Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

AUTTAKAA! sim-kortti jäi jumiin!

juliamoi2

sain juuri uuden samsung galaxy tab 2 ja laitoin vahingossa sim-kortin väärään kohtaan ja se jäi jumiin! onko ideoita miten saisin sen pois sieltä omin voimin? vai pitääkö mennä jonnekkin ,joka ottaisi sen pois? ..auttakaaaa !

29

12986

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itse kokeilisin irroittaa sitä varovasti esimerkiksi pienellä talttapäisellä ruuvimeisselillä.

    • silleiheitääon.

      Pinsetillä, ja jos ei saa otetta silläkään, niin sitten nuppineulalla kampeamalla. Ehkä jopa kahdella nuppineulalla molemmin puolin korttia kampeamalla. Mutta jos kortti on syvällä, ei taida auttaa kun purkaa koko vehje. Jos se on kortinlukijan paikka, myös oikosulku on mahdollista, älä käynnistä konetta ennenkuin kortti on ulkona.

    • Mimmiumm

      Juliamoi2 mulle kävi aivan sama juttu! ja sain just uuden samanlaisen galaxy tab 2,kannattaa koittaa nuppineuloilla,ettei kone vaurioidu,koska sit takuu ei korvaa.

      • V. Arovasti.

        Itse käytin hammastikkuja jotka olin vuolaissut kärjistään litteäksi. Ei ole pelkoa oikosulusta eikä niillä puutikuilla oikein mitään rikokkaan.


    • Jumissa

      Oulun Telemanin / SCF Huolton hinta-arvio jumiutuneen SIM-kortin irroittamisesta on noin 80 euroa. Soneran liikkeen mukaan on yleinen ongelma, että microSIM-kortti laitetaan poikittain Samsungin tabletin miniSIM-korttipaikaan.

    • Samoin käynyt

      Minä laitoin teippiä veitsen kärkeen ja ujutin kärjen varovasti aukkoon niin että kortti tarttui teippiin. sain vedettyä helposti kortin ulos.

    • imurii

      Ja minä laitoin araldiittiä tulitikun päähän ja vetäsin sitten ku oli liimautunut kiinni.

    • oddaa bäähän

      en pysty ottaa micro simii pois siit normin simin paikalt pitäis varm purkaa paljon se maksais soneralt ????

    • Sitä kannattaa kysyä hieltä itseltään.

    • lmjhghj

      sama juttu sony xperia Z2
      help me

    • Se pitää yrittää irroittaa ohjeen mukaan. Jos ei lähde millään niin huoltoon.

    • wamba

      Katkaiskaa hakaneula että päähän jää 1-2 mm sitä koukkua, niin sen koukun kun saa kortin sivusta ujutettua kortin alapuolelle väärä kortti lähtee vetämällä helposti.

      • Anonyymi

        Minulla on suora kortti ja hakaneulatemppu ei sentakia toiminut.


    • SDkortti

      Ei perjaatteessa liity asiaan mutta mul on tuol kaapissa mun vanha trend plussa ja siin on muistikortti jumissa enkä viittis jättää sinne ku siin on paljon kuvia ja muutenki kallis 16gigan nii tietääkö kukaan miten sen sais irti sieltä

    • ootkopersaukinen

      16 gigan kortti kallis :DDDD

      • kakaranpaskiaiselle

        Sinä taisit istua vielä kolme (3) vuotta sitten lastenvaunuissa koska et ymmärrä lukemaasi.


    • zperiae5

      APUA!!! Omani jäi jumiin puhelin sony xperia e5

    • Auttakaa1234

      Voisiko joku auttaa mul jäi netti mokkulaan SIM kortti kiinni kun laiton vahingos väärinpäin

    • Japi_man

      Laitoin vahingossa iPhoneen micro-sim kortin ilman telakkaa, sain kaivettua ulos vuolemalla hammastikuista nostimet molemmille puolille. Puhelin oli hellästi ruuvipenkissä kahden sukan välissä. Kannattaa aloittaa vähän paksummilla tikuilla ja sitten puolivälissä vuolla ohuemmaksi, kun kortti pilkottaa niin pinseteillä ulos. Tarkkaa puuhaa, maltti palkitaan.

    • Soinipullarules

      Sama ongelma Sony m5 puhelimen kanssa, onneksi työpaikan robotti hoiti homman ohjelmoinnin jälkeen. Hyviä neuvoja edellä, vaatii malttia ja aikaa.

    • linuxuser

      kannattaa siis AINA lukea se hemmetin manuaali ENSIN!

    • surusimmu

      Mulla sama tapahtui Honor 6 A -puhelimella. Oli JUST ostettu uus peli. Vakuutus ei tietenkään korvaa, kun oma moka. Jätin huoltoon, mutta kyllä Honorin huollossa kovasti pelottelivat että takakansi saattaa rikkoutua, piirilevy (?) mennä persiilleen jne... Itkettää :'( Muutenkin koko kuukausi mennyt niin päin persettä että ei mitään järkeä. Saattaa tulla satasen paukku ellei enemmän, mitä nyt ei kannata edes maksaa kun luuri maksoi (lue: maksaa, 6 e kk) 150 e.

      Kädet ristissä toivon, että saisivat ulos ja kaikki olisi kunnossa. 25 e silti ottavat. Honor ei tarjoa minkäänlaista hyvä veli palvelua. Eli sanoisinko, ei kovin hyvää palvelua heiltä, vaikka kyyneleetkin tirautin, jotka eivät olleet krokotiilin.

      Olkaa tarkkoja niiden sim-korttien laittamisten kanssa!!!! Sen vain sanon. Nykytekniikka on käynyt aivan liian hienosäätöiseksi.

      • sopaaon

        Eihä sitä voi edes saada väärin laitettua, ellei oikein runttaa sisään, siinäkin varmasti jo hajoaa. Ainakin samsung on sellainen että kortti ei passaa telakkaan mitenkään väärin päin, eikä telakkakaan puhelimeen. Kuvasta katsoin että honorissa näkyy oleva samanlainen systeemi.


      • Anonyymi
        sopaaon kirjoitti:

        Eihä sitä voi edes saada väärin laitettua, ellei oikein runttaa sisään, siinäkin varmasti jo hajoaa. Ainakin samsung on sellainen että kortti ei passaa telakkaan mitenkään väärin päin, eikä telakkakaan puhelimeen. Kuvasta katsoin että honorissa näkyy oleva samanlainen systeemi.

        Mini simin lyhyempi sim on täsmälleen sen mittainen kuin micro simin pitkä sivu. Siinä on standardin tekijät mokanneet, koska tuon takia micro simin voi vahingossa tunkea miniseminaari reikään. Ja sinne se pienempi kortti sitten jumittuu kun on sivuilta juuri oikean kokoinen mutta syvyyssyynnassa lyhyempi eli ei tulekaan pohja vastaan, vaan kortti jää sisään.


    • Urpompi

      Laitoin liian pienen kortin kännykkään. Saako sitä mitenkään pois? Huawei y 5 on

    • Anonyymi

      Mulla jäi se sim kortin alusta jumiin mitä teen!?

    • Anonyymi

      Apua nielaisin simmini miten saa sen ulos?

    • Anonyymi

      Kun olet noin hölmö, hae vasara ja hakkaa palasiksi koko vekotin, ne on tarkoitettu terveille.

    • Anonyymi

      Mistä voin ostaa hakaneulan missä on koukku päässä? En ole sellaisesta ikinä edes kuulllut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      85
      2278
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      50
      1974
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1848
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      87
      1783
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1618
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1532
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      24
      1413
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1372
    9. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      39
      1359
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1341
    Aihe