Elikkä joku, jolla on kokemusta/tietoa työharjoittelusta työmarkkinatuella. Valmistun (oletettavasti) tänä keväänä ylioppilaaksi, ja haluaisin lähteä koulun loputtua tulevien työura vaihtoehtojen kartuttamiseksi tällaiseen työharjoitteluun erääseen minua kiinnostavan alan yritykseen.
Osaako joku kertoa, kuuluuko minun ilmoittaa ensin itseni työttömäksi työnhakijaksi, ja odottaa päätöstä työmarkkinatuki kelpoisuudesta ja tämän jälkeen alkaa viemään asiaa eteenpäin työharjoittelun osalta? Voiko työttömäksi ilmoittaa itsensä vasta sinä päivänä, kun valmistun koulusta (yo juhla päivä) vai voiko näitä paperiasioita hoitaa jo etukäteen? Entä missä järjestyksessä työharjoitteluun liittyvieä hakemuksia hoidetaan, kirjoitanko hakemuksen ensin työnantajan kanssa ja lähetän työvoimatoimistoon/kelaan vai täytyykö minun ottaa ensin yhteyttä työvoimatoimistoon ja keskustella onko työharjoittelu minulle "sopiva"?
Entä onko teillä kokemuksia, kuinka helposti näitä työharjoitteluita viranomaisten puolelta myönnetään, vai ovatko vastahakoisia ja tiedätte paljon tapauksia joissa harjoittelu/tuen saanti on evätty?
Suur kiitos jos joku osaa vastata kysymyksiini! =)
pari kysymystä "työkokeilusta"
1
258
Vastaukset
- ehkäpä selventää
Eli joo, työttömäksi työnhakijaksi täytyy ilmoittautua.
Siellä työkkärissä itseasiassa tyrkytetään ihmeenpaljon tätä työkokeilua, eli sitä ei helposti sulta evätä.
Papereita tarvitset mm, kaikki koulutodistukset, työtodistukset.
Kirjoitat sopparin, mikä menee työkkäriin ja sillä selvä. Kelalta sitten anotaan rahaa perässä jos työkkäri katsoo että olet kelpoinen sitä saamaan.
En tiedä tapauksia että oltaisiin evätty harjoittelu.
Harjoittelusta tosin saa sen 400-600€/kk eli ei kovin hyvin.. 7vrk omavastuuaika, eli teet palkatonta. Ja jos sairastut, niin et saa rahaa ellet vie sairaslomatodistusta jokapäivältä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984