Aloe Veran sisäisestä nauttimisesta kysyn

Aloe vera kotona

Alkavat tuon aloe verani lehdykäiset olla jo niin pulleita, että olisi tarve käyttää niien geeliä. Iholle olenkin käyttänyt, mutta voinko nauttia sisäisesti?
Olen kaupan geelimehua joskus käyttänyt, mutta nyt olisi omakin kasvi käyttökunnossa. Oletteko hyöyntäneet sisäisesti

Ihmettelin erään aloe vera tuotteita mainostavan myyjän ilmoitussivulla netissä olevaa: lehdet pestään ja vielä painepestään heiän prosessissa.
Miten se onnistuu? Lehdistähän alkaa ylen helposti vuotaa tuo geeli nestemäisenä ulos pienestäkin käsittelystä, kun ne on kasvista irroitettu.

Onkohan kaikilla myyvillä edes aito aloe vera?
Samannäköisissä mehikasveissa on myös erittäin myrkyllisiä lajikkeita.
Aloe verankin lehden kova ulkopinta on haitallinen, jopa myrkyllinen.

Ole ystävällinen ja kommentoi, voinko "syödä" aloe veraa.

6

2740

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miu54mau

      Äidiltäni sain josku Aloe veran alun. Sanoi että sitä on kasteltava ainoastaan pelkällä vedellä jos haluaa käyttää lääkekasvina - siis ei mitään kanankakkaa, substraalia jne. Itse käytin sitä esim. haavoihin ja couperosa ihoon. Vaikutusta en muista mutta tarkoitan nyt sitä että kulkeutuuhan se haavan kautta koko elimistöön.? Myös huuliherpekseen olen sitä laittanut niin eiköhän se siitä rikkoutuneesta rakkulasta mene myös elimistöön. Tästä päättele itse mitä teet :)

    • bioloogikko

      Aloe verassa on aloiinia, joka ärsyttää voimakkaasti vatsaa. Ei sovi sellaisenaan syötäväksi, jos tarkoitus ei ole aiheuttaa ripulia. (Käytetty alunperin ulostuslääkkeenä). Myytävistä Aloe vera -mehuista aloiini on poistettu.

      Mehu sisältää vitamiineja ja hivenaineita, mutta ihan samat aineet saa halvemmalla juomalla vaikkas omenamehua. Omenamehussa ei myöskään ole aloe-mehun aineita, jotka ovat suurissa määrin munuaistoksisia.

      Mehun juomisella ei ole mitään tieteellisesti todistettuja hyötyjä.

    • xixs

      Moi,

      iholle voit käyttää kun katkaiset lehden, jotkut tekee näin. Toki
      on helpompaa ostaa tuotetta Aloe vera geeliä ja laittaa sitä suoraa purkista.

      Missään tapauksessa et voi sitä syödä ellet ole 100% varma kasvin alkuperästä,
      oletko itse kasvattanut? ja oletko käyttänyt lannoitteita?

      http://www.lrworld.com/fi/product-world/quality/quality-standards/
      Tuolta löytyy paljon tietoa käsittelystä. Joka firma tekee erilailla. Tuotteita on mahdollista ostaa jälleenmyyjiltä.

    • Mikko 47

      Ei kaikissa Aloe Vera tuotteissa ole vaarallista Aloiinia. Esimerkiksi Saksalainen LR Health & Beauty Systemsin Aloe vEra geelijuomat ovat aloiinivapaita:

      Tiedättekö että Forever living (FLP) Aloe Vera juomat ova Turkissa kiellettyjä, koska niissä on niin paljon "myrkkyä" siis Aloiinia! Onnekksi on olemassa myös muita Aloe Vera tuotteita, esimerkiksi Saksalaisia.

      Pohjois-Texasin tutkimuslaboratorio tri Ivan E Danhof on verrannut aloiinipitoisuuksia eri valmistajien tuotteissa seuraavin tuloksin:
      Cytopan Aloe Gold .............. 38.000 ppm
      ESI ........................................11.200 ppm
      Forever Living Product ..........63.000 ppm
      Life Plus ................................13.700 ppm
      Morley s natural Products ...... 4.400 ppm
      Pro-Ma ................................... 4.500 ppm
      LR-International ................ 0,025 ppm (LR Health&Beauty Systems)

    • ^-^

      ^Kertoisitko, että miten ihmeessä sitten Turkissa on myös tätä jälleenmyyntiä, jos se kerta siellä kiellettyä, siis FLP:n osalta.

      Faktaa ja tutkimustuloksia linkillä kiitos, mistä löysit nuo tiedot. Ihan mielenkiinnosta haluaisin lukea.

    • LääkeAloe

      Lääke aloe - juomia, myydään kyllä, ihan tavallisissa ruokakaupoissa. Ei niissä mitään sen ihmeellisempää ole, kuin sitä kasvia itseään ja vettä.

      Kuorta ei pidä syö, ellei halua ripulia. Sitä se alloiini teettää. Eikä myrkkylannoitettuja.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      278
      3018
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      78
      1547
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1470
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      1276
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1200
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1197
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1119
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1077
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe