TUNISIA = PASKALÄÄVÄ

34939393

Matkaoppaita seurannaane olen tullut kyseiseen johtopäätökseen. Karu paikka, täynnä turisteja kusettavia ählyjä. Onko koko maassa mitään aitoa edes? Vai onko paikka perustettu turismille..


HYI!!!!!

23

1603

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lollll

      mikä provo :DD haha, pakko sen verran sanoa, että tunisiaa ei voi edes turkin alanyaan verrata jos puhutaan aitoudesta ja turismeista :D ehkä sekoitit maat keskenään? kannattaa matkustella eikä vetää johtopäätöksiä vaan tv-ohjelman perusteella.

    • lomalainen48

      Paikka ei ole perustettu turismille, mutta turistit tuovat sinne rahaa ja jokainen haluaisi osansa. Tarkoittaa sitä että taksit, ravintolat, kauppiaat, lähes kaikki yrittävät huijata.
      Jopa all inclusive hotelleissa juomat maksaa. Tarkoittaa että jos et anna tippiä niin tarjoilijat hävinneet.
      Tietynlaista pyyteetöntä ystävällisyyttä itse en tavannut. Kaikki maksaa, jopa kysyminen.
      Tämä vain oma mielipiteeni, ja ehkä osuin väärään hotelliin. Mutta itse en viihtynyt kovin hyvin.
      Matkaoppaat sarjassa saa mielestäni melko aidon kuvan tunisiasta noin paikkana.

      • i<3tunsia

        HAH :D "Matkaoppaat sarjassa saa mielestäni melko aidon kuvan tunisiasta noin paikkana"
        anteeksi nyt vain mutta edes sinä et ole aitoa kuvaa tunisiasta saanut, jos väität etteivät ihmiset ole pyyteettömiä!

        Ihmiset ovat ystävällisimpiä kun yksikään suomalainen mutta valitettavasti näiden turisti mestojen ihmiset ovat juuri näitä rahan perässä juoksijoita... yrittävät hyötyä joka asiassa...

        Muistan kun olin esimmäistä kertaa mieheni perheen luona, kuinka ystävällisesti minua kohdeltiin.. koko ajan oltiin kyselemässä haluanko jotain syömistä/juomista, kyseltiin onko kaikki hyvin ja kun vierailimme mieheni siskojen ja veljien kotona, he antoivat aina oman makuhuoneensa minun käyttööni(emme olleet vielä mieheni kanssa naimisissa silloin, joten samassa sängyssä ei saatu nukkua).

        Kaikki ihmiset joita tapasin reissussa, olivat uskomattoman ystävällisiä ja lämpimiä ihmisiä.

        Harmi etteivät kaikki pääse tutustumaan tähän pyytettömyyteen!


      • reissaaja1
        i<3tunsia kirjoitti:

        HAH :D "Matkaoppaat sarjassa saa mielestäni melko aidon kuvan tunisiasta noin paikkana"
        anteeksi nyt vain mutta edes sinä et ole aitoa kuvaa tunisiasta saanut, jos väität etteivät ihmiset ole pyyteettömiä!

        Ihmiset ovat ystävällisimpiä kun yksikään suomalainen mutta valitettavasti näiden turisti mestojen ihmiset ovat juuri näitä rahan perässä juoksijoita... yrittävät hyötyä joka asiassa...

        Muistan kun olin esimmäistä kertaa mieheni perheen luona, kuinka ystävällisesti minua kohdeltiin.. koko ajan oltiin kyselemässä haluanko jotain syömistä/juomista, kyseltiin onko kaikki hyvin ja kun vierailimme mieheni siskojen ja veljien kotona, he antoivat aina oman makuhuoneensa minun käyttööni(emme olleet vielä mieheni kanssa naimisissa silloin, joten samassa sängyssä ei saatu nukkua).

        Kaikki ihmiset joita tapasin reissussa, olivat uskomattoman ystävällisiä ja lämpimiä ihmisiä.

        Harmi etteivät kaikki pääse tutustumaan tähän pyytettömyyteen!

        Onnea sinulle. menen kanssa ensi kuussa naimisiin Tunisialaisen miehen kanssa ja minulla samat kokemukset. Todella ystävällisiä ja avuliaita ihmisiä Tunisiassa. Ei suomesta löydy vastaavaa.


    • Juomarahaa

      Tottakai tarjoilijoille tulee jättää tippiä, olkoonkin kyse all inclusive hotellista. Ihan samalla tavalla tarjoilija tuo juomat kuin ennenkin, palvelustahan se juomaraha annetaan ja Tunisiassa juomarahakäytäntö on yleinen joka paikassa, ei pelkästään hotelleissa vaan myös paikallisissa ravintoloissa ja kahviloissa.

    • huoh1

      ja ihmiset hyvät! loppuuko teidän rahanne jos te pari dinaaria (1dinaari=50 senttiä) tippiä tarjoilijoille annatte? tuskimpa. tipin antaminen on tunisiassa yleinen tapa, ei siis mitään yletöntä rahanperässä juoksemista..

    • hjhfjd

      Ensin tuplahintainen lasku ja siihen juomarahat päälle :) siinä on maan tapa.
      Ei kannata antaa mitään tippiä, ne on jo huijanneet sen.

    • Murheellinen80

      Olen käynyt Tunisiassa muutaman kerran ja olen tosi murheellinen siitä, millaisen kuvan Matkaoppaat antaa Tunisiasta maana ja tarkoitan lähinnä maisemia ja Soussen kaupunkia.
      Tunisia näyttää ohjelmassa pelkkää betoniroinaa olevana kaatopaikkana, mutta ei se sitä ole. Soussessa on ihan kaunista ja varsinkin sitten ranta-aikaan, kun on aurinkoista ja lämmintä.

