Rakentelen parhaillaan perheelle 75 neliön kesämökkiä ja jouduin erään seikan vuoksi koolaamaan lattia normaalia korkeammaksi,tämän takia huonekorkeus tulee jäämään 2:41m,vikoja hakevat sukulaiset ovat ottaneet sen seläntakana puheenaiheeksi,onko tämä sitten poikkeuksellisen matala,minulle kyllä riittää,kiinnostaa tietää,löytyykö kellään muulla vastaavaa,puuttuu 9cm normaalista,onko kukaan kommentoinut?
Onko liian matala huonekorkeus?
12
5443
Vastaukset
- seriittää.,.,
Minä tein vielä matalamman, muistaakseni 228cm, ihan lämpöenergian takia.
- kovakalu.
Puuttuu mistä normaalista?
Ei ole olemassa mitään 250cm.n "normaalia" kesämökeissä.
Olet nössö, jos kuuntelet sukulaisakkojen höpötyksiä. - ei ole säännöstä
Kesämökkiin saat tehä vaikka 220 tai vaikka matalammankin, jossain vaiheessa tietysti rak.val. saattaa puuttua asiaan jos jotain koirankoppia yrittää.....
- Pave 63
Olen kuullut, että liian matala estää vakituiseksi asunnoksi muuttamisen.
- kasiwuiö
Estää, mutta niin estää yleensä moni muukin seikka.
Asumista ei tosin estä.
- omatupaomalupa
Kateus vie kalatkin verkoista. Jos et olisi maininnut huonekorkeudesta sukulaisille, he eivät osaisi kiinnittää siihen mitään huomiota MUTTA, valittaisivat kateuksissaan jostain ihan muusta. Jos valittamisen aihetta ei löytyisi, se keksittäisiin.
Kunhan mökki valmistuu, sama valituslinja jatkuu mökin käytöstä tms. Sukulaiset ovat pahimpia. Valitetaan sitä ja tätä ja lopuksi kysellään milloin saa tulla saunomaan tms? Siis JOS kysyvät lupaa? Törkeimmät ei edes kysy vaan tulee kyselemättä. Mikäs sen hauskempaa kuin juosta juhannus-saunasta ulos jäähyille todetakseen että sukulaiset ovat ajaneet pihaan tai veneellä satamaan tms. Vaatii monta vuotta että sukulaiset oppii talon tavoille. Siis JOS talonväki sen tekee, noloimmat järjestää sukulaisille kesäleirin täydellä ylläpidolla vaikka pää märkänisi. - korkeus ok
Eikös esim. Älvsbytalon valmistalojen huonekorkeus ole juuri 240 cm ?
Joten siinä mielessä ei luulisi olevan mikään ongelma. - Itseä harmittaa
Juurikin pahin kesämökkien puute on tyypillisesti tuo pygmeille tarkoitettu huonekorkeus. Kättä ojentamalla ylettää kattoon, ovenkamanat hipoo päälakea. Alkaa aika pian ahistaa ja v ituttaa. Eiko sitä samalla vaivalla tekisi riittävän korkeaa kun kerran työmaan pystyttää.
- 13+5
Ja miksei käsi sais yltää kattoon , kerro ? Korkeat huoneet ovat vain turha energianhukka
- mek
Ei ole koska minimi koekeus on 210cm ja ne muut luulevat että olisi palvellinen mökki jossa katto korkealla.
- Metsämökin tonttu
Minun mökki on 220cm Kukaan ei vielä ole päätään lyönyt kattoon.
- haukottaa
tehkää metrin korkeita niin ei mene paljon energiaa..mitä rakennuslupa sanoo jos pudottaa yllättäen huonekorkeutta.....mökillä ei saa monessakaan kunnassa asua ympäri vuotta...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1522954Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3682050- 411805
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii371772Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321421Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931221- 541173
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul328975Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles110948Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53792