elämän tarkoitus?

poppor

Mietin elämän tarkoitusta, tai oikeastaan mihin tämä elämä (tai maailma)tulee johtamaan. Minulla on "tiukan" uskonnollinen kasvatus, ja elin sen oppien mukaan aikuis-ikään saakka. Uskon edelleen noihin opetuksiin pääasiassa mutta yllättäin, ristiriita tulee siinä, että elän naisena naisen kanssa.

Tunnustan sen, mitä raamatussa sanotaan asiasta, enkä sitä pysty muuksi muuttamaan, tai edes halua käyttää aikaa sen spekuloimiseksi, onko se nyt varmasti niin vai ei. Mutta mietin sitä, voisinko olla onnellinen jollain muulla tapaa? Miksi Jumala salli minunlaisteni syntyä tänne, jos minun pitäisi elää suuntautumiseni vastaisesti, ehkä yksin? Onko tämä nyt se koettelemus, jossa Jumala katsoo, olenko taivaspaikan/paratiisin arvoinen?

En haluaisi tulkita, mutta näen(?) ja "pelkään" nykyajan tapahtumien olevan niitä "lopun ajan merkkejä". Niitä ennustuksia, joiden toteuduttua, ei ole enää kauaa. En niinkään pelkää sitä, että kuolen vaan sitä, etten tiedä milloin ja miten se tulee tapahtumaan. Ja ennen kaikkea sitä yksinäisyyttä, ja sitä näkisinkö rakkaimpiani enää koskaan. Tai Rakastani, häntä jonka vuoksi olen nyt tässä tai itseasiassa, jonka olen vetänyt tähän mukaan? Katsooko Jumala, että olen se kaikista pahin, jolle pitäisi ripustaa myllynkivi kaulaan tästä hyvästä?

Meillä ei kotona tuettu kouluttautumaan tai muutenkaan tekemän tästä (ainutkertaisesta?) elämästä sitä parasta, vaan odotimme jatkuvasti "herran päivää". En tiedä, ovatko nuo ajat tehneet minusta synkemmän ja masentuneemman. Kevyitä asioita nämä eivät joka tapauksessa ole.

Jossain taustalla minulla elää toive kuitenkin siitä, että elämän tarkoitus olisi oppia rakastamaan. Mitä tahansa tasavertaista ihmistä. Ja, että ne jotka, sen oivaltavat ja toteuttavat, olisivat Jumalan silmissä suosiossa.

1

67

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Arto T

      #Mietin elämän tarkoitusta, tai oikeastaan mihin tämä elämä (tai maailma)tulee johtamaan.#

      Lienee selvää että huonompaan suuntaan kaikki menee edelleen, kun laittomuus lisääntyy, kylmenee useimpien rakkaus.. sitä kuinka paljon aikaa on vielä niin sitähän ei kukaan tiedä.

      #Miksi Jumala salli minunlaisteni syntyä tänne, jos minun pitäisi elää suuntautumiseni vastaisesti, ehkä yksin?#

      Miksi otat lähtökohdaksi maailman väitteet ja laitat sen Jumalan työksi. Tuosta välittyy kuva että kosketusta sinulla on kristillisyyteen, mutta kuitenkin jää kuva että olet tavallaan kuin ulkopuolinen siitä, et niin sanotusti ole "uskossa" tai sisälle siinä.

      Elämän tarkoitus on etsiä Jumala ja elää yhdessä Hänen kanssaan. Ei pelastus ole asia joka jotenkin ansaitaan vaan se on Jumalan lahja niille jotka uskovat ja katuvat omia syntejään, niitä anteeksi pyytävät, tekevät parannuksen ja haluavat Jumalaa lähteä seuraamaan. Jos tässä ajassa et elä yhdessä Jumalan kanssa niin miten voisit silloin elää kuolemasi jälkeenkään. Eli jos tahdot löytää elämän, niin etsi Jumalaa omaan elämääsi ja laita asiasi Hänen kanssaan kuntoon ja lähde häntä seuraamaan, se on tie elämään. Tavallaan siis Jumalan Pyhän Hengen pitäisi tulla asumaan sinun sisällesi ja ohjata ja neuvoa sinua ja te yhdessä jatkaisitte matkaa Jumalan kanssa, silloin todella voisit käyttää oman elämäsi niinkuin Jumala on sen tarkoittanut ja tehdä sitä hyvää hedelmää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1883
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1446
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      15
      1394
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      9
      1356
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1337
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1270
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1197
    Aihe