kaipaan juttelua ja seuraa kun kärsin hammaskivusta.

moraalin vartija

Itse kun taas pääsin pientä kiusua(läähätys puhelusta) tekeen,hänen hammas kivusta, sain nyt karman lakina sen hammaskivun osakseni. En tiedä miten pääsen eroon siitä kivusta kun lääkäriaikaa ei saa lähikuukausina. Olen corsodyliä käyttänyt, yrittänyt keitetyllä vedellä puhdistaan.
tottakai ronkkinut neulalla,topsypuikolla ja hampaita pessy ahkeraan.

Raskaus vähentää tottakai lääkkeitten ottoa.
Nurinkurista, onko voiko tuolla suukottelulla, nopeuttanut minun hampaitten surkastelua.
Olen kuullut jostain hampaitten välin harjasta, miksei sitä ole mulle koskaan tarjottu?ja mistä niitä saisi?

27

90

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hammaspeikkoukkeli

Yx niksi, jota ennen käytettiin vihlovaan reikään--------neilikkaöljy

siis hampaankoloon------ei kaihoavaan pimppaan

• Moraalin vartija

Tuo nelikkaöljy kuulostaa hyvältä. Onko sitä mistä saatavilla?

• KARSKI SEILORI
        Moraalin vartija kirjoitti:

Tuo nelikkaöljy kuulostaa hyvältä. Onko sitä mistä saatavilla?

Neilikkaöljyä ei saa enää apteekista--------ku immeiset lykkäs kääkrille menoa

taideliikkeisä saa--sitä kun tarvitaan posliinimaalauksessa ;-)

Neilikoita voi itse murskatakin-----sen pallo-osassa on öljyä

• Moraalin vartija
        KARSKI SEILORI kirjoitti:

Neilikkaöljyä ei saa enää apteekista--------ku immeiset lykkäs kääkrille menoa

taideliikkeisä saa--sitä kun tarvitaan posliinimaalauksessa ;-)

Neilikoita voi itse murskatakin-----sen pallo-osassa on öljyä

Tuota ehkä nelikkaöljyä taideliikkeestä voi olla vaarallisempaa, mitäköhän liuttomia ne lisäksi laittais. Onko mitä harmaita aavistusta, voisko sitä ihan luontaiskaupasta löytyä?

• tämäkihän on miehen logiikkaa parhaimmillaan.

• hammaspeikokikkeli

Meet miähet tiäretähän kaikki.....................pirun linnunpelättimen malli
        pohojommaan pimiäs verstahassa:P

• Moraalin vartija

Joku tietää joskus enemmän kuin toiset. Enpä oikein tiennyt, missä tähän aikaan porukka on hereillä?
        Mikä vika on kysymyksessä? Se että neuvoa kysyn sieltä, mihin olen turvautunut melki kymmenvuotta. ( välissä muutama protestointi vuosi). En ole jäädäkseni tänne myhäileen.

• Moraalin vartija kirjoitti:

Joku tietää joskus enemmän kuin toiset. Enpä oikein tiennyt, missä tähän aikaan porukka on hereillä?
        Mikä vika on kysymyksessä? Se että neuvoa kysyn sieltä, mihin olen turvautunut melki kymmenvuotta. ( välissä muutama protestointi vuosi). En ole jäädäkseni tänne myhäileen.

huoh.. no se vika ehkä että kysyt vaikka voisit mennä hamppilääkäriin.

• Moraalin vartija
        LaRito kirjoitti:

Jep jonoo riittää ja lasku perään lykkää.. Viimeksi isännälle tuli n.97 € lasku ja vie 27.90 lääkäri maksu vain sen takia kun siellä ain akuutti hoidetaan eli reikää porataa syvemmälle ja lähtevä lääkepaikka pistetään paikalle ja vaikka on palvelu seteleitä yksityislääkäriin, niin jonet on yhtä pitkät.
        Huomenna soitan vie hammaslääkärin ajan kun itse tilaamalla ei saa kuin yhen ajan jonka olen tilannut suuhygienistille.

• moraalin vartija

Jep jonoo riittää ja lasku perään lykkää.. Viimeksi isännälle tuli n.97 € lasku ja vie 27.90 lääkäri maksu vain sen takia kun siellä ain akuutti hoidetaan eli reikää porataa syvemmälle ja lähtevä lääkepaikka pistetään paikalle ja vaikka on palvelu seteleitä yksityislääkäriin, niin jonet on yhtä pitkät.
        Huomenna soitan vie hammaslääkärin ajan kun itse tilaamalla ei saa kuin yhen ajan jonka olen tilannut suuhygienistille.

Jonet = jonot

no mitä oikein toivot sanottavan? laskuhan se tulee jokaiselle ja jokainen käynti yhtä vittumaisempi, mullaki tuli pakokauhuiset kyyneleet silmistä ku juurihoitoa tekivät ja viisureita repi mutta onhan se/ne nyt parempi hoitaa alta pois ennen ku menee pahemmaksi.

soita ihmeessä!

• Moraalin vartija
        LaRito kirjoitti:

Jos ihmettelet suuhygiesti aikaa tilasin sen vasta, hammaskipuja välttyäkseni(syksyksi minua kehotettiin viimeksi varaan, aikasempana kertana jonka laiminlöin)
        Siskoni sai lapsen toukokuussa ja lapsella oli bakteeri veressä, josta siskoni kertoi lapsen saavansa sen hänen hammaspöpöstäään, Joka osittain jäi minulle arvotukseksi?

hammaskipu kuitenkin tuli nyt, varmaan vähän ennakoin tilatessa kun huomasin isännän käyvän tilassa, johon en koskaan uskonut tapahtuvan. Kuolla melki hammaspöpöön.

• Moraalin vartija
        LaRito kirjoitti:

no mitä oikein toivot sanottavan? laskuhan se tulee jokaiselle ja jokainen käynti yhtä vittumaisempi, mullaki tuli pakokauhuiset kyyneleet silmistä ku juurihoitoa tekivät ja viisureita repi mutta onhan se/ne nyt parempi hoitaa alta pois ennen ku menee pahemmaksi.

soita ihmeessä!

No mitä toivon kuulevani tottakai kotikonsteja, joilla selvii sen muutavan kuun.
        Nyt mulla ei ole viisauden hampaista kyse, muuten oisin juossut aika paiviä sitten ja muita hampaita ne ei revi irti. Pelkästään rahastaakseen, ne paikkailee niitä. Yksi per päivä. mulla on jo toinen viisauden hammass revitty n. 2 vuotta sitten ja toinen ei edes vie puhjennut, lääkäri kyllä lupasi että kyllä se sieltä vie kasvaa.

Näkisinpä senkin päivän.

• luamakunnan HERRA

Jos ihmettelet suuhygiesti aikaa tilasin sen vasta, hammaskipuja välttyäkseni(syksyksi minua kehotettiin viimeksi varaan, aikasempana kertana jonka laiminlöin)
        Siskoni sai lapsen toukokuussa ja lapsella oli bakteeri veressä, josta siskoni kertoi lapsen saavansa sen hänen hammaspöpöstäään, Joka osittain jäi minulle arvotukseksi?

hammaskipu kuitenkin tuli nyt, varmaan vähän ennakoin tilatessa kun huomasin isännän käyvän tilassa, johon en koskaan uskonut tapahtuvan. Kuolla melki hammaspöpöön.

Luanto suojelee miestä, joka on luomakunaan HERRA
        kiusiva nainen saa aina angaisuksen ,ettei uskalla enää kiusiä isäntäänsä:P

No mitä toivon kuulevani tottakai kotikonsteja, joilla selvii sen muutavan kuun.
        Nyt mulla ei ole viisauden hampaista kyse, muuten oisin juossut aika paiviä sitten ja muita hampaita ne ei revi irti. Pelkästään rahastaakseen, ne paikkailee niitä. Yksi per päivä. mulla on jo toinen viisauden hammass revitty n. 2 vuotta sitten ja toinen ei edes vie puhjennut, lääkäri kyllä lupasi että kyllä se sieltä vie kasvaa.

Näkisinpä senkin päivän.

onhan tuolla jo muutamia hyviä neuvoja jo tullu.. mutta jääpussi, sitä ehdotan myös.. tosin itsekin purin sen poikki kipujen takia mutta kaikkihan on erilaisia, hammasta myöten :D

• LaRito kirjoitti:

onhan tuolla jo muutamia hyviä neuvoja jo tullu.. mutta jääpussi, sitä ehdotan myös.. tosin itsekin purin sen poikki kipujen takia mutta kaikkihan on erilaisia, hammasta myöten :D

ja kiinteän ruuan välttely.

• moraalin vartija
        luamakunnan HERRA kirjoitti:

Luanto suojelee miestä, joka on luomakunaan HERRA
        kiusiva nainen saa aina angaisuksen ,ettei uskalla enää kiusiä isäntäänsä:P

Niimpä niin, erittäin epäreilua 8)

• moraalin vartija
        LaRito kirjoitti:

ja kiinteän ruuan välttely.

