kennon siivous

rozkia kennossa

miten tuo operaatio tehdään?

7

158

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tietoa löytyy

Googleta

Järjestelmäkameran kennon puhdistus
      tai
      camera sensor cleaning

• kitkan kampela

• Epäilyttääkö väite?
        kitkan kampela kirjoitti:

" Nikonin järjestelmäkameroissa kennon puhdistaminen käsin ei taas onnistu ilman verkkovirtaan kytkemistä, mikä vaatii oman laitteensa (joka maksaa)."
        (lähde: http://juneksenolli.wordpress.com/2010/07/14/jarjestelmakameran-kennon-puhdistus-kaytannossa/)

Heh, mitä kikkiä

Vaihtais omatki öljysä poju, kun tutnuu olevan kampiakselissa vähän kitkaa :-)

Ja samala sivulla löytyy kommentti:

"Kyllä uudemmat Nikonit avaavat peilinsä ihan täyden akun voimalla. Tosin peili sulkeutuu yllättävästi heti kun varaustaso laskee yhdellä pykälällä. Tämäkin tuli opittua kantapään kautta, mutta onneksi sekä peili että suljin pysyivät kunnossa (tikku piti suljinta auki jolloin peilikään ei onneksi laskeutunut). Ehkä siis parempi kuitenkin käyttää verkkovirtakaapelia."

• Jos pienen käsipumpun puhallus ei auta suosittelen JAS tekniikkaa, olen kerran käyttänyt ja homma hoitui kympeillä, muistaakseni. Muistaakseni koska siitä on ainakin 5 vuotta aikaa.

Ostin tuon jälkeen nyrkkiin mahtuvan kumipallon jossa on nokka ja olen onnistunut sillä kahteen kertaan puhdistamaan kennon pinnan jostain mikä on näkynyt kuvassa. Paineilmaa älä ala käyttämään vaikka se tuntuisikin houkuttelevalta, mahdollinen roiske saattaa tehdä vahinkoa kennon ja sen suojien pintaan.

• sinillä siivous suju

"kennon siivous

miten tuo operaatio tehdään? "

varovasti.
      digitarvike yms myy putsaustarvikkeita.
      Jos et uskalla alkaa tuunaamaan kennoa, niin sen voi putsauttaa huollossa.
      Maksanee muutaman kympin.

• Huolella tehdään

Nikon tarjoaa 3 vuoden maksuttoman kennonpuhistuksen ja ohjelmistopäivityksen
      valtuutetussa huoltoliikkeessä uusien kameroitten ostajille kerran vuodessa eli käytännössä JAS tekniikassa kun käyttää paketissa olevaa "arvoseteliä".
      Mikä lienee helpoin/kannattavin vaihtoehto jos sotkee kennonsa eikä osaa sitä itse puhdistaa.
      Missääntapauksessa ei sinne kameran-nieluun saa omin konstein mennä sorkkimaan ellei tiedä mitä tekee.
      Muttei se vaikeetakaan ole puhdistaa kenno jos sen osaa ja uskaltaa..
      En tiedä onko muilla kameranvalmistajilla samanlaista palvelua "uusavuttomille"
      vasta-alkajille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi palstalla paljon venäjä mielisiä?

Palstalle näyttää kerääntyneen varsin paljon venäjä mielisiä. Mistä tämä johtuu?
      Maailman menoa
      498
      5416
    2. Asianajaja Herman Ljungberg

Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä
      Maailman menoa
      107
      4501
    3. Voiko nainen olettaa

Miehen maksavan treffeillä kaiken, jos kutsuu naisen treffeille?
      Ikävä
      406
      2187
    4. Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??

Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.
      Jyväskylä
      28
      1984
    5. Minun on vaikea ymmärtää

Kuinka voin rakastua sinuun, tai siltä se ainakin tuntuu, kun koko ajan pyörit mielessäni. Emmekä me edes näe, eikä muut
      Ikävä
      40
      1370
    6. Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.

Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la
      Hybridi- ja sähköautot
      156
      1105
    7. Mikä on rakkain fantasiasi kaivatusta?

Ja kertoisitko sen hänelle?
      Ikävä
      56
      1018
    8. Harvinainen yhteiskuva! Anna Puu ja Jukka-rakas uudenvuoden yössä - Hän on Jenni Vartiaisen EX-mies

Laulaja, lauluntekijä Anna Puu on naimisissa tuottaja Jukka Immosen kanssa, joka on myös laulaja Jenni Vartiaisen ex. N
      Suomalaiset julkkikset
      9
      991
    9. Teennäinen ihminen?

Eilen joku halusi ottaa siitä aihetta. Millainen ihminen on teennäinen? Joku mielikuva itsellänikin on, että sellainen
      Sinkut
      132
      938
    10. Nainen, taidan inhota minua todella

tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll
      Ikävä
      70
      935
    Aihe