Käykäähän kirjoittamassa adressi! Aika harvoinhan näillä mitään aikaan saadaan mutta ei se voita joka ei lottoa! Joten jos itselläsi ketuttaa nuo itsekkäät ääliöt jotka tahallaan haluavat aiheuttaa surua ja murhetta, tänne nimeä:
http://www.adressit.com/jyrsijamyrkkyjen_vapaan_myynnin_rajoittaminen
Hei kaikki jotka tiedostavat rotanmyrkkyvaarat!!
27
1009
Vastaukset
- rotat helvettiin
Mitä surua ja murhetta on rottien myrkyttämisessä? Pelkäätkö rotan kuolevan sukupuuttoon, kun niitä myrkytellään? Mitä enemmän rottia myrkytellään, sen parempi! Harmi vain, että koirat ovat niin tyhmiä, etteivät tajua noiden syöttien olevan tarkoitettu rotille.
- itse olet tyhmä
Saat myrkyttää niin paljon kuin haluat, mutta sinun vastuulla on se, ettei siihen myrkkyyn pääse lapset eikä lemmikit käsiksi. Eli pidä ne myrkyt omalla AIDATULLA pihallasi ja samoin hävität ne kuolleet rotat asianmukaisesti, et heitä "kaupungin" maille.
- kyry
itse olet tyhmä kirjoitti:
Saat myrkyttää niin paljon kuin haluat, mutta sinun vastuulla on se, ettei siihen myrkkyyn pääse lapset eikä lemmikit käsiksi. Eli pidä ne myrkyt omalla AIDATULLA pihallasi ja samoin hävität ne kuolleet rotat asianmukaisesti, et heitä "kaupungin" maille.
Sinulla, lapsillasi eikä varsinkaan koirallasi, EI ole mitään asiaa Minun pihalle.
Voi kylvää ihan mitä vaan sinne ja kyllä se ihan oma vikasi on jos jotain tapahtuu. - bullipoju
kyry kirjoitti:
Sinulla, lapsillasi eikä varsinkaan koirallasi, EI ole mitään asiaa Minun pihalle.
Voi kylvää ihan mitä vaan sinne ja kyllä se ihan oma vikasi on jos jotain tapahtuu.Sinun pihasi on sitten varmasti aidattu ja merkitty asianmukaisesti että lapset ja eläimet tietävät pysyä sieltä poissa? Koska molemmathan ovat tiettävästi niin helposti hallittavissa kun kukaan ei ole katsomassa..
Oma piha on aina oma piha mutta lapset ovat lapsia ja eläimet (vaikka kuinka yrittäisimme estää) voivat karata.
Tokihan on sellaisia kylmiä sydämettömiä ihmisiä, jotka vain hykertelevät partaansa kun saavat tietää että naapurin lapsi kiipesi aidan yli hakemaan palloa ja sai jalkaansa ketturaudat mutta itselläni ei ainakaan omatunto antaisi anteeksi tällaista..
En ymmärrä miksi pitää käyttää myrkkyä kun on muitakin tapoja hävittää tuhoeläimiä..
- rotalla on tunteet
"Rotanmyrkyn syöminen on kivulias tapa kuolla; koira ei yleensä ala oireilla heti, vaan se kuolee viiveellä sisäiseen verenvuotoon."
-Aivan samalla tavalla kuolee rotta. Mutta eihän rotta kipua tunne, joten sen voi tappaa kuinka raa´alla konstilla tahansa (huom. ymmärtäkää sarkasmi lauseestani.- dgdrt
Rotanmyrkky on suunniteltu muutaman sadan gramman painoisille jyrsijöille. Koirat voivat olla ihan mitä tahansa melkein samankokoisesta huomattavasti suurempiin.
Rotta kuolee kivuliaasti, kyllä, mutta nopeasti (siksi myrkky on tällä hetkellä vapaassa jaossa eikä kielletty karhunrautojen sun muun pitkäaikaisen ja kivuliaan mukana). Suurempikokoinen koira, kuten lappalainen, kituu tuntikausia tai yli vuorokauden (ellei tajuta lopettaa), pikkukersoista puhumattakaan. Se on se pointti. - gfhfh
dgdrt kirjoitti:
Rotanmyrkky on suunniteltu muutaman sadan gramman painoisille jyrsijöille. Koirat voivat olla ihan mitä tahansa melkein samankokoisesta huomattavasti suurempiin.
