Canon eos 600D panoraama/timelapse

jullijussi

Hei

Saako 600D mallissa jotekin kuvattua panoraama kuvia? entä onko mahdollista timelapse videokuvaukseen?

3

669

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hjgfhJ

Panoraamaa saa kaikilla kameroilla, kun on jalusta.

Tarkoitat siis videonpätkiä määräajoin? Tietääkseni ei.

• Snap Hunter

Panoraamakuvia tehdään digitekniikassa ohjelmallisesti yhdistämällä kaksi kuvaa tai useampia kuvia, jotka on otettu eri suuntiin sillä tavalla että näkökentät lomittuvat reunoistaan hieman. Ohjelma löytää yhden kuvan oikeasta reunasta pystysuuntaisen pikselirivin, joka muistuttaa kovasti seuraavan kuvan vasemmasta reunasta löytyvää ja ”nitoo” kuvat noiden pikselirivien kohdalta yhteen.

Tuollainen ohjelma saattaa löytyä vaikka kamerasi mukana toimitetulta CD-ohjelmalevyltä (if any). Itse ostin 13 vuotta sitten (keväällä 2000) Canon-kompaktikameran PowerShot S20, ja jo silloin ja jopa sellaisen kameran mukana toimitettiin tuohon käyttöön sopiva ohjelma (taisi olla nimeltään PhotoStitch tjsp.). En tullut ko. ohjelmaa koskaan kokeilleeksi enkä ole tutkinut, mitä kaikkea höpöhöpö-softatauhkaa myöhempien Nikonieni ja Canonieni mukana onkaan tullut pöytälaatikoita kuormittamaan.

Eivätkö muuten panodraamakuvat olisi paljonkin antoisampia kuvattavia kuin panoraamakuvat konsanaan?

• Erkki

Timelapseen tarvitset ajastimen, joka maksaa muutamasta kympistä pariin sataan. Laitat kameran jalustalle ja ohjelmoit ajastimen laukaisemaan kameran mieleiselläsi tavalla. Kuvat yhdistät jollain videoeditointiohjelmalla videoksi. Canonin oheisohjelmissa saattaa olla jokin siihen sopiva työkalu. Itse olen käyttänyt PowerDirectoria.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä mieltä olet?

Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo
      Ikävä
      209
      2229
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      164
      1479
    3. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      227
      1101
    4. 59
      948
    5. Mikä sua mies vaivaa?

Siis oikeasti.
      Ikävä
      57
      941
    6. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      71
      937
    7. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      72
      841
    8. Haluatko enää mitään?

😜
      Ikävä
      93
      797
    9. Hyvinvointitalo, mitä sanoo Korkein hallinto-oikeus . Mikä on kansalaisten oikeusturva?!

Onpa mielenkiintoisessa vaiheessa Pyhäjärven hyvinvointitalon kohalo; Saako rakentaa, vai eikö? Kaupungin tekninen johta
      Pyhäjärvi
      120
      741
    10. Martina avaa suhdettaan

IL 22.7: Martina avaa suhdettaan nuoreen Muhikseen. Nyt on jo vakavaa, on käyty syömässä Itä-Helsingissä. Onkohan muutt
      Kotimaiset julkkisjuorut
      200
      717
    Aihe