380 acp

ostamassa?

Eli kyseisen kaliberin pistooli kiinnostaisi,onko kenelläkään kokemusta ko kaliberista,on vissiin aika mielyttävä ampua? Onko 380acp siis sama kuin 9mm short,paukun "teho" asettunee 7,65-9,00mm välille?
Olisiko kellään suositella jotakin tiettyä asemerkkiä! Itse omaan kokemusta (omistan 22 revolverin haulikon)aseista parin vuoden ajalta,onkohan ton 380 luvansaannissa mitään erityistä? Kiitos!

5

1726

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Andy

.380ACP on sama kuin 9mm Short. Tässä on nyt se ongelma, että käytännössä kaikki ko. patruunaa ampuvat aseet ovat taskuaseita, eikä niihin saa lupaa ampumaharrastuksen tai lopetuskäytön perusteella. Unohda koko juttu.

• Rabbit

Minulla on sellainen muistikuva, että Kimberillä, STI:llä tai SVI:llä saattaisi löytyä tuolle kaliiberille pesitettyä kisa-asetta. Hintahan sitten taas on ihan omaa luokkaansa.

• Andy
        Rabbit kirjoitti:

Minulla on sellainen muistikuva, että Kimberillä, STI:llä tai SVI:llä saattaisi löytyä tuolle kaliiberille pesitettyä kisa-asetta. Hintahan sitten taas on ihan omaa luokkaansa.

Mitä hyvänsä saa, kun maksaa tarpeeksi. Halvimmalla .380ACP-pistoolin saa, kun ostaa Makarovin ko. kaliiperissa ja teettää piippuun jatkeen, jolla se poistuu taskuaseluokasta. Ase ehkä 500€ ja sepitys 100€. Patruunat maksaa sitten kaksi kertaa 9mmPara-patruunoiden hinnan, eikä niitä saa kuin postimyynnistä, ellei asu Virroilla. Mitään järkeähän tässä ei ole, mutta kyllä se onnistuu.

• Jens

Eihän asetta luokitella taskuaseeksi patruunan koon mukaan, vaan itse aseen koon mukaan. Eli saa luvat, jos ase ylittää taskuaseen koon!

• Andy
        Jens kirjoitti:

Eihän asetta luokitella taskuaseeksi patruunan koon mukaan, vaan itse aseen koon mukaan. Eli saa luvat, jos ase ylittää taskuaseen koon!

Luitko kirjoittamani viestin? Siitä pitäisi ilmetä, että olen tästä selvillä. Nyt on vain niin, ettei Suomesta ole käytännössä saatavilla yhtään .380ACP-kaliiperista asetta, joka ei olisi vakiona taskuase.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      82
      3596
    2. Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin

Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss
      Ihastuminen
      107
      1792
    3. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      106
      1102
    4. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      99
      1075
    5. Mitä sä haluat?

Kerro nyt. Sano suoraan.
      Ikävä
      60
      933
    6. Priden osallistujamäärä suuri pettymys!

Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate
      Luterilaisuus
      164
      840
    7. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      42
      836
    8. IS Viikonloppu 28.-29.6.2025

3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit
      Sanaristikot
      57
      791
    9. Joku kysyy

Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g
      Perussuomalaiset
      59
      769
    10. Kannan sinua mukanani

Aina sydämessäni ❤️ Niin kauan kun henki pihisee ja veri virtaa suonissani, niin olet osa minua tavalla, josta olen kii
      Ikävä
      28
      735
    Aihe