Suvun kastemekko

Kumpi?

Hei,
Mietiskelin tässä vauvaa odottaessa, että miten selvittäisin tämän pukuasian. Meidän kummankin (mieheni ja minä)suvuissa on kastepuku, jota "kaikki" ovat käyttäneet. Kuinka ratkaisisitte asian mahdollisimman hienotunteisesti??

11

3319

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Isä itsekin

Moi!

Meillä oli samanlainen tilanne... oli kastemekko jossa minutkin (isä siis) oli kastettu ja sitten kastemekko jossa lapsen äitikin oli kastettu.

Me annoimme kohtalon päättää... eli sovittiin että tyttö kastettaisiin äidin suvun mekossa ja poika isän suvun mekossa. Päätös tehtiin sillain että emme tienneet vielä lapsen sukupuolta.'

Meille tuli tyttö, joten hänet kastettiin äidin suvun mekossa, mutta olipahan kuitenkin reilu peli... seuraava lapsi kastetaan minun suvun mekossa, sukupuolesta riippumatta.

• juuri näin

meillä ei onneksi tuota ongelmaa ollut, mutta juuri edellä esitetyllä tavalla olisin minäkin ongelman ratkaissut. tosin yhdellä erolla, haluasin ehkä kaikki lapseni kastettavaksi samassa mekossa, tai sitten kaikki tytöt äidin mekossa ja pojat isän mekossa. mutta makuaisoitahan nämä.

sukulaistytön samainen ongelma ratkesi lahjalla. joku "ameriikan sukulainen" tms. lahjoitti heille käyttämättömän kastemekon ja he alottivat kokonaan uuden perinteen.

• katsuli

Me ratkaisimme asian täsmälleen samoin. Poika tuli, joten parin viikon päästä käytössä on mieheni kastemekko.

• kaisa

Meillä oli ihan sama juttu. Emme halunneet suosia ketään, tai pahoittaa kenenkään mieltä, joten pyysimme lapsen kummitätiä, joka on aivan loistava käsityö-ihminen, tekemään uuden puvun. Molemmat suvut saivat sitten kuulla; "ettemme mitenkään voi pahoittaa kummin mieltä" ja tämä myös ymmärrettiin aika hyvin. (unohdimme kyllä kertoa, että nimemomaan pyysimme pukua ;))Ja kyllä tulikin upea puku!!!

• Uniikkikastemekko

koska nimen omaan EMME halua "kaikkien" käyttämää. Satsatkaa hienoon uniikkipukuun (ostimme ateljeetyön), saatte omalle jälkikasvullenne siitä upean perinneasun (jos haluatte preferoida tällaisia äidiltä tyttärelle -juttuja).

• Odottelija

Hei! Meillä vasta vaavia odotellaan, mutta lapsi aiotaan kastaa isän ja hänen veljensä ja serkkunsa puvulla, koska sillä kastettu niin vähän lapsia, meidän suvun puvulla taas on kastettu pitkästi toistakymmentä lasta... vähän tasoitusta. Isän suvussa ei myöskään näillä näkymin ainakaan ole tulossa vauvoja, joten tulee tuollekin puvulle käyttöä.

• 3:n äiti

Meidän suvussa oli tarjolla isäni suvun kastepuku, joka on jo aika heikossa kunnossa. Olen sen verran laiska ihminen, etten halunnut tuota sukukalleutta vastuulleni tilanteeseen, jossa voimani eivät ole edes parhaimmillaan. Vaihtoehtona oli myös ihan käyttämätön (ja edelleenkin käyttämätön) kastepuku, jonka olin tehnyt ysiluokalla käsityötunnilla.

Olin löytänyt aivan ihanan neuvotun kastemakon ohjeen vähän ennen ekaa positiivista raskaustestiä. Sen tein puuvillalangasta, ja olen siihen erittäin tyytyväinen. Se on helppo hoitaa eikä rypisty kesken juhlan vaikka miehetkin pitävät vauvaa sylissä.

• Miuku

Me ostimme oman puvun. Se on todella upea, en ole nähnyt kenelläkään niin kaunista kastemekkoa. Sukulaiset tykkäsivät paskaa kun emme ottaneet isän puolen kastepukua. Sillä on kuulemma paljon tunnearvoa kun sillä on moni kastettu. Ei minkään kummosen näkönen edes!

• ...

miehen puolen suvun mekko oli aivan karsea kun pojua siinä kastettiin. Miunulla olisi kyllä ollut mekko jossa tyttäreni oli jo kastettu mutta anopit ja muut niin kehuivat omaa mekoansa. Nyt kun kolmas syntyi sovimme miehen kanssa että tämä kastetaan ensimmäisen lapseni puvussa. Seuraus: anoppi ei tullut ristiäisiin!!"!

... kirjoitti:

miehen puolen suvun mekko oli aivan karsea kun pojua siinä kastettiin. Miunulla olisi kyllä ollut mekko jossa tyttäreni oli jo kastettu mutta anopit ja muut niin kehuivat omaa mekoansa. Nyt kun kolmas syntyi sovimme miehen kanssa että tämä kastetaan ensimmäisen lapseni puvussa. Seuraus: anoppi ei tullut ristiäisiin!!"!

Voi hurja, tätäkö on odotettavissa!

Miehen suvussa on pyörinyt kastemekko, jota automaattisesti tuputetaan meille. En kuitenkaan haluaisi sitä, siitä on kierrätetty jo niin paljon... Ahdistaa tällaiset "pakkokiinnitykset" sukuun, olisikin, että se olisi vain miehen vanha puku, mutta että kaikki muut sisarukset kakaroineen...äh!

• 3:n äiti
        *** kirjoitti:

Voi hurja, tätäkö on odotettavissa!

Miehen suvussa on pyörinyt kastemekko, jota automaattisesti tuputetaan meille. En kuitenkaan haluaisi sitä, siitä on kierrätetty jo niin paljon... Ahdistaa tällaiset "pakkokiinnitykset" sukuun, olisikin, että se olisi vain miehen vanha puku, mutta että kaikki muut sisarukset kakaroineen...äh!

Niin sellaista voi olla mahdollisesti odotettavissa. Itse en tahdo ymmärtää miksi sukulaisten täytyy puuttua toisten asioihin ja puuttua siihen missä puvussa lapsi kastetaan. Mielestäni heillä ei pitäisi olla siihen mitään sanottavaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      94
      1739
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      240
      1533
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      89
      1346
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      65
      1015
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      921
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      908
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      898
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      884
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      852
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      829
    Aihe