Hiya! Muita paahtamassa tuohon kokeeseen? :)
Englanti, Tampereen yliopisto 2013
17
725
Vastaukset
- ivory13
khyl! miten sujuu?
- qwerty13
Tääl kans yks! Yule menee hyvin, Munday hajottaa mut eiköhän tää tästä. Ways of Readingiä en oo vielä alottanu. Mites siellä?
- kvaak
Minä myös, minä myös! o/
Muuten sama kuin edellisellä, Yule hyvin vauhdissa enkä Ways of Readingia ole aloittanut (mitä nyt vähän selaillut). Mundayn kanssa tuli pikku propleema kun ensimmäisellä ostosreissulla mukaan tarttui väärä painos ja sen palauttamisen jälkeen en ole löytäny oikeaa opusta mistään. Jaiks.
Ootteko te muuten harjoitelleet jo idiomitestiin? Ja millä tavoin, ihan vaan lukemalla idiomilistoja mistä sattuu löytämään vai jotenkin muuten? Itseä hermostuttaa se aika paljon, sanontoja kun nyt sattuu olemaan aivan älyttömästi, enkä ole koskaan ennen niihin sen kummemmin perehtynyt...
Hyyh, miten voi olla näin kamala pääsykoestressi päällä jo nyt :'D - kopiokoko
Nuo kirjat on kivoja ja helppoja, harmi vaan ettei muisti pelaa mm. vasta todetun kilpirauhasen vajaatoiminnan takia(lääkitys ei vaikuta kovin nopeasti)... ei paljoa auta lukeminen jos unohtaa seuraavaan päivään mennessä kaiken mitä on edellisenä lukenut...:/
- kissanminttuajakahvia
Heips! Kopioko, tsemppiä! Ootko kokeillu vaikka sellasien flash cardsien tekoa? Eli et kirjottelisit niitä avainsanoja ja/tai juttuja korteille ja niillä kertailisit? :)
Ittelläni Yule menee hyvin, Munday vähän hajottaa koska välillä ei meinaa pysyä perässä siinä info-tulvassa mutta eiköhän sekin tosta aukea. Montgomeryä oon enimmäkseen vaan selannut, jutut tuntuu aikasta tutuilta ja peruskauralta.
Itte en oo tota idiomiomeja sen pahemmin vielä tutkiskellu, mulla on jotain Helsingin yliopiston vanhoja pääsykokeita Mundayn osalta koneella ja niitten idiomi-kohtia oon kattellu. Natiivifrendeiltä on tullut asioita kyseltyä ja välillä vähä ihmetyttää ko ei nekään aina oo iha selvillä et mikä o mikä. ;)- hajoonlukutapoihi
>Montgomeryä oon enimmäkseen vaan selannut, jutut tuntuu aikasta tutuilta ja peruskauralta.
Voi, kunpa ne oiski D:! Ways of Reading on mitä hajottavinta settiä ikinä.
- kvaak
Heips, kuukausi aikaa kokeisiin, mites lukeminen edistyy? :)
Musta tuntuu, etten itse ehdi millään oppimaan kirjoja tarpeeksi hyvin. Yulesta olen lukenut, alleviivaillut ja tehnyt muistiinpanot puolesta kirjasta, mutta loppu vielä jäljellä. Mundayn kanssa mulla on edelleen ongelmia. Löysin sen pari viikkoa sitten Suomalaisen nettikaupasta ja tilasin tottakai samantien. Tänään sitten tuli viestiä, että toimitus viivästyy kahdella viikolla. Mitäääh. Kyseinen teos on jo valmiiksi stressannut hirveästi, kun on kuunnellut muiden juttuja sen kamaluudesta, mutta että nyt mulla oiskin vain kaksi viikkoa aikaa lukea se? En tykkää yhtään.
Montgomeryssä kuitenkin on enää yksi luku jäljellä, jee!
Idiomejakin olen alkanut opiskelemaan, eikä ne sittenkään vaikuta enää niin hirvittäviltä kuin aluksi (tosin, eihän sitä koskaan tiedä mitä kummallisuuksia kokeiden tekijät on keksineet testiin tunkea..)
Kiitos kissanminttuajakahvia tosta Helsingin pääsykoevinkistä! En itse ollut huomannut, että siellä on ollut Mundayn opuksesta tehtäviä. - ivory13
Mulla alkaa paniiikki iskeä pikkuhiljaa :D Tuntuu että kaikki kirjat on täynnä uutta terminologiaa ja vaikka mielenkiintoisia ovