Työkokeilu:

arsehole.

Eli siis nyt kun olin hakenut eräälle kurssille, jonne olen hakenut aikaisemminkin - eli siis mulla on tällä paikkakunnalla työttömyyttä jo muutama vuosi! Niin tota nyt ne oli kirjannut sinne loppuun hylkypäätöksen perään, että suosittelevat yhteydenottamista omaan työkkäriin ja työkokeilun harkitsemista esim. jos ko. ala kiinnostaa. No, tota näinkö tämä menee, että sitten kun on oltu tarpeeksi pitkään työkkärin kirjoilla, ja työkkäri ei itse ole mitään koskaan tarjonnut oma-aloitteisesti, niin sitten aletaan puhua työkokeiluista. Toki, onhan se niinkin että sitäkin kautta voi töitä saada. Toisaalta kyllä tuolta alalta mulla on kokemusta siitäkin, tosin toisen maakunnan alueella kuin tällä, maakunnan jolla sai töitä, täällä ei saa!

Sitten se mun oma ala, jolle on siis koulutuksen jo saanut - no, tämä seutu ei tarjoa silläkään saralla mitään, sijaisuudet menevät opiskelijoille. Joo, mä oon kirjoitellut tätä samaa stoorii tänne jo tuhat kertaa, mutta tulipa vielä kerran.

Siis jos mä jotain voin tästä seudusta sanoa, niin tämä on kyllä yks helvetin persereikä koko maakunta! P E R S E R E I K Ä

Ei joo, on tässä vielä kuukausi seuraavaan ilmoittautumiseen tonne työkkäriin, ehkä mä sitten otan puheeksi sen työkokeilun. Mitähän se sitten sanoo...

5

228

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saaks palkkaa..

Työkokeilusta ei saa vissiin palkkaa? Joo, mä tiedän, oon niin fiksu, että mol.fi-sivuilta löytyy kaikki tieto. Laitoin vaan kun vituttaa tää ...

• ei muuta.

9 tai 18 euroa työkokeilupäivältä. Eli ottaiskohan tollanen joku ISS tai L et T tai joku muu firma työkokeiluun.... Niin, kyseessä oli siis laitossiivoojan kurssi. No?

• niin....
        ei muuta. kirjoitti:

9 tai 18 euroa työkokeilupäivältä. Eli ottaiskohan tollanen joku ISS tai L et T tai joku muu firma työkokeiluun.... Niin, kyseessä oli siis laitossiivoojan kurssi. No?

Mutta pitäisihän tässä ymmärtää jo tuosta laitossiivoojakurssista se, että jos siellä valitaan kurssille henkilöitä, joilla on kokemusta siivoustyöstä, niin tota, käytetäänkö työvoimapoliittista koulutusta ihan vaan ammattitutkinnon hankkimiseen, kun toisaalta koko ajan nämä edellä mainitutkin firmat hakevat siivoojia osa-aikaisiin, kokoaikaisiin, vakituisiin ja määräaikaisiin tehtäviin. Siis töitä olis ja on kokeneita tyyppejä sitten kurssille hakemassa, työvoimapoliittiselle kurssille siis. Eli joko työnantajat härskisti koulututtavat työntekijänsä ammattitutkintoon työvoimapoliittisilla kursseilla, kun toinen vaihtoehtohan olisi ihan vaan vaikka oppisopimus tai sitten se, että työssä ollessa tehtäisiin se näyttö ja työnantaja itse kouluttaisi teoriapuolesta - sen mitä siinä nyt niin koulutettavaa on, aineiden käytöstä, eri tyyleistä märkä-nihkeä-kostea tms. mitä niitä on - työturvallisuus ja hygienia - niin. Joo, eli siis jos työvoimatoimiston kursseille otetaan runsaasti kokemusta omaavia, niin ei se sitten taidakaan vetää se ala ihmisiä vaan nämä joutuvat kortistoon - vai onko tosiaan niin että työvoimapoliittisen kurssin tarkoitus on järjestää kokeneille ja ehkä työllistyville tyypeille ammattitutkintoon mahdollisuus!

Outoa. Mutta kuinka kauan ne työkokeilut sitten kestäisivät - kuukauden, pari kuukautta? Olin kerran omissa hommissa sijaisena, siellä oli joku mun sinne mennessä työkokeilussa, ei ollut kuin kuukaudenpäivät enää mun sinne tultua, että ei kai ne kovin pitkiä kokeiluja ole. Ja siinä työssä - joka kyllä tehokkaaksi muuttuessa vaatii osaamista - ei kyllä työkokeilussa olleelta paljon panosta tuottanut, juuri kun ei osannut tehdä sitä työtä. Oli vaan kattelemassa että mitä se työ on. Ja hmmm, kukas sitä ilmaseks mitään viittii tehdäkään.

• ausvitsit

Pois vaan semmosista orjapajoista tuottamasta voittoa rikkaille. Sutta vaan teette siellä sitten jos ei muuta, tai viette sinne omia töitä ja teette niitä ja myytte eteenpäin pimeesti. Koht on piikkilangat pajojen ympärille ja vaaditaan tuloksia uso pois vaan.

• ???????????????

Mikä helvetin työpaja! Kun työkokeilu ilmeisestikin tarkoittaa tässä tapauksessa sitä, että oltaisiin jollakin oikealla työnantajalla työkokeiulussa!

Jos sinä joudut jollekin työrajoitteisten työleirille, niin ei se päde sitten ihan kaikkiin muihin!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      91
      5896
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4762
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      93
      3001
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      26
      2780
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      25
      2036
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1486
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      335
      1047
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      85
      1018
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      125
      940
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      754
    Aihe