Okei, entäs tämä...?

Cloetta...

Keskustelun ja pohdinnan pohjaksi.

Mikä elämässä on tärkeää ja onko se sama asia kuin se, mikä tekee sinut onnelliseksi. Teen sellaista työtä, jossa joudun/saan näitä kysymyksiä pohtia useamman ihmisen kanssa. Ja yllätys - todella moni, lähes kaikki, toivovat saavansa lottovoiton mutta elämässä kuitenkin tärkeintä on terveys. Suurin osa lottoaa mutta terveytensä eteen ei välttämättä tee sitä kaikke, minkä tietää terveyttänsä edistävän. Mikä tässä tökkii??

Itselleni ihmissuhteet ovat kaikki kaikessa mutta siitä huolimatta en esim. avioliitossani tee lähellekään sitä kaikkea hyvää, minkä tietäisin avioliittoani kohentavan. Samoin tupakointi, poltan vaikka tiedän, ettei siinä ole mitään järkeä.

Kertokaa te....

19

165

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tässä se potkii.

Minun mielestä tärkeintä on pysytellä hengissä siihen saakka, kunnes noutaja noukkii.
      Itse elämän kiksit tulee siinä sivutuotteena ja nekin vaihtelee kulloisenkin tilanteen mukaan.
      Ei niitä saa rahalla ja teeskentelyllä. Kunhan joka aamu yrittää muistuttaa itseään, että illalla ei saa mennä nukkumaan vitutus päällä. Se saattaa osua unen päälle.
      Terveydestään vastuussa on jokainen itse; jouduttaako sen rappeutumista vai haluaako vinkua pitemmän kaavan mukaan. Silti kuolema saattaa tulla äkisti (joku väittää että yllättäen) ja varhainkin.

• Elämä on tärkeää elämässä.
      Onni on ihan ihana asia ja se tulee päälle ihan milloin vaan ja ihan miten vaan.
      Joskus ihmisten keskellä mutta hyvin usein se tulee myös ihan yksin.

Lottoan toki ainahan se lisä rahakin olis paikallaan ja on joskus ollutkin. Ei tosin päävoitto mutta ihan kiva määrä tuli kun olin pätkätöissä. Sain monta vuokraa maksettua eli jäi sitten muuhunkin kivaan sitä rahaa silloin.

Terveyden eteen toki pitäisi tehdä paljonkin enemmän mutta jos alkais sitten taas maanantaina. Kun se on sitten helpompaa......vai miten se meni :)

• Vielä ehtii.

Hei nainen älä hätäile.
        Ei maanantaina vaan joskus ensi viikolla.
        Vielä ehtii ennen joulua :)

• Vielä ehtii. kirjoitti:

Hei nainen älä hätäile.
        Ei maanantaina vaan joskus ensi viikolla.
        Vielä ehtii ennen joulua :)

No, siirretään sitten hyvällä ensi viikkoon....eiku seuraavaan :)

Se onni jostain kopsahti taas tunteisiini.
        Se on enemmän kun tyytyväisyys.
        Ehkä se tuli siitä kun sain olla koko viikon ihanien ihmisten keskellä ja nauraa ja iloita. Nyt olen taas yksin ja nautin todella tästäkin.
        Vielä huomenna on vapaata ja saa tehdä tai olla tekemättä yhtään mitään.

Niin niin niin, kuulen jo kuinka joku siellä huomauttaa että hyvähän mun on.
        Niin mun onkin hyvä kun olen oman elämäni hyväsynyt ja nautin siitä raakana.

• Vastaan että henkinen tasapaino on tärkein elämässä, ja kyllä se nimenomaan on se joka antaa ne onnellisimmat hetket. Ei ehkä anna ne kirkkaimmat tähtihetket, mutta sen tasaisin arkisen onnen. Nautinnon arjesta ja pienistä hetkistä.

Joskus olin vahvasti sitä mieltä että olen onnellinen niin kauan kun saan olla fyysisesti terve. Sitten seurasin etäällä muutaman ihmisen kohtaloa, kuinka terveys romahti, ja kuinka he silti onnistuivat säilyttämään elämänilon.

Mutta jos henkinen hyvinvointi pettää, silloin ihmisellä ei ole mitään.

Puhuit siitä, että ihminen tietää millä saavuttaa tasapainoisen elämän, mutta osaako elää sen mukaan. Tässä kun tavoittelen henkistä tasapainoa, huomaan itekin että vaarana on että se tasapaksu pikku-Onni riittää, eikä uskalla tavoittaa kuuta taivaalta, kun pelkää menettävänsä tasapainon. Eri asia tietty jos joku pudottaa sen pallukan mun syliini :))

Noin ylipäänsä luulen että viallinen ihminen on täydellisempi kuin ihminen jossa ei ole vikoja. Se että tekee virheitä ja vääriä päätöksiä itsensä ja onnensa suhteen, tekee sen että meidän kanssa pystyy seurustelemaan noin ylipäänsä. Jos joku osaa pikkutarkasti pitää huolta itsestään, ja elää kirjan tai jonkun ihmeen käyttöohjeen mukaisesti, epäilen että hänestä nopeasti tulee sellainen joka kyttää ja ohjeistaa muita. Sellainen jolla ei ole minkäänlaista ymmärrystä ja sietokykyä muiden virheistä.

• Tsau

;)juuri noin pitää antaa elämän myös antaa, paljohan se hemmet...toisinaan ottaakin. Paras olotila on pitkä-aikainen jakso elämässä...huomaa että, selvisi tästä päivästä kuitenkin ja taivaskin paikallaan ja se että, menee kivusta ja särystä huolimatta nukkumaan hyvällä mielellä koska, on vihdoin oppinut nauramaan oikeesti myös itselleen...ei ota enää itseään niin tosissaan vaan on a r m o l l i n e n myös itseään kohtaan....

Tsau:Friidu (minä juon nyt inkivääri-teetä vielä, lieventää vähän näitä nivelkipujani...tämä ilmanala on hemmet..soikoon on se pahin. vielä talvella Stadissa.. Kylmä ja kosteus yhtäaikaa. Kova kipu nyt iskenyt hartijaseudun isoihin olkavarren- niveliin myöskin, ei ihan heti tule uni...) Taidan sittenkin lähteä sinne Meksikoon vielä;))) ei tätä Suomen ilma-alaa kestä...soittaisi nyt se yksi ja sanoisi että, kaikki on jo valmiina;))) vielä pystyisin matkalaukun sentään pakkaamaan...kohta en...

Tsau:Friidu

• Tsau kirjoitti:

;)juuri noin pitää antaa elämän myös antaa, paljohan se hemmet...toisinaan ottaakin. Paras olotila on pitkä-aikainen jakso elämässä...huomaa että, selvisi tästä päivästä kuitenkin ja taivaskin paikallaan ja se että, menee kivusta ja särystä huolimatta nukkumaan hyvällä mielellä koska, on vihdoin oppinut nauramaan oikeesti myös itselleen...ei ota enää itseään niin tosissaan vaan on a r m o l l i n e n myös itseään kohtaan....

Tsau:Friidu (minä juon nyt inkivääri-teetä vielä, lieventää vähän näitä nivelkipujani...tämä ilmanala on hemmet..soikoon on se pahin. vielä talvella Stadissa.. Kylmä ja kosteus yhtäaikaa. Kova kipu nyt iskenyt hartijaseudun isoihin olkavarren- niveliin myöskin, ei ihan heti tule uni...) Taidan sittenkin lähteä sinne Meksikoon vielä;))) ei tätä Suomen ilma-alaa kestä...soittaisi nyt se yksi ja sanoisi että, kaikki on jo valmiina;))) vielä pystyisin matkalaukun sentään pakkaamaan...kohta en...

Tsau:Friidu

Moi Friidu :)

Pahus noita sun särkyjä :/ Hesa on kyllä Suomen tuulisin paikka, ja jotenkin aina raa'an kostea, varmaan se meri tekee sen.

Tuli mieleen vielä, tuosta fyysisestä hyvinvoinnista, että lakkasin pitämästä se elämäni onnen johtotähtenä, kun huomasin mitä kaikkea kaunista tapahtuu ihmisen sielulle kun on kohdannut jonkun sairauden. No ei tietenkään kaikille, toiset eivät alistu kohtaloonsa ilman katkeruutta ja taistelua, mutta suurin osa alkaa hehkua sellasista jotain omaa varmuutta, jonkunlainen uusi syvyys tulee ihmiseen. Neljäs ulottuvuus :) Suurin osa ihmisistä kasvaa sen myötä. Tekee heistä eikunsiis teistä :)) kauniit.

• Tärkeää on mielen ja kehon kokonaisvaltainen hyvinvointi, jota kai terveydeksikin kutsutaan. Kun keho voi hyvin, myös mieli on tasapainossa.

Onnellisuus kumpuaa hyvästä olosta. Siloin pystyy löytämään pienistä, arkisista ja yksinkertaisista asioista elämän onnen ja olemaan kiitollinen. Kiitollisuus tuo onnellisuutta.

Pieni tarina aamuun:

“Kalastajavene rantautui pienen meksikolaiskylän laituriin. Amerikkalainen turisti kysyi kalastajalta, miten kauan häneltä oli mennyt saaliin hankkimiseen.
      “Ei kovinkaan kauan”, meksikolainen vastasi.
      “Miksi sitten et kalastanut kauemmin ja enemmän?” kysyi turisti.

Meksikolainen selitti, että hänen pieni saaliinsa riitti hyvin täyttämään hänen ja perheensä tarpeet.
      Vieras ihmetteli: “Mihin sitten käytät jäljelle jäävän ajan?”
      “Nukun myöhään, leikin lasteni kanssa ja otan nokoset vaimo kainalossa. Illalla menen kylälle ja tapaan ystäviäni. Näppäilen vähän kitaraa ja nautin elämästä.”

Amerikkalainen keskeytti: “Minulla on akateeminen loppututkinto Harvardista ja voin auttaa sinua. Sinun pitäisi kalastaa pidempään joka päivä. Sitten voit myydä ylimääräiset kalat ja voit ostaa isomman veneen. Se tuo enemmän rahaa, ja voit ostaa monta troolaria. Sen sijaan, että möisit kalat välittäjälle, voit neuvotella suoraan jalostamon kanssa ja ehkä perustaa oman. Sitten voit jättää tämän kylän ja muuttaa Mexico Cityyn, Los Angelesiin tai jopa New Yorkiin.Sieltä käsin voit sitten johtaa yritystäsi.”

“Miten kauan siihen menisi?” kysyi meksikolainen.
      “Ehkä noin 20-25 vuotta”, vastasi turisti.
      “Ja sitten?”
      “Siitä vasta varsinainen hauskuus alkaa”, vastasi turisti.
      “Kun kauppa käy, voit myydä osakkeet ja kääriä miljoonia.”
      “Miljoonia? Entä sen jälkeen?”

“Sen jälkeen voit jäädä eläkkeelle, asettua pieneen rannikkokylään, nukkua myöhään, leikkiä lasten kanssa, käydä vähän kalassa, ottaa nokoset vaimo kainalossa, viettää illat ystävien kanssa ja näppäillä vaikka vähän kitaraa.”

Hyvää viikonloppua kaikille tasapuolisesti :)

• pioni

Kaikkea sitä netistä löytyy, kuten tämä kalastajan tarina. Muuten olisi asiallista tekijää kohtaan mainita alkuperäinen tarinan kertoja joka muuten on.

- Tony Gladstone

• pioni kirjoitti:

Kaikkea sitä netistä löytyy, kuten tämä kalastajan tarina. Muuten olisi asiallista tekijää kohtaan mainita alkuperäinen tarinan kertoja joka muuten on.

- Tony Gladstone

Hienoa, että näit vaivaa tarinan kirjoittajan etsimiseen. Sivulla, jolta tarinan löysin, sitä ei oltu mainittu. :)

• Elämän arvostus ja rakkaus kaiketi vie eteenpäin muutakin kuin omaa itseä.
      Se miten siihen kykenee, vaihtelee suuresti mutta tärkeintähän on silti se peruspyrkimys,vajavaisenakin.

• Lämmin halaus ovella kun lähden töihin. Kiireetön aamukahvi kaikessa rauhassa. Seuralainen, joka pysyy rinnallani, ei hylkää, vaikka aina ei paista aurinko ja onni kukoista... Lämmin syli odottamassa juuri minua. Kun muut lähtevät, hän jää - yhteen voin luottaa ja se yksi on yksinäisyys...

Minä en lottoa enkä tupakoi, mutta terveyteni eteen teen sen, minkä voin. Ehkä minä sitten tupakoisin, söisin epäterveellisesti ja löhöäisin vain sohvalla jos minulla olisi joku jonka kanssa löhötä siellä sohvalla? Ehkä ottaisin välillä pari lasillista punaviiniäkin sen sohvakaverini kanssa sensijaan että olen nykyisin lähes absolutisti, kun ei oikein yksin eikä ihan missä tahansa seurassakaan maistu? Ehkä innostuisin katselemaan jopa televisiosta, jota en katsele nyt juuri lankaan.

• Terveys tietenkin on tärkeää, samoin esim. riittävä toimeentulo. Ne tuskin kuitenkaan yksinään riittävät tekemään onnelliseksi. Onnelliseksi tekeviä asioita voi olla monenlaisia ja kaikki ne tietysti ovat tärkeitä.

