vinkkejä vanhemmalle pelaajalle!

Falkao

Moro kaikki! Lyhyesti ja ytimekkäästi, olen 30-vuotias mies, pituutta 180cm ja painoa noin 80 kg. Tarkoituksena olisi aloittaa harrastelijatason jalkapalloilu ja kaipaisin vinkkejä ja esimerkiksi jotain kuntoiluohjelmaa kun tässä iässä alkaa noinkin rankkaa lajia harrastamaan. Penikkataudin kanssa aiemmin ollut ongelmia, salitreeniä tullut kuitenkin kyllä harrastettua, tosin silti jalkojen treenaaminen jäänyt kyllä vähemmälle. Miten te muut "seniorifutaajat" pidätte huolta lihaksista ja jaksamisesta ylipäätään? Olisi mukava saada tietoa näin ennen kun harjoittelu alkaa mahdollisten vammojen ja muiden virheiden ehkäisemiseksi..

2

84

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksi ynnä kuusi

      Moro! Oon vähän samanlaisessa tilanteessa. Ikää on vähän päälle kolmekymmentä ja nyt on iskenyt innostus aloittaa teini-iässä loppunut futis-harrastus uudelleen. Mulla on myös ollut ongelmia penikkataudin kanssa. Pelasin aiemmin salibandya ja viimeisinä vuosina jalat eivät kestäneet enää kerran viikossa ollutta pelivuoroa. Jalat kipeytyivät pahimmillaan niin, että käveleminenkin teki kipeetä muutaman päivän

      Viime syksynä kyllästyin tuohon jatkuvaan penikkatautikierteeseen ja fysioterapeutin luota hakemaan apua. Mitään ihmelääkettä fyssarilla ei ollut tarjota, mutta lähdettiin liikkeelle muutamalla hierontakerralla. Fyssarin suosituksesta hankin myös kunnon juoksukengät ja aloittelin lenkkeilyä todella rauhallisesti. Talven ajan oon käynyt pelaamassa sulkapalloa mikä on ollut todella hyvä, sillä kunto ja jalkojen lihakset on kehittyneet vähän huomaamattakin. Uskoisin, että omalla kohdalla lihasten kehittyminen on auttanut parhaiten penikkatautiongelmiin. Tähän lisäksi oon pyrkinyt venyttelemään päivittäin ainakin jalat.

      Nyt oon vähitellen aloitellut myös kuntosaliharjoittelua pari kertaa viikossa ja kunhan kelit vaan sallii, niin pitäisi aloittaa myös lenkkeily. Kesäksi toivottavasti löytyy sitten vielä jokin höntsäporukka jonka mukaan pääsisi pelaamaan futista. Niin ja toivottavasti jalatkin kestää :)

    • viikinki101

      Kaikki perustuu toistoon. Potkikaa seinää vasten ja leikitelkää pallolla. Tulette näkemään miten nopeasti taito kehittyy käyttäkää aivoja pelissä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3045
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2281
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      121
      1673
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1533
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1067
    6. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      169
      934
    7. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      44
      891
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      846
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      71
      791
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      13
      743
    Aihe