Pitäisikö

äaösldkfjgh

Kävelin eilen railakkaan baari-illan jälkeen kotiin päin, mutta matkalla eräs miespuolinen henkilö kävi minuun käsiksi. Itse en tappele, edes itsepuolustukseksi joten pahoinpitely loppui vasta, kun ohikulkijat tulivat sen lopettamaan. Jäin toki paikalle keskustelemaan ja kävi ilmi, että pahoinpitelevä henkilö oli "erehtynyt henkilöstä" ja että hän on jonkin rikollisjengin alainen, käskystä hakkaa ihmisiä. Sovimme asian humalanhuurteisesti ja lähdin kotiin. Nimeään hän ei antanut.

Nyt en tiedä pitäisikö tehdä rikosilmoitus. Itselläni on vaikea elämäntilanne rahallisesti, joten taloudellisesti kannattaa tehdä ilmoitus ja vaatia korvauksia, mutta toisaalta taas minulle tulevat rahat ovat aina joltakin pois. Pahoinpitelevä henkilö kertoi tekevänsä alamaailman "töitä", koska on itsekin taloudellisesti ongelmissa. Tiedän, että oikeuden päätöksellä voisin viedä häneltä rahaa, mutta toisaalta taas se pahentaisi tämän toisen tilannetta, joka johtaisi mahdollisesti vakavampiin "töihin".

Yhteiskunta tosin pyörii kilpailun ja toisten päähän potkimisen ympärillä, esimerkiksi koulupaikoista joutuu taistelemaan. Kuilun pohjalta pääsee ylös vain pinoamalla muiden ihmisten ruumiita portaiden muotoon ja kävellä huipulle. En halua olla tällainen toisten hyväksikäyttäjä. Itse olen omaa tyhmyyttäni suistanut itseni tällaiseen kuiluun, itse sieltä pitää myös kavuta. Ihminen on itseisarvo, ei välinearvo.

Oikeuden nimissä kyseinen henkilö saisi tuomion ja mahdollisesti (menneisyydestään riippuen) joutuisi vankilaan, pois hakkaamasta muita ihmisiä. Se olisi ihannoitava tilanne, mutta kolikon toinen puoli taas on, että miten hän siellä vankilassa pärjäisi? Nuoren ikänsä puolesta luultavasti joutuisi nuorisovankilaan, joka tunnetaan "rikollisuuden oppikouluna". Sieltä palatessaan hän olisi vielä suurempi rikosten taitaja.

Itsellänikin on ongelmia poliisien kanssa, tuntuu että he kääntävät kaikki minua koskevat (joko minun tekemät tai minua vastaan tehdyt) rikosilmoitukset kääntyvät ennen kaikkea minua vastaan. Erosin exästäni vihaisissa merkeissä ja unohdin hänet lähes totaalisesti, kunnes poliisi soitti ja väitti minun laittaneen kaupungille jonkinlaisen seuranhakuilmoituksen exäni nimellä. Ilmoituksessa oli kuulemma kuva, joka oli ainoastaan minun käytössäni. Yritin väittää vastaan, koska en tietenkään olisi noin lapsellinen, mutta poliisi uhkaili syytenimikkeellä "virkavallan vastustaminen", joten oli pakko myöntyä. Asia hoitui sovittelulla. Vähän aikaa myöhemmin exäni tuli kännipäissään kerrostaloni pihalle, soitteli uhkailupuheluita ja määräsi minut ulos. (Hän suuttui, koska en antanut hälle viinaa) En tietenkään mennyt, joten hän jotenkin onnistui pääsemään lukittuun rappukäytävääni ja tuli oven taakse meuhkaamaan ja potkimaan oveani. Tein tästä rikosilmoituksen, koska kotirauhan häirintä. Vastaus oli, että tämä ei täytä kotirauhan häirinnän kriteerejä. Eipä tietenkään. Tosin koulun lakitiedon kurssiin kuului käynti käräjäoikeuden istunnossa, jossa puitiin kotirauhan häirintää. Kyseisessä tapauksessa mies oli lähetellyt naiselle satoja tekstiviestejä ja se meni kotirauhan häirinnäksi. Mutta ei se, että tulee meuhkaamaan ja riehumaan toisen oven taakse. Mielenkiintoista.

Edellä selostamieni asioiden vuoksi en halua olla poliisien kanssa tekemisissä. Pahoinpitelytapauksen myötä joudun miettimään kantaani uudelleen. Kannattaisiko tehdä rikosilmoitus vai ei, mitä mieltä olette?

0

69

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
        Ikävä
        104
        8706
      2. Jos jokin ihme

Tapahtuisi huomenna niin mikä se olisi sinun elämässäsi?
        Ikävä
        93
        6660
      3. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
        Ikävä
        63
        6459
      4. Sydän karrella

Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
        Ihastuminen
        34
        5201
      5. Olet taitava

monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo
        Ikävä
        63
        4367
      6. Onko yhtään ikävä

Vai pitäisikö sinut unohtaa
        Ikävä
        55
        3481
      7. Miksi halusit

Tällaisen suhteen?
        Ikävä
        50
        3345
      8. Sinulle J mies

Hyvää joulua ❤️
        Ikävä
        51
        3062
      9. Mikä tarkoitus tällä kaikella

On ollut? Osaatko vastata tähän?
        Ikävä
        56
        2902
      10. Sinällään hauska miten jostakin

jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
        Ikävä
        51
        2886
      Aihe