Treenaako suomalaishiihtäjät?

Miten on mahdollista että ammattihiihtäjät
sippaa muutaman kilsan jälkeen?
Sarasoja-Lilja oli valmis 3km jälkeen ja Nousiainen 6km jälkeen.
Ihmiset jotka hiihtävät ammatikseen eivät pysty tuota parempaan
mistä ihmeestä näille oikein maksetaan?
Pitäskö suomalaisten hiihtää vain sprinttiä se 1,5km voisi olla paras matka.
Siitä luulis selviävän sammumatta!

11

195

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • cccc

      Tarkkaan ottaen Sarasoja oli valmis 1,5km jälkeen vaikkei Kallan matkaan lähtenytkään. Nousianen eka kiekan 3,3 jälkeen. Kyse on stressi- väsähtämisestä joka johtuu paineista itsensä tai ympäristöö on luomista.
      Molemmilla on vastaavia aiemminkin eikä viestiin pitäisi ainakaan olla asiaa muiden kilpailuja pilaamaan

    • vanhaerkki

      Joo," Norjalaiset harjoittelee erittäin kovaa, se on niiden kunnon salaisuus eikä kaikki pysy siinä rääkissä mukana", uskokoon ken tahtoo, minä en!!

      Pistin myös merkille miesten viestissä että makaronin pojat olivat kotikisoihin tumpanneet jotain turboa kun kaikki painoivat kärkiporukassa kokoajan, mutta hehän lusmuaa niin urheilussa kuten eu:ssakin täysillä kuten ent, rikollinen pääministeri!!

    • Kiitos cccc! En osannut ajatella asiaa tuolta kannalta
      itse asiassa en edes älynnyt tuota pointtia!
      Mutta eikö valmennusjohdon pitäs olla kartalla että tämä tai tämä
      urheilija ei pysty tähän suoritukseen?
      Entä mikä on urheilijan vastuu?
      Voisko ajatella niin että urheilija itse sanoo ettei musta ole tuohon?
      Koska onhan se aivan varma että ihmiset kestävät painetta ja stressiä eri tavoin.
      Toisella vatsa sekaisin toinen ei ole millään.

    • Suomalainen suksi NO

      No ei Sarasoja-Lilja ainakaan voinut sanoa EI, kun silmissä paistoi jo kaikkialla luvattu varma mitalli. Toisin kuitenkin kävi ja rouvan viestihiihdot maajoukkueessa jäi nyt tähän näytökseen. Nousiainenhan jäi jo suksilla alamäkiosuuksillakin eli ei pystynyt peesistäkään laskemaan kannoille.... ei toiminut Peltonen sitten näissäkään kisoissa. Oma vika, kun antaa tasoitusta kalustollakin noi paljon!?!??!?

    • Tervetuloa mukaan

      http://www.kisakallio.fi/ajankohtaista/valmentajaseminaari.html

      Tervetuloa osallistumaan suomalaisen hiihdon tulevaisuuden kehitykseen.

      Alustukseksi luette vaikka oheisen dokumentin:

      http://www.minedu.fi/export/sites/default/OPM/Julkaisut/2004/liitteet/opm_206_tr21.pdf?lang=fi

      Suomessa toimii muutama urheilija-akatemia, joissa menestyvä toivo voi suorittaa lukion tai vastaavan tutkinnon. Ruotsissa ja Norjassa urheilijan tulevaisuus taataan tuottamalla myös ylempää ammatillista koulutusta tulevaisuuden urheilijamenestyjän tueksi. Tämän koulutuksen lomassa urheilija voi keskittyä täysillä omaan lajiinsa.

    • ööpö

      Treenaavat varmasti. Saarinenkin liikaa, kun on ylikunnossa. Kovaan treenaamiseen, ja sen kestämiseen, tarvitaan parempia "aineita".

    • 1713

      Tyypillisiä veritankkauksen merkkejä suomen hiihtäjissä. Ei kannettu veri kauan tankissa säily hyvänä. Suomalaisten kunnon ajoitushan on aina veritankkausta.

      Heikkinen on hyvä esimerkki, kilpailee harvakseltaan, tulokset heittää, sitten kunto osuu sopivasti kohdilleen, ei jaksa TdS:ssä kuin muutaman kisan ja kaikkea muuta epäilyttävää. Samat jutut hänestä ulkomaiden foorumeilla kuin täällä norskeista.

      Aikulla kulkee 30:llä lujaa. Pari pussia punaista nestettä tankattu kehoon kaukana kisapaikan silmäätekevistä jossain pienessä alppikylässä.

      • xchtyio

        Laitappa linkkiä noista ulkomaan foorumeista, ku alako niin kiinostaa.


      • 92000

    • läskiä

      Suomalaiset reenaavat hitautta. Päälle vielä oikein tuhdisti hiilihydraatteja, niin kylläpä ollaan tukossa.

    • huh huh

      kyllä harmittaa eihän täälä kukaan tajua harjoittelusta ja varsinkaan hiihdosta hevon
      pimppiä. sanavapaus on huono asia tollaset tietämättömät pääsee yhessä tuumin keksimään satuja. menkää jo nukkuu!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Maailman menoa
      256
      2302
    2. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      81
      2065
    3. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      98
      1780
    4. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      115
      1609
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      169
      1191
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      65
      1190
    7. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      64
      1029
    8. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      114
      1024
    9. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      60
      1016
    10. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      33
      1013
    Aihe