Rahanvaihto ?

:o)

Ollaan lähdössä lauantaina Alanyaan ja olen tässä pohdiskellut kannaattako vaihtaa rahaa Suomessa vai vasta paikan päällä? Millaisia summia kannattaa kerralla vaihtaa? Vaihtuvatko kurssit paljon pienellä aikavälillä?

Kiitos vastauksista!

9

1227

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miljärdööri

      Suomessa ei voi vaihtaa euroja liiroiksi!!! Ota mukaan pieneköjä euroja (5, 10, 20) joilla voit toki maksaa "pikkuostokset". Usein euroilla maksettu vaate tms. on halvempi euroilla maksettaessa kuin liiroilla. Kurssi vaihtuu päivittäin. Tarkista vaihtopisteestä, ottavako komissioita vai eivät... sillä vaihtopisteessä saattaa olla parempi kurssi kuin edellisessä, mutta ottavat komission välistä.

      Itse teen siten, että ruoat ja juomat ym. pikkupurtavat maksan aina liiroilla, ja vaihdan kerralla aina hieman enemmän - varsinkin jos päivän kurssi tuntuu "hyvältä".

      Hauskaa matkaa!

      • höpö höpö

        Kyllähän voi vaihtaa Suomessa ! Mene Forexiin ja vaihda siellä jos haluat ! Itse kävin vaihtamassa 50 euroa liiroiksi, koska olimme perillä Marmariksessa yöllä. Ei tarvinnut miettiä mistä sais rahaa vaihdettua aamutuimaan ! Hyvää matkaa !


      • Sanna
        höpö höpö kirjoitti:

        Kyllähän voi vaihtaa Suomessa ! Mene Forexiin ja vaihda siellä jos haluat ! Itse kävin vaihtamassa 50 euroa liiroiksi, koska olimme perillä Marmariksessa yöllä. Ei tarvinnut miettiä mistä sais rahaa vaihdettua aamutuimaan ! Hyvää matkaa !

        Itse otin vain vähän euroja mukaan ja muut rahat nostin Visa electronilla automaatista. Ei tarvi kuskata isoja summia rahaa, tietää mitä kuluttaa. Automaatteja on esim. Marmariksessa useita kymmeniä.


      • Miljärdööri
        höpö höpö kirjoitti:

        Kyllähän voi vaihtaa Suomessa ! Mene Forexiin ja vaihda siellä jos haluat ! Itse kävin vaihtamassa 50 euroa liiroiksi, koska olimme perillä Marmariksessa yöllä. Ei tarvinnut miettiä mistä sais rahaa vaihdettua aamutuimaan ! Hyvää matkaa !

        Joo, mut kaikki kun ei satu asumaan Hesassa, Espoossa, Turussa tai Tampereella... siis KÄTEISTÄ mukaan... ja esim. VISA - jos sellaisen omistaa!!!
        Älkää pitäkö itsestään selvyytenä, että jengillä joka tänne kirjoittaa, on hallussaan kaiken maailman luotto- ym. kortit. Ja kyllä sieltä paikan päällä "Otto-maatista" nostaessa tulee loppupelissä lisämaksua.

        - myös VISAn omaava -


      • kaisuli
        Sanna kirjoitti:

        Itse otin vain vähän euroja mukaan ja muut rahat nostin Visa electronilla automaatista. Ei tarvi kuskata isoja summia rahaa, tietää mitä kuluttaa. Automaatteja on esim. Marmariksessa useita kymmeniä.

        Onkos ne näytöt automaateissa erinnäköiset,ku meillä ja onko nosto ym käskyt turkiksi vai englanniksi???Lauantaina lähtö,pelko perseessä et automaatti imasee electronin...


    • jep

      Kannattaa ottaa euroja mukaan ja vaihtaa niitä vasta paikan päällä. Rahanvaihtopaikkoja on Alanyassa useita ja kannattaa katsoa semmoinen joka ei ota komissiota. Siellä lukee kyllä silloin "no comission". Itselläni oli kyllä mukana vain Visa ja nostin sillä välillä euroja ja välillä liiroja. Kurssi muuttuu päivittäin joten rahaa kannattaa vaihtaa vain muutaman päivän varoiksi ja tosiaan vasta paikan päällä. Tosin monissa paikoissa kelpaa myös euro maksuvälineenä joten silläkin pärjää ainakin alkuun. Turha siis alkaa vaihtaa Suomessa rahaa.

      • visa electron

        Hei kyllästymiseen asti olen jo toitottanut ihmisille: että maksakaa kortilla. Se on kaikista edullisinta, ei mene vaihtoprovisiota ja toimii monissa paikoissa Alanyassa ja Antalyassa. Kaikista kätevintä ja edullisinta, eikä tarvitse pitää niin paljoa rahaa mukana.


      • jep
        visa electron kirjoitti:

        Hei kyllästymiseen asti olen jo toitottanut ihmisille: että maksakaa kortilla. Se on kaikista edullisinta, ei mene vaihtoprovisiota ja toimii monissa paikoissa Alanyassa ja Antalyassa. Kaikista kätevintä ja edullisinta, eikä tarvitse pitää niin paljoa rahaa mukana.

        on tuo, että kortilla maksu tai sitten se että ottaa Suomesta käteistä mukaan on paras vaihtoehto. Siellä kun voi sitä käteistä vaihtaa ilman välityspalkkiota. Mutta kortit ei käy joka kaupassa ja itse en ainakaan ihan joka paikassa alkaisi käyttää koska on ollut paljon näitä huijausjuttuja. Varsinkaan korttia ei kannata päästä silmistään.


    • Jewels

      Kannattaa ehdottomasti ottaa rahat mukaan euroina Suomesta ja vaihtaa vasta paikan päällä pieninä erinä vain sen verran mitä päivittäin tarvitset. Tämä tosiaan siitä syystä että kurssit vaihtelevat todella paljon. Rahaa kannattaa vaihtaa paikan päällä vain ns. virallisisissa rahanvaihtopaikoissa, joiden kurssi on oikea eli välistävetämisiä ei tapahdu. Eurotkin käyvät monissa paikoissa, mutta tämähän ei ole Turkin lain mukaista ja niinpä kurssit saattavat näissä paikoissa olla ihan jotain muuta kuin todellisia. Paras ja halvin vaihtoehto on luottokortti, jos sinulla sellainen sattuu olemaan, mutta tietysti luottokorttikaan ei käy joka paikassa ja sen kanssa saa kyllä sitten olla todella varovainen. Jos nostat rahaa automaatista, varaudu maksamaan nostopalkkiota.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      86
      6133
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2566
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      28
      2073
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1817
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1631
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1418
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1337
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1331
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1269
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1213
    Aihe