vinkkejä vanhemmalle pelaajalle!

Falkao

Moro kaikki! Lyhyesti ja ytimekkäästi, olen 30-vuotias mies, pituutta 180cm ja painoa noin 80 kg. Tarkoituksena olisi aloittaa harrastelijatason jalkapalloilu ja kaipaisin vinkkejä ja esimerkiksi jotain kuntoiluohjelmaa kun tässä iässä alkaa noinkin rankkaa lajia harrastamaan. Penikkataudin kanssa aiemmin ollut ongelmia, salitreeniä tullut kuitenkin kyllä harrastettua, tosin silti jalkojen treenaaminen jäänyt kyllä vähemmälle. Miten te muut "seniorifutaajat" pidätte huolta lihaksista ja jaksamisesta ylipäätään? Olisi mukava saada tietoa näin ennen kun harjoittelu alkaa mahdollisten vammojen ja muiden virheiden ehkäisemiseksi..

2

126

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksi ynnä kuusi

Moro! Oon vähän samanlaisessa tilanteessa. Ikää on vähän päälle kolmekymmentä ja nyt on iskenyt innostus aloittaa teini-iässä loppunut futis-harrastus uudelleen. Mulla on myös ollut ongelmia penikkataudin kanssa. Pelasin aiemmin salibandya ja viimeisinä vuosina jalat eivät kestäneet enää kerran viikossa ollutta pelivuoroa. Jalat kipeytyivät pahimmillaan niin, että käveleminenkin teki kipeetä muutaman päivän

Viime syksynä kyllästyin tuohon jatkuvaan penikkatautikierteeseen ja fysioterapeutin luota hakemaan apua. Mitään ihmelääkettä fyssarilla ei ollut tarjota, mutta lähdettiin liikkeelle muutamalla hierontakerralla. Fyssarin suosituksesta hankin myös kunnon juoksukengät ja aloittelin lenkkeilyä todella rauhallisesti. Talven ajan oon käynyt pelaamassa sulkapalloa mikä on ollut todella hyvä, sillä kunto ja jalkojen lihakset on kehittyneet vähän huomaamattakin. Uskoisin, että omalla kohdalla lihasten kehittyminen on auttanut parhaiten penikkatautiongelmiin. Tähän lisäksi oon pyrkinyt venyttelemään päivittäin ainakin jalat.

Nyt oon vähitellen aloitellut myös kuntosaliharjoittelua pari kertaa viikossa ja kunhan kelit vaan sallii, niin pitäisi aloittaa myös lenkkeily. Kesäksi toivottavasti löytyy sitten vielä jokin höntsäporukka jonka mukaan pääsisi pelaamaan futista. Niin ja toivottavasti jalatkin kestää :)

• viikinki101

Kaikki perustuu toistoon. Potkikaa seinää vasten ja leikitelkää pallolla. Tulette näkemään miten nopeasti taito kehittyy käyttäkää aivoja pelissä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hyvää syntymäpäivää Sanna 40 vee!!!!

ᕼᗩᑭᑭY ᗷIᖇTᕼᗞᗩY Sister ❣️🥰 🎉🎂✨🍰🥳 🥳🎂🥂 🎉🎊🎁🎈🎂
      Maailman menoa
      144
      6038
    2. Kerro kaivattusi etunimi

Miehille..
      Ikävä
      158
      3152
    3. Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?

Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san
      Ikävä
      434
      3119
    4. Onhan tää tyhmää ajatella sua kun tuskin ees muistat mua

Hyvää yötä sinne jonnekin. 💔
      Ikävä
      26
      2384
    5. Persut rahoittavat velkarahalla rikkaiden ökyelämää

Minkä vuoksi persut eivät leikkaa rikkailta, joilla on maksukykyä? Tuskinpa tuo persujen käytös saa Suomen kansalta hyv
      Maailman menoa
      56
      2251
    6. Ikuiset kaipaajat

Miksette vaan mene sen kaipauksen kohteen luokse ja puhu sille suoraan? Mitä järkeä on kaipailla jotain puolituttua vuo
      Ikävä
      76
      2073
    7. Riikka ottaa miljardi euroa EU:n yhteisvelkaa Suomelle

Niin kääntyi irvipersun takki taas, vaikka vaalilupauksissa oli ettei yhteisvelkaa Suomi enää koskaan ota. No nyt otti m
      Maailman menoa
      16
      1969
    8. Kerro kaivattusi etunimi

Naisille
      Ikävä
      79
      1603
    9. Veronmaksajat kustantavat yrittäjien eläkkeitä jo yli 500 miljoonalla

Suomalaista yrittäjää ei kommunistista erota. Aktiivisen "yrittämisen" maksattaa yritystukina yhteiskunnalla, ja vieläpä
      Yrittäjyys
      14
      1214
    10. Kun ei numeroa

niin en edes voi viestittää, et suunnitelmiin tuli muutos. Ikävä on, ja kasvaa vaan🤍
      Ikävä
      13
      1191
    Aihe