Gallup..;)

Jennifer

..arvon naiset, mikä on kaikkein rakkain esineenne?

Tämä tuli tänä aamuna mieleeni ja on aikas veikeä aihe gallupille..;)

20

1464

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • IndigoBlue

Vuosi ennen kuolemaansa mummini osoitti aina korvissaan kantamiaan kultaisia, vanhanajan korvarenkaita ja sanoi: "Koska Luoja ei suonut minulle tytärtä, vaan neljä rakasta poikaa, olet sinä aina ollut se tytär minulle. Älä anna viedä näitä korvakoruja arkkuun. Ota ne ja pidä muistona minusta."

Korvakorut ovat minulla rasiassa tallella. En henno niitä käyttää, etteivät ne katoa. Ne ovat kyllä sellaiset, että niistä voisi vaikka teettää uudet, varmemmalla lukolla varustetut, mutta vielä en ole sitä tehnyt.

Taidan olla sellainen tunteellinen höperö; minulla on asunto täynnä tavaraa katosta lattiaan, mutta rakkain esine ei vie tilaa kuin muutaman sentin:-)))

• jugend

Aika söpöä! Tule joskus cityn lesbochattiin ,olis kiinnostavaa jutella.

• hip

Esineet ei tosin ole rakkaita, eikä materia yleensäkään, mutta... Kamera

• n25

Se, mikä on korvaamattominta, eli vanhat valokuvat :)

• Patu

Kaikki ylimääräinen ja irtonainen saa mennä :o) CD't on ehkä sellanen kokoelma, joka saa multa rakkautta osakseen.

• Hapsu

.. esinettä, mutta miljoona valokuvaa, kuvattua videoo vuosilta jolloin.. niin *huokaus*

No - ei siittä nyt niin kauaa oo ;)

• Pir

Ei enää mitään yhtä tiettyä, mutta suhtaudun hellyydellä vanhaan kamaan, kuin ystäviin. Ilmeisesti inhimillistän tavaraa.

Aikoinaan nuorena olin varma, että tulipalon sattuessa pelastaisin vain valokuvat (tai ainakin ne) ja käsveskan (id-dokut käteinen), nyt on lisäksi vanhoja savikiekkoja, muita levyjä ja cd:itä. Mä varmaan palaisin rompetta kokoon haaliessa. Tai en, on se itsesäilytysvaisto voimakkaampi.

• vada

..ja kulahtanut jättikokoinen Trendi T-paita. Oikein löysä ja iso ja ikivanha. Ollut mulla pennusta saakka.
      Eräs sukulainen minulle sanoikin kun puhuttiin, että mikä esine kellekkin tulisi hautaan mukaan: että kyllä se olisi tuo kauhtunut ikivanha trendi paita joka vadalle tulisi hautaan mukaan :p.

• Mettis

En oikeastaan kiinny tavaroihin, ja lapsuuteni rakkaimman lelunikin olen menettänyt, mutta tällä hetkellä rakkain esine taitaa olla äidiltä nimipäivälahjaksi saamani nimikkomuki. (Tätä on ehkä vähän vaikea ymmärtää, jos ei tunne historiaani...)

• Catsy_666

Sveitsiläinen linkkuveitsi. Ihan totta.

- kaveri on autettu irti kaktuksesta sillä
      - sillä on avattu viinipullo
      - sillä on avattu monet säilyketölkit
      - puhumattakaan ruuvien kiristämisistä

• Jennifer

..se on mun kihlasormus..;)

• Koo

sinä mennyt kihloihin? ONNITTELUT!

• Jennifer
        Koo kirjoitti:

sinä mennyt kihloihin? ONNITTELUT!

..mutta kyllä siitä on jo aikaa, mutta tuossa sormessa sitä vaan tulee katseltua ja välillä sormet sitä hiplaavat..:)

Voi kuule, miten onnellisen suhteen toivoisin jokaiselle, joka sitä vähänkään haluaa.

Kauan minäkin sain etsiä. Erehdysten ja erittäin kovien parisuhteiden jälkeen löysin hänet, meinasin jo menettääkin, mutta tempasin kiinni lujemmin ja vähitellen välimme seestyi.

Muistan rukouksissa kyllä kiittää onneani, sillä se ei ihmiselle ole mitenkään itsestäänselvyyttä.

