Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Ihme mallistot

Ennen oli paremmin

Olis edes jotain perinteistä , kuten isoja henkilömalleja kuten vaikka amerikassa. täällä jotain ihme kikottimia kuten "cashguy" tms. p*skaa.....v*ttu.....laurelit ja cedricit takasin.

19

249

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Malleja on kyl...

      - Ja olisi hiton hyvä saada se perusauto tänne, esim se sunny modernimpana versiona takaisin.
      Itse asiassa venäjällä nissan tekee hienoa uutta "sunnyä" venäjän markkinoille, se on hyvä perusauto !
      Ja monet usa nissanit on isoja pieniä tavallisia autoja, samoin kiinassa on nissanilla hyviä perusautoja......
      Nyt barseloonaan espanjaan tulee uusi nissan tehdas, joka alkaa tehdä sellaisia perusautoja myös eu markkinoille, - niin eiköhän asiat parane.

      - eu malleina on ollu note, juke, qashqai, jjne..
      Ja toi uusin note on minusta aika hyvä ja myös qashqai.
      mutta toi juke ei oikein istu - se muotoilu on .... on mitä on... mutta siinäkin tekniikka on ok,
      ja ajo-ominaisuudet on ok. Sääli että ukoasu on niin kamala.

      Itse olen ajellut tällä "nykyajan sunnylla", qashqailla jo 2v.. Ja tykkään autosta ja tyylistä ja tekniikasta. Oikea mukava auto se on peruskuljettimeksi. ja ei ole ahtaan oloinen kinneri ollenkaan....

      • qashkuski

        On sen verran kielteisiä kokemuksia "synnusta" ettei sitä kaipaa mallistoon, ihme vempula ajettavaksi ja ruostui käsiin.

        Onneksi tuli tämä "Qashqai" ja ilmeisesti renaultin avulla saatiin ajo-ominaiuudet likimain kohdilleen ja ainakaan mulle ei ole ollut haittaa korkeasta maavarasta. Ihan nappimalli suomen talveen, eikä ole hinnallakaan pilattu.

        Kun olin lomalla meksikossa niin siellä takseina tyylikkäitä Nissan sedaneja ja ihmetellä täytyy kun niistä ei yhtäkään voida tuoda suomeen. Oiskohan syynä ettei niissä näyttänyt olevan laisinkaan lämmityslaitetta?


    • yäk yäk..

      Juke on kaamee......

    • Sunny mies

      Mä oon vanha sunny mies. ajelin 1980-90 -L sunnylla. Ja sen parempa autoa ei ole vastaan tullu.
      -Siis hinta ja laatu -suhteessssa. -Se oli sopivan edullinen ja halpa käyttää ja omaan ajoon sopi hyvin. Ulkomuoto sen ajan mallin mukainen. Edes naapurit ei ollu kateellisia ! Siis täydellinen perus käyttöauto.
      2 kpl oli, ajoin n. 250 000 km kummallakin ilman huolen häivää !
      Sittemmin olen ajellut nissan pick upilla, joka kanssa kestää ja kestää.. Vahva peli.

      Nyt vanhana sunny miehenä kävin nissan myymälässä ja tosiaan oli siel kaikkea ihmeellistä, mm. note ja juke. ja sähköauto ja z. Se uusi pick up oli huippukallis - sääli !!! . Sentään toi qasqas on aika tavallisen hyvä ja onnistunt malli.
      No kun katselin, niin kävin myös koeajolla, ajoin uteliaisuuttani sen hiton ruman juken. Ja kummakyllä, oli se niin hyvä ajettava ja urheilullinen ja mukava ajaa ! Hitto kun se oli hyvä auto ja näppärä se juke !
      Mutta sen täysin törkee sikamainen ulkonäkö tuhoaa sen koko juken, en esim minä sitä ostaisi kun
      se on niin julmetun ruma. Hyvä tekniikka siinä menee hukkaan !

      • Hyvä sunny

        Juu. Sunny oli kova biili.
        Lada oli kyllä silloin halvempi työmatkakulkine, mutta lada oli epävarmempi ja melkein pti olla talli jos meinasi ladan pitää kunnossa. Mutta sunny toimi varmasti. Se oli kohtuu halpaa toimivaa laatua.
        Itsekin sunnylla ajoin yli 200 000 huoletonta kilometriä. Käytettynä sen ostin ja sillä oli ajettu n. 300 000 kun myin sen täysin toimivana pois.
        Nyt tuli taas usean vuoden jälkeen auton tarve ja kävin autokaupoissa, mutta ei siellä enää ollut noita perus käyttöautoja myynnissä juuri, melkein kaikki oli niin teknisiä ja täynnä turhaa tekniikkaa. Notea ensin meinasin, mutta sitten ostin tuon vw upin halvemmalla. Ja se on aika mukava perusauto.


    • 1.5 sgl

      minkä mallin sunny mielestänne onnistunein? minusta sunny b11 1.5 sgl.

