hei kaikki rakkaat ihmiset kertoisitteko minulle tietämättömällä millaista on opiskelu ammattikorkeakoulussa ja eritoten kun kyse on sosionomeista itse aloitan nyt syksyllä vieraalla paikkakunnalla ja vähän jännittää... onko siitä haittaa että on lukio alla eika esim lähihoitaja tutkinto? kaikki tieto on tarpeen kiitos jo etukäteen!
sosionomi amk:ssa
1
435
Vastaukset
- sos
Opiskelijoiden erilaisista taustoista on mielestäni vain hyötyä. Toki ammattitutkinto taustalla antaa paremmat valmiudet käytännön työhön. Mutta on mukavaa, että opiskelijoita on erilaisia, on juuri toisen asteen koulun päättäneitä, on vuosikausia töissä olleita, on monenlaista näkökulmaa asioihin.
Ammattikorkeakoulujen välillä varmasti on eroja, mutta jos sinulla on valmiiksi mielessäsi minkätyyppisessä työssä haluaisit työskennellä, niin se helpottaa kummasti. Mutta ei hätää vaikket tietäisikään. Ei minullakaan ollut aavistustakaan opiskelujen alussa, että aionkin tähdätä vanhustyöhön :)
Tekemistä riittää, suurin osa meidän porukasta on sellaista, että motivaatiota riittää, eikä tehtäviä tehdä sen mukaan, mikä olisi helpointa/kevyintä. Omatoimisuus ja ahkeruus on plussaa, jaksaa etsiä tietoa, eikä tyydy ns. pakolliseen.
Harjoittelupolun ja muutenkin opiskelupolun suunnittelu on tärkeää. Kun painottaa opiskelussaan tiettyä alaa, antaa se paljon paremmat valmiudet tulevaisuuteen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 432092
- 49846
- 85844
Kuka varasti Sisun rahat
Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!7721Miten sulla on niin kaunis
Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t35701- 64648
Ajattelen sinua
vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu27610- 43487
Porukkaa ku pipoa
Olipas iloinen yllätys kun kiertelin ja kaartekin autolla koko päivän pitkin ähtäriä joka paikassa väkeä, leirintäalueel28479Luulet olevasi pidetty
Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap78477