Onko liian matala huonekorkeus?

Mielensä pahoittaja

Rakentelen parhaillaan perheelle 75 neliön kesämökkiä ja jouduin erään seikan vuoksi koolaamaan lattia normaalia korkeammaksi,tämän takia huonekorkeus tulee jäämään 2:41m,vikoja hakevat sukulaiset ovat ottaneet sen seläntakana puheenaiheeksi,onko tämä sitten poikkeuksellisen matala,minulle kyllä riittää,kiinnostaa tietää,löytyykö kellään muulla vastaavaa,puuttuu 9cm normaalista,onko kukaan kommentoinut?

12

5940

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • seriittää.,.,

Minä tein vielä matalamman, muistaakseni 228cm, ihan lämpöenergian takia.

• kovakalu.

Puuttuu mistä normaalista?

Ei ole olemassa mitään 250cm.n "normaalia" kesämökeissä.

Olet nössö, jos kuuntelet sukulaisakkojen höpötyksiä.

• ei ole säännöstä

Kesämökkiin saat tehä vaikka 220 tai vaikka matalammankin, jossain vaiheessa tietysti rak.val. saattaa puuttua asiaan jos jotain koirankoppia yrittää.....

• Pave 63

Olen kuullut, että liian matala estää vakituiseksi asunnoksi muuttamisen.

• kasiwuiö

Estää, mutta niin estää yleensä moni muukin seikka.

Asumista ei tosin estä.

• omatupaomalupa

Kateus vie kalatkin verkoista. Jos et olisi maininnut huonekorkeudesta sukulaisille, he eivät osaisi kiinnittää siihen mitään huomiota MUTTA, valittaisivat kateuksissaan jostain ihan muusta. Jos valittamisen aihetta ei löytyisi, se keksittäisiin.

Kunhan mökki valmistuu, sama valituslinja jatkuu mökin käytöstä tms. Sukulaiset ovat pahimpia. Valitetaan sitä ja tätä ja lopuksi kysellään milloin saa tulla saunomaan tms? Siis JOS kysyvät lupaa? Törkeimmät ei edes kysy vaan tulee kyselemättä. Mikäs sen hauskempaa kuin juosta juhannus-saunasta ulos jäähyille todetakseen että sukulaiset ovat ajaneet pihaan tai veneellä satamaan tms. Vaatii monta vuotta että sukulaiset oppii talon tavoille. Siis JOS talonväki sen tekee, noloimmat järjestää sukulaisille kesäleirin täydellä ylläpidolla vaikka pää märkänisi.

• korkeus ok

Eikös esim. Älvsbytalon valmistalojen huonekorkeus ole juuri 240 cm ?
      Joten siinä mielessä ei luulisi olevan mikään ongelma.

• Itseä harmittaa

Juurikin pahin kesämökkien puute on tyypillisesti tuo pygmeille tarkoitettu huonekorkeus. Kättä ojentamalla ylettää kattoon, ovenkamanat hipoo päälakea. Alkaa aika pian ahistaa ja v ituttaa. Eiko sitä samalla vaivalla tekisi riittävän korkeaa kun kerran työmaan pystyttää.

• 13+5

Ja miksei käsi sais yltää kattoon , kerro ? Korkeat huoneet ovat vain turha energianhukka

• mek

Ei ole koska minimi koekeus on 210cm ja ne muut luulevat että olisi palvellinen mökki jossa katto korkealla.

• Metsämökin tonttu

Minun mökki on 220cm Kukaan ei vielä ole päätään lyönyt kattoon.

• haukottaa

tehkää metrin korkeita niin ei mene paljon energiaa..mitä rakennuslupa sanoo jos pudottaa yllättäen huonekorkeutta.....mökillä ei saa monessakaan kunnassa asua ympäri vuotta...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      176
      4977
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      18
      4366
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      9
      3097
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      250
      2924
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      143
      2872
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      52
      2491
    7. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      27