Aattelin myös itse ehottaa nälkäkuurille on alettava 8)

• Venäjällä purskutetaan konjakkia muutama minuutti suussa, turruttaa tehokkaasti ja kivut katoaa.

• Moraalin vartija

Noh olen miettinyt käsidesiä, hampaan koloon. Mutta maku on varmaan kamala. Ihan vain alkoholin vaikuttavan takia. Hammaslankakin tuntuu vain porautuvan ikeniin jolloin ne ikenet kutiaa.

• Capt. Tendtrolle

Ja mä muist ko me seilata s/s Seawich ja hammas vihlo
        mä syyppa fem liter rommi-----vaika paatti oli 440 aste kallistuma
        mä vaa pysy vaateris.
        ny on hampaat hyvä knditsiuun------mitä ny toinen vähä häälyy

• Moraalin vartija

Onko konjakissa muu aines osa , joka helpottaa?

• laivapuoskari

Ei alkomahåli mikkä lääke ole......................
        Sitä mä va funteraan, ett mikäs se konjakissa kaik taudit parantaa?

Alkoholia tarpeeksi, mukavammassa muodossa kuin käsidesissä. Akuuttiaika hammaslääkäriin on kuitenkin paras vaihtoehto. Soita aamulla päivystysnumeroon ja valita että särkee niin saat ajan samalle päivälle tai ainaki seuraavalle.

• Moraalin vartija
        bravo.bravi kirjoitti:

Alkoholia tarpeeksi, mukavammassa muodossa kuin käsidesissä. Akuuttiaika hammaslääkäriin on kuitenkin paras vaihtoehto. Soita aamulla päivystysnumeroon ja valita että särkee niin saat ajan samalle päivälle tai ainaki seuraavalle.

Ei vaan hirveesti kutkuta mennä päivistykseen, jos kotikonstein selviäisi.
        Olen niin saanut tarpeeksi siitä palvelusta kun isäntä 3 kertaa joutu menemään ja eriksee vie lääkäriin, sai ekan kerran jälkeen hammastulehduksen.
        Ja ne laittaa vain. Lääkepaikan joka kuulosti lähtevän hammaspesulla pois.

en kuitenkaan ole juomassa viinoja, muutenkaan en ole juonut. Koen viinaan ostamisen lisäävän alkoholin myyntiä, jolloin en halu rahoittaa viina yhtiöitä.
        Ilman alkoholiakin voi pitää hauskaa joskus tuntuu ihmisten syyttävän viinaa vaikka ottajassa on vika, silloin ollut.

• KARSKI SEILORI
        bravo.bravi kirjoitti:

Justjuu........hammas katkesi ja soitin akuuttiin....sanova, ett tule heti
        lääkäri laittoi semmotteen kosmettisen muovikruunun ja lähetteen toiseen paikkaan hoitoon........se olikin säästäsyistä suljettu ja meni kolme vuotta vongatessa vastaanottoa..........shit pääsin hammasfgieenikolle ja siltä lähetteen kuvaukseen hoitosuuniitelmaa varten..
        Ei siinä paikassa edes ollut rröntgeniä!!111!!!
        Soittelin taas suivaantuneena ett rupee potutamaan....
        fröökynä sano , ett soit tunnin pääst, että opi auhoittumaan--mulle ei huudeta!!

Totesin fröökynääle, ette mua kyykyttele nyh olen vartissa siellä ja kyykkyhyppelet itse-ANNA SE AIKA HETI........kesti alle minuutin ja fröökynällä loppupäivä ruikkukakalla

• Moraalin vartija
        laivapuoskari kirjoitti:

Ei alkomahåli mikkä lääke ole......................
        Sitä mä va funteraan, ett mikäs se konjakissa kaik taudit parantaa?

Olaan siis samaassa veneessä ihmettelemässä. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      209
      2718
    2. Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä

Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo
      Sonkajärvi
      52
      1916
    3. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      419
      1548
    4. Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa

On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall
      Sinkut
      153
      1493
    5. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      366
      1412
    6. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      64
      1288
    7. Kääminsä polttanut taksi suomussalmella

Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen
      Suomussalmi
      25
      1276
    8. Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa

Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1216
    9. olisit voinut mies edes

Pyytää anteeksi 🙏🫶
      Ikävä
      60
      1058
    10. Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."

Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S
      Tanssii tähtien kanssa
      23
      948
    Aihe