he ovat ykkösiä, ovathan he vaaleita ja sinisilmäisiä..kärjistetty, mutta kuitenkin..

      Mustien Äo kohtuuttoman alhainen noin 68..somaleilla...aasialaisten kyky innovaatiohin nolla! Ahkeruutta tosin löytyy

      • _aasialainen_

        "Mustien Äo kohtuuttoman alhainen noin 68..somaleilla...aasialaisten kyky innovaatiohin nolla! Ahkeruutta tosin löytyy "


        Näköjään sinun ÄO > 50... tyhmä kuin saapas!


      • 007-2
        _aasialainen_ kirjoitti:

        "Mustien Äo kohtuuttoman alhainen noin 68..somaleilla...aasialaisten kyky innovaatiohin nolla! Ahkeruutta tosin löytyy "


        Näköjään sinun ÄO > 50... tyhmä kuin saapas!

        Heitä linkki? Minä voin heittää älykkyysosamääristä kansalaisuuksien mukaan ;-)

        http://www.photius.com/rankings/national_iq_scores_country_ranks.html


      • _aasialainen_
        007-2 kirjoitti:

        Heitä linkki? Minä voin heittää älykkyysosamääristä kansalaisuuksien mukaan ;-)

        http://www.photius.com/rankings/national_iq_scores_country_ranks.html

        Minun, aasialaisena ei tartte todista kellekän mitään, koska koko maailma tiedä, että aasialaisella kansoilla (tietellisesti itä-aasialaisella) korkein ÄO.
        Ilmeisesti juuri sen (korkean ÄO) vuoksi aasialaiset eivät asetta itsensä valokeilan???

        Mutta, kakkos siala oleva rodun edustailla (tyhmemästä päästä olevien) sitäkin enemmän hinkuu korosta kuinka erinomaisia -> KAKKOSIA


      • 007-2
        _aasialainen_ kirjoitti:

        Minun, aasialaisena ei tartte todista kellekän mitään, koska koko maailma tiedä, että aasialaisella kansoilla (tietellisesti itä-aasialaisella) korkein ÄO.
        Ilmeisesti juuri sen (korkean ÄO) vuoksi aasialaiset eivät asetta itsensä valokeilan???

        Mutta, kakkos siala oleva rodun edustailla (tyhmemästä päästä olevien) sitäkin enemmän hinkuu korosta kuinka erinomaisia -> KAKKOSIA

        Pieni valkoinen eurooppalainen väestö valloitti kokomaailman ja edelleenkin on ylivoimainen kaikissa tieteen-, ja kehityksen asioissa. Tasarvoisin kulttuuri jne...


      • _aasialainen_
        007-2 kirjoitti:

        Pieni valkoinen eurooppalainen väestö valloitti kokomaailman ja edelleenkin on ylivoimainen kaikissa tieteen-, ja kehityksen asioissa. Tasarvoisin kulttuuri jne...

        Voi ei!

        Sun ihmiskunnan historian tieto rajoitu Hitlerin kolmas valtokunnan nousun ja tuhon.
        Mitä paikallisessa koulussa ylipäätänsä opetetan???

        Tai, ilmeisesti sinä olet tämmönen sinnepäin koulutettu yksilö.


      • khyll1
        _aasialainen_ kirjoitti:

        Minun, aasialaisena ei tartte todista kellekän mitään, koska koko maailma tiedä, että aasialaisella kansoilla (tietellisesti itä-aasialaisella) korkein ÄO.
        Ilmeisesti juuri sen (korkean ÄO) vuoksi aasialaiset eivät asetta itsensä valokeilan???