Rotta kuolee kivuliaasti, kyllä, mutta nopeasti (siksi myrkky on tällä hetkellä vapaassa jaossa eikä kielletty karhunrautojen sun muun pitkäaikaisen ja kivuliaan mukana). Suurempikokoinen koira, kuten lappalainen, kituu tuntikausia tai yli vuorokauden (ellei tajuta lopettaa), pikkukersoista puhumattakaan. Se on se pointti.Rottakaan ei kuole kivuliaasti inhimillisempää on tappaa nopeasti loukulla. Ja hävittää rotan ruumiit metsään petojen saaliiksi.
Kaksi viikkoakin voi rotta kitua ja kuolla sitten seinien väliin haisemaan ja houkuttelemaan muita rottia. - kivulias rotalle
dgdrt kirjoitti:
Rotta kuolee kivuliaasti, kyllä, mutta nopeasti (siksi myrkky on tällä hetkellä vapaassa jaossa eikä kielletty karhunrautojen sun muun pitkäaikaisen ja kivuliaan mukana). Suurempikokoinen koira, kuten lappalainen, kituu tuntikausia tai yli vuorokauden (ellei tajuta lopettaa), pikkukersoista puhumattakaan. Se on se pointti.Rotta kuolee myrkkyyn viikkoa sen jälkeen, kun on myrkkyä sisuksiinsa saanut. Joten ei taida olla hauska kuolema. Rotan vastustuskyky on paljon suurempi kuin koiralla, joka tekee rotan kuolemasta hitaamman kuin koiran.
- ota selkoa
gfhfh kirjoitti:
Rottakaan ei kuole kivuliaasti inhimillisempää on tappaa nopeasti loukulla. Ja hävittää rotan ruumiit metsään petojen saaliiksi.
Kaksi viikkoakin voi rotta kitua ja kuolla sitten seinien väliin haisemaan ja houkuttelemaan muita rottia.Loukun käytön huonopuoli on se että naapuruston kissatkin saattavat siinä itsensä kolhia.Loukkaantuneen kissan loukusta irroitus ei välttämättä olisi edes helppoa,joten kyllä se rotanmyrkky rotille on se parempi juttu.Kaupungissakin myrkytetään rottia,muutenhan niitä olisi kaikki paikat täynnä,mutta eivät siitä kaupunkilaiset mitään tiedä.Homman hoitaa tuholaistorjunta tai muutamat kaupungit suosittelevat asukkaita myrkyttämään tai loukuttamaan tarvittaessa itse... pitäisikö viritellä loukkuja ympäristöön ja niitä sitten päivittäin tarkastella...voi teitä kaupunkilaisia :)
- ererferre
ota selkoa kirjoitti:
Loukun käytön huonopuoli on se että naapuruston kissatkin saattavat siinä itsensä kolhia.Loukkaantuneen kissan loukusta irroitus ei välttämättä olisi edes helppoa,joten kyllä se rotanmyrkky rotille on se parempi juttu.Kaupungissakin myrkytetään rottia,muutenhan niitä olisi kaikki paikat täynnä,mutta eivät siitä kaupunkilaiset mitään tiedä.Homman hoitaa tuholaistorjunta tai muutamat kaupungit suosittelevat asukkaita myrkyttämään tai loukuttamaan tarvittaessa itse... pitäisikö viritellä loukkuja ympäristöön ja niitä sitten päivittäin tarkastella...voi teitä kaupunkilaisia :)
Nykyajan rotanloukut ovat sellaisia, etteivät kissat tai koirat pääse niitä laukaisemaan. Katsos tällaisia: http://www.google.fi/imgres?imgurl=http://www.biltema.fi/ProductImages/14/large/14-0302_l.jpg&imgrefurl=http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/Puutarha/Tuholaisten-ja-lintu/Rotanloukku-140302/&h=400&w=413&sz=29&tbnid=WgWyUIU4QBosdM:&tbnh=88&tbnw=91&zoom=1&usg=__eQ39EimeHPRy4MiSfou51DSGsf0=&docid=DpKP8uvg9H6f_M&sa=X&ei=2ws3Ub6DGoK8PcSWgNAO&ved=0CFcQ9QEwBQ&dur=328
"muutenhan niitä olisi kaikki paikat täynnä,mutta eivät siitä kaupunkilaiset mitään tiedä."
-Jos kaupunkilaiset eivät rottien olemassaolosta mitään tiedä, niin kuinka niistä voi olla haittaa? Jos rotista ei ole mitään tietoa, niin sehän tarkoittaa juuri sitä, että ne ovat aivan harmittomia. - bullipoju
ererferre kirjoitti:
Nykyajan rotanloukut ovat sellaisia, etteivät kissat tai koirat pääse niitä laukaisemaan. Katsos tällaisia: http://www.google.fi/imgres?imgurl=http://www.biltema.fi/ProductImages/14/large/14-0302_l.jpg&imgrefurl=http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/Puutarha/Tuholaisten-ja-lintu/Rotanloukku-140302/&h=400&w=413&sz=29&tbnid=WgWyUIU4QBosdM:&tbnh=88&tbnw=91&zoom=1&usg=__eQ39EimeHPRy4MiSfou51DSGsf0=&docid=DpKP8uvg9H6f_M&sa=X&ei=2ws3Ub6DGoK8PcSWgNAO&ved=0CFcQ9QEwBQ&dur=328
"muutenhan niitä olisi kaikki paikat täynnä,mutta eivät siitä kaupunkilaiset mitään tiedä."
-Jos kaupunkilaiset eivät rottien olemassaolosta mitään tiedä, niin kuinka niistä voi olla haittaa? Jos rotista ei ole mitään tietoa, niin sehän tarkoittaa juuri sitä, että ne ovat aivan harmittomia.Kyllä myrkyt pitäisi jättää ammattilaisille ja vain näitä loukkuja kylvää jos ongelmaa on. Loukku on vaaraton isommille eläimille, toisin kuin myrkky.. Myrkky myös tappaa hitaasti, toisin kuin loukku.
- Nannisss
"Harmi vain, että koirat ovat niin tyhmiä, etteivät tajua noiden syöttien olevan tarkoitettu rotille."
Harmi vain että jopa ihmisilapsi voi olla niin "tyhmä" ettei tajua. 'Rotat helvettiin' olet ääliö. - turha-adressi
Tää on niin älytön adressi taas. Kyllä ne koirien myrkyttäjät keinot keksii jos rotanmyrkky kielletään. Kun mm. lääkkeitä, myrkkyjä ja lasinsiruja joita noihin "tappajalihapulliin" voi sisällyttää ei voi kieltääkään.
- bullipoju
Totta, mutta aina on se pointti että asioita ei tarvitse tehdä niin helpoksi.
Lääkkeet maksaa maltaita ja kuka nyt omia lääkkeitään alkaa koirille syöttämään? Myrkyt koira haistaa ja lasinsirut ovat sellaisia että ensinnäkin, kovin moni ei varmasti ala näkemään sitä vaivaa että alkaa lasia rikkomaan että saa juuri sopivan kokoisia paloja lihapulliin, ja toiseksi, lasinsirut ovat myös sellaisia että koira helposti sylkee ne suustaan ulos, jos siis on koira joka pureskelee ruokansa. Lasinsirut ovat myös sellaisia että niistä koira voi selvitä ilman mitään oireita jos saa esimerkiksi ruuan heti perään.
Tällä hetkellä rotanmyrkky on kaikkein käytetyin myrkkylihapullien sisältö eikä sille ole mitään syytä miksi sen pitäisi olla vapaasti kaupasta ostettavissa! Ihan hyvin jotkut keskenkasvuiset teinipojat voivat ilkeyttään tehdä tällaista jäynää tms.
Ei rotanmyrkkyjen luvavaraisuudesta oikeasti ole edes mitään haittaa koska rotat eivät ole mikään järkyttävä ongelma normikotitalouksissa!
- ~~~~~~~~~~~~~~~~
Kävin allekirjoittamassa Myös täällä Hämeenlinnassa kylvetään myrkkyä ja siihen on pari koiraa kuollut. Sitä oli käyty heittämässä jopa omalla pihallemme!
