Mikä haulikko?

794949

Zen minisarjassa tuli vastaan tällainen erikoisen näköinen haulikko ja jäin kaipaamaan lisätietoa. Eli kertokaas asiantuntijat, minkä merkkinen haulikko tuo on?

http://aijaa.com/2FlKMR

5

93

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ressu.

      Tuo on tavallinen pumppuhaulikko, jossa on taittoperä. Veikkaisin remarilin löytyvät tarvikkeena tuollaisen viriviri perän.

    • 14+17

      Todennäköisesti ihan perus Mossberg 500, johon vaihdettu taitettava perä. Noita taittoperiä on ainakin jenkeissä myytävänä melkein kaikkiin suosituimpiin haulikkomerkkeihin ja malleihin.

    • Eräjalmar

      Minun silmääni se näyttää taas aivan Franchi PA8:lta

    • 794949

      Kiitokset Eräjalmarille. Sarja sijoittui Italiaan ja nimestä päätellen Franchi on italialainen joten sekin sopii. Ihmettelin tuota metallihökötystä haulikon päällä kun en tajunnut että taittoperän voi nostaa siihen päälle.

    • armotonmehtämies

      Onhan noita kaikenmaailman leluja maailma täynnä, sotaisan näköisinä pidetään kun on vain mitä erikoisemman näköinen hauliruutta. syynä lienee nämä elokuvat joissa käytetään juuri tuollaisia viriviri-haulikoita.

      Itsekin nuorempana kollina ihailin moisia mitä nyt 20 vuotta sitten oli, jossain vaiheessa sitten hankinkin benellin pumpun kaliiperissa 12/89 ja tietysti siihen piti saada ihan koko piipun mittainen jatkotuubi makasiiniin.. innokkaana metsästäjänä yhden ainoa syksyn viitsin sitä mukanani kantaa ja sen jälkeen vaihdoinkin tikan päällekäispiippuiseen perushaulikkoon ja sittemmin senkin vaihdoin rinnakkaispiippuiseen baikaliin.

      Balalaikalla olen jo metsästänyt yli kymmenen vuotta ja jäniksiä lukematon määrä sekä muita riistaeläimiä, ikäänkuin kiintynyt tuohon itänaapurin taidonnäytteeseen. Onhan se hieman jo kolhiintunut ja sinistykset jo paljosta kantamisesta kuluneet pois mutta tehtävänsä on hoitanut siinä missä kalliimmatkin tussarit, toki jos rahaa olisi ollut niin puoliautomaatti varmaan olis tullut ostettua. Aina sitä katselee hienoja haulikoita mutta on näin vanhemmmalla iällä malttanut mielensä.

      Ehkä sitä sitten kuuskymppisenä ostaa hienon ja kalliimman haulikon ja jättää baikalin eläkkeelle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5424
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2406
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1937
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      47
      1638
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1581
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1378
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1287
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      9
      1259
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1219
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe