Miksi uusioperhe on aina paha!

uustyttö

Moi!

Kuulin koulussa kavereiden puhuvan tästä palstasta ja nauravan. Halusin tulla itsekin kattomaan miksi täällä on niin hauskoja juttua ja en tosiaankaan tajua!

Oon itse 15-vuotias uusperheen lapsi ja asun isän ja sen uuden naisen kanssa. Veljeni asuu äitini luona, on nuorempi. Meillä oli just tällainen äiti, joka ei halunnut, että me nähdään isää tai sen uutta vaimoa. Jouduttiin katkaisee isään välit sitten kokonaan. Onko teillä käynyt mielessä miten pahalta tuntuu, kun oma isä ei kaupassa tunnista lapsiaan? Kyllä se vaan itkettää!

Meidän vanhemmat eros kun minä olin 10 ja veli 8. Vasta 14-vuotiaana pääsin muuttaa isän luo ja vähän ennen synttäreitä näin isää ekaa kertaa neljään vuoteen. Itkin ja hakkasin sitä silloin ja syytin sitä, että se ei taistellut oikeuksistaan nähdä meitä hullun äitin kanssa. Se sattu silloin ihan hirveästi, ihan kuin meijät olis vaan heitetty pois. Äitikään ei meistä huolehtinut, vaikka se sitä aina jankkasi. Se oikeasti eli omassa maailmassaan ja kantoi kaunaa isälle. Se näkyi minun ja veljen elämässä.

Onneksi mummo ja pappa päätti sanoa asialle stopin. Ne vei äitin terapiaan ja sen terapian avulla äiti ilmeisesti pääsi yli. Siksi sain muuttaa isän luo ja olen paljon onnellisempi. Tuntuu et nyt mulla on perhe.

Miksi ette anna lasten tavata isää tai äitiä? Miksi ne pitää omia eron jälkeen? On meilläkin tunteet ja oikeudet! Musta on kamalaa kun yläasteella porukka nauraa näille aikuisten jutuille, miten hassuja provoja nää on, mutta ikun ei nää kaikki edes ole. Meidän äiti on elävä esimerkki siitä, että näitä on oikeasti. Mua oksettaa aatella, miten itsekeskeisiä paskoja aikuiset on. Toivottavasti musta ei koskaan kasva sellaista. Ja jos me joskus tulevaisuudessa erotaan mun miehen kanssa, niin lapset saa kyllä ihan ite päättää missä asuu ja paljonko ne haluaa isäänsä nähdä. Ja ite en jää kyllä katkeroitumaan, kyllä ne lapset sen näkee.

10

256

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 5667744

Mainio trolli!! Jatka linjallasi. Seuraavaks voisit kirjottaa vaikka tonne politiikkapuolelle siitä miten sä kaveteittes kans seuraat sitä!!!

• voi veee,

Tään on taas joku aikuinen pirruuttaan kirjoittanut.

• uusiorouva

Mikäs tästä trollin tekee? Minäkin muistan että äitini aikoinaan mustamaalasi isän uutta naista, tai siis kertoi lihavoitua totuutta. Äiti ei kyllä estänyt meitä (minua ja veljeäni) näkemästa isää,opetti vain olemaan tykkäämättä isän uudesta, vaikka kovasti kieltääkin niin tehneensä.. Ja uusi nainen taas puolestaan teki kaikkensa ettemme tunteneet olevamme tervetulleita, ja lopuksi sai isän ostamaan firman satojen kilometrien päästä meistä, niin että he isän työn varjolla pääsivät meistä eroon. Silloin vannoin itselleni että minusta ei tule sen pahemmin äitini kuin äitipuolenikaan kaltaista. Enkä olekkaan. Minulla ei lasta ennestään ollut ja mieheni poika asuu meillä yhteisten lasten lisäksi. Enkä pahaa sanaa sano pojan äidistä.

Ap:lle. Vaikka itse olenkin ihan tyytyväinen, ja jopa onnellinen elämässäni, tee sinä valintasi niin hyvin, että saat perustettua sen ideaalisen ydinperheen ja vaali sitä ja pidä siitä huolta. Asiat ovat kuitenkin huomattavasti helpompia ydinperheessä, vähemmän "liikkuvia osia"

• minusta,

Kyllä sinun isäsikin oli aika selkärangaton.

• uusiorouva
        minusta, kirjoitti:

Kyllä sinun isäsikin oli aika selkärangaton.

Niin olikin/onkin. Sitä en kiellä lainkaan. Vanhempieni tehdessä eroa isäni totesi äidilleni haluavansa "nuoren naisen josta saa helposti muokattua mielensä mukaisen" (eli siis melkoisen päinvastaisen kuin äitini, joka on melko vahva luonne) Mutta mitä hän saikaan? Oikean pirttihirmun! Isäni on kuulemma nykyisin vastuussa yrityksestään, kahden sisarpuoleni hoitoon/harrastuksiin kuskaamisista ja hoitamisista kun ovat kipeänä, pyykistä, ruoanlaitosta, kodin siivouksesta... Näin olen rivien välistä saanut lukea. Minä en siis ole tervetullut heille. On siis todella tossun alla. Noh, aina ei ilmeisesti voi saada mitä tilaa, mutta ehkä sitä minkä ansaitsee...

Toisaalta on surullista että oma lapsuus meni näin, mutta ainakin tiedän millaisen lapsuuden haluan antaa lapsillemme (yhteisille ja mieheni ) ja millaista ehdottomasti en.

• Ymmärrystä*

Onko isäsi solminut suhteen jo avioliittonsa aikana? Äitisi katkeruus on helppo ymmärtää, jos tausta on tällainen. Avioero on Suomessa helppo saada ja sen voi ottaa kaikkia osapuolia kunnioittavalla ja lapse huomioivalla tavalla. Uskottomuus ei ole tällainen tapa, vaan petettyä traumatisoiva. Riisu vaaleanpunaiset silmälasisi ja katso myös isääsi realistisesti. Onko isäsi hoitanut avioeron rakentavalla tavalla ja teidät lapset huomioiden? Kuvaamasi perustella ei ainakaan kuulosta siltä, vaan enemmänkin häntä voisi kuvailla samoilla kauniilla sanoilla joilla äitiäsikin kuvasit: itsekeskeinen *****.

• ------------

Voihan se olla, että isä ei ole hoitanut asioita asiallisesti ÄITIÄ kohtaan. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että äiti voi kostaa sen lapsilleen. Tietysti siinä sivussa isällekin, mutta eniten kuitenkin lapsilleen. Ihan sama kuin tappaisi lapsensa kostaakseen hänen toiselle vanhemmalle. Ei niin vain saa tehdä, riippumatta siitä, mitä se toinen vanhempi on tehnyt tai jättänyt tekemättä.

Lasten tehtävä ei ole ymmärtää aikuisia ja aikuisten päätöksiä. Vanhempien tehtävänä on ymmärtää lapsia ja ajatella aina ensisijaisesti heidän parastaan, koska on heidät huollettavikseen tehneet. Jos toinen vanhemmista ei sitä tee, niin se ei millään muotoa oikeuta toistakin jättämään lapset huomiotta.

Ja jos nyt mennään tuolle ymmärtämyksen linjalle, niin oletetaanpa, että isällä todella olisi ollut toinen nainen jo avioliiton aikana (tätähän me emme tiedä). Mistä se johtui? Ehkä isää pitäisi ymmärtää siinä, kuinka vaikean hänen vaimonsa hänen elämästään teki jo avioliiton aikana. Ei mitenkään mahdotonta, jos kerran avioliiton jälkeenkin heittäytyi noin hankalaksi. Ehkä isän tilanne oli aivan sietämätön ja hän löysi pelastuksen jaksaakseen elää siitä toisesta naisesta? Oikeuttiko se häntä pettämään? Ei. Oikeuttiko hänen pettämisensä entistä vaimoa pilaamaan lastensa suhteet isäänsä? Ei. Toisen väärin tekeminen ei koskaan oikeuta muitakin toimimaan väärin - varsinkaan viattomia lapsia kohtaan.

• Aikuisuus*
        ------------ kirjoitti:

Voihan se olla, että isä ei ole hoitanut asioita asiallisesti ÄITIÄ kohtaan. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että äiti voi kostaa sen lapsilleen. Tietysti siinä sivussa isällekin, mutta eniten kuitenkin lapsilleen. Ihan sama kuin tappaisi lapsensa kostaakseen hänen toiselle vanhemmalle. Ei niin vain saa tehdä, riippumatta siitä, mitä se toinen vanhempi on tehnyt tai jättänyt tekemättä.