• Artis
        Jennifer kirjoitti:

..mutta kyllä siitä on jo aikaa, mutta tuossa sormessa sitä vaan tulee katseltua ja välillä sormet sitä hiplaavat..:)

Voi kuule, miten onnellisen suhteen toivoisin jokaiselle, joka sitä vähänkään haluaa.

Kauan minäkin sain etsiä. Erehdysten ja erittäin kovien parisuhteiden jälkeen löysin hänet, meinasin jo menettääkin, mutta tempasin kiinni lujemmin ja vähitellen välimme seestyi.

Muistan rukouksissa kyllä kiittää onneani, sillä se ei ihmiselle ole mitenkään itsestäänselvyyttä.

En kiinny esineisiin, mutta ehkä bodhran-kehärumpuni on rakas, eikä sitä korvata noin vain. Toinen on mamman kutomat villasukat ja mamman antamat vanhat yöpaidat.

• Bi84n

Sormus peukalossain..mis on sattumoisin sisiliskoja..

• Klaudia

Pari vuotta sitten rakkain esineeni taisi olla uusi polkupyöräni. Nyt se ei enää ole niin uusi ja välillä vihaan sitä, kun se on eteisessä tien tukkona, sillä en vieläkään uskalla viedä sitä pyörävarastoon pyörävarkaiden pelossa. Minultakin on viety muutama polkupyörä, mutta nykyisellä haluaisin ajella ihan itse.

Tällä hetkellä rakkain esineeni taitaa olla tämä tietokone. On minulla muitakin esineitä, joilla on enemmän myös tunnearvoa, mutta nyt tämä tietokone on siis se "rakkain", hyvä, käytännöllinen, hyödyllinen ja tarpeellinen apuväline.

Tunnearvoltaan tärkeimpiä taitavat kuitenkin olla nuo vanhat kirjat, joita säilyttelen, ukin jäämistöstä.

• tanya

olla mun Gibson Lucille.

• Zora

Beretta 92FN. Lisäksi valokuvat ovat rakkaita, yksi taulu, ja tietysti sänky!

• Eliö

Tiatokone ja stereot tietysti!

• Gitarros

Skitta. Kauan odotettu laite jonka ostin noin vuosi sitten kesätyörahoista. Hyvin on soinut! :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %

Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o
      Maailman menoa
      247
      5683
    2. Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä

Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki
      Ikävä
      35
      3301
    3. Sofia Virta: bänet!

Matkailuautoilija metsänomistaja puoliso on nyt entisen teeren poikia, ja Sofia tekee comebackin vapaille markkinoille.
      Maailman menoa
      134
      2562
    4. "Suomi voisi ottaa taloudessa oppia Espanjasta"

"Espanjassa talouspolitiikka on löysempää, mutta velka-aste on kääntynyt jopa laskuun.", pohdiskelee Suomen seuraava pää
      Maailman menoa
      211
      2057
    5. Kokoomus: SDP johtaa kansalaisia harhaan

(Umpityhmät palstademarit ovat taas uskoneet Lindtmanin höpötykset Espanjasta.) SDP harhaanjohtaa kansalaisia talouspol
      Maailman menoa
      64
      1542
    6. Otan vielä joskus yhteyttä

Ja jos et vastaa, niin tulen sinne. Pakko puhua.
      Ikävä
      64
      1017
    7. Niin että miten

Haluatko oikeasti olla minun kanssa oikeassa elämässä, vai onko tämä vain kirjoittelua
      Ikävä
      77
      961
    8. Ikävä tilanne rikoksen vuoksi Espanjassa - Jari Sillanpää pistää uutta matoa koukkuun

Jari Sillanpää on ehkä yksi suosituimmista tangokuninkaallisista. Ex-tangokuningas juhli viime syksynä 30 vuotista uraan
      Suomalaiset julkkikset
      8
      821
    9. Nuoriso on tyhmää tutkijat ovat todenneet

Nyt se on todettu ääneen mitä kaikki ovat jo pitkään epäilleet. Nuoriso on tyhmentynyt tasaiseen tahtiin. Kohta pitää ni
      Sinkut
      123
      813
    10. Tätä ei tv:ssä: Farmi-tippuja Amski rehellisenä ongelmista kuvauksissa

Ennakkosuosikki Amskidabamski Anne-Mari Tarkkio joutui ulos Farmi Suomi -realitystä. Voimatehtävässä vastakkain asettui
      Tv-sarjat
      10
      758
    Aihe