Hei
Saako 600D mallissa jotekin kuvattua panoraama kuvia? entä onko mahdollista timelapse videokuvaukseen?
Canon eos 600D panoraama/timelapse
3
608
Vastaukset
- hjgfhJ
Panoraamaa saa kaikilla kameroilla, kun on jalusta.
Tarkoitat siis videonpätkiä määräajoin? Tietääkseni ei. - Snap Hunter
Panoraamakuvia tehdään digitekniikassa ohjelmallisesti yhdistämällä kaksi kuvaa tai useampia kuvia, jotka on otettu eri suuntiin sillä tavalla että näkökentät lomittuvat reunoistaan hieman. Ohjelma löytää yhden kuvan oikeasta reunasta pystysuuntaisen pikselirivin, joka muistuttaa kovasti seuraavan kuvan vasemmasta reunasta löytyvää ja ”nitoo” kuvat noiden pikselirivien kohdalta yhteen.
Tuollainen ohjelma saattaa löytyä vaikka kamerasi mukana toimitetulta CD-ohjelmalevyltä (if any). Itse ostin 13 vuotta sitten (keväällä 2000) Canon-kompaktikameran PowerShot S20, ja jo silloin ja jopa sellaisen kameran mukana toimitettiin tuohon käyttöön sopiva ohjelma (taisi olla nimeltään PhotoStitch tjsp.). En tullut ko. ohjelmaa koskaan kokeilleeksi enkä ole tutkinut, mitä kaikkea höpöhöpö-softatauhkaa myöhempien Nikonieni ja Canonieni mukana onkaan tullut pöytälaatikoita kuormittamaan.
Eivätkö muuten panodraamakuvat olisi paljonkin antoisampia kuvattavia kuin panoraamakuvat konsanaan? - Erkki
Timelapseen tarvitset ajastimen, joka maksaa muutamasta kympistä pariin sataan. Laitat kameran jalustalle ja ohjelmoit ajastimen laukaisemaan kameran mieleiselläsi tavalla. Kuvat yhdistät jollain videoeditointiohjelmalla videoksi. Canonin oheisohjelmissa saattaa olla jokin siihen sopiva työkalu. Itse olen käyttänyt PowerDirectoria.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j492338- 262213
Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.271545Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!161534- 1241447
- 191093
Tiedätkö nainen sen tunteen
Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.71984Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta
Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut117954Mikset päästä irti ja hae apua
Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad89944Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta
Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva333883