Onko kenelläkään kokemusta valmiista lautaponttilattiasta (ei siis parkettia).
Miten kestää ? Kannattaako valita öljytty vai lakattu pinta ? Entä onko kokemusta kohtuuhintaisista ponttilattian toimittajista ?
Kokemuksia
1
382
Vastaukset
- phoenix82
On kokemusta, kotona ollut lehtikuusi lautalattia nyt noin kymmenen vuotta. Itse talossani on koivulankusta tehty lattia. Molempien lattiaan laitettu lakka, muta valitettavasti tarkempaa typpiä en muista, muuta kuin että itsellä on vesiohenteinen.
Kotitilalla lattialautoja ei kunnolla kuivattu joten rakoilu oli varsin suurta ja asennuksessa tehtiin virhe kun pontit liimattiin kiinni. Lattian raot jyrsittiin ja täytettiin. Nykyisin lattia on varsin siisti mutta hionnan aika olisi taas käsillä johtuen kahdesta aktiivisesta koirasta. Lattia on tehty mäntylattian päälle ja paksuus on 22mm. "Siisti mutta hieman pehmeä"
Omaan lattiaani laitatan kovemman lakan tässä joskus. Puut ovat kuivaneet 6 vuotta läpisahattuna ja rakoileminen on ollut hyvin vähäistä eikä muitakaan ongelmia ole ollut paremmasta asennuksesta ja paksummasta (38mm) tavarasta johtuen. Siis varsin tyytyväinen olen ollut. Keittiössäkän ei vielä ongelmia ole ilmennyt. Lattia tosin on ollut paikallaan vasta vajaan vuoden.
varsin hyvä mutta seuraavan hionnan yhteydessä Vaihdan lakkaa
Itselläni ei öljytyistä lattioista ole kokemusta, mutta parkettiin verrattuna lautalattia tuntuu lämpimämmältä.
Haittoina voisi olla: ostettuna ainakin se koivulattian hinta nousee niin korkeaksi että parketti tulee paljonkin
edullisemmaksi. Laudat on asennettava paikalleen lähes suoraan kuivaamosta ja asentajaksi on valittava kokenut ja taitava asentaja. Sekä kannattaa kuunnella muitakin alanammattilaisia. Sisutajat suosittelevat kyllä puuta, ja mitä paksumpi, sen parempi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %
Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o3606531Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä
Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki483856Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!
Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava211405Riikan vappumiljardin maksavat sairaat, vanhukset ja kuolleiden omaiset
Vappumiljardi, eli Riikan päätös laskea yhteisöveroa kaksi prosenttiyksikköä 18 prosenttiin, vie verotuloja noin miljard121147- 981051
Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,162928- 52920
- 56876
Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue17869Tämä kikka tekee lihapullista entistä maukkaampia - Tämä "ihmeaine" löytyy keittiön kaapista
Lihapullat ja ruskea kastike on arkiruokien kunkku! Paistatko itse lihapullat pannulla vai uunissa? Näin saat ruoasta v9847