- laiton pitäisi
Rotanmyrkky tulisi kieltää lailla. Siihen on 2 syytä: sillä myrkytetyt syötit voivat joutua väärien eläinten syömiksi. Sen aiheuttama kuolema on suorastaan eläinrääkkäysmäisen tuskallista myös rotille.
- ...Jos ja jos...
Rotat ovat kuitenkin sen verran isompi ongelma, etten vielä allekirjoita kyseistä adressia.
Kun ihmiset alkaisivat ymmärtämään, että avokomposteihin ei saa laittaa ruuantähteitä, eikä lintuja saa ruokkia maahan, rottaongelma olisi pienempi.
Jos koiranomistajat eivät taajamissa jättäisi jälkeensä ulosteita, ei hulluilla olisi syytä kylvää myrkkylihapullia?- bullipoju
Voi ei! Ei se todellakaan niin mene että jos ihmiset keräisivät koiriensa jätökset myrkykset loppuisivat, ei varmasti! Ymmärrätkö, että kyseessä on ihminen joka on niin vialla päästään että purkaa jotakin sisäisiä ongelmiaan myrkyttämällä viattomia eläimiä, ihmisten rakkaita lemmikkejä! Ja tällaiset ihmiset varmasti saavat jotain irti siitä kun tietävät aiheuttavansa surua ja murhetta. He eivät varmasti edes näe niitä kakkoja teillä, vaan vihaavat koiria ihan yleisesti, jollain syvemmällä tasolla. Vaikea uskoa että jos ihminen menee niin pitkälle että alkaa tappamaan eläimiä, hän tekisi sitä vain ja ainoastaan muutaman pökäleen takia!
Tottakai on hyvä että ihmiset keräävät koiriensa jätökset mutta minulla on hyvin vaikea uskoa että myrkytykset loppuisivat pelkästään siksi että kakkoja ei enää näkyisi penkereillä. koska myrkytyksiä sattuu kesäisinkin, jolloin kakat ovat heinikon piilossa eivätkä näkösällä.
On muitakin tapoja hävittää rottia kuin myrkky, eikä myrkyn myyntiä olla kieltämässä, se vain tehtäisiin luvanvaraiseksi. - ......
Kyllähän itse kutakin ärsyttää vaikka mikä, mutta mikä saa terveen ihmisen alkamaan myrkyttämään muita. Miltä tuntuisi jos joku veisi lähialueesi hiekkalaatikoille lasinsiruja? Kotitekoinen kaasupommi ikkunasta? Puliukkojen juomiin sitä kuuluisaa rotanmyrkkyä? Autoilijatkin ovat inhottavia, voisi joku kaunis sielu koko korttelin renkaat viillellä tai muuten sabotoida.
Taas huomaa että eläimet ja etenkin koirat ovat helppo kohde kaikenlaisille valittamisille ja uhkatekijöille. Aina saa olla valppaana. - ...Jos ja jos...
...... kirjoitti:
Kyllähän itse kutakin ärsyttää vaikka mikä, mutta mikä saa terveen ihmisen alkamaan myrkyttämään muita. Miltä tuntuisi jos joku veisi lähialueesi hiekkalaatikoille lasinsiruja? Kotitekoinen kaasupommi ikkunasta? Puliukkojen juomiin sitä kuuluisaa rotanmyrkkyä? Autoilijatkin ovat inhottavia, voisi joku kaunis sielu koko korttelin renkaat viillellä tai muuten sabotoida.
Taas huomaa että eläimet ja etenkin koirat ovat helppo kohde kaikenlaisille valittamisille ja uhkatekijöille. Aina saa olla valppaana.No en minä näitä myrkyttäjiä terveiksi kehunutkaan, vaan "hulluiksihan" heitä tituleerasin. Olen vain sitä mieltä, että hulluja ei kannata provosoida kakilla. :D
- ...Jos ja jos...
bullipoju kirjoitti:
Voi ei! Ei se todellakaan niin mene että jos ihmiset keräisivät koiriensa jätökset myrkykset loppuisivat, ei varmasti! Ymmärrätkö, että kyseessä on ihminen joka on niin vialla päästään että purkaa jotakin sisäisiä ongelmiaan myrkyttämällä viattomia eläimiä, ihmisten rakkaita lemmikkejä! Ja tällaiset ihmiset varmasti saavat jotain irti siitä kun tietävät aiheuttavansa surua ja murhetta. He eivät varmasti edes näe niitä kakkoja teillä, vaan vihaavat koiria ihan yleisesti, jollain syvemmällä tasolla. Vaikea uskoa että jos ihminen menee niin pitkälle että alkaa tappamaan eläimiä, hän tekisi sitä vain ja ainoastaan muutaman pökäleen takia!