      Matkaoppaat on kuvattu näköjään vielä "Tunisian talvena" joskus keväällä viime vuonna. Myöskään kauniille paikoille kuten Sidi bou Saïdille, Karthagolle, Saharan matkalle ja pääkaupunki Tunisille on annettu hävyttömän vähän ohjelma-aikaa:((

      • ei hyvä

        Kaikki hotellialueitten ulkopuolella on haisevaa kaatopaikkaa!!!


      • UUhaa UUhaa!!
        ei hyvä kirjoitti:

        Kaikki hotellialueitten ulkopuolella on haisevaa kaatopaikkaa!!!

        Kertooko tässä persu kotioloistaan?


      • Merci Tunisia

        Ohjelmast saa ihan vääristyneen kuvan Soussesta ja Tunisiasta. Hieno ja kaunis maa. Mielettömän hyvää ruokaa ja ystävällisiä ihmisiä. Hienoa musiikkia. Lämmintä. Halpaa ruokaa ja juomaa. Sidi Bou Said on todella kaunis taiteilijakylä lähellä Karthagon raunioita Tunisin liepeillä.


    • Seolisiinä

      Egyptin jälkeen vihoviimeinen paikka lomailla. Lomailu on yhtä kyttäämistä ja epävarmuuden tunnetta, miten minua kusetetaan taas?
      Turistialueiden ulkopuolella pelkkää kaatopaikkaa, kuolleita kissoja ja koiria, paskaa ja paskapaperia, kauhea lemu ja perskärpäsiä. Tulihan nähtyä!

      • Persukärpäset!!!

        Missä vaan kuljit niin aina haisi paska ja kärpäset pyörivät ympärilläsi? Olisiko kannattanut peseytyä lomallasi?
        Taidat olla niitä persuja?
        Itse en nähnyt moista missään. Minua ei perskärpäset seuranneet. Toki peseydyin vähintään pari kertää päivässä ja uimiset päälle.


    • PALJON MATKUSTANUT

      Kyllä Tunisia on maailman suurin kaatopaikka. Kävin eka kerran 24 v. sitten taas välis 10 v ja olin päättänyt ettei enää ikinä. Nyt kävin koska matka oli niin halpa. Sama siivottomuus hotellialueitten ympärill. Kuvaa voli, kun Monoprix myymälän siivoojat heittivät luutut ja kertakäyttökäsineensä myymälän portailta alas. Duturin toimistoa vasta päätä Soussessa.
      Lisäksi ainainen kusetus taksissa, katukaupoissa ja tippien kerjääminen all inclusive hotellissakin. EHKÄ EI ENÄÄ KOSKAAN TUNISIAA.

    • Orhan Dorhan

      Tv ohjelma antaa vääristyneen kuvan niin Soussesta kuin Alanyastakin.
      Ohjelma on tehty matkaoppaista ja heidän mieltymyksistään. Siellä ei ole kertaakaan esitelty niitä hienoja ravintoloita, joita kummassakin paikassa on mielettömästi. Ja kummassakin maassa Tunisiassa ja Turkissa on ihan maailman huippuhyvää ruokaa. Ei kannata mennä mihinkään Alanyan suomiräkälöihin. Onneksi Soussessa ei ole niitä.
      Katukeittiöstäkin saa halvalla hyvää ruokaa kummassakin maassa.

    • persulestadiolainen

      Jaaha joku peräkammarin persuidiootti taas Halla-Uhon asialla!
      Tunisia on hieno lomakohde.

    • tunis3

      Itse ajattelin, että ohjelma antoi väärän kuvan maasta, mutta juuri sieltä tulleena täytyy todeta, että oli kamalin lomapaikka ikinä. Likaisuus on järkyttävää erityisesti kun jatkuva sade muutti kaiken kura-roskavelliksi. Ihmiset vetoaa edelleen vallankumoukseen ja jättävät ihan kaiken muun paitsi turistien huijaamisen tekemättä. Turisteja ei juuri näkynyt, esim Karthagon kohteissa en nähnyt meidän lisäksi ainuttakaan turistia. Egyptissä sentään paistoi aurinko, hotellialueet olivat kunnossa ja Punaiseen mereen pääsi sukelteleen, mutta Tunisialla ei ole edes näitä valttikortteja. Jäi hyvin epäselväksi miksi kukaan matkustaisi toista kertaa sinne.

    • tuni ka

      Matkaoppaatohjelman perusteella ei kannata tehdä johtopäätöksiä. Mene käymään ja ihastu!

      • cooprz

        Kävin, mutta en todellakaan ihastunut, yök.


    • reissaaja1

      Et ole ilmeisesti käynyt paikanpäällä.???? Todella upea paikka.

    • merinäköala

      Ensikertalaisena Tunisiassa, listasin lomakohteen plussat ja miinukset.
      Plussat: alkoholittomuus, sosiaalisuus, ruoka, hinnat, sahara, palmut ja merivesi.
      Miinukset: roskaisuus, rahanpyytäjät, rahankäsittely yleensä, liikenne, hotellin infot ja aukioloajat.

    • Kaunista!

      KAUNIS MAA!

    • NiinMaanPerusteellisesti

      Hieno kohde! Suosittelen. Suomibaarien asiakkaat, älkää vaivautuko! Täällä ei tarjoilla nakit ja muusit ruokaa, eikä löydy niitä perkeleen keksintöjä, eli suomikaraokebaareja!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1757
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1567
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1273
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      68
      1102
    5. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      745
    6. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      739
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      727
    8. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      705
    9. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      692
    10. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      688
    Aihe