Real cap RK-95

Onko olemassa RK-95 Real cap lippaita?
Pienel googlauksel ei löytyny...

8

421

Vastaukset 8

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • airsoftkettu

Siis haetko tohon GK99 alias rk-95:een?? Ak:n realcapit.

• abdullahi6666

Niin siis kyllähän siihen melkein kaikki AK -lippaat menee, mutta juuri niitä vohvelikuvioituja real-cappeja en ole kyllä nähnyt.

• Marked One

En kyllä ole itsekään koskaan nähnyt tuohon valmistettavan realcappeja. Tuohon on kuitenkin melko helppoa tehdä itse realcappeja, jos tarve on suuri.

Tähän tarvitaan AK vohvelilippaita, hikut eivät käy. Vaatimuksena lippaalle on, että sisukset saa poies lukitinkynnen tapin poistamalla. Tähän käy mm. G&P:n laatumidit, sekä Cyman kopiot.

Linkkii:

http://www.milgear.fi/kauppa/lipas-waffle-musta-p-2387.html

http://www.milgear.fi/kauppa/lipas-waffle-cyma-p-2372.html

Perusideana siis se, että ruuvataan tappi oikeaan kohtaan lippaan sisuksia, jotta lippaaseen mahtuisi tasan se 30 kuulaa. Tapin poistamalla lippaasta myös saisi sen midin takaisin, jos tarvetta sille tulisi.

Lippaasta poistetaan sisukset nakuttelemalla tappi irti ja nostamalla sisukset veks. Tämän jälkeen pitäisi hahmottaa, mihin asti yltää 30 kuulaa. Onnistuu vaikkapa tekemällä tikku (joustava), jonka mitaksi pistetään 30 x 6(mm) = 180mm = 18cm. Tikku työnnetään (jousettomaan) lippaaseen ja merkataan kohta, mihin 30 kuulaa jää. Jos on ovela, niin huomioi sen, että hoppikammioon jää aina se 3 kuulaa, joita ase ei ammu, sekä sen, että jousen puristuessa kasaan, kuulille jää vähemmän tilaa. Eli kannattaa kyös mitata jousen pituus puristuneena sen muoviosan, joka kuulat ulos työntää, näin saa lippaan, joka ampuu tasan sen 30 kuulaa.

Elikkäs noin saa tehtyä itse tasan 30 kuulaa syöttävän realcapin.

Jos haluaa olla astetta realistisempi, ja rahaa riittää, niin voi tuon tehdä oikean lippaan sisään:

http://swat.fi/varusteet/lippaat/762-rk-62-30ptr-muovilipas

Tuon sisälle saa myös tungettua airsotasisukset, tosin lippaasta (Aito Asia) pitää sahata syöttöhuulet veks, koska airsoft AK:t eivät niitä hyväksy.

Tässä ohje tuollekkin:

http://www.izhmash.at/howto/akmagconversion

• Ei oikeen viittis ruveta ite kyhäilee...

• Marked One

Hmm, no siinä tapauksessa G&P:n midejä hommaamaan ja täyttää ne vain 30bb:llä. Tai jos itse realistisuus ei ole tärkeää, vaan pelikokemus ja tunnelma, niin ainakin Star valmistaa (valmisti?) 30 palluran realkäppejä, tosin muovisina "peltilippaina".

...Ja kyllähän niitä näyttäisi löytyvän:

http://www.milgear.fi/kauppa/lipas-star-p-211.html

Itse en tiedä tuosta, käyttävätkö sitten intissä noita peltilippaita tuossa uudemmassa rynkyssä, mutta ei kai sitä kukaan huomaa, jos käärii strategiset paikat (lippaasta, aseesta) camoformiin, jolloin kukaan ei huomaa, minkämallisesta lippaasta on kyse :)

• herra jokukersantti
        Marked One kirjoitti:

Hmm, no siinä tapauksessa G&P:n midejä hommaamaan ja täyttää ne vain 30bb:llä. Tai jos itse realistisuus ei ole tärkeää, vaan pelikokemus ja tunnelma, niin ainakin Star valmistaa (valmisti?) 30 palluran realkäppejä, tosin muovisina "peltilippaina".