Tottakai on hyvä että ihmiset keräävät koiriensa jätökset mutta minulla on hyvin vaikea uskoa että myrkytykset loppuisivat pelkästään siksi että kakkoja ei enää näkyisi penkereillä. koska myrkytyksiä sattuu kesäisinkin, jolloin kakat ovat heinikon piilossa eivätkä näkösällä.
On muitakin tapoja hävittää rottia kuin myrkky, eikä myrkyn myyntiä olla kieltämässä, se vain tehtäisiin luvanvaraiseksi.Sinulle samat sanat, kuten tuolla alempana, että vaikka myrkytykset eivät tyystin loppuisikaan, niin hulluja ei kannata ainakaan provosoida.
En mitenkään jaksa uskoa, että niin moni koiranuilkoiluttaja on selkävaivainen, ettei pysty kakkeja pussittamaan.
Ajateltaisiin kaikki yhdessä edes niitä viheralueiden kunnossapitäjiä, jotka niiden kakkien seassa joutuu töitään tekemään, jollei ihan tavallisten kansalaisten asumisympäristön miellyttävyys meitä kiinnostaisi. - rottien keskellä
Nimimerkillä "...Jos ja jos..." kirjoittaneelle.
-Mikä ongelma rotat on? Minä en ole ikinä nähnyt ainuttakaan rottaa, vaikka täällä Helsingissä niitä on joka puolella oikein laumoittain. En itse ole edes huomannut niiden olemassaoloa muuten kuin ruokajätteiden katoamisella ulkoympäristöstä öiden aikana, eli rotat ovat maiseman puhdistajia. Rotat eivät ole olleet minulle ikinä ongelma, mutta kettuja, huuhkajia ja muita peit petoja ne houkuttelevat tänne muuten luontoköyhään kaupunkiin.
Rotta on turhan hysterian luoja, aivan tavallinen nisäkäs. En ymmärrä miksi noin huomaamattoman eläimen takia täytyy esimerkiksi lintjen talviruokintaa vähentää. - ...Jos ja jos...
rottien keskellä kirjoitti:
Nimimerkillä "...Jos ja jos..." kirjoittaneelle.
-Mikä ongelma rotat on? Minä en ole ikinä nähnyt ainuttakaan rottaa, vaikka täällä Helsingissä niitä on joka puolella oikein laumoittain. En itse ole edes huomannut niiden olemassaoloa muuten kuin ruokajätteiden katoamisella ulkoympäristöstä öiden aikana, eli rotat ovat maiseman puhdistajia. Rotat eivät ole olleet minulle ikinä ongelma, mutta kettuja, huuhkajia ja muita peit petoja ne houkuttelevat tänne muuten luontoköyhään kaupunkiin.
Rotta on turhan hysterian luoja, aivan tavallinen nisäkäs. En ymmärrä miksi noin huomaamattoman eläimen takia täytyy esimerkiksi lintjen talviruokintaa vähentää.Kun rottapopulaatio pysyy pienenä, ei kyseisen elukan olemassaolo ihmistä juuri haittaa, mutta suotuisissa olosuhteissa rotta on nopeasti lisääntyvä eläin. Rotta aiheuttaa paljon aineellista tuhoa, sotkee ulosteillaan elintarvikkeita, jyrsii rakennuksia ja sähköjohtoja jyrsimällä, rotta voi aiheuttaa tulipaloja. Rotta tartuttaa tauteja, kuten salmonellaa ja weilin tautia ja levittää loiseläimiä, kuten trikiinejä.
Itse en missään nimessä suostuisi asumaan paikassa, jonka ympäristössä on paljon rottia. Yksi lemmikkirotta häkissä on hiukan eri juttu, kuin satoja rottia kuhisemassa naapurustossa. Se, ettei tälläisiä populaatioita nykypäivänä usein tapaa, on myrkytysten ansiota ja sen, että elintarvikkeiden säilytys on hyvin suunniteltua ja jätteiden poiskuljetus on tehokkaasti organisoitua.
