olen 53 vuotias nainen. Ovatko vaihdevuosien kuumat aallot sellaisia,ikäänkuin rinnan ja pään alueella olisi sisäinen kuumotus,tuntuu siltä kuin kuuma neste virtaisi suonissa,pään alueellakin sisäinen polte. Luulen näiden tuntemusten olevan vaihtarioireita,kun ne alkavat äkisti ja helpottavat hetken päästä. Entä mistä voi johtua se,kun aamulla herää,niin olkavarsissa ja kaulalla voi olla melkoisia vuodevaatteista jääneitä painumajälkia/ryppyjä. Auttaako hormonikorvaushoito(iholle laitettava geeli) mielialaan. Mielestäni olen tullut ärtyisämmäksi,välillä tuntuu että pimahtaa milloin mistäkin aviopuolisolle kotona,eli aina ei tarvita kunnon syytäkään. En ole masentunut,mutta mielialavaihteluita on ajottain,ei itkuisuutta vaan kiukkusuutta ja ärtyneisyyttä. Mistä olette saaneet avun emättimen kuivuuteen? minulla ei ole virtsan karkailua,kirvelyä vaan ainoastaan kuivuuden tunne.
vaihdevuosioireet
2
1008
Vastaukset
- ,,,
Hei
Olen kuullut että hormonikorvaushoito auttaa myös mielialaan. Itse otin käyttöön vahvat B-vitamiinit ja alkoi auttamaan jo vajaassa kahdessa viikossa. B-vitamiini on Neurobion Forte. Olen tosi helpottunut, koska olin aivan hermoheikko jo...aiemmin oikea viilipytty ennen vaihtareita :) Painaumajäljet johtuvat minulla ainakin turvotuksesta...sekin vaiva tuli vaihdevuosissa. - Musta kissa
Jos sinulla on kohtu jäljellä, hormonikorvaushoidossa pitää huolehtia myös sen tyhjentymisestä, joko "satunnaisesti" tai säännöllisesti. Pelkkää geeliä ei kai voi saada? En ainakaan itse saanut.
Toi B-vitamiinihomma on varmaan hyvä. Myös D-vitamiinia kannattaa syödä!
Painaumat ovat ikäjuttu, valitettavasti...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881567
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla121440- 981390
- 691250
- 1161150
- 931114
- 69961
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n256958Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o18925- 37897