      • Nissan power

        Oilisko just ollu toi b11, kuitenkin se Neliovinen konttiperä, niissä oli 1,3 ja 1,6 koneita.
        Itsellä oli Toi 1,3 ja se oli tosi taloudellinen, ihan nyt naurattaa, kun on nyt muka on uusia hybridejä ja muita tekn vempeleitä, -- niin jo 1980-L sunny 1,3 koneella pääsi tosi alhaisiin kulutuslukemiin. Ei ollu edes turhaa tekniikkaa vaivoina..... !!
        Hyvinä autoina ne sunnyt on ajettu loppuun, monella meni huoletta yli se 500 000 km
        Sitten alkoi se suojaamaton kori ruostua. , jne.. Huollettuna ja hyvin pidettynä en epäilisi 1 milj kilometrin rajaa. Tekniikka oli edullisessa autossa niinkin kestävää.

        Taloushan nissan - renaultilla taas kukoistaa kun alkoivat yhteistoimiin. Ja on toimintaa ympäri maailman. Menestyvä merkki. Ja katsokaa vaikka toi amerikan altima nissan , tms,, 2,5 l neloskone, siisti kori ---miksi täällä ei myydä tollaisia nissaneita ?
        Kyllä tietysti tämä nyt käyttöautona itsellä oleva kaskai on myös hyvä ja tosi huoleton auto, mutta itselle kelpaisi perinteinen sedanikin, esim altima.
        Ja tähän kaskaiseen toi amerikan 2,5 neloskone automaatilla antaisi potkua, niin olisi sit sellainen vielä leppoisampi vaunu.


      • niiisaaaan
        Nissan power kirjoitti:

        Oilisko just ollu toi b11, kuitenkin se Neliovinen konttiperä, niissä oli 1,3 ja 1,6 koneita.
        Itsellä oli Toi 1,3 ja se oli tosi taloudellinen, ihan nyt naurattaa, kun on nyt muka on uusia hybridejä ja muita tekn vempeleitä, -- niin jo 1980-L sunny 1,3 koneella pääsi tosi alhaisiin kulutuslukemiin. Ei ollu edes turhaa tekniikkaa vaivoina..... !!
        Hyvinä autoina ne sunnyt on ajettu loppuun, monella meni huoletta yli se 500 000 km
        Sitten alkoi se suojaamaton kori ruostua. , jne.. Huollettuna ja hyvin pidettynä en epäilisi 1 milj kilometrin rajaa. Tekniikka oli edullisessa autossa niinkin kestävää.

        Taloushan nissan - renaultilla taas kukoistaa kun alkoivat yhteistoimiin. Ja on toimintaa ympäri maailman. Menestyvä merkki. Ja katsokaa vaikka toi amerikan altima nissan , tms,, 2,5 l neloskone, siisti kori ---miksi täällä ei myydä tollaisia nissaneita ?
        Kyllä tietysti tämä nyt käyttöautona itsellä oleva kaskai on myös hyvä ja tosi huoleton auto, mutta itselle kelpaisi perinteinen sedanikin, esim altima.
        Ja tähän kaskaiseen toi amerikan 2,5 neloskone automaatilla antaisi potkua, niin olisi sit sellainen vielä leppoisampi vaunu.

        Tos on altima amerikan tädin esittelemänä....
        http://youtu.be/NTbV9EYe2zo


      • Cherry Bomb
        niiisaaaan kirjoitti:

        Tos on altima amerikan tädin esittelemänä....
        http://youtu.be/NTbV9EYe2zo

        Tuntuis että Altiman tapainen Nissan tekis kauppaansa Euroopassa ? Farmariahan tosta ei varmasti ole joten möiskö Suomessa ? e pienempi malli Sentra tuntuis olevan aika sopiva peli noin malliltaan suomen oloihin. Olen kans ihmetellyt miten Nissan luopui täysin perinteisistä keskikokoisista ja isoista malleista Euroopassa.


      • Cherry Bomb
        Cherry Bomb kirjoitti:

        Tuntuis että Altiman tapainen Nissan tekis kauppaansa Euroopassa ? Farmariahan tosta ei varmasti ole joten möiskö Suomessa ? e pienempi malli Sentra tuntuis olevan aika sopiva peli noin malliltaan suomen oloihin. Olen kans ihmetellyt miten Nissan luopui täysin perinteisistä keskikokoisista ja isoista malleista Euroopassa.

        http://www.youtube.com/watch?v=6JBe1577ZQ8

        laitetaan Sentrastakin esittely


      • qashkuski
        Cherry Bomb kirjoitti:

        Tuntuis että Altiman tapainen Nissan tekis kauppaansa Euroopassa ? Farmariahan tosta ei varmasti ole joten möiskö Suomessa ? e pienempi malli Sentra tuntuis olevan aika sopiva peli noin malliltaan suomen oloihin. Olen kans ihmetellyt miten Nissan luopui täysin perinteisistä keskikokoisista ja isoista malleista Euroopassa.

        Mahtaisko syy olla siinä että Renault osti 44.7 % Nissanin osakkeista ja Relultahan löytyy useita sedaneita. Renaulthan nosti Nissanin suosta tuolla kaupalla. Jospa kaupan ehtona oli ettei Nissan tuo Euroopan markkinoille keskikokoisia sedaneita vaan ainoastaan pikkuautoja ja näitä mukamaastureita.

        Juuri noita Sentroja bongasin meksikon matkalla takseina ja vaikka auto on melko hyvännäköinen päältä niin sisältä vanhahtava. Tai sanoisinko klassikko.


    • Cherry Bomb

      Ymmärsin että tuo yllä oleva on ihan täysin uudistettu Sentra ? mielestäni näytti sisältä ihan peruskaaralta, olematta mitenkään antiikki. Vanhemmista Sentroista en sitte tiedä ,eiköhän Nissanillkin ole noita antiikkimalleja Etelä-Ameriikan markkinoilla ?

    • auto joka kelpaa

      Toi altima nissan olisi kova sana ! Oikean auton näköne !

      • altima power

        Olisiko toi maximan kokoa ?
        Käyttöautona Se Maxima oli pikkusen liian iso. ja se v6 maxima vie liikaa bensaa.
        Se 2L malli oli parempi, mutta liian painava ja iso kori oli se maximan heikkous..

        - toivottavasti altima on keveämpi.


      • 2,5 automaatti
        altima power kirjoitti:

        Olisiko toi maximan kokoa ?
        Käyttöautona Se Maxima oli pikkusen liian iso. ja se v6 maxima vie liikaa bensaa.
        Se 2L malli oli parempi, mutta liian painava ja iso kori oli se maximan heikkous..

        - toivottavasti altima on keveämpi.

        altima, 2,5 automaatti, se sopisi meikälaisen ajeluun hyvin
        ---- mutta mutta, en oikein tiedä ton cvt levyhihna automaatin toiminnasta.
        --- ja jos kitkaa on alennetitu 40 % niin toimiiko se nyt sitten tosi tosi hyvin ????
        Eikös siinä se levy-hihna ota kiinni metallisiin variaattoripyöriin, siis tuleeko mekaanista kulumaa ?
        Vanhassa momentinmuuntimessa tai kaksoiskytkennässä ei juuri tule kulumaa......


      • toimii hyvin
        2,5 automaatti kirjoitti:

        altima, 2,5 automaatti, se sopisi meikälaisen ajeluun hyvin
        ---- mutta mutta, en oikein tiedä ton cvt levyhihna automaatin toiminnasta.
        --- ja jos kitkaa on alennetitu 40 % niin toimiiko se nyt sitten tosi tosi hyvin ????
        Eikös siinä se levy-hihna ota kiinni metallisiin variaattoripyöriin, siis tuleeko mekaanista kulumaa ?
        Vanhassa momentinmuuntimessa tai kaksoiskytkennässä ei juuri tule kulumaa......

        cvt on edullinen, yksinkertainen, portaaton,,,,, taitaa olla kevytkin ? - paljon on hyviä puolia.
        ja se kestää.
        Öljy siellä kai voitelee. On minulla kestänyt jo yli 200 000 km. Ja toimii hyvin.
        ei ongelmia.
        Ja tämä ei minusta "luista" momentinmuuntimen tavoin. Eikä ole huollossa dsg tavoin... jne...


      • toimii kyll
        toimii hyvin kirjoitti:

        cvt on edullinen, yksinkertainen, portaaton,,,,, taitaa olla kevytkin ? - paljon on hyviä puolia.
        ja se kestää.
        Öljy siellä kai voitelee. On minulla kestänyt jo yli 200 000 km. Ja toimii hyvin.
        ei ongelmia.
        Ja tämä ei minusta "luista" momentinmuuntimen tavoin. Eikä ole huollossa dsg tavoin... jne...

        Oman auton cvt on toiminut tosi hyvin.
        Mutta en ole koskaan nähnyt sitä systeemiä avattuna.
        Luulen, että ei siinä öljyä voi olla siinä hihnan tai levyhihnan paikkeilla,
        kun se silloin juuri luistaisi liikaa.

        Ilmeisesti jollain kilometrimäärillä siitä huollossa toi hihna vaihdetaan ?
        Luulisi sen käytössä kuluvan... ?
        Mutta kun se on yksinkertainen systeemi, niin varmaan on helppo ja halpa homma se vaihto ?


    • HETERÅ

      H Å M Å M Å B I I L E J A K A I K K I T Y Y N N I !!!!

    • arkea piisaaa

      Käyttöautoja enemmänkin.....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2227
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2053
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1658
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1490
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1476
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1377
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1344
    8. 52
      1248
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe