Älkää menkö halpaan!

piraattipilotti

Älkää ostajat menkö mukaan tuohon pikselivillitykseen, mitä markkinamiehet yrittävät kovin tänä päivänä viljellä. Pokkarikamerassa kaikki yli 5 megan kennot ovat aivan turhia, koska kameran optiikka tavallisesti pilaa muuten hienolaatuisen kuvan. Optiikan ja kennon tulee olla tasapainossa ja pokkareihin riittää 3 megapikseliä aivan mainiosti.

Järjestelmädigeissä sitten saa olla kennoa niin paljon kuin lompakko sietää.

Jos asiakkaalle tarjotaan mahdollisuus koekuvata (itse sain), niin suurentakaa kuvaa tarkennetusta kohdasta kunnes pikselit näkyy. Jos kontrastiraja erottuu terävästi 2-5 pikselin alueella, on linssi-kenno uhdistelmä loistava. Jos teräväraja on taas 10 pikseliä tai yli, niin kenno on luvattoman hyvä verrattuna linssin suorituskykyyn, jolloin pikseleistä ei ole hyötyä.

Onnea ostoksille.

4

1800

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • simply

Minulla on Sony jossa on vaivaiset 2 ja tehollista vieläkin vähemmän.Kuitenkin saan sillä todella hyviä kuvia .teetin paperikuvia ja olen todella niihin tyytyväinen.Pitäsikö minun hankkia enemmän pikseleitä vai onko minulla näköharha kun en näe mitään eroa 4 mekan kameraan verrattuna.Onko tämmöiset 2mekan kamerat tänä päivänä jo hylkytavaraa?

• Lennartti

Eli mitä pienempi kenno ja paljon pikseleitä, sen tuhrusempi kuva.

• totta

mitä enemmän pikseleitä on koitettu pieneen kennoon saada, sitä suttuisempi eli kohinaisempi kuva. jos pikselimäärä kasvaa, silloin pitää kennon fyysisen koonkin kasvaa.

Sinänsä on totta että pikselimäärä olis suotavaa olla suuri, nimittäin mitä suurempi pikselimäärä (ja tietysti myös kenno) sitä suurempia kuvasuurennoksia kuvasta voi tehdä. Myöskin kannattaa käyttää pakkaustapaa joka pitää laadun mahdollisimman hyvänä, siis toisinsanoen kuvaa ei kannata pakata kovin tiuhaan, itse tallennan kuvankäsittelyohjelmalla jpg:t niin että kuvan laatu on paras, se tietty kasvattaa kuvan viemää tilaa tiedostona mutta on sitten laatukin parasta mitä jpg:llä saa.

• SRi

Pitipä tuossa heti vilkaista omalla kamerallani (Dimage A2, 8 megaa) otettua kuvaa sillä silmällä. Läpäisi testin, noin 3 pikseliä oli tuo raja. Moittivat joskus optiikkaa hieman pehmeäpiirtoiseksi tuolle pikselimäärälle, mutta hyvältähän tuo näytti (ja näyttää "oikeastikin").

Sinänsä on totta, mitä kirjoitettiin vähemmänkin pikselimäärän rittävyydestä. Tämä 8 megaa on liioittelua, ellei ota kuvista suurennuksia tai muuten vain tarvitse suurta tarkkuutta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa

Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/
      Maailman menoa
      185
      2719
    2. Mitä kirjainta haluaisit

rakastella juuri nyt?
      Ikävä
      164
      2539
    3. Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."

Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      2227
    4. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      61
      2084
    5. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      3
      1739
    6. "UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!

"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!
      Maailman menoa
      59
      1454
    7. Hilma Hallo-ahon kuvat julki - kiistää SSK ryhmän nimen merkityksen

Eduskunnan puhemies Jussi Halla-ahon tyttären ympärille on noussut skandaali. Lehdistö sai selville Hilma Hallo-ahon kuu
      Perussuomalaiset
      205
      1440
    8. Miten kestätte tyhmiä?

Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa
      Sinkut
      226
      1173
    9. Sofia Belorf rehellisenä suhteen alusta Jeff-miljonäärirakkaaseen: "Hän ei..."

Sofia Belórfin elämä on tapetilla Sofia Bling Bling Dubai -realityssä. Näyttävien puitteiden rinnalla Belórf avaa elämää
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      1148
    10. Äänestän seuraavissa eduskuntavaaleissa persuja.

Persut on ainoa puolue, joka aidosti vastustaa islamisaatiota Suomessa.
      Maailman menoa
      370
      1073
    Aihe