Niin, se lottoaminen on kuitenkin helppoa. Terveytensä eteen kaiken tekeminen ei välttämättä olekkaan yhtä vaivatonta. Terveys sinänsä koetaan tärkeäksi, mutta luotetaan terveyden säilymiseen, eikä jakseta/viitsitä tehdä asioita terveyden säilyvyyden hyväksi.

Tuskin tässä iässä on tupakoijaa, joka ajattelisi siinä olevan jotain järkeä (itseni mukaan lukien). Toisaalta, onko ketään, joka ei ymmärtäisi esim. ravinnon vaikutusta terveyteen. Silti on paljon epäterveellisesti syöviä ihmisiä. Nämä asiat eivät ole niin yksinkertaisia, syitä epäjohdonmukaiseen käyttäytymiseen löytyy varmasti lukemattomia.

Voisikohan tuohon parisuhteen hoitoon liittyä sama asia kuin terveyteen. Itsestäänselvyys. Hyvä terveys, miksi vaivautua sitä edistämään. Hyvä kumppani on olemassa, mihin se siitä katoaisi. Kunnes eräänä vähemmän kauniina päivänä havahtuu todellisuuteen, ettei se ollutkaan niin itsestäänselvää ja ikuista.

• Sininen22

Kyllähän terveys on tärkeintä. Sitä ei vain huomaa, kun mitään isoa vaivaa vajaa kuusikymppisellä ei vielä ole.

Työpuolella voi huokaista helpotuksesta, kun suuritehoiset lämpöä tuottavat "padat" on taas kerran ladattu ja tarkastettu. Pääsee rauhassa nukkumaan.
      Kuvailin nuo pahamaineiset padat siten ettei niitä ehkä heti hakukoneella löydä. Suurelle joukolle se olisi sama kuin kirjoittaisin nimenitähän.

• Pata lippalakki

Joo.
        Onko ne niitä uudenvuoden patoja joita ammutaan taivaalle. Paukkupatoja.
        Vai pataruokia joita laitetaan uuniin?

• Sininen22
        Pata lippalakki kirjoitti:

Joo.
        Onko ne niitä uudenvuoden patoja joita ammutaan taivaalle. Paukkupatoja.
        Vai pataruokia joita laitetaan uuniin?

Vähän sinnepäin. Sellaisia, joita tänäänkin puhutaan uutisissa, kun ei tiedetä tuleeko maahan japanilainen vai venäläinen.

• tanj a

Minun mielestäni tärkeintä on osata kiittää siitä, mitä on. Ilman kiitosta en itse näkisi, mitä kaikkea hyvää olen elämääni saanut. Vierastan sanaa onnellisuus, mutta saatan kokea syvää iloa ja kiitollisuutta päästessäni tekemään minulle tärkeitä asioita.

Mitä tulee terveyteen olisin ikionnellinen, jos saisin nukkua syvää ja lapsenomaista unta- edes joskus. Koko terveyteni tuntuu olevan siitä kiinni, eikä siihen auta järkevät elintavatkaan. Joten jonkun toivoessa lottovoittoa minä toivon ihania yöunia :)

Uskon vakaasti, että saamme mahdollisuuksia kaiken aikaa. Omalla kohdallani on vime vuosina sattunut niin eriskummallisia ikään kuin johdattelevia tilanteita ja vaikka on hetken hirvittänyt on heittäytyminen kääntynyt minun hyväkseni.

• Talvet pelottavat

Hienoja ajatuksia monella kirjoittajalla.
      Itselläni terveys suhteellisen ok, kaikki muutenkin hyvin, mutta kun työttömänä katselee ulos ja mikään ei enää kiinnosta. Järki sanoo, että tulisi olla kiitollinen, mutta kun ei niin ei...ja talvi on tappavan pitkä...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi mies

En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin
      Ikävä
      32
      4640
    2. Ripeyttä asiointiin

Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee
      Hyrynsalmi
      30
      2267
    3. Palstan henkisesti sairaat ja lihavat

Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals
      Ikävä
      114
      1770
    4. Mietin aina vain

Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh
      Tunteet
      7
      1698
    5. Koska me nähdään

Seuraavan kerran ja odotanko sitä?
      Ikävä
      82
      1482
    6. Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!

Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi
      Tunteet
      140
      1382
    7. En tunne muita

Kohtaan tätä samaa polttavaa halua vain sinua kohtaan. Ei vaan muut sytytä
      Ikävä
      64
      1116
    8. Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä

Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      230
      1045
    9. Olen vähän

Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I
      Ikävä
      10
      1014
    10. Ollaan kuin yö ja päivä

Monessa asiassa… molemmat ollaan kuitenkin älykkäitä ja tiedämme, ettei kannata edetä tämän pidemmälle.
      Ikävä
      70
      981
    Aihe