vinkkejä vanhemmalle pelaajalle!

Falkao

Moro kaikki! Lyhyesti ja ytimekkäästi, olen 30-vuotias mies, pituutta 180cm ja painoa noin 80 kg. Tarkoituksena olisi aloittaa harrastelijatason jalkapalloilu ja kaipaisin vinkkejä ja esimerkiksi jotain kuntoiluohjelmaa kun tässä iässä alkaa noinkin rankkaa lajia harrastamaan. Penikkataudin kanssa aiemmin ollut ongelmia, salitreeniä tullut kuitenkin kyllä harrastettua, tosin silti jalkojen treenaaminen jäänyt kyllä vähemmälle. Miten te muut "seniorifutaajat" pidätte huolta lihaksista ja jaksamisesta ylipäätään? Olisi mukava saada tietoa näin ennen kun harjoittelu alkaa mahdollisten vammojen ja muiden virheiden ehkäisemiseksi..

2

108

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksi ynnä kuusi

Moro! Oon vähän samanlaisessa tilanteessa. Ikää on vähän päälle kolmekymmentä ja nyt on iskenyt innostus aloittaa teini-iässä loppunut futis-harrastus uudelleen. Mulla on myös ollut ongelmia penikkataudin kanssa. Pelasin aiemmin salibandya ja viimeisinä vuosina jalat eivät kestäneet enää kerran viikossa ollutta pelivuoroa. Jalat kipeytyivät pahimmillaan niin, että käveleminenkin teki kipeetä muutaman päivän

Viime syksynä kyllästyin tuohon jatkuvaan penikkatautikierteeseen ja fysioterapeutin luota hakemaan apua. Mitään ihmelääkettä fyssarilla ei ollut tarjota, mutta lähdettiin liikkeelle muutamalla hierontakerralla. Fyssarin suosituksesta hankin myös kunnon juoksukengät ja aloittelin lenkkeilyä todella rauhallisesti. Talven ajan oon käynyt pelaamassa sulkapalloa mikä on ollut todella hyvä, sillä kunto ja jalkojen lihakset on kehittyneet vähän huomaamattakin. Uskoisin, että omalla kohdalla lihasten kehittyminen on auttanut parhaiten penikkatautiongelmiin. Tähän lisäksi oon pyrkinyt venyttelemään päivittäin ainakin jalat.

Nyt oon vähitellen aloitellut myös kuntosaliharjoittelua pari kertaa viikossa ja kunhan kelit vaan sallii, niin pitäisi aloittaa myös lenkkeily. Kesäksi toivottavasti löytyy sitten vielä jokin höntsäporukka jonka mukaan pääsisi pelaamaan futista. Niin ja toivottavasti jalatkin kestää :)

• viikinki101

Kaikki perustuu toistoon. Potkikaa seinää vasten ja leikitelkää pallolla. Tulette näkemään miten nopeasti taito kehittyy käyttäkää aivoja pelissä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      62
      4499
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      160
      3396
    3. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      58
      2717
    4. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      49
      2614
    5. Hukkuneet pojat kalajoella pakolaisia?

Eivät osanneet suomea nimittäin.
      Maailman menoa
      142
      2606
    6. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      24
      1903
    7. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      24
      1751
    8. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      30
      1636
    9. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      174
      1610
    10. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      41
      1313
    Aihe