eos 1100d ??

kjhgfdxsdc

olin gigantin sivuilla ja huomasin että eos 1100D oli kaksi : eos 1100D 18-55DC ja eos 1100d 18-55IS II kerrotteko niiden erot toinen niistä on kalliimpi tiedän että olen hieman tyhmä mutta tarvitsisin tietoa kipeästi

17

147

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Muulla merkillä

      Canonin mainoskielessä IS = image stabilization eli kuvanvakautus. Sillä varustettu objektiivi sallii hieman pidemmät suljinajat ilman että kuvan terävyys heikkenee laukaisutärähdyksestä (kuvaajan käsien epävakaudesta) johtuen.

      Roomalainen numero II perässä viitannee ominaisuuden/toiminteen toiseen sukupolveen. Uudempaa uutta kuin se ensimmäinen.

      Mielestäni IS-ominaisuudesta kannattaa maksaa, vaikka en mikään Canon-fani olekaan.

    • Canonisti minäkin

      Perus objektiivi on huono ja OS versio vähemmän huono. Runko on omine ongelmineenkin ihan hyvä aloittelijalle, joten kannattaa ostaa joku kelvollinenkin objektiivi, kuten f/2.0 35 mm.

      • 60 D

      • Canonisti minäkin

    • eipä muuta

      Gigantin sivuille voit kyllä laittaa vertailuun kyseiset kamerat ja katsoa ominaisuuksista, mitä eroa niillä on.

    • tonnisatan

      Erona on vain se vakaaja. Objektiivit ovat muuten samanlaisia, kun vakaajaton malli on kolmosversiota. Se roomalainen numero on siis objektiivin sukupolvi/kehitysversio tms., eli vakaajallinen on "mark 2" ja vakaajaton "mark 3". Yhtä hyviä/huonoja molemmat, erona vakaaja. Jotkut siitä tykkää ja toiset taas väittää siinä ainoan hyvän ominaisuuden olevan se, että sen saa pois päältä.

    • jqdbbasncn

      Ilman muuta IS II. Se on rankattu optisesti hyväksi, mutta on mekaanisesti heikko ja hajoaa helposti.

    • Pakettiinpaketoitu

      Noissa kitti linsseissä on huomattava se että, jos aikoo pärjätä sillä lopunikänsä niin?
      Aivan lähes varmaa on että, hyllytavarana ostettuna niitten poskettomissa hinnoissa
      ei oo mitään järkee..
      Mutta kumpaa painotat enempi rungon vai kit optiikan hintaa suhteessa siihen?
      Jos joku Rajala myy poistossa nyt Nikon D5100 kameraa hintaan 399E niin
      minusta on aivansamantekevä epäoleellinen pikkuseikka mikä suttuZoomi
      hintaan sisältyy vai sisältyykö siihen mitään muuta kun runkotulppa?
      Hinta on jokatapauksessa halpa myös vaatimattomalla objektiivilla.

      • halpazoomi

        Niin, no jos vaikka tuota 1100D:täkin haluaisi ilman kittilinssiä, niin saattaisi joutua maksamaan enemmän kuin sen linssin kanssa. Kun jostain saa sitä kittiä 299,90:llä, mutta pelkkää runkoa jos hakee, niin onko sitten halvin vaihtoehto Verkkokaupan 339,90. Halvaksi tulee se suttuzoomi.


      • Kittimummo
        halpazoomi kirjoitti:

        Niin, no jos vaikka tuota 1100D:täkin haluaisi ilman kittilinssiä, niin saattaisi joutua maksamaan enemmän kuin sen linssin kanssa. Kun jostain saa sitä kittiä 299,90:llä, mutta pelkkää runkoa jos hakee, niin onko sitten halvin vaihtoehto Verkkokaupan 339,90. Halvaksi tulee se suttuzoomi.

        Pitääkö vääntää rautalangasta:

        Eihän sitä 1100 D:n runkoa kannata ostaa ilman kittizoomia kun sen saa ilmaiseksi kaupanpäälle. Voihan sen oston jälkeen antaa vaikka mummolleen, sitähän ei ole pakko käyttää jos ei halua. Kyllä minä tuolla kittizoomillakin olen saanut ihan kelvollisia kuvia omaksi ilokseni.


      • Kittipappa
        Kittimummo kirjoitti:

        Pitääkö vääntää rautalangasta:

        Eihän sitä 1100 D:n runkoa kannata ostaa ilman kittizoomia kun sen saa ilmaiseksi kaupanpäälle. Voihan sen oston jälkeen antaa vaikka mummolleen, sitähän ei ole pakko käyttää jos ei halua. Kyllä minä tuolla kittizoomillakin olen saanut ihan kelvollisia kuvia omaksi ilokseni.