Lasten tehtävä ei ole ymmärtää aikuisia ja aikuisten päätöksiä. Vanhempien tehtävänä on ymmärtää lapsia ja ajatella aina ensisijaisesti heidän parastaan, koska on heidät huollettavikseen tehneet. Jos toinen vanhemmista ei sitä tee, niin se ei millään muotoa oikeuta toistakin jättämään lapset huomiotta.

Ja jos nyt mennään tuolle ymmärtämyksen linjalle, niin oletetaanpa, että isällä todella olisi ollut toinen nainen jo avioliiton aikana (tätähän me emme tiedä). Mistä se johtui? Ehkä isää pitäisi ymmärtää siinä, kuinka vaikean hänen vaimonsa hänen elämästään teki jo avioliiton aikana. Ei mitenkään mahdotonta, jos kerran avioliiton jälkeenkin heittäytyi noin hankalaksi. Ehkä isän tilanne oli aivan sietämätön ja hän löysi pelastuksen jaksaakseen elää siitä toisesta naisesta? Oikeuttiko se häntä pettämään? Ei. Oikeuttiko hänen pettämisensä entistä vaimoa pilaamaan lastensa suhteet isäänsä? Ei. Toisen väärin tekeminen ei koskaan oikeuta muitakin toimimaan väärin - varsinkaan viattomia lapsia kohtaan.

"Vanhempien tehtävänä on ymmärtää lapsia ja ajatella aina ensisijaisesti heidän parastaan, koska on heidät huollettavikseen tehneet."

Juuri näin ja tämä tarkoittaa esimerkiksi avioeron hoitamista niin, että kohtelee puolisoaan kunnioittavasti ja empaattisesti ja ottaen puolison hyvinvoinnin huomioon, koska vanhempien hyvinvointi on tärkeää lasten kannalta. Pettäminen ei ole tällainen tapa.

"Ehkä isää pitäisi ymmärtää siinä, kuinka vaikean hänen vaimonsa hänen elämästään teki jo avioliiton aikana. Ei mitenkään mahdotonta, jos kerran avioliiton jälkeenkin heittäytyi noin hankalaksi. Ehkä isän tilanne oli aivan sietämätön ja hän löysi pelastuksen jaksaakseen elää siitä toisesta naisesta?"

Parisuhteessa on aina kaksi ihmistä ja kumpikin kantaa vastuun sen onnistumisesta. Kukaan ei tee toisen elämästä sietämätöntä eikä pilaa yksin parisuhdetta. Jos valittaa huonosta suhteesta, kannattaa ensin katsoa peiliin - sieltä löytyy vastuunkantaja. Suomessa avioeron ottaminen on helppoa - sen sijaan sen hoitaminen hyvin tuntuu olevan monille ihmisille täysin mahdotonta. Ei kannata hankkia lapsia, jos ei ole itse aikuinen eikä ajatella asioita lasten kannalta.

• Faktapohjalta

Tosi hölmöä että kuvittelette teinien oikein joukolla tätä keskustelua lukevan. Aikuiset ihmiset. Älkää viitsikö. Trollin tunnistaa siitä että hän ei useimmiten aiheeseen enää palaa ainakaan samalla nikillä. Jos tän keskustelunkin kirjoittajien ip-osoitteet näkidi, voisi nopeasti paljastua miten vähän kirjoittajia täällä on.

• syrullinen laura u

Moi anteeksi kun hyökkään teidän keskusteluun omalla aiheellani mutta onko kellään kokemusta moisesta. Ollaan oltu n. 5vuotta uusioperheenä ja ekat vuodet mennyt toosi hyvin nyt mieheni on ruvennut syrjimään tyttöäni joka on yli vilkas 6v jopa en saisi ottaa häntä kotiin takaisin kun on vl vaikka mummolassa. Mikä on väärin ja riitaa syntyy aiheeata hyvin herkästi. Apua auttakaa mua ja neuvokaa. Miten saan mieheni tajumaan mitä hön yrittää viedä multa pois :'(

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      53
      3837
    2. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      716
      3685
    3. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      398
      3481
    4. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      81
      3287
    5. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3069
    6. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      2558
    7. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      50
      2445
    8. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      103
      2295
    9. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      14
      2079
    10. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      2079
    Aihe