        Mutta, kakkos siala oleva rodun edustailla (tyhmemästä päästä olevien) sitäkin enemmän hinkuu korosta kuinka erinomaisia -> KAKKOSIA

        niin ja teillähän on myös maailman pienimmät mulkut ihan todistetusti


      • tamaste
        007-2 kirjoitti:

        Heitä linkki? Minä voin heittää älykkyysosamääristä kansalaisuuksien mukaan ;-)

        http://www.photius.com/rankings/national_iq_scores_country_ranks.html

        Kiitos dokkaristasi nyt voitte tukkia ne tyhmät t----nne.Itselläni Intialainen mies ja luku näkyi olevan vaivaiset 82. Ei ogelmia omani on paljon keskivertoa korkeampi Suomi99 Hyvin tulemme keskenämme toimeen myöskin suvun kanssa.Asumme osan vuotta Keralassa perheen(700) henk.kanssa.Tulkaa toimeen keskenänne ja arvostakaa muta kansalaisuuksia ja oppikaa heidän kulttuureistaan koska ne ovat todella pitkäikäisiä meihin verrattuina.


    • mututuntuma

      Kokemusta ei ole, eikä varmaankaan tule, mutta sanoisin että jos:
      suomalainen mies ottaa ulkomaalaisen => suomalainen kulttuuri.
      suomalainen nainen ottaa ulkomaalaisen => ulkomaalainen kulttuuri.

      • kkfvk k k

        Jos Suomessa asutaan niin pakostikin eletään suomalaisen kulttuurin mukaisesti(niin meillä vaikka minä, nainen, olen se suomalainen).Se vaan menee niin. Minä en ole määrännyt meidän perheessä siitä. Poikkeus on jos molemmat on syntyjään muualta niin todennäköisesti ylläpitävät omaa kulttuuriaan vrt. vietnaminpakolaiset. Näin on muuallakin päin maailmaa. Islamin usko määrittää aina miten eletään ollaan sitten missä maassa tahansa. Se ei muutu. Suomessa on tataareja ja ainakin ennen oli niin, että he avioituivat vain toisen tataarin kanssa. Pieni vähemmistö, muslimeja ja ovat eläneet täällä iät ajat sulassa sovussa joulun ja sian kanssa.


    • Vieraat homot

      Opetan lapseni välttämään kaikkia vieraita kulttuureita ja homoja.

      • _aasialainen_

        Tässä ÄO ihan huipussa, jopa 42!


      • 007-2
        _aasialainen_ kirjoitti:

        Tässä ÄO ihan huipussa, jopa 42!

        Muuta sitten aasiaan takaisin, missä on niin hyvä olla...;-)


      • Vieraantuneempi sinä

        Miksi? Siksikö, että kun sinä pelkäät kaikkea vierasta ja outoa, sinun lapsesikin pitää niin tehdä. Kehoitan kuuntelemaan vaikkapa Yö-yhtyeen Ihmisen poika -nimistä biisiä ajatuksella, jospa alkaisi raksuttaa korvain väliss'.


    • Tajutonta

      Miten oma lapsi voi tuntua vieraalta?

      • 007-2

        Tuota minäkin ihmettelin ;-(..ei taida ollakaan tuo monikulttuuri niin ihanaa...


      • _aasialainen_

        " Miten oma lapsi voi tuntua vieraalta? "


        No, yritä edes vähän mietiä.

        Jouduko se sitä että nainen vielä -> nuori / kokematon ja hänellä ei ole vielä lapsia?
        Ei vielä tietä miten omaa lapsen syntymä mullista kenen tahanssa eläman?


      • Minusta lähtenyt
        _aasialainen_ kirjoitti:

        " Miten oma lapsi voi tuntua vieraalta? "


        No, yritä edes vähän mietiä.

        Jouduko se sitä että nainen vielä -> nuori / kokematon ja hänellä ei ole vielä lapsia?
        Ei vielä tietä miten omaa lapsen syntymä mullista kenen tahanssa eläman?

        Se, että oman lapsen syntymä mullistaa elämän ja panee sen palikat uuteen uskoon, ei tarkoita sitä, että oma lapsi tuntuisi vieraalta koskaan ikinä eikä missään tapauksessa. Oma on oma vaikka sen miten päin kääntäisi, jotta viittisitkö miettiä ihan itse.