...Ja kyllähän niitä näyttäisi löytyvän:

http://www.milgear.fi/kauppa/lipas-star-p-211.html

Itse en tiedä tuosta, käyttävätkö sitten intissä noita peltilippaita tuossa uudemmassa rynkyssä, mutta ei kai sitä kukaan huomaa, jos käärii strategiset paikat (lippaasta, aseesta) camoformiin, jolloin kukaan ei huomaa, minkämallisesta lippaasta on kyse :)

Intissä ei käytetä enään peltilippaita ollenkaan (ei edes kertaajilla ole peltilippaita). Ne on nykyään varastoitu kaikki sotatilaa varten.

• II 09

Peltilippaat laitettiin total banniin kunnes sota koska mosat availee pullonkorkkeja niillä, ja ne on lommoilla ja naarmuilla ja sitärataa.

Vehrein muisto noista on kun en halunnut tukkiin piilottaa kuoppavartiossa tupakantumppeja, koska tumpit haisee lievästi pahemmalta kun savu siinä tukissa ihan nenän alla. Päädyttiin sitten kaivamaan tyhjän lippaan "korvalla" pieni monttu kovaan kangasmetsään ja kaivettiin ne sinne. Armottomat syöttöhäiriöt tiedossa, kun korvat väänty ja panokset ei oikein suostunu tuleen ulos.

• justjust111

ööö, missä vakiovaruste eli kenttis??

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuollut teini Kajaanissa

Kuulemma sellaista huhua liikkeessä?
      Kajaani
      6
      1221
    2. Perhoseni (miehelle)

Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r
      Ikävä
      165
      1027
    3. Totta on asia. Jeffrey Cohen on jättänyt Sofian.

Vaimon viesti on paljastanut totuuden.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      216
      803
    4. Halaus juuri sinulle

Kaikki järjestyy kyllä. Luota vain. ❤️🫶
      Ikävä
      63
      758
    5. Uskallatko paljastaa

Millä nimellä löydyn puhelimestasi?
      Ikävä
      66
      744
    6. Uskaltaisitko

Tavata kaivattusi tässä tilanteessa?
      Ikävä
      67
      666
    7. Mies, näetkö minut myös

Seksuaalisena ihmisenä ja naisena? Haluatko minua seksuaalisesti? Vai olenko mielestäsi tyttönen?
      Ikävä
      22
      646
    8. Nainen, mitä mieltä olet kodittomista?

Ja heistä jotka eivät kykene huolehtimaan asioistaan, itsestään eikä terveydestään? Miten heidän kanssaan tulisi toimia?
      Ikävä
      136
      631
    9. Kuinkahan monen

Naisen puolisoa olet nainen vikitellyt ja eron aiheuttanut? Toivottavasti karma on ku*sut muroihisi useamman kuin kerran
      Ikävä
      66
      599
    10. Voiko se ikinä toimia

Voiko meistä ikinä tulla mitään? Näin kauan aikaa on kulunut ja mitään ei tapahdu... En usko, että sinä mietit minua het
      Ikävä
      32
      568
    11. Meneekö unohtamis

Projektisi hyvin??
      Ikävä
      34
      547
    12. Voin tulla

Sisustamaan sulle 🤭
      Ikävä
      55
      528
    13. 52
      524
    14. Mitä sä haluat vanhus?

🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      47
      495
    15. Anteeksi mies

En jaksa tätä…, en halua, että sinulla on paha mieli tämän takia. Viestiä Sinulle.
      Ikävä
      40
      483
    16. Mies, kumman ottaisit mieluummin

176 cm vai 154 cm naisen, jos molemmat muuten yhtä viehättäviä? Mikä on oma pituutesi?
      Sinkut
      98
      476
    17. Tekisi mieli vetäistä kunnon jurrit sinun kanssasi

Ja keskustella asiat, ei tästä tule hevonvttua.
      Ikävä
      40
      473
    18. Laittaisit viestin suoraan!!

Haluaisin...
      Ikävä
      30
      473
    19. Eikö olisi mukavaa

Jakaa arki yhdessä mies. Tämmöisin aatoksin.
      Ikävä
      37
      468
    20. Kerro mies tarinasi

Miksi kaikki meni niinkuin meni? Haluaisin vieläkin ymmärtää. Tuskin saan vastausta häneltä, koska etsin aavikolta juuri
      Ikävä
      18
      440
    Aihe