Olen 15v tyttö ja oisin kiinnostunu tästä alasta, oisin menossa ens vuonna ammattikouluun kone- ja metallialalle mut pieni epäilys tästä on koska oon tyttö... Oisko se niin vakavaa jos siel ois tyttö poikien joukossa :D ja oisko se niin väärin mukamas, miulle on sanottu etten vois mennä sinne koska oon tyttö ja kaikki on sen takii vaa nauranu jopa koulun opinto-ohjaaja.. mut ei se oo mikää syy miun mielestä ettenkö vois hakee koska oon tyttö..? mitä mieltä työ muut oisitte asiasta?
tytöstä levyseppähitsaaja?
7
383
Vastaukset
- Ei muuta kuin
rohkeasti vaan opiskelemaan sitä mitä oikeasti haluaa tehdä.
On naisia ollut monessakin hommapaikassa hitsaajana ja yksi muija täältä päin kävi aikonaan koulussa sekä auton asentajaksi että hitsaajaksi. Tietää taatusti hitsauksesta enemmän kuin useammat miehet. Taitaa olla tällä hetkellä Norjassa hitsaamassa. - eisjuuh
Sen voin sanoa että paskahommia paskapalkalla. Jos se kiinnostaa se 40 vuotta kunnes eläke koittaa, niin onnea valitsemallasi tiellä.
- L.s.hits.mekan.suun.
Jos ala kiinnostaa niin anna mennä vaan. Pidä pojat kurissa ja järjestyksessä :). On kone- ja metallialan oppilaitoksissa ollu aina tyttöjäkin joukossa. Hyvin ovat pärjänneet. Olin kesätöissä kunnossapitotehtävissä suuressa teollisuuslaitoksessa, jossa eräs parhaista tig-hitsareista oli nainen.
Ainahan ammattikoulun jälkeen voi jatkaa alan opintoja vaikkapa tekniikan tohtoriksi asti. Sekä sijoittua mitä erilaisimpiin työtehtäviin. - tuleva koneistaja
Miksi ei tyttö voisi olla levytöissä. Tiiän yhden tytön, joka valmistui levyseppähitsaajaksi. Tosin nyt jo jatkokoulutuksessa, tulee valmistumaan insinööriksi. Ihmisen kannattaa tehdä sitä mikä kiinnostaa.
- piri6
No mikäjottei,
Luultavasti koulun käynnistä tarttuu paljon enemmän päähän kuin monilla miehenaluilla. Kuten jo aiemmin muut ovat todenneet, niin on niitä naisia koko ajan enempi meidän alalla, mutta harvoin niitä näkee noissa 10€/h perus-linjahitsarin hommissa. Naisilla tuntuu olevan yleensä enemmän ammattiylpeyttä mukana hommassa kuin hommassa. Levyseppähitsaajan ammatti on siitä mukava, että työt ovat monipuolisia ja näet poikkileikkauksen koko metallialasta.
Tuohon "metalliala on p***a ala ja kaikki on P****A!" vollotukseen, niin voin sanoa vain, että maailma on valintoja täynnä ja mies tekee, mies vastaa.
Maailmalla Suomalaisista duunareista puhuttaessa meidän työmoraalia ja varsinkin hitsareiden taitoja kehutaan. Olen toisella puolen maailmaa saanut kuunnella ylpeän brittimiehen mainostusta, kuinka hänen 60-luvulla SUOMESSA hitsattu entinen jäänmurtaja on jo kolmannella maailmanympäri matkallaan. Ne kaverit jotka sen täällä on aikoinaan kasaan pajoittanut, on ollut työstään ylpeitä ja tehneet parastaan.
Olkaa ylpeitä työstänne, jos ette ole niin hakekaa sellaisiin hommiin, että voitte olla tai kehittyä työntekijänä.
Ei sillä työpanoksella ole muuten hevonv*tun arvoa, ei teille eikä työnantajalle.- ylpeys my ass
Ammattiylpeys ja työn jälki on täysin yhdentekeviä asioita nykyajan työelämässä, tärkeintä on saada työt nopeasti halvalla tehtyä kasvottomien duunareiden selkänahkaa repimällä. Ja ne duunarit eivät todellakaan ole enää suomalaisia vaan Suomessa työtä tekeviä ulkomaalaisia. Ketään ei kiinnosta lopputuotos, koska 99% ihmisistä on töissä asenteella "olen vain töissä täällä". Ainut, millä on merkitystä on se, että yhtiö tekee maksimivoitot ja omistajien tilipussit täyttyvät äärimmilleen. Ahneus on tämän päivän sana.
- flikka1
Oon itse likka ja toinen ammattini on levyseppähitsaaja. Oikeen mukavaa hommaa. Olin koulussa puolitoista vuotta ainoana likkana meidän luokalla kunnes yksi likka vaihtoi koulua ja tuli meidän luokalle.
Pidät vaan huolta jottet ota vakavissas poikien juttuja niin kaikki menöö hyvin. :D
Itse oon ainaki ylpeydellä kertonut oman ammattini jos joku on sattunu kysymään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki2006148Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1442857- 442317
- 932079
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382021Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2311427- 771402
Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin
Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa3031387Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää131326Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j61256