      • Eri asiat
        007-2 kirjoitti:

        Tuota minäkin ihmettelin ;-(..ei taida ollakaan tuo monikulttuuri niin ihanaa...

        Monikulttuurinen liitto on kaiketi ihan samanlainen suhde kuin samankulttuuriset ja kaikki muutkin suhteet; sieltä ja syvältä. Mutta suhteen ei pitäisi vaikuttaa mitenkään siihen, miltä oma lapsi tuntuu, koska oma on oma, ei vieras.

        Joskin omasta mielestäni myös vieraan lapsesta voi tulla kuin oma tervehenkisellä asenteella, sellaisella, jollainen jokaisella vanhemmaksi ryhtyvällä tulisi olla.


      • _aasialainen_
        Minusta lähtenyt kirjoitti:

        Se, että oman lapsen syntymä mullistaa elämän ja panee sen palikat uuteen uskoon, ei tarkoita sitä, että oma lapsi tuntuisi vieraalta koskaan ikinä eikä missään tapauksessa. Oma on oma vaikka sen miten päin kääntäisi, jotta viittisitkö miettiä ihan itse.

        Minun pointti,

        ap:lla ei ole VIELÄ omija lapsia, eli hän on kokematon.
        Jos hän on vielä nuori nainen niin hän ei voi tietä miten äitiys tuntuu.
        Pitä olla henkilökohtainen kokemus.

        Jos hän olisi jo äiti niin hän ei esitäisi niin naiivi kysymyksen.

        Menikö nyt perille???


    • kaapokaali

      Mahtavaa lauantai-illan viihdettä lukea näitä viestejä. Ihan sama vaikka haette hyväksyntää moku-suhteillenne foorumiväeltä. Jos en ole väärin asioita tulkinnut, suurin osa suomalaisista ei hyväksy tummaihoisija pakolaisia tai maahanmuuttajia koti-Suomessa. Muut ovat siinä harmaalla alueella. Niin ne vain asiat ovat ja tuskin ihan heti muuttuvat. Jos suomalainen ei sano sitä suoraan, niin mielessään kiroaa.

      • dipidipipääpipi

        Yhtykää Suomen urhoot kaikkiin muiden maiden naisiin ja Suomi pelastuu!

        Nyt pelastetaan oikein kunnolla Suomea ja kaikki mukaan yhtymistalkoisiin! Suomalaiset on todella tyhmä kansakunta muutenkin! Mitään eivät osaa, eivätkä koskaan ole osanneetkaan!

        Niih, senkin juntit!

        Viimeinen suomalainen kuollee muuten joskus muutaman sadan suoden kuluttua ja ihmiskunta vajoaa takaisin kivikaudelle kun geenit ovat "sekoittuneet" oikein kunnolla, kun nämä agressiivisimmat ja heikkolahjaisimmat mamumiehet ovat kaikkein kovimpia sikiämään. Muuta niillä ei ole mielessä kun kullinsa koko!

        Ja niistähän naiset diggaa niin kovasti.

        Että sellaseen loistavaan tulevaisuuteen vaan arvon suomalaiset, joita vielä lienee jokunen siellä jossain jäljellä???

        Amen ja goodbye Finland!


      • Olet todellakin tulkinnut väärin!

        Nuo joihinkin kommentteihin tulleet lähellä sataa hipovat miikat ovat täysin ristiriidassa aloituksen sisällön kanssa - eli joku vihapostaaja saa näpätyksi usean miikan mutta ei yhtään perustetta yhdenkään niistä katteeksi.


    • Hmm.

      Ylläpito on poistanut tästä keskusteluketjusta yhden keskustelun. Keskustelu olikin aika loukkaava yhtä ihmisryhmää kohtaan. Kiitokset ylläpidolle.

    • Lähiö penska

      Minä olen kasvanut monikulttuurisessa suvussa koko ikäni vaikka molemmat vanhempani ovat olleet suomalaisia. suvut ovat poikenneet toisistaan kuin yö ja päivä, joten en ymmärrä kysymystä, jonka juuri esitit. -kysymyksesi ilmeisesti jotain eliittistä propagandaa maahanmuuttajia kohtaan.

      • 007-2

        Otan osaa..


    • pliiiiiiisss

      mulle ihana somali, turkkilainen, manne tai eskimo.
      Ei oo väliä, kunhan ei ole lihava suomalainen mies.

      • dgfdgsdfhfdh

        Minulla taas on ihana, lihava suomalainen mies, maanmies. Olen kokeillut asua ulkomailla ja on ollut ulkomaisia miehiä, mutta tätä nyt löytämääni aarretta en vaihtaisi. Ei ihmistä kannata arvioida kiloina eikä sentteinä. Käyttäkää mieluummin mittana sydämen lämpimyyttä, ystävällisyyttä, rauhanomaisuutta. Mieheni on aina asunut Suomessa, on supisuomalainen. Silti hänen katsantokantansa on avara, ei "kosmopoliittisuuden" irvikuva, niin kuin edellä rähinöinyt aasialainen väittää olevansa. Kun ihminen tietää arvonsa, rakastaa itseään, kunnioittaa jokaista yksilönä, hän on kotonaan missä tahansa. Huumoria, rakkautta, rohkeutta, joustavuutta - niitä tarvitsemme kaikki.


    • täysi fiasko!

      Liirum laarumeiden sijasta tutkikaa tilastoja miten monikulttuurisille avioliitoille käy (avioerot yli kaksinkertaiset muihin liittoihin verrattuna), miten näiden liittojen lapset pärjäävät koulussa ja työelämässä (keskimääräistä huonommin).

      Mielipiteillä ei ole kovin relevanttia painoarvoa sillä ne ovat aina subjektiivisia. Sen sijaan tilastolliset faktat eivät valehtele oli monikulttuuristen liittojen katastrofaalisuuden syyt sitten mitkä tahansa.

      • tilastoharhaaaaaaa

        Mitä tilastoista, kun tunnen henk.kohtaisesti useampia suomalais-ulkomaalaispareja, joissa asiat ovat ok. Ainoa ongelma on suomalaisrasistien solvaukset ja herjat!!! Mitä tekemistä on tilastolla pariskunnan kohdalla, kun aviopari on ollut yhdessä reilut 30 v, työssäkäyviä ja lapset koulutettuja. Eikä tässä nyt ole kyse mielipiteestä vaan ihan siitä, mitä itse tiedän.

        Oletko koskaan kuullut sanontaa "vale, emävale, tilasto"? :-D Onko sun kovinkin vaikeaa myöntää olevasi rasisti? Monelle rasistille tunnustaminen on tosi vaikeeta ja sitä pitää seli-seli-selitellä. Mä en ole rasisti eikä mulla ole tarvetta selitellä sitä mitenkään. Tosin olenhan mä sen verran "rasisti", että inhoan rasisteja...


      • Täysi fiasko.
        Puhut asiaa.
        Näissä " Avioliitoissa " tulee yleensä ero ja sitten muut Suomalaiset maksaa höperön ja hänen kersojen elämän erilaisilla tukirahoilla sossun kautta.
        Isiin saa oman tuensa ja taas Suomalinen maksaa.
        On tää tyhmä kansa.


      • hfiddc
        tilastoharhaaaaaaa kirjoitti:

        Mitä tilastoista, kun tunnen henk.kohtaisesti useampia suomalais-ulkomaalaispareja, joissa asiat ovat ok. Ainoa ongelma on suomalaisrasistien solvaukset ja herjat!!! Mitä tekemistä on tilastolla pariskunnan kohdalla, kun aviopari on ollut yhdessä reilut 30 v, työssäkäyviä ja lapset koulutettuja. Eikä tässä nyt ole kyse mielipiteestä vaan ihan siitä, mitä itse tiedän.

