mökillä yksi mutta hauskaa

metsä ukko 54

Täällä metsässä yksin mutta ei mitään hätää

9

129

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minäkin olin tämän päivän metsässä yksin, eikä mitään hätää. Päivän saldo kahdeksan koivua kaadettuna, pilkontapaikalle raahattuna ja pätkittynä.

      • ...

        ?

        Urakkahommiako teet mökillä vai on sulla moto? Pystyssä olevan puun laittaminen halkokasaan kaikkine muine hommineen on ällistyttävän iso duuni. Aikanaan oli moottorisaha rikki ja päätin kaataa yhdenkoivun, kirveellä. Noin lyhyesti sanottuna, vaikka oli pokasaha käytössä ja oikein hyvä kirves, kyllä siinä hiki tuli.

        Nojoo, kyllähän sitä puuta kaatelee, mutta aina kunnioittanut niitä vanhankansan ukkoja, jotka nappaa kirveen, pokasahan, ruisleivän ja painuut mettään talontekeminen tavoitteena. Se on niinkuin sitä sisua. Meitsi, pullamössösukupolvea, en sentään osta ABC- huoltsikalta takkapuita, mutta sen verran mukavuudenhaluinen, eyyä tälle talvelle tilasin kaverin kaatamaan muutaman puun rannasta. Hitto ne kaatuu jokeen ja yläskskominen käsin vinssillä aivan älytön duuni sekin, kokeiltu on.

        Motot kehiin.

        =DW=


      • ... kirjoitti:

        ?

        Urakkahommiako teet mökillä vai on sulla moto? Pystyssä olevan puun laittaminen halkokasaan kaikkine muine hommineen on ällistyttävän iso duuni. Aikanaan oli moottorisaha rikki ja päätin kaataa yhdenkoivun, kirveellä. Noin lyhyesti sanottuna, vaikka oli pokasaha käytössä ja oikein hyvä kirves, kyllä siinä hiki tuli.

        Nojoo, kyllähän sitä puuta kaatelee, mutta aina kunnioittanut niitä vanhankansan ukkoja, jotka nappaa kirveen, pokasahan, ruisleivän ja painuut mettään talontekeminen tavoitteena. Se on niinkuin sitä sisua. Meitsi, pullamössösukupolvea, en sentään osta ABC- huoltsikalta takkapuita, mutta sen verran mukavuudenhaluinen, eyyä tälle talvelle tilasin kaverin kaatamaan muutaman puun rannasta. Hitto ne kaatuu jokeen ja yläskskominen käsin vinssillä aivan älytön duuni sekin, kokeiltu on.

        Motot kehiin.

        =DW=

        Ei ole kuin Husqvarna 55, kaatorauta, tukkisakset ja vesuri. Ja huom. pilkontapaikalle raahattuna, ei sentään vielä pilkottuna.
        Mutta olihan siinä duunia silti ihan riittävästi yhdelle päivälle. Varsinkin kun lumeen uppoaa paikon haaroja myöten.

        Sukulaisperheelle teen polttopuita, kun aivohalvauksen kokenut mies ei itse kykene. Oman tontin ylimääräiset puut jo poltettu. Juuri loppui klapit kesken ja tilasin 900 kg Bioklapia, sahanpurusta puristettua brikettiä. Hyvää kamaa. Saunan puulaatikkoon mahtuu kuukauden tarve, kun klapeja vain viikoksi.


    • Toivottavasti löydät sieltä metsästä pimeässä pois. Yöllä on vielä kylmää taivasalla.

    • Miekin oon ollut paljon yksin metsässä.
      Tosin olin mökin suojissa ja ihan lämpimässä. Hyvähän siellä yksin on miettiä syntyjä syviä.

    • yksin

      Onni ei ole kaikilla.

      • 9+19=x

        Olis hyvää tutustua mieheen, jolla on mökki, ei kuitenkin takaajatuksien merkeissä


    • Muutama kuukausi vielä, niin voi samoilla rakkaissa metsämaisemissa ilman hangissa kahlaamista. Odotan, odotan niin paljon..

      Metsä on minun kirkkoni :)

    • Hei kun keikuskelen

      Mikäpäs hätä sinulla. Voi jee, jos ilikiäisin, niin kirjoittaisin olevan aivan älyttömän kateellinen sinulle. Mutta koska en ole ilikiä, en ilikiä kirjoittaa sen kaltaista.

      Kyllä mekin, muinoin, olimme paljon saaressa myös talvella. Ja nimenomaan hiihtolomalla eli juuri tähän aikaan (hiihtolomani alkoi perjantaina).
      Yksin en viitsi saareen lähteä, jos minulla olisi koira, niin kenties sitten lähtisin.

      Mikä onkaan mukavempaa, kun lämmittää talo suloiseksi pesäksi. Kohennella takan tulta, juoda kahvia tai vaikkapa ottaa viinilasillisen. Kipaista välillä pistämässä saunan pesään puita ja odotella sanunan lämpiämistä. Nuuhkia savupiipusta tulevaa saunan tuoksua ihan kylmiä väreitä tekevällä innolla.

      Kyllä sinun kelepaa. Nauti, käperry ihanaan onnnen tunteeseen.

      Minä menen nautiskelemaan sitten, kun tuo inhottava Jää on häippässyt ja pääsen veneellä saareen. Pelkkä ajatuskin vaivuttaa minut jonkinasteiseen hurmokseen. Kunnon saunan kiukaaseen kun präiskäsee napollisen vettä, niin aijjeee aijjee, mikä vois olla mukavempaa.

      Ja sitten vielä, jos ulos tekee nuotion, niin huh huh, nyt ei kyllä meikäläisen sanat riitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1205
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      884
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      767
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      726
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      707
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      281
      690
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      583
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe