Olen aloittelija videokuvauksen parissa, omistanut kameran vasta muutaman päivän. Kuvanlaadun kanssa tuli pulmia ja uskon, että täältä löytyy tietämystä asiaan.
Kaikessa lyhykäisyydessään haluaisin siirtää kamerasta otokseni DVD-laitteella katseltavaan muotoon. Tallentavaa DVD:tä ei ole vielä käytössä, joten olen tallentanut otokset normaalille RW-levylle VCD-formaattiin kameran mukana tulleella ohjelmalla. TV:stä katsottuna lopputulos muistuttaa laadultaan kuitenkin lähinnä VHS-kasettia, kuvasta katoaa kaikki yksityiskohdat.
Koneessani on ATI Radeon 9200 Atlantis näytönohjain, jossa on S-videoliitin. Ajattelin, että nauhoittaisin sitä kautta ja imuroin Win Coder-ohjelman. Ko. ohjelma kyllä nauhoittaa kaikilla laaduilla, mutta toisto toimii ainoastaan VCD-laadulla tehdyissä tallennuksissa joissa laatu on jälleen sitä mitä on.
Eli, miksi Win Coder ei näytä muita formaatteja ja miten saisin laadukkaita kopioita filmeistäni DVD-laitteella toistettaviksi?
Kiitoksia jo etukäteen neuvoista!
Sony DCR-HC40E, Kuvanlaatu ja WinCoder
Inkkari
1
604
Vastaukset
- Inkkari
No niin, pieni tutkiskelu netissä auttoi asiaan. Tarvitsen koneeseeni Fire Wire kortin ja editointiohjelman...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.865467- 1643622
- 533189
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2032126- 351931
- 331864
- 461823
- 571714
- 191683
- 191627