        Oletko koskaan kuullut sanontaa "vale, emävale, tilasto"? :-D Onko sun kovinkin vaikeaa myöntää olevasi rasisti? Monelle rasistille tunnustaminen on tosi vaikeeta ja sitä pitää seli-seli-selitellä. Mä en ole rasisti eikä mulla ole tarvetta selitellä sitä mitenkään. Tosin olenhan mä sen verran "rasisti", että inhoan rasisteja...

        kaikki ihmiset on rasisteja niin myös sinäkin ja erityisesti kaikki ählämit sun muut yöntimot joten voin ylpeänä myöntää olevani rasisti.


      • hfiddc kirjoitti:

        kaikki ihmiset on rasisteja niin myös sinäkin ja erityisesti kaikki ählämit sun muut yöntimot joten voin ylpeänä myöntää olevani rasisti.

        Höpö höpö.

        Ihminen on inhimillinen ja tekee virheitä - mutta se ei tee hänestä rasistia.


      • Kaikki ollaan,sinäki
        Mover kirjoitti:

        Höpö höpö.

        Ihminen on inhimillinen ja tekee virheitä - mutta se ei tee hänestä rasistia.

        Jokainen ihminen on rasisti !
        Jos ostat kebabin muslimilta, niin et varmaankaan käy samalla Thai-ravintolassa, kiinalaisessa tai Suomalaisessa.
        Olet silloin tehnyt rasistisen teon.

        Jos sulta leikataan aivokasvain ja olet vaikka somaliassa tai turkissa, niin otat lääkärliennon Suomeen, olet siktten taas rasisti kun luotat suomalaiseen terveydenhuoltoon joka tosin menee kivikaudelle koska kivikautiset hulat alkaa täällä ölisääntyä.


    • sivistynyt isoäiti

      Ei kristityn pidä edes seurustella muslimin kanssa avioliitosta puhumattakaan. Tulee aina vaikeuksia ja lapset ovat oudonnäköisiä, joita ulkonäkö rasittaa koko elämän.

    • Oletteko huomanneet jotta mokusuhteissa suurin osa on Suomalaisia naisia ?
      Harvemmin Suomimies vajoaa.
      No, Suominaisilla onin tietty maine maailmalla ja valmiita jalksvaimoisi ja oleseluluvan edesauttajia.

      Ennehän hurrinaiset oli samassa maineessa, mutta nykyään ei enää koska he on jo nähneet maailmaa, eivätkä ole enää niin yksikertaisia.

    • UrpoihinRaivostunut!

      Tääl suoli24 on ihan turha aloittaa mitään järkevää keskustelua kun tollaset *NO*LIFE* pellet tulee pilaa joka helevetin ketjun tota täältä koittaa lukea..

      Mikä siinä on niin helevetin hankalaa pitää se turpansa tukossa jossei ees ole mtn omakohtaista kokemusta aloitetusta aiheesta?! Pakko päästä rieuhuu jotain omaa aliarvoista mielipidettä ja "tietämystänsä" !!

      Tässä koko ketjussa oli alle 10 asiallista aiheeseen liittyvää vastausta. Morjens!

      • 3 + 1215

        Kirjoitat asiaa!! Miten helvetissä nää peräkammarin pojat ja "miehet" (ehkä on eukkojakin joukossa) luulee voivansa arvioida (tai jopa tietää!!) onnistuuko tuollainen liitto vai ei. Yksikin järjenjättiläinen tässä ketjussa tunnustaa, ettei edes tunne/tiedä yhtään suomalais-ulkkispariskuntaa ja silti tietää, ettei onnistu!! Eihän sitä osaa arvioida kukaan muukaan. Aina jää nähtäväksi onnistuuko liitto vai ei! Ihan sama mistä kolkasta kumppanit ovat kotoisin. Yli puolet suomalaisten keskenään solmimista liitoista päättyy eroon. Ihan turha höpistä jostain kulttuurieroista jne., koska nykyään ihmiset matkustelevat ja muuttavat maailmalla niin paljon, että ainoastaan meikäläiset kanta- = perussuomalaiset metsänpeikot kuvittelevat suomalaisten jotenkin poikkeavan edukseen (hah!) muualta tulleista. Avioliitto on kahden kauppa. Siihen ei ole muilla nokan koputtamista - kaikkein vähiten näillä peräkammarin porukoilla... :-)


      • _aasialainen_

        Ei tarvitse reagoida näin voimakasti näiden idioottien skrivauksen:)

        Kyseset ihmiset elävät omassa pienessa maailmassa ja maailmankuva ja käsitykset ihmisistä ovat sen mukainen.

        Mistä he voi tietä että maailma täynnä hienoja, hengisesti kauniita ihmisiä kun heidän oma maailma on musta-valkoinen???

        Mieti siitä kuinka rikkampi ja kaunimpi SINUN maailmasi on ja sinulle annetu huomattavasti enemmän kuin kaikkille natseille yhtensä :)

        Nauti valosta ja väreistä mitä sinun elämässä on mieti kuinka onnekaita me ollan kuin meilä ON se suvaitsevaisuuden ja ymmärtäväisyyden lahja:)


    • älkää itkekö

      täytyyhän kulttuuria saada rikastuttaa xD

    • lkFKLVLÖKVlk

      Olemme olleet yhdessä kohta 33 vuotta ja meillä kaksi aikuista lasta sekä kolme lastenlasta.

      Olemme molemmat tapakristittyjä eli uskonto ei ole ollut ongelmaksi. Vaikka olemme maailman äärilaidoilta, meillä on hyvin samanlainen arvomaailma. Perhe on kaiken keskus ja tärkein. Toista ihmistä kunnioitetaan, on luottamus toiseen, ollaan uskollisia eikä toista yritetä alistaa. Mieheni on sopeutunut hyvin meidän kulttuuriin ja on tavoiltaan sekä ajatusmaailmaltaan hyvin vanhoillisen suomalainen vaikka ulkonäkö ei sitä tue. Hänen mielestään nainen ei voi olla pappi ja aina hämmästelee jos nainen on perinteisessä miehen ammatissa. Homoja kummeksuu. Meillä ko. asiat eivät ole koskaan olleet kynnysasia eikä niistä tule riitaa. Hän voi pitää mielipiteensä, onhan hänellä siihen oikeus, kun ei niitä julkisesti kenellekään päin naamaa ole sanonut. Itse olen kasvanut erittäin suvaitsevaksi ja mielestäni maailma muuttuu ja me sen mukana.
      Olemme käyneet isän synnyinmaassa kahdesti perheenä, lapset tietävät millaista siellä on ja miten siellä eletään.

      Mielestäni lasten on hyvä oppia molempia kulttuureita, ovathan he kahden kulttuurin risteytys. Kasvaakseen eheäksi persoonaksi lapsen on hyvä tuntea molemmat puolet. Meillä ollaan eletty länsimaisesti enempi suomalaisittain, ruokakulttuurimme on sekalainen pääosin aasialaistyyppinen. Pitsaakin syödään yhtä lailla kuin makaronilaatikkoa, joskus. Mieheni on meillä ollut ruuan laittaja ja kaikki ruuat on tehty alusta alkaen itse (paitsi pastat ja riisit). Lasten ollessa pieniä oli selvää, että syödään/tehdään yhdessä. Mieheni on ollut kova kalastamaan niin kesällä kuin talvella. Tekivät sitä lasten ollessa pieniä. Häneltä kesti 15v ymmärtää etten minä rentoudu kalastamalla, mutta tulin sen verran vastaan, että mökkiviikolla lähdin mukaan veneellä ongelle jos hän laittaa madot onkeen ja irrottaa mahdolliset saaliit. Opetti minut kaupunkilaisen soutamaankin.

