Juuri 3 v täyttänyt poikamme on alkanut ajoittain puhumaan ns vauvakieltä "paa... tiitii... pööö". Saattaa käyttää kieltä jännittäessään (kuten vähän aikaa sitten tutkimuskäynnillä ei suostunut puhumaan normaalisti n 5-10 minuuttiin, ilm jännitti niin paljon), hakiessaan huomiota ja joskus ihan yhtäkkiä alkaa tämä sössötys.
Onko tuo ihan normaalia? Voiko ajatella olevan vain jonkunlainen vaihe vai pitäisikö huolestua?
Muuten pojan puheen kehitys on mielestäni ollut todella hyvää, puhuu pitkiä ja monimutkaisia lauseita, sanavarasto on erittäin laaja. Kaikki äänteet eivät vielä täydellisiä (mm R puuttuu) mutta kuuluu kai asiaan tämän ikäisellä. Poika on myös luonteeltaan erittäin sosiaalinen ja hakeutuu herkästi muiden seuraan. Pojalle myös luetaan paljon ja hän katselee lasten ohjelmia tv:stä.
Kotihoidossa, ei mitään suuria mullistuksia elämässä. Pikkusisko nyt 1v - puhuu vauvakieltä, olenkin miettinyt yrittääkö poika jäljitellä kenties siskonsa puhetta?
3-vuotiaan vauvapuhe/sössötys jännittäessään...
1
1189
Vastaukset 1
- ihmetttelevämummmm
Tottakai jäljittelee ja samalla toivoo saavansa samanlaista huomiota kuin sisko saa. 3-vuotias on menettänyt ainoan lapsen asemansa, mikä on lapselle kova paikka, varsinkaan, kun sitä ei sovi sanoa ääneen. Siskosta pitää tykätä, muuten vanhemmat eivät tykkää. Tässä on vähän itsetutkiskelun paikka. Vanhempaan lapseen pitää jaksaa kiinnittää erityisen paljon positiivista huomiota. Todella surullista katseltavaa on marketeissa, joissa äiti työntelee (tyytyväistä) pikkuista rattaissa ja vanhemmalle äkäillään kaiken aikaa kaikesta. Ei siis nähdä, että vanhempi on surullinen kun hänet jätetään ulkopuolelle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos SDP ei voita reilusti, persut kumoavat demokratian Suomesta
Näin tekisi ainakin Rydman seuratessaan idolinsa Trumpin mallia https://www.is.fi/politiikka/art-2000012187244.html6171633Anteeksi arkuuteni
Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän44877Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.
https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl487753Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?
Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll14743- 45662
- 41614
Tykkäätköhän vielä minusta?
Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin30566- 32533
Olet ihana
Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩❤️👩❤️😼😘37510Vihervasemmistofeministinaisasianaiset
Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE161498