Silmä rähmii

vähänhukassa

Koirani silmä alkoi punottaa tässä jokin aikaa sitten, oli myös turvoksissa ja rähmi kellertävää/vihertövää rähmää. Eli todennäköisesti silmätulehdus oli kyseessä. Puhdistin silmää säännöllisesti ja muutaman päivän jälkeen turvotus laski ja punottaminen lakkasi täysin. Rähmiminen kuitenkin jatkui, melko pienenä määränä kuitenkin, ja toinenkin silmä alkoi rähmiä muttei punottanut tai ollut ummessa. Rähmä molemmissa silmissä sellaista valkeaa. Olen jatkanut silmän puhdistamista, mutta molemmat silmät rähmivät välillä vähän enemmän mutta enimmäkseen kuitenkin niukasti. Koira välillä ikään kuin puhdistaa tai rassaa silmiä tassullaan, mutta huomattavasti vähemmän kuin alkuun ja lähinnä puhdistamisen jälkeen (ei oikein pidä toimenpiteestä...).
Olen tässä pohtinut, että onko mahdollista ettei tulehdus ole mennyt ohitse, vaikka punotusta tai turvotusta ei ole ollenkaan? Vai voisiko kyseessä olla jokin allergia? Tilanne kuitenkin on, että koira asuu pääsääntöisesti vanhempieni luona ja on yleensä suuremman osan päivästä pihakoirana. Toin sen luokseni kaupunkiin, jossa opiskelen, ja nyt koira siis ollut pari viikkoa sisäkoirana. Olen muutaman päivän päästä lähdössä takaisin kotipaikkakunnalleni lomalle, ja koirankin otan mukaan. Kannattaisiko minun käydä täällä eläinlääkärissä, vai jatkaa puhdistamista ja katsoa jos rähmiminen loppuisi, kun veisin koiran takaisin vanhemmilleni?

1

1126

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TulehdusX2

Vihreä erite on melko varma merkki bakteeritulehduksesta. Molemmilla koirillani oli samat oireet, ja vastaus oli, rakkulainen silmätulehdus. Vilkkuluomen alla oli molemmilla rakkuloita.

Koirahan ei saisi missään nimessä antaa "rassailla" tassulla silmiä, kynnet tekee haavoja. Jos silmän pinnassa on haavoja, ei lääkärin määrämiä lääketippoja voi käyttää koska ne hidastaa taas niiden paranemista.

Suosittelen menemään lääkäriin. Eikö ole kivempi saada varmuus että koiralla on kaikki ok, kuin että mahdollisesti toisella on vieläkin vaiva. Silmien rassaaminen koiralla ei minun mielestä normaalia ole, ellei tietenkin kyseinen yksilö ole pennusta asti tehnyt sitä tuossa mittakaavassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      91
      7465
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      37
      3967
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      45
      3510
    4. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      235
      2803
    5. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      2652
    6. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      45
      2482
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      132
      2401
    8. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      29
      2279
    9. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      20
      2228
    10. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      1972
    Aihe