      Meillä se kieliasia meni pieleen ja tavallaan se on ollut jossain vaiheessa ongelmaksi (lasten murrosikä). No, minä olin sitten se "muuntaja" heidän välissä, mieheni puhuu suomea. Kyse on ihmisistä ei kansallisuudesta tai uskonnosta tai kulttuurista. Jos molemmat ajattelee samoin ja pystyy tekemään kompromisseja tarvittaessa, kaikki on mahdollista.

      Minua henkilökohtaisesti loukkasi aikoinaan kun eräs nainen sen kummempia hienostelematta leikkipuistossa kysyi minulta mistä tuo lapsi on tänne tuotu. Vastasin hänelle, että ihan itse olen hänet tänne synnyttänyt. Hän jatkoi lehtensä lukemista sen kummempia minulle vastaamatta saati pyytääkseen anteeksi. Eli lapset eivät ole ikinä tuntuneet vierailta kun ne ovat omaa lihaa ja verta. Itseasiassa mielestäni kumma kysymys. Adoptilapsensuhteen näin ehkä voisi olla vaikka epäilen sitäkin.

      Joku kertoo kasvattavansa lapsensa islamin mukaan koska suomalaisessa kultuurissa on islamin vastaisia asioita. Suomessa elää paljon islaminuskoisia vaikka meillä vietetään joulua ja syödään sianlihaa. He eivät vietä eivätkä syö ja silti kykenevät asumaan täällä. Mielestäni on omien juurien kieltämistä kun sulkee asioita ulos. Voihan sian ja joulun olemassaolon hyväksyä vaikkei itse vietäisi joulua tai söisi sikaa. Mutta jokainen tekee omat valintansa.

    • Suomalainen pilasi

      Ei arabien kanssa , asian pilasi eräs Lasse kesäjärvi suomalainen mies joka kaapuun pukeutuneena järjestää teloituS näytöksiä ja uhkaa pään irti leikata ja tulkitsee väärin asioita, muualla ihmiset elävät kaikessa sovussa ulkomailla , keneltä pään seuraavaksi uhkaat leikata , vaimolta si jo, suomalainen kaapu mies pilasi arabien maineen, kunnon arabit eivät tee tälläistä

    • maailmanmatkamies

      Jokaisen Suomalaisen pitäisi edes kerran elämässään käydä ulkomailla, enkä tarkoita nyt mitään ruotsinlaiva/viro/mallorca reissua vaan painukaa jonnekin huut kukkaseen asti missä tapaa erinäköisiä ihmisiä.

      Thaimaa,Intia,Afrikka, mikä vaan missä on kulttuuri/ruoka ja ihmiset erilaisia.

      Tulette huomaamaan että tämä matka kasvattaa teitä henkisesti tajuamaan millaista on toisissa maissa.

      Itseäni puri matkakärpänen ekan reissun jälkeen ja nyt tunnen pakottavaa tarvetta matkailuun tapaamaan hienoja ihmisiä ja saamaan uusia ystäviä.
      Minulla on todella hyviä ystäviä muunmuassa Argentiinasta,Japanista,Kiinasta,Amerikasta,Thaimaasta,Saksasta,Tanskasta,Venäjältä ja monesta muustakin maasta.

      On äärettömän hienoa päästä maistamaan eri maiden ruokia ja tutustumaan heidän arkielämäänsä.On äärettömän kauniita paikkoja ja ystävällisiä ihmisiä jokapuolella.

      Me olemme kaikki samanlaisia ihmisiä.Tunnemme jokainen iloa ja surua, veremme on punaista ja jokainen haluaa turvallisen ja onnellisen elämän.
      Vain kulttuuri ja kieli erottavat meidät toisistamme, mutta se myös tekee hauskaksi asian koska minä suorastaan rakastan eri kieliä ja niiden opettelua :)

      Käykää eri maissa ja tutustukaa toisiin ihmisiin.Huomaatte että se kannattaa!

      Ja miten kauniita ovatkaan esimerkiksi Aasialaiset naiset... sydän pakahtuu... :D

      • f3fe

        No, ootko sitten ulkolaisen naisen kanssa naimisissa vai mitä shaissee sä oikein lässytät?

        Eihän toi liity milläänlailla ketjun ideaan.Tietenkin ulkomailla on erilaista ja eksoottista ja niin sen kuuluukin olla! En kaipaa tänne mitään monikulttuurisekamelskaa joka käytännössä on jotain kebabia ja puskaraiskaajia. Matkustankin mielummin ulkomaille katsomaan erilaisia etnisiä ihmisiä heidän luonnollisessa ympäristössään.

        Ulkomaillakin eri etniset ryhmät muodostavat omat ryhmänsä. Jenkeissäkin, "maailman sulatusuunissa" tämä näkyy ihan selkeästi. Yhtälö ei vaan toimi, koska ihminen suosii itsensä kaltaisia, niin ulkoisesti, kulttuurisesti kuin uskonnollisestikin. Tämä on aivan peruspsykologiaa mitä nykyajan monikulttuurihaaveksijat eivät voi ymmärtää. No, he tuskin ehtivät lukea mitään sivistävää, korkeintaan jotain lapsellista naistenlehtishaissea tai vastaavaa. Naiset päättävät muutenkin liikaa yhteiskunnallisista kysymyksistä ja heidän sinisilmäisyytensä näkyy nyky-yhteiskunnassa surkuhupaisena sosiaalisena kaaoksena vähän kaikkialla.

        Kyllä mullekin kelpaisi intiaani- tai japanilaisvaimo. Olen vähän heikkona sellaisiin. Suomalainen saa heikäläisten kanssa kauniita lapsiakin. Ei mitään "pottunenäkikkarapäitä", anteeksi vaan kaikki sellaiset! Jimi Hendrix "pottunenäkikkarapää" oli tosin kova jätkä ja hänessä oli mm. intiaaniverta.

        Suomalaisen pitäs koulutettuna ja sivistyneenä vähän katsoa mihin sekaantuu ja on aika säälittävää kun naisille riittää pelkästään se, että näyttää "etniseltä". Tiedän aika järkyttävän näkösiä tapauksia. Moni on tullut tänne Suomeen suomalaisen naisen siivellä, uskotellen tälle "rakkauttaan" ja näin on käynyt toki joillekin miehillekin.

        Valitkaa suomalaiset siis sivistyneitä, hyväkäytöksisiä, sellaisia kuin itsekin olette ulkomaalaisia kumppaniksi niin homma toimii melko varmasti! Suomessa eletään kuitenkin suomalaisuuden mukaan ja se antaa lapsille myös selkeän suomalaisen identiteetin. Pahinta on se, että ei oikein tunne kuuluvansa mihinkään. Näin on käynyt mm. valkolaisen ja mustalaisen lapselle.


    • vanha sanonta

      "suominainen antaa vaikka koiralle"

    • eras2

      Juu.., siksi, minä ehdotin, että on parempi, jos puolisot voivat olla molemmat ateisteja ja elävätte vain rakauden takia ja ihan rauhassa..

    • moniperseestä

      Tää on trolli!

    • pliiiisss

      lisää somaleita ja ahmed ahneita suomilehmille.
      Saadaan Suomi näyttämään kansainväliseltä.

    • Onnea yli20v.aviossa

      Hyi velvetti suomalainen mies punakka lihava löllyvä ihramahe EI KIITOS.

    Ketjusta on poistettu 43 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      203
      8208
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4638
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      28
      2240
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2148
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1945
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1825
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1746
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      23
      1736
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1643
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1458
    Aihe