Moi!
Mulla olisi viikon päästä luokkani kanssa uintia ja mulla pitäisi sillä viikolla tulla menkat.
Olisi pari kyssää:
Jos menkat yllättäen alkavat altaassa,jääkö siihen veteen semmonen verivana ?
Kannattaako menkkojen aikana mennä ylipäätään uimaan/onko se hyvä syy olla pois uinnista?
Käytän kuukautissuojana siteitä ja oon lukenu että jos menkkojen aikana haluu mennä uimaan niin tampooni olis hyvä vaihtoehto.
Mikä olisi hyvä tampooni "ensikertalaiselle" ja voiko tampoonista tulla ns"ohivuotoa"
kiitos kaikille vastanneille!
Menkat+uinti HELP!
15
2038
Vastaukset
- Expertti
Jos ne yllättäen alkavat veteen saattaa jäädä vana riippuen runsaudesta. Kuukautisten aikana koulu uinnista jäädään pois ja opettaja antaa siksi aikaa jotain muuta tekemistä.
Ja sitten vielä tampinia ei suositella neitsyille..
Mutta en kyllä itse menisi uimaan uimahalliin edes tamponin kanssa.- Sssssup?
Mitennii tamponeit ei suositella neitsyille? Se voi vaa olla "hankalampaa" nille. Jos ei haluu käyttää tamponeit nii voi jättää uinnin välii. Kysyit mikä tamponi ois eka kertalaisille hyvä, nii sanoisin et tampax lites, niit saa ainakii k-kaupoist. Ennen uintii käyt veskis laittaas sen ja sitte uinninjälkee käyt ottaas sen heti pois, ku sinne on uinnin yhteydes varmasti mennyt vettä ettei tuu mitää tulehuksii uimahallin vedest. Toivottavast tää nytte autto. :-)
- totuus
et vittu mee uimaa menkkojen kaa. Sanot opelle et on menkat. Koska ei kukaan haluu uida sellases vedes mis o jonku menkat.
- Isntitbeautifulweather
Hei "totuus" ei ne menkat mee sinne vetee jos on tamponi ! Urpo ! Ja alottajalle : onhan siteiden ja tamponien lisäksi vielä kuukupit. ;-)
- lifemocker
tämä. opettajalle vaan ilmotus jos on menkat silloin
- miten haluat
Harvemmin se vuoto alkaa heti kerrasta niin runsaana, että vedessä näkyis mitään. Tai itselläni ainakin on ensin muutamia tunteja-vuorokauden sellasta pientä tuhrua ja tiputtelua ennenkuin vuoto alkaa kunnolla. Eli kyllä se pitäis tietää ennen altaaseen menoa onko menkat alkanu/alkamassa vai ei. :)
Jos on alkanu, niin ilman suojaa ei saa mennä altaaseen, kukaan ei halua uida kuukautisverisessä vedessä, vaikkei sitä verta edes näkyis. Ethän säkään varmasti tykkää, jos joku pissaa altaaseen?
Mieti ensin haluatko mennä uimaan menkkojen aikana? Jos haluat, niin asianmukainen suoja, jos et niin sano opettajalle, pitäis kelvata joku kävelylenkki tai koulun/uimahallin punttisali.
Side ei toimi, koska se imee itsensä vettä täyteen, jolloin ei enää veri imeydy, ja vaikka sitä verta vähän imeytyiskin, niin vedessä liotessa kuitenkin "vuotaa" veteen.
Tamponi toimii kyllä, myös neitsyellä. Kannattaa laittaa uusi ennen altaasen menoa, siinä vaatteidenvaihdon ja peseytymisen yhteydessä, ja samoin uinnin loputtua melko pian poistaa, koska imee hieman altaan vettä. Kannattaa varmaan alkuun kokeilla vuodon määrästä riippuen Tampaxin mini tai regular kokoa. Tamponin ei pitäis vuotaa ohi, mutta yli kylläkin tultuaan täyteen.
Ja kuten yllä mainittiinkin niin sitten olis vielä kuukuppi. www.kuukuppikunta.net - kysyin jotain
mistä koulusta olet?
- ongelmia juu.
Eli joo, mulla on ollu jo kolme päivää menkat oon siis 11., ja jos sitä tulee vielä huomenna päivällä niin meenkö ylihuomena uimaan? Ja mitä sitte sanon jos en mee ku aika noloo sanoo että joo mulla on menkat ku on vielä mies opettaja., ja oon ainut meijän luokalta
- Tyttö 14w
"ongelmia juu.":lle, riippuu siitä kauanko menkkasi yleensä kestävät. itselläni esimerkiksi kestää 5-7 päivää, eli jos minulla olisi ylihuomenna uintia ja olisi ollut menkat kolme päivää niin en uskaltaisi vielä mennä. Pystyisin ehkä menemää, koska loppua kohden menkat kuivuvat ja vähenevät, mutten kuitenkaan uskaltaisi. Mutta riippuu ihan siitä kauanko omat menkkasi kestävät, jos sinulla vaikka on yleensä vain kolme tai neljä päivää voit mielestäni mennä. Voit mennä uimaan, jos sinä päivänä kun sinulla olisi uintia, menkat ovat jo niin lopussa ettei tarvitse laittaa sidettä. :)
- ongelmia juu.
no 2-4 päivää,yleensä kyllä kaks :)
- minä vaan.
ongelmia juu. kirjoitti:
no 2-4 päivää,yleensä kyllä kaks :)
joo et todellakaan mee, ite menin yhesti ku luulin et loppu niin eipä loppunukkaa altaasee ei silti mitää tullu .
- ongelmia juu.
minä vaan. kirjoitti:
joo et todellakaan mee, ite menin yhesti ku luulin et loppu niin eipä loppunukkaa altaasee ei silti mitää tullu .
no joo siä pääsit säikähyksellä vai?
- minä vaan.
ongelmia juu. kirjoitti:
no joo siä pääsit säikähyksellä vai?
juu no tavallaa, siteet jäi kotiin ja vuotoo tuli kokopäivän ja sen myötä äkillinen kuumetila..
- Kulttuurin.kääntöpuoli
Jos kuukautiset alkavat vedessä ollessa, sinne ei jää vanaa koska todennäköisesti kuukautiset eivät valu niin runsaasti. Halutessasi voit sanoa opettajalle, että sinulla on kuukautiset ja hän saattaa laittaa sinut esim. kävelylenkille uinnin sijaan.
Kuukautisveri ei ole likaista tai noloa, eikä siinä ole mitään häpeämisen aihetta jos sitä veteen menisi. - YlösPäin2019
UP!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273603- 412449
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362274Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72047Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431562- 381489
- 1271292
- 131289
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2651265Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451255