liitetiedoston

avaaminen?

Kun yritän avata esim .pps liitetiedostoa niin koneeni luulee jostain syystä kyseessä olevan .php tiedosto ja avaa sen spss tilasto-ohjelmassa jonka tiedosto tuo .php on sen sijaan että avaisi powerpointissa.

Missä pystyn muuttamaan sitä määrittelyä jolla jokin liitetiedosto avataan sillä näyttää nyt olevan jotenkin automaattisena että käsittää aina kaikki .php tiodostoiksi. Ei muuten auttanut vaikka yritin ensin vain tallentaa tiedoston sillä tallensi sen suoraan .php muotoon

tän kannettavan käyttis on win98

9

459

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • helppoa
      • auttanut

kokeilin tuota mutta ei auttanut. Kun klikkaan .pps tiedostoa avautuu latausikkuna jossa väitetään tiedoston nimen olevan: view.php ja sen tyypin PHP-tiedosto jotka eivät siis pidä paikkaansa ollenkaan. En siis pääse ollenkaan valitsemaan mitään.

• Quantum
        auttanut kirjoitti:

kokeilin tuota mutta ei auttanut. Kun klikkaan .pps tiedostoa avautuu latausikkuna jossa väitetään tiedoston nimen olevan: view.php ja sen tyypin PHP-tiedosto jotka eivät siis pidä paikkaansa ollenkaan. En siis pääse ollenkaan valitsemaan mitään.

Aivan eli tuo edellinen "auttaja" vain käski sinun asentaa koneellesi uuden ohjelman eikä auttanut sinua itse ongelmassasi. Kaikkia vain ei ole näköjään luotu auttamaan...

Itse en muista missä kohtaa tuota asetusta voi windowsissa vaihtaa (jos voi), mutta kokeile katsoa powerpointin ja sen toisen ohjelman asetuksista jos siellä voi ruksia päälle ja pois mitä tiedostopäätteitä ko. ohjelma avaa automaattisesti...

Ja toinen asia joka tuli mieleen... Oletko varma tuosta tiedostopäätteestä joka tiedostollasi on? Eli siis jos vain vahdat sitä päätettä joka näkyy ruudulla niin se ei auta mitään jos et ole windowsin asetuksista määritellyt että tiedostopäätteiden pitää näkyä...

• Paraskin auttaja
        Quantum kirjoitti:

Aivan eli tuo edellinen "auttaja" vain käski sinun asentaa koneellesi uuden ohjelman eikä auttanut sinua itse ongelmassasi. Kaikkia vain ei ole näköjään luotu auttamaan...

Itse en muista missä kohtaa tuota asetusta voi windowsissa vaihtaa (jos voi), mutta kokeile katsoa powerpointin ja sen toisen ohjelman asetuksista jos siellä voi ruksia päälle ja pois mitä tiedostopäätteitä ko. ohjelma avaa automaattisesti...

Ja toinen asia joka tuli mieleen... Oletko varma tuosta tiedostopäätteestä joka tiedostollasi on? Eli siis jos vain vahdat sitä päätettä joka näkyy ruudulla niin se ei auta mitään jos et ole windowsin asetuksista määritellyt että tiedostopäätteiden pitää näkyä...

Jos omat auttamistaitosi ovat tuossa ylhäällä, niin älä mene mollaamaan muita. Ei tuo sinunkaan "avunantosi" ole kovinkaan korkeatasoista ollut.

• Piru
        Paraskin auttaja kirjoitti:

Jos omat auttamistaitosi ovat tuossa ylhäällä, niin älä mene mollaamaan muita. Ei tuo sinunkaan "avunantosi" ole kovinkaan korkeatasoista ollut.

Valitse tiedosto niin, että se näkyy sinisenä.

Shift pohjaan ja oikealla hiirennapilla tiedoston päällä.

Sieltä Open With... tai Avaa Sovelluksessa...
        ja valitse ohjelma joko valmiista listasta tai Browsella (mikä sitten kyseisessä windowsissa on)
        Sitten hakee koneeltaan sen ohjelman jolla tiedosto pitäisi avata ja voi vielä ruksata kohdan "Avaa aina tässä sovelluksessa"

• alkup
        Piru kirjoitti:

Valitse tiedosto niin, että se näkyy sinisenä.

