Pittien/amstaffien mustamaalaus

Pitlover

Oon huomannu että joka kerta kun täällä kysytään neuvoo tai kokemusta esim piteistä, heti ensimmäisten joukossa on joku joka vastaa: *älä ny hullu ota sellasta koiraa, tappajakoirat on ne kaikki*
Miksi näin? Pitääkö jokaisella pitillä olla tommonen maine. Ja jos ei oo kokemusta ei varmaan kannata tulla avautumaan. Ja jis ON kokemusta, epäilen että pitää pittejä tappajakoirina! Upeita olentoja ovat! Se siitä!

12

264

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • szfdrg20

      Ne on niitä Koirat-palstan yksinäisiä keski-ikäisiä miehiä, joilla ei muuta tekemistä ole. Kyllä jokainen saa osansa; pikkukoirat räkyttävät, paksuturkkiset sotkevat, isokokoiset pitäisi kieltää lailla kokonsa puolesta ja koiraihmiset ovat muutenkin hämäriä eläintensekaantujia, joiden fantasioista kirjoittelemalla nämä katkerat sielut tyydyttävät itseään.

      Ei kannata välittää.

    • justjoo4

      Pitääkö siitä provosoitua ja lässyttää palstoilla? Ei mun tarvitse ainakaan vaikka tappajakoiran omistankin.

      • Pitlover

        Siis itsällänikin on kyseisiä "tappajakoiria", ja seurailen palstaa säännöllisesti, joten kyllä siitä alkaa pikkuhiljaa ärsyyntymään ku jokaista amstaffia, pittiä, staffia, rotikkaa, dobberia ym mustamaalataan! Eniten pittejä. Sit tulee semmosia kommentteja että älä pittiä ota, ota mieluummin amstaffi. Ei niitten luonteessa ole paljoakaan eroa! Itsellä on puhas pitti, rekattu, ja amstaffi rekattu! Kummatkin uroksia! Leikkaamattomia! En oo kertaakaan (seittemään vuoteen) todistanu yhtäkään tappelua niiden kesken eikä muidenkaan koirien. Ja jokaisen rauhallisen koiran kanssa tulevat toimeen. Toki innostus tarttuu helposti kun ohi kiitää pikkunen mäyrisnarttu joka vetää hihnassa meidän suuntaan. Tai pikkuinen chihu joka yrittää näyttää omistavansa kyseisen tienpätkän! Yhtäkään haastetta eivät ota vastaan! Ja lisäksi luulen että on itsellenikin teveellisintä purkautua täällä jotta jotkut oppisivatkin tästä jotain, kuin se että katselisin kylmänviileesti vuosia vierestä kun koiria syytellään. Ps. Koiran *tappelureaktiot* johtuu vain siitä että omistajat antavat koiriensa tehdä mitä vaan. Pikkuiselle koiralle naureskellaan ku murisee, kun taas pitti leimataan heti agressiviseksi! Pyhh!


    • GLINEAPBT

      Sinänsä huvittavaa lukea noita lehtijuttujakin, kun rekattuja pittejä, eli (puhtaita) on suomessa reilusti alta 100 kpl. Kuinkakohan monta näistä piteistä on ollut puhdas täysverinen, jota on mustamaalattu suomalaisessa mediassa?

      • pannujapatalappu

        Nämähän onkin yleensä näitä mixejä joista kirjoitellaan.
        Tehdään pentuja, mainostetaan pittbull-amstaffi/pittbull-staffimixeinä ja rahastetaan tyhmiä.
        Sitten huomataan koiran murkkuiässä viimeistään ettei kaikki ole kohdallaan. Harvoin ne ovat täyspäisiä aikuisina, osasyynä sukupolven näytön puute ja osasyynä omistajien osaamattomuus. Näitä mixejä tuntuu hankkivan varsinkin nuoret pojanklopit joilta puuttuu äly ja järki koko hommassa. Näitä kun tulee vastaan ja kysäisee koiran rotua, vastaus tulee kuin aseen piipusta: pittbull!!!
        Siinä vaiheessa on turha sanoa omistajalle että sekarotuinen on aina sekarotuinen vaikka voissa paistais.


    • asdmolossi

      Pitlover, ei amstaffisi sattumoisin ole itärajan takaa tuotu ns sporttimallinen ja pittisi euroopasta..? Jos on niin hienoja koiria ovat, hatunnoston paikka!

      • Hyviä ovat vaik seropeja

        No mulla on sellainen "vahinkolapsi " joka on rekatun staffin ( isä )ja rekatun pitbullin (emä )tuotos voisi sanoa että näyttää pitkäkoipiselta staffilta , hieman hoikempikin( linjakkaampikin) noin 23 kg ja säkäkorkeus 40 cm... Kyseinen henkilö ei koskaan tämän jälkeen ole pentuja koiralleen tehnyt joten... Harraste koirana mulla ja kyllä aiheutin pahennusta kun ekan kerran agility treeneihin mentiin mutta kyllä sit ajan kanssa kaikki ovat tajunneet kuinka nössö / super kiltti pusuttelija tää lyyli on :) olen usein kohdannut ennakkoluuloja kun kävelen koirani kanssa mutta tosin vain ikä haarukalla 20-55 vuotiaat, nuo mummot ja papat taas sitten tykkäävät hänestä kovin ?!? Tiedä mikä siinäkin on ?!? Tää rakkauslapsi on ainakin hyvä luonteinenja kiltti energinen neiti :) vaikka kaikille aloitankin aina kun kysytään rotua et se on "tollanen sekarotuinen..." Ainoa mikä meillä on vaivana niin ALLERGIA , kuulemma rodunomaista kummallekin vanhemmista ?!?


    • amstaffit ylös!

      Totta on, kaikki mainitut rodut ovat suuren osan "mustalla listalla". Meillä on 5 amstaffia ja yksi on kantavana. Voin sanoa, etteivät ole mitään koirapuistokoiria, mutta omassa laumassa ovat moitteettomia perhekoiria. Jos nyt katson, näen, että kolme koirista makaa sohvalla ja kaksi nukkuu peitolla. Että miksi vihataan pelkkien kirjoitusten takia?

    • "tappajakoirat"on...

      onhan ne nyt aika pelottavia

    • aurinko1231

      Omasta kokemuksesta kans huomannu et ensimmäinen reaktio ihmisillä on kun koirani rotua kysellään et "hui kamala, nehän on niin vihasia.. miten sä uskallat pitää sitä lapsen kanssa samassa talossa" (itselläni siis amstaffi).

      Mutta poikkeuksetta jokainen joka on meidän neitiin tutustunut on myös sydämensä tälle persoonalle menettänyt. Jälkikäteen ei kukaan ole pahaa sanaa rodusta sanonut. Lenkillä on monta tietämätöntä neiti kääntänyt puolelleen ja ihmiset ovat olleet ihmeissään et tämmönenkö se amstaffi oikeasti on.

      Ihmiset ja niiden ennakkoluulot nyt vaan on niin kauan takaraivossa ennen kun ne pääsee kyseisen "tappajakoiran" kanssa tutustumaan.

      Kavereilla on monen rotuista koiraa ja en ole vielä tavannut ensimmäistäkään vihaista amstaffia tai pittiä. Kaiken a ja o on tietty koulutus. Ymmärrän kyllä et huono maine tulee kun ihmiset ottaa munanjatkeeks näitä tiettyjä rotuja, eikä koulutuksesta ole mitään tietoa. Sitten tapahtuu vahinkoja ja pääsee lehdet kirjottaa.

      Pääsääntöisesti annan ihmisten länkyttää minulle omat "tietonsa" en ole pitkään aikaan jaksanut enää lähtee veri suussa kyseisiä rotuja puolustamaan.. Olen tuumannut et voi tulla koiraa katsomaan ja voin viedä ystävienkin koiria katsomaan ja päättäkää sitten mitä mieltä olette.

      Kesän jatkoja kaikille ihanien "tappaja koirien" omistajille, pääasia että me tiedämme millaisia koiramme ovat :)

    • PackLeader

      Se on tämä näiden ihmisten tyhmyys ja tietämättömyys. Ottaa jonkun ns. haastavamman ja voimakkaamman rodun egonjatkeeksi, ei osaa käsitellä koiraa oikein, ja kun koira alkaa temppuilemaan, se leimataan samantien tappajakoiraksi. Pistää kyllä suunnattomasti v*tuttamaan tuollainen.

      ELI

      Kun koirastanne tulee sen söpön viattoman pentuvaiheen jälkeen murrosikäinen ja myöhemmin aikuinen, johtajan puutteesta ja suoraansanoen paskasta koulutuksesta kärsivä, teille liian haastava koira, viekää ihmiset itsenne piikille koiran sijaan, koska koiran luonne ja käyttäytyminen saadaan kyllä korjattua, siinä vaiheessa kun siitä tulee teille kukkahattutädeille liian vaikea käsitellä. Mutta teidän, tyhmien ja tietämättömien ihmisten mieltä, luonnetta ja käyttäytymistä koirien kanssa saadaan hyvin harvoin korjattua ilman puukkoa ja pesäpallomailaa.

      Joten siis uusi sääntö Suomeen kiitos! Kun koirasta tulee omistajalleen liian haastava, joka johtuu omistajan tyhmyydestä, puutteellisesta koulutuksesta ja miten tämä koiraa kohtelee, on vietävä koiran omistaja piikille koiran sijasta!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      936
    2. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      830
    3. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      731
    4. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      76
      717
    5. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      46
      709
    6. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      693
    7. Emme näe enää koskaan

      Näin ainakin uskon. Mutta ei hätää, et menetä yhtään mitään minussa. Sen kai jo tiesitkin. Hyvää vappua ja kesää. Toivon
      Ikävä
      34
      687
    8. Mitäs meinaatte vappuna

      ikävöivät ihmiset?
      Ikävä
      107
      673
    9. Vornanen alkaa olla kusessa

      Kaikki vanhat synnit on kaiveltu esiin ja niitä tosiaan näyttää olevan. Poliisin asussa esiintyminen vaaliteltalla, työt
      Joensuu
      82
      662
    10. Pistetään panokset

      Vielä korkeammalle! Eli mitäs numeroa kaipaat? Kaikki mukaan! Itse kaipaan 5
      Ikävä
      35
      600
    Aihe