Olen asentamassa Audin bose sound systeemin soittimen tilalle blaukkarin Los Angeles soitinta. Nyt kuitenkin ongelmana johtojen kanssa on se, että kun auton käynnistää niin radio sammuu ja käynnistyy uudelleen. Lisäksi radio ei sammu virtojen katkaisun jälkeen kuten pitäisi.
Luulen että vika on virtajohdoissa. Soittimelle tulee kaksi virta johtoa, pun/valk ja pun/kelt kun mittasin nämä johdot niin totesin että ovat oikosulussa keskenään joten myös niillä on samat jännitteet. Kuulukohan asian olla näin??? Usko että radion sammuminen johtuu tästä samasta syystä sillä kun mittasin johdot niin käynnistettäessä autoa jännite laskee ensin n.9V sitten 14V ja laskee takaisin 12V. Onkohan tämä normaalia autoa käynnistettäessä?
Onkohan kellään muuten tietoa miten saisi CD/radio tekstit näkymään ajotietokoneessa? Radiossa pitäisi olla data, ulostulo.
Pienimmätkin vinkit ovat tarpeen, sillä olen jokseenkin kauan taistellut asian kanssa.
Apua
1
453
Vastaukset
- 1_X
tuli mieleen tuosta kun sanoit että käynnistettäessä jännite laskee 9V:iin??? Niin se on (tai voi olla) liian alhainen jännite mankalle, joten se sammuu. Jos sulla on säädettävä jännitelähde 0-15V niin sillä voisi kokeilla että paljonko jännitettä mankka tarvitsee käyntiin lähteäkseen.
Toinen virtapiuha on ilmeisesti jatkuvalle virralle, jotta asemat yms. pysyvät muistissa ja toinen on varsinainen virtapiuha. Sen varsinaisen virtapiuhan voisi vetää suoraan akulta mankalle vähän paksummalla johdolla, joka saattaisi auttaa myös siihen jännitteen alenemiseen. Niin, ja mankan maadoitus on hyvä tarkistaa myös, jotta saa kunnolla maita.
Eli vinkkinä voisi sanoa että vedä paksumpi virtajohto suoraan akulta mankalle. Ja jos mankan pitää sammua kun virrat katkaistaan virtalukosta, niin releen kosketin virtajohtoon ja releen ohjaus virtalukkoon. Niitä mankan adaptereitahan saa irtotavarana alan liikkeistä. Eli jos autossa oleva vakiadapteri, johon vakimankka on kytkettynä ei käy uuteen mankkaan, niin kaupasta löytyy liuta erimoisia adaptereita. Kannattaa kysyä myös adapterin kytkennät että mikä piuha/liitin on mikäkin. Siinä on jonkinmoinen standardi olemassa, mutta en minäkään sitä ulkoa osaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %
Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o2485672Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä
Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki353231Sofia Virta: bänet!
Matkailuautoilija metsänomistaja puoliso on nyt entisen teeren poikia, ja Sofia tekee comebackin vapaille markkinoille.1332549"Suomi voisi ottaa taloudessa oppia Espanjasta"
"Espanjassa talouspolitiikka on löysempää, mutta velka-aste on kääntynyt jopa laskuun.", pohdiskelee Suomen seuraava pää2102013Kokoomus: SDP johtaa kansalaisia harhaan
(Umpityhmät palstademarit ovat taas uskoneet Lindtmanin höpötykset Espanjasta.) SDP harhaanjohtaa kansalaisia talouspol641542- 641007
Niin että miten
Haluatko oikeasti olla minun kanssa oikeassa elämässä, vai onko tämä vain kirjoittelua77937Nuoriso on tyhmää tutkijat ovat todenneet
Nyt se on todettu ääneen mitä kaikki ovat jo pitkään epäilleet. Nuoriso on tyhmentynyt tasaiseen tahtiin. Kohta pitää ni123813Ikävä tilanne rikoksen vuoksi Espanjassa - Jari Sillanpää pistää uutta matoa koukkuun
Jari Sillanpää on ehkä yksi suosituimmista tangokuninkaallisista. Ex-tangokuningas juhli viime syksynä 30 vuotista uraan8781- 39728