        Samaa mieltä minäkin. Ei sitä kittiobjektiivia tarvitse hävetä ollenkaan kuvanlaadun puolesta. Exif-tiedot jos peittää tai printistä, kukaan ei tiedä onko kuva otettu kitillä. Eivät nuo halvat objektiivit tietenkään ole samaa luokkaa kuin kalliit Canon- tai Nikon-objektiivit, mutta jos valoa piisaa niin kuvista saa aivan hyviä.
        Minulla ei sitten ole ollut koskaan Canon 1100D kameraa, mutta se kitti on tuolla laatikossa 350D:n peruja, ja ei hävetä yhtään laittaa sitä kiinni välillä 7D runkoonikaan.


      • halpazoomi
        Kittimummo kirjoitti:

        Pitääkö vääntää rautalangasta:

        Eihän sitä 1100 D:n runkoa kannata ostaa ilman kittizoomia kun sen saa ilmaiseksi kaupanpäälle. Voihan sen oston jälkeen antaa vaikka mummolleen, sitähän ei ole pakko käyttää jos ei halua. Kyllä minä tuolla kittizoomillakin olen saanut ihan kelvollisia kuvia omaksi ilokseni.

        No sitähän minäkin koitin tuossa juuri sanoa, että jos haluaa pelkän rungon niin siitä joutuu maksamaan enemmän, eli kittizoomin hinta on jopa negatiivinen. Joten miksipä sitä ei kannattaisi ottaa, kun sen ottamisesta käytännössä maksetaan se 40 euroa. Tietysti sitten jos on jo ennestään kasa hyviä objektiiveja, voi se olla tarpeeton. Mutta eipä taida monella aloittelukameran ostajalla olla.


      • hätävara
        Kittimummo kirjoitti:

        Pitääkö vääntää rautalangasta:

        Eihän sitä 1100 D:n runkoa kannata ostaa ilman kittizoomia kun sen saa ilmaiseksi kaupanpäälle. Voihan sen oston jälkeen antaa vaikka mummolleen, sitähän ei ole pakko käyttää jos ei halua. Kyllä minä tuolla kittizoomillakin olen saanut ihan kelvollisia kuvia omaksi ilokseni.

        Ja se kittisuttuhan voi olla vaikka hätävaraobjektiivina, jos sitten joku myöhemmin hankittu superkallis varsinainen tippuu ja menee tuusannuuskaksi.


      • Canonisti minäkin
        hätävara kirjoitti:

        Ja se kittisuttuhan voi olla vaikka hätävaraobjektiivina, jos sitten joku myöhemmin hankittu superkallis varsinainen tippuu ja menee tuusannuuskaksi.

        Käytännössä kun on tottunut kelvollisiin objektiiveihin, ei noilla kittisutuilla viitsi kuvata edes hätävarana.


      • tonnisatan
        Canonisti minäkin kirjoitti:

        Käytännössä kun on tottunut kelvollisiin objektiiveihin, ei noilla kittisutuilla viitsi kuvata edes hätävarana.

        Niin varmaan, taitaa olla kameroiden kanssa myös niin, että se mihin on tottunut, määrää oman arvosteluasteikon normaalitason, tai pitäisikö sanoa nollakohdan. Kaikki omaa totuttua tasoa huonommat laitteet tuntuu huonoilta ja paremmat hyviltä. Joillekin se 1100D ja kittilinssi on parasta, mitä ikinä on käyttänyt ja parempiin laitteisiin tottunut ei niillä viitsisi kuvata edes hätävarana.


      • Canonisti minäkin
        tonnisatan kirjoitti:

        Niin varmaan, taitaa olla kameroiden kanssa myös niin, että se mihin on tottunut, määrää oman arvosteluasteikon normaalitason, tai pitäisikö sanoa nollakohdan. Kaikki omaa totuttua tasoa huonommat laitteet tuntuu huonoilta ja paremmat hyviltä. Joillekin se 1100D ja kittilinssi on parasta, mitä ikinä on käyttänyt ja parempiin laitteisiin tottunut ei niillä viitsisi kuvata edes hätävarana.

        Nuo kittizoomit maksavat muutaman euron. Ne on kivoja, kun ostaja voi kaupassa kokeilla rungon toimintoja. Kuvaamiseen niistä ei ole.


      • Kittimummo
        Canonisti minäkin kirjoitti:

        Nuo kittizoomit maksavat muutaman euron. Ne on kivoja, kun ostaja voi kaupassa kokeilla rungon toimintoja. Kuvaamiseen niistä ei ole.

        http://www.fotosidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=21937

        Mitt exemplar är anmärkningsvärt skarpt (för ett kit-objektiv, påtagligt bättre än Nikons 18-55), på alla bländare och brännvidder, från center till kant. Enda övertaget mitt fasta 50mm har över denna är ljusstyrkan.

        Länsinaapurissa ne osaa arvostaa kittizoomia ihan hyvin paremmin kuin suomipojjaat.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1505
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      170
      1203
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1060
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      947
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      82
      870
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      66
      793
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      777
    8. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      743
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      738
    10. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      59
      725
    Aihe