...että pystynkö mitenkään vaihtamaan alakseni enää sairaanhoitajaa kun olen opiskellut viime keväästä asti radiografian ja sädehoidon koulutusohjelmassa,josta valmistutaan röngtenhoitajaksi? Eli voiko alaa vaihtaa kesken vai joudunko hakemaan sairaanhoitajaksi ensi yhteihaussa?
tietäiskö kukaan
6
699
Vastaukset
- mimi
Onko nykyisessä koulutuksessasi sairaanhoitajapohja? Ja jos on niin onko teillä yhteisiä opintoja?
Itse olen opiskellut 2v. terveydenhoitajaksi ja voisin vaihtaa vielä sairaanhoitajakoulutukseen ja lyhentää näin ollen opintoja puolella vuodella... Ilman että tarvitsisi hakea yhteishaussa.
Käyppäs juttelemassa opinto-ohjaajasi/tutor-opettajasi kanssa asiasta. - nimittäin
...oman koulusi koulutusvastaava...
- peppi
Tuosta röntgenhoitajan koulutuksesta. Millaset oli pääsykokeet (pitääkö olla hyvä tokari että edes pääsee, paljon matikkaa jne.)?
Entä mitä teillä on nyt ollu ekana vuonna, onko vaikeeta. Ja tosiaan kysy sieltä koululta ni saat varmimman vastauksen tai ainakin oikean. Miksi muuten haluat vaihtaa? Toivottavasti vastaat mulle kun oon ite aatellu tuota röntgenhoitajan duunia.- tietoinen
eihän alassa ole periaatteessa mitään vikaa.haluan vaan toisenlaiseen ammattiin.ammattiin missä työskennellään enemmän ihmisten parissa.
Pääsykokeet oli varmaankin pääpiirtein samanlaiset kuin muissakkin sosiaali,terveys aloilla.eli psykologin haastattelua,joka kyselee melko helppoja kysymyksiä.perhesuhteistasi,harrastuksistasi,ja omia luonteenpiirteitäsi.joihin ei kannata valehdella,sillä luultavasti hän näkee sen jossain vaiheessa. sitten kirjallisia tehtäviä,joissa matikkaosuus,ainekirjoitus tyyliin "minä" tai "miksi juuri minä alalle" tai jtn vastaavaa..ja kuvien piirtelyä aloitetusta alusta.
todistuksesta en osaa sanoa.itelläni oli ka 8.1.luultavasti pienempiin paikkoihin pääsee helpommin.
eka vuotena kaikki suunnittelee itselleen henkilökohtaisen opiskelusuunnitelman,joten tahdista/vaikeudesta saa päättää itse.
kannattaa tsekata esim.savonian tai stadian tai pirkanmaan amkoulujen omat kotisivut,niistä saa tietoa opinnoista paremmin,etten mene puhumaan ihan ohi suun,toivottavasti löydät oman alan:) - peppi
tietoinen kirjoitti:
eihän alassa ole periaatteessa mitään vikaa.haluan vaan toisenlaiseen ammattiin.ammattiin missä työskennellään enemmän ihmisten parissa.
Pääsykokeet oli varmaankin pääpiirtein samanlaiset kuin muissakkin sosiaali,terveys aloilla.eli psykologin haastattelua,joka kyselee melko helppoja kysymyksiä.perhesuhteistasi,harrastuksistasi,ja omia luonteenpiirteitäsi.joihin ei kannata valehdella,sillä luultavasti hän näkee sen jossain vaiheessa. sitten kirjallisia tehtäviä,joissa matikkaosuus,ainekirjoitus tyyliin "minä" tai "miksi juuri minä alalle" tai jtn vastaavaa..ja kuvien piirtelyä aloitetusta alusta.
todistuksesta en osaa sanoa.itelläni oli ka 8.1.luultavasti pienempiin paikkoihin pääsee helpommin.
eka vuotena kaikki suunnittelee itselleen henkilökohtaisen opiskelusuunnitelman,joten tahdista/vaikeudesta saa päättää itse.
kannattaa tsekata esim.savonian tai stadian tai pirkanmaan amkoulujen omat kotisivut,niistä saa tietoa opinnoista paremmin,etten mene puhumaan ihan ohi suun,toivottavasti löydät oman alan:)...vielä kysyisin lisää...tuosta matikasta, onko se kuitenkin opinnoissa vaikeampaa kuin esim. tavan sairaanhoitajan (olen joskus opiskellut pari vuotta, mutta minä lopetin sen...) ja ei ne opinnot ylitsepääsemättömän vaikeita ollu, mutta muutoin rupesikin tökkimään.
Pitääkö rtg-hoitsun olla teknisesti taitava jo alkujaan, minä kun en sitä ole (eli uudet laitteet on ihan mysteereitä pitkän aikaa). Sis onko opinnot kauheen teoreettisia ja vaikeatajuisia, kun joku joskus sanoi että sille puolelle täytyy olla matikkapäätä (kemiaa)?? ja opittava nopeasti laitteiden salat jne. Tämä hirvittää ja myös kuulin jostain että pääsykokeissa se matikkaosuus on vaikea että pitää olla melkein kympin matikkapää??
- Miuku
joudut hakemaan uudestaan. Vaikka molemmat ammatit ovat terveydenhuollon piirissä työskenteleville ihmisille suunnattuja, painotusalueet ammatissa ovat erilaiset. Myös työnkuva on erilainen.
Jos kuitenkin päädyt valintakokeen kautta sh:ksi opiskelemaan, voit todennäköisesti hakea hyväksilukuja tämän hetkisistä opinnoistasi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia.",165028Toiko Helen laivalastillisen vieraslajeja Suomeen?
Loviisan satamaan tuotiin laivalastillinen pähkinänkuoria Norsunluurannikolta Loviisan satamaan kiinnittyi vapun al1433675Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa
Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/912266- 1351947
Koulujen kesälomien siirto
Koulujen kesälomaa voitaisiin siirtää viikon verran. Se voisi olla hyvä kompromissi. Pääsiäsiseen voitaisiin lisätä muut1421913Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee471836Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."
Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su1171590- 1381435
"UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!
"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!551236Nainen, mistä johtuu että joskus et vain ymmärrä?
Älä sitä, älä tätä. Ei niitä varoituksia turhaan sanota. Älä laita sormeasi sirkkeliin. Älä hengaile sen murhaaja poruka1641175