Löytyykö palstalta velkasovinnon tehneitä. Olen kuullut juttuja, jotta joustavasti voisi sopia velkojen könttömaksusta. Minulla on kahden asunnon loukosta kertynyt lamavuosilta korkoineen noin 100.000 euron velka joka hoitamatta.
Millähän könttösummalla voisi tuon hoitaa?
Velkasovinto? Paljonko maksoitte?
9
1209
Vastaukset
- Soviteltava
Radiossa kerrottiin, että velkasovintoja on syntynyt maksamalla keskimäärin 10% velasta.
Mene ja tiedä. Itse olen tarjonnut n. 35%, mutta käsittely tuntuu kestävän kuukausia ja taas kuukausia...- Lissu
Sanoit että 35%. Mutta mikä on pääoma?
Koska laitoit paperit sisään?
Oliko pankki vai perintätoimisto?
Mulla itsellä on suuri pääoma ja perintafirman kanssa väännetään kättä kanssa. - Soviteltava
Lissu kirjoitti:
Sanoit että 35%. Mutta mikä on pääoma?
Koska laitoit paperit sisään?
Oliko pankki vai perintätoimisto?
Mulla itsellä on suuri pääoma ja perintafirman kanssa väännetään kättä kanssa.Pääomaa on 13 vuoden ulosmittauksen jälkeen jäljellä alle 30.000 euroa. Hakemuspaperit menivät perintäfirmalle kesäkuun loppupuolella.
- ...tuuntunut
Mulla myös 2 asunnon loukusta lamavuosilta runsas 100.000 euroa ulosotossa. Sisareni tarjoutui "ostamaan minut ulos" eli maksamaan jonkun osuuden velastani perintätoimistolle. He kieltäytyivät edes keskustelemasta asiasta. "Me emme myy velkoja yksittäin emmekä yksityisille!!!" Oli vastaus.
Ja niin edelleen velkataakka kasvaa 16% korolla.
Onko tässä järkeä?!?!?!?!- Velkaneuvoja
Hae velkasovintohakemus vaikka pankista (kiire on, hakuaika päättyy elokuun lopussa). Hommaa hakuohjeissa mainitut paperit (mm. veroliput ja -todistukset palkkakuitit, menotositteet yms. siitäkin huolimatta, että niiden liittäminen hakemukseen tuntuisi nöyryyttävältä). Laita hakupaperit OMALLA NIMELLÄSI, ja tarjoudu itse maksamaan tuo summa. Kirjoita hakemukseesi saateklirje, jossa kerrot, että saat rahasumman lainaan sukulaisiltasi. Neuvottelukosketus todennäköisesti syntyy.
- Jarde
Velkaneuvoja kirjoitti:
Hae velkasovintohakemus vaikka pankista (kiire on, hakuaika päättyy elokuun lopussa). Hommaa hakuohjeissa mainitut paperit (mm. veroliput ja -todistukset palkkakuitit, menotositteet yms. siitäkin huolimatta, että niiden liittäminen hakemukseen tuntuisi nöyryyttävältä). Laita hakupaperit OMALLA NIMELLÄSI, ja tarjoudu itse maksamaan tuo summa. Kirjoita hakemukseesi saateklirje, jossa kerrot, että saat rahasumman lainaan sukulaisiltasi. Neuvottelukosketus todennäköisesti syntyy.
Eikös ne enään halua neuvotella elokuun 04 jälkeen, jos sovintoa esittää?
Esim mulla velat eivät ole enään ulosottokelpoisia 3/2008 jälkeen, joten näppejään jäävät perintätoimistot nuolemaan...se on varma! - mitä meinaa?
Jarde kirjoitti:
Eikös ne enään halua neuvotella elokuun 04 jälkeen, jos sovintoa esittää?
Esim mulla velat eivät ole enään ulosottokelpoisia 3/2008 jälkeen, joten näppejään jäävät perintätoimistot nuolemaan...se on varma!Niin, eikös myöhemmin voi yrittää, jos nyt ei vielä saa lainaa esim. sukulaisilta vaan vasta esim. ensi vuoden alussa???
Miten muuten käy, kun ulosotto ei enää ole voimassa? Eihän velat silti kokonaan katoa?
Mutta voinko sitten tehdä töitä niin, että saan pitää koko palkan?
Voinko ostaa esim. asunnon, jos saan rahaa?
Voinko ottaa lainaa, olenko luottokelpoinen?
Kuka osaa kertoa! - Kobberi
mitä meinaa? kirjoitti:
Niin, eikös myöhemmin voi yrittää, jos nyt ei vielä saa lainaa esim. sukulaisilta vaan vasta esim. ensi vuoden alussa???
Miten muuten käy, kun ulosotto ei enää ole voimassa? Eihän velat silti kokonaan katoa?
Mutta voinko sitten tehdä töitä niin, että saan pitää koko palkan?
Voinko ostaa esim. asunnon, jos saan rahaa?
Voinko ottaa lainaa, olenko luottokelpoinen?
Kuka osaa kertoa!Elokuu 2004 on takaraja vapaaehtoiseen sovintoon, josta pankit ja perintäfirmat ovat neuvotelleet.
Ulosotto lakkaa lamavelallisilta v. 2008.
Eli ulosottoteitse ei voi niitä velkoja enään periä. Muuten voi kyllä perintätoimisto lähetellä laskujaan, mutta mitään pakkokeinoja ei ole.
Kuolinpesään pääsevät varmaankin kiinni, olettaisin.
Kukahan tähänkin osaisi selvästi vastata??
Ei ole tietoa käytännöstä, joten täytyy odottaa vuoteen 2008 asti ja katsoa mitä konnuuksia perintäfirmat keksivät.
On se perkelettä, että yhdestä epäonnistuneesta liiketoiminnasta tulee "kakkua" koko loppuelämä!
Murhasta saa elinkautisen n. 12v. josta ekakertalainen istuu puolet eli 6 v. Ja sitten vapaana! Velkavanki "istuu" hautaan asti! Nimi ei kelpaa kuin hautakiveen! - way
Kobberi kirjoitti:
Elokuu 2004 on takaraja vapaaehtoiseen sovintoon, josta pankit ja perintäfirmat ovat neuvotelleet.
Ulosotto lakkaa lamavelallisilta v. 2008.
Eli ulosottoteitse ei voi niitä velkoja enään periä. Muuten voi kyllä perintätoimisto lähetellä laskujaan, mutta mitään pakkokeinoja ei ole.
Kuolinpesään pääsevät varmaankin kiinni, olettaisin.
Kukahan tähänkin osaisi selvästi vastata??
Ei ole tietoa käytännöstä, joten täytyy odottaa vuoteen 2008 asti ja katsoa mitä konnuuksia perintäfirmat keksivät.
On se perkelettä, että yhdestä epäonnistuneesta liiketoiminnasta tulee "kakkua" koko loppuelämä!
Murhasta saa elinkautisen n. 12v. josta ekakertalainen istuu puolet eli 6 v. Ja sitten vapaana! Velkavanki "istuu" hautaan asti! Nimi ei kelpaa kuin hautakiveen!Kyllä se sovintoohjelma jatkuu elokuun jälkeenkin!. Minulla meni yrityksen mukana kaikki ja velkaa jäi 150000euroa, olen maksanut 90000euroa velkoja jossa oli takaajia. Vähän se ottaa päähän maksaa tyhjästä,mutta oma vika!.
Nyt pistän paperit vetämään velkasovintoon ja yritän neuvotella könttäsumman, sillä ei ole kenenkään etu olla neuvottelematta..ja luulen perintätoimistojenkin tajuavan, 2008 jälkeen eivät saa mitään...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eroa Orpo! Orpo eroa!
Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa992683Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!
Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava621714SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa
Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän101686Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,2631575Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti
Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --81538Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue261246Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä
Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.261105Kiinteistökauppoja
Onko totta ettö haapaveden kaupunki on ostanut vanhan kesoilin kiinteistön? Kuulemma siihen muuttaa autokorjaamo vanhan411052RAAMATULLINEN KASTE ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI
Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä4041022Menettämisestä
Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?811005