Shift pohjaan ja oikealla hiirennapilla tiedoston päällä.

Sieltä Open With... tai Avaa Sovelluksessa...
        ja valitse ohjelma joko valmiista listasta tai Browsella (mikä sitten kyseisessä windowsissa on)
        Sitten hakee koneeltaan sen ohjelman jolla tiedosto pitäisi avata ja voi vielä ruksata kohdan "Avaa aina tässä sovelluksessa"

no ei tuokaan ihan toiminut kun ei valikossa ollut tuota sovelluksen valintamahdollisuutta.

Sain sen liitteen kuitenkin auki kun lähetin viestin edelleen toiseen sähköpostiini joka toimii outlook web access pohjalta ja siellä aukesi ilman mitään ongelmia. Saattaa siis olla että ongelmaani on jollain lailla syynä myös käyttämäni HY:n webmail ohjelma...

• Quantum

En ole väittänyt että osaisin itse auttaa asiassa, mutta minulla oli joitakin näkökohtia joista saattoi olla hyötyä...

Sinulla taas ei ollut mitään hyötyä etkä edes yrittänyt auttaa kysyjää hänen ongelmassaan vaan typoerä ratkaisusi oli asentaa koneelle uusi ohjelmia jotka vain vievät tilaa siellä ja oli vielä sattumoisin hyödytönkin koska kysyjällä oli powerpoint konellaan joten miksi hän tarvitsisi powerpoint vieweriä?

• Paraskin auttaja
        Quantum kirjoitti:

En ole väittänyt että osaisin itse auttaa asiassa, mutta minulla oli joitakin näkökohtia joista saattoi olla hyötyä...

Sinulla taas ei ollut mitään hyötyä etkä edes yrittänyt auttaa kysyjää hänen ongelmassaan vaan typoerä ratkaisusi oli asentaa koneelle uusi ohjelmia jotka vain vievät tilaa siellä ja oli vielä sattumoisin hyödytönkin koska kysyjällä oli powerpoint konellaan joten miksi hän tarvitsisi powerpoint vieweriä?

En minä ole se, joka jakoi ohjelmaneuvoja. Ainoa neuvo oli sinulle. Jos sinulla ei itselläsi ole kovinkaan kummoisia neuvoja jaettavaksi, niin älä myöskään irvaile muille yrittäjille, tai tämä palsta kuolee.

• Quantum

En minä ole se, joka jakoi ohjelmaneuvoja. Ainoa neuvo oli sinulle. Jos sinulla ei itselläsi ole kovinkaan kummoisia neuvoja jaettavaksi, niin älä myöskään irvaile muille yrittäjille, tai tämä palsta kuolee.

En yritä tässä saada viimeistä sanaa, mutta...

En irvaillut muille yrittäjille van totesin että annettu neuvo oli huono. Se ei auttanut kysyjän esittämässä asiassa, aiheutti vain turhaa ylimääräistä säätöä ja toi koneelle yhden ylimääräisen ohjelman.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %

Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o
      Maailman menoa
      340
      6345
    2. Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä

Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki
      Ikävä
      48
      3786
    3. Olisitko tältä

seisomalta valmis seksuaaliseen kanssakäymiseen hänen kanssaan?
      Ikävä
      81
      953
    4. Yllätä mut ja laita viestiä

Whatsapissa. Uskallatko vielä?
      Ikävä
      52
      870
    5. Huomasin kyllä

Mitä tästä pitäisi ajatella?
      Ikävä
      56
      816
    6. Miellyttääkö eniten

Kaivattusi persoona vai ulkonäkö?
      Ikävä
      41
      810
    7. Tämä kikka tekee lihapullista entistä maukkaampia - Tämä "ihmeaine" löytyy keittiön kaapista

Lihapullat ja ruskea kastike on arkiruokien kunkku! Paistatko itse lihapullat pannulla vai uunissa? Näin saat ruoasta v
      Ruoanlaitto
      8
      793
    8. Haluatko sitten

Rakastella miten paljon?
      Ikävä
      68
      790
    9. Naiset ei halua kilttejä miehiä

Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,
      Ikävä
      134
      774
    10. Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat

Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue
      Viihde ja kulttuuri
      14
      691
    Aihe