Meillä on ollut joskun rotanmyrkkyä rakennusten vinteillä, jossa se on turvassa lapsilta ja koirilta. Oma kissamme ulkoilee valvotusti, kuten kissojen taajamissa kuuluukin. En ota murhetta irtokissoista, koska niiden omistajatkaan eivät niistä paljon piittaa. Oravilta vintille pääsy on yritetty kaikin tavoin estää. - rottien keskellä
...Jos ja jos... kirjoitti:
Kun rottapopulaatio pysyy pienenä, ei kyseisen elukan olemassaolo ihmistä juuri haittaa, mutta suotuisissa olosuhteissa rotta on nopeasti lisääntyvä eläin. Rotta aiheuttaa paljon aineellista tuhoa, sotkee ulosteillaan elintarvikkeita, jyrsii rakennuksia ja sähköjohtoja jyrsimällä, rotta voi aiheuttaa tulipaloja. Rotta tartuttaa tauteja, kuten salmonellaa ja weilin tautia ja levittää loiseläimiä, kuten trikiinejä.
Itse en missään nimessä suostuisi asumaan paikassa, jonka ympäristössä on paljon rottia. Yksi lemmikkirotta häkissä on hiukan eri juttu, kuin satoja rottia kuhisemassa naapurustossa. Se, ettei tälläisiä populaatioita nykypäivänä usein tapaa, on myrkytysten ansiota ja sen, että elintarvikkeiden säilytys on hyvin suunniteltua ja jätteiden poiskuljetus on tehokkaasti organisoitua.
Meillä on ollut joskun rotanmyrkkyä rakennusten vinteillä, jossa se on turvassa lapsilta ja koirilta. Oma kissamme ulkoilee valvotusti, kuten kissojen taajamissa kuuluukin. En ota murhetta irtokissoista, koska niiden omistajatkaan eivät niistä paljon piittaa. Oravilta vintille pääsy on yritetty kaikin tavoin estää.Rotta on aina rotta. Ei niiden aiheuttamat vahingot rottien määrästä riipu. Jos minun asuinseudullani on valtaisasti rottia, eivätkä ne ole aiheuttaneet mitään haittaa lähistölläni, niin tuskin puolet tiheämpi rottakanta niistä vahingollisempia tekee, vaan samoja rottia ne ovat kaikkialla.
Naapurini kertoi, että hän eräänä yönä asensi pihaansa riistakameran, kun päätti testata, onko pihassaan oikeasti rottia, sillä hän ei ollut ikinä itse nähnyt niitä siellä, mutta oli kuullut alueella olevan rottia. Seuraavana aamuna hän kuulemma näki riistakameran ottamista kuvista, että piha vilisi rottia. Hän ihmetteli, että kuinka ne eivät ole aiheuttaneet mitään vahinkoa, vaikka niitä on niin paljon.
Rottahysteria taitaa siis olla turhaa. Sanon tämän henk. kohtaisesti rottakolonioiden keskellä asuvana. Mutta jostain syystä rottia vihataan ja niihin kohdistuu niin äärettömästi ennakkoluuloja.
Minua rotat eivät häiritsi, koska en en niitä edes näe ;-) - ...Jos ja jos...
rottien keskellä kirjoitti:
Rotta on aina rotta. Ei niiden aiheuttamat vahingot rottien määrästä riipu. Jos minun asuinseudullani on valtaisasti rottia, eivätkä ne ole aiheuttaneet mitään haittaa lähistölläni, niin tuskin puolet tiheämpi rottakanta niistä vahingollisempia tekee, vaan samoja rottia ne ovat kaikkialla.
Naapurini kertoi, että hän eräänä yönä asensi pihaansa riistakameran, kun päätti testata, onko pihassaan oikeasti rottia, sillä hän ei ollut ikinä itse nähnyt niitä siellä, mutta oli kuullut alueella olevan rottia. Seuraavana aamuna hän kuulemma näki riistakameran ottamista kuvista, että piha vilisi rottia. Hän ihmetteli, että kuinka ne eivät ole aiheuttaneet mitään vahinkoa, vaikka niitä on niin paljon.
Rottahysteria taitaa siis olla turhaa. Sanon tämän henk. kohtaisesti rottakolonioiden keskellä asuvana. Mutta jostain syystä rottia vihataan ja niihin kohdistuu niin äärettömästi ennakkoluuloja.
Minua rotat eivät häiritsi, koska en en niitä edes näe ;-)Helsingissä tehdään paljon töitä, että rottakanta pysyisi mahdollisimman pienenä.
"En itse ole edes huomannut niiden olemassaoloa muuten kuin ruokajätteiden
katoamisella ulkoympäristöstä öiden aikana, eli rotat ovat maiseman puhdistajia."
Nämä välinpitämättömät (vaiko naiivit?) ihmiset, jotka eivät huolehdi elintarvikejätteiden asianmukaisesta hävittämisestä, ovat myös erittäin suuri ongelma kaupungille. - bullipoju
...Jos ja jos... kirjoitti:
Sinulle samat sanat, kuten tuolla alempana, että vaikka myrkytykset eivät tyystin loppuisikaan, niin hulluja ei kannata ainakaan provosoida.
En mitenkään jaksa uskoa, että niin moni koiranuilkoiluttaja on selkävaivainen, ettei pysty kakkeja pussittamaan.
Ajateltaisiin kaikki yhdessä edes niitä viheralueiden kunnossapitäjiä, jotka niiden kakkien seassa joutuu töitään tekemään, jollei ihan tavallisten kansalaisten asumisympäristön miellyttävyys meitä kiinnostaisi.Siis häh? Missä vaiheessa olen sanonut että niitä kakkoja ei kannata poimia? Halloota!
Kirjoitin näin:
"Tottakai on hyvä että ihmiset keräävät koiriensa jätökset mutta minulla on hyvin vaikea uskoa että myrkytykset loppuisivat pelkästään siksi että kakkoja ei enää näkyisi penkereillä. koska myrkytyksiä sattuu kesäisinkin, jolloin kakat ovat heinikon piilossa eivätkä näkösällä."
Eihän niitä hulluja kannata provosoida mutta kun tämän keskustelun pointti ei ole se miksi hullut ovat hulluja vaan se, miten heidän tekemisensä saataisiin loppumaan!
Kerätkää kakat tottakai mutta se että heilauttaa vaan kättään "turha alkaa kieltämään rotanmyrkkyjä, kunhan keräätte kaka" on minusta kuin oikeuttaisi myrkyttäjien tekemiset! Pissoja ei voi kaduilta keräillä ja muitakin merkkejä koirista jää, esitin vain epäilykseni että pelkkä kakkojen häviäminen katukuvasta ei myrkytyksiä ja uhkailuja lopeta. Toivottavasti olen väärässä.. Mutta miettikääpä oikeasti sitä miten nämä uhkailut jatkuvat silloinkin kun kakat ja pissit eivät ole enää näkyvissä..
- Moppilo
Ei myrkyttäjät yksinkertaisesti ole terveitä. Kyllä touhu on niin sairasta että siihen ei päästään terve kykene..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen mukaan rasismi on huumoria
Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀2666640Rasismia kaikkialla näkevät ovat Suomen tyhmimpiä ihmisiä
ja monillahan kuluu myös mielialalääkkeitä, eli päässä on ongelmia. Mutta he eivät tajua kuinka paljon ja ihan todellis2176192Ei kahta sanaa etteikö Petteri Orpo hyväksy rasismia
Koska jatkaa hallituksessa rasistisen perussuomalaisiksi itseään kutsuvan puolueen kanssa. Se on Petteri Orpon arvomaai385640Mitkäs nuorisoporukat ovat toisia nuoria ryöstelleet (selvää rassismia)
No poliisi kertoo, että maahanmuuttajataustaisia ovat, ja isot porukat sillä yhden suomalaisen uhrin kimpussa on ollut j1514968Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen
Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi293774Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava
Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main1913709Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta
Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome1313445HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi
Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok333133Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä
ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan43113Rasismi rapauttaa Suomen mainetta ja hallituksen hiljaisuus pahentaa vahinkoa
Finnairin viesti Japanista on pysäyttävä: suomalaisen politiikan rasismikohut heijastuvat suoraan matkustuspäätöksiin ja3302775