Lämpimät terveiset Torreviejaan!

26-v

Paikallinen Pekka povaa maanantaiksi yöllä 2 ja päivällä 8:aa celsiusta.

Ynnän puolella kuitenkin pysyy.

5

234

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • loman odotusta

No toivottavasti toukokuun puolessa välissä lämpenee, olemme lomalle tulossa sinne!

• 26-v

Toukokuu on erinomaista aikaa!

Me menemme 23.03. ja varmaa on, että tyhjänä ollut huusholli on kylmä ja kostea.
        Kaihtimet ylös ja kodin koneet päälle niin lämpeneehän se siitä mutta ensimmäisenä iltana on kyllä mukavuussyistä lämmitettävä.

• Unelma Espanjasta

26-v - saanko kysyä miksi et asu koko ajan Torressa, Espanjassa? Suunnittelen asunnon ostoa sieltä, siksi utelias. Itse olen Suomeen, sen talveen ja ihmisiin kyllästynyt ja odotan löytäväni vihreämmän ruohon jostakin muualta. Ehkä aurinkoisten espanjalaisten joukosta. Olen viettänyt kokeeksi2 talvea Floridassa mutta ei se ollut mun paikka. Halpa oli mutta en viihtynyt.

• 26-v

Syiden summa.
        Ensin putkahti pintaan vaimon harvinaistyyppinen verisyöpä johon ei teoriassakaan ole parannuskeinoa.
        Se vaatii kontrollit 4 - 6:n viikon välein ja Suomessa asiaa hoitaneet hematologit ovat omistautuneet tehtävään hoitaen sen kesälomillaankin.

Tietenkin kokeet voisi ottaa Espanjassakin ja toimittaa tulokset hoitaville lääkäreille ja tulokset on helppo muuntaa Suomessa käytettäviin yksiköihin mutta hematologien aktiivinen asenne saattaisi muuttua.
        Yksi lääkärin vaihto vei vaimoni jo kalkkiviivojen suuntaan.
        Tuo kokemus vahvisti päätöksemme olla hoitamatta sairautta vieraan kielen ja kulttuurin piirissä.

Lämpöolosuhteet ovat vahvistamassa poispysymistämme. Kylppäri on aina ollut asunnon kylmin paikka.
        Nyt, muutama vuosi sitten, tyhjälle tontille rakennettu talo peitti meiltä talviauringon ja muutti oleellisesti asunnon lämpöolosuhteet talviajaksi.
        Sen vuoksi olen mesunnut esteettömän talviauringon tärkeydestä.
        Jos asuntoa katsastaa muulloin kuin talvella, on syytä mielikuvitella talvella alhaalla kulkevan auringon rata ja sen estettömyys tai esteellisyys.

Nyt menemme 23.03. koleaan, kosteaan asuntoon mutta kaihtimet ylös niin lämpenee nopeasti.

Lämmityksellä ja vaatetuksellahan tuo asia hoituu mutta meidän kohdallamme muutos oli inhottava.

Kolmannen sukupolven ilmaantuminen vaikuttaa myös asiaan. Vaimolle se on tärkeämpi kuin minulle.

Yksi asia puoltaisi pitempiä Tv:n asumisjaksoja.
        Sieltä olisi helpompi kuin täältä periferiasta lähteä matkustelemaan muualle.
        Teemme vuosittain 3 - 4 matkaa muualle.

Pitkä selitys.

Mene ja tutustu ajan kanssa! Tutki vaihtoehdot ennakkoluulottomasti.

Alkuaan me olimme varanneet rivariasunnon yhdestä reservatiosta.
        Asuttuamme kuukauden keskustan tuntumassa, rannassa olevassa kerrostalossa, muuttui mielipiteemme täysin.
        Aikaisemmin tuo vaihtoehto ei ollut käynyt mielessämmekään.
        Eri ihmisten elintavat ja intressit poikkeavat toisistaan. kukin tekee valintansa omien mieltymystensä mukaan.

• Unelma Espanjasta

Kiitos vastauksesta ja otan osaa vaimosi terveysongelmiin. Toivottavasti ongelma on hallinnassa. Suomessa on asiat hyvin vakaviin sairauksiin vaikka muu terveydenhoito tökkii yhä pahemmin. Sekin oli mun syy unohtaa Jenkkilä. Siellä tulee konkka jos/kun sairastuu vakavasti!
      Täytyy tosiaan mennä ja itse tutkia Alicanten/TVn seutu. Hinnat ovat edulliset mitä Idealistaa olen selannut.
      Noi Aurinkorannan suomalaiset morkkaa sitä seutua kovasti mutta lieneekö käyneet paikan päällä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      39
      4612
    2. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      52
      2151
    3. Milli-helenalla ongelmia

Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      252
      1641
    4. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      115
      1639
    5. Helena Koivu on äiti

Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      1620
    6. Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni

Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ
      Sysmä
      91
      1148
    7. Kun näen sinut

tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain
      Ikävä
      48
      1123
    8. Löydänköhän koskaan

Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲
      Ikävä
      133
      1107
    9. Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.

Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht
      Maailman menoa
      267
      1077
    10. Yhdelle miehelle

Mä kaipaan sua niin paljon. Miksi sä oot tommonen pösilö?
      Ikävä
      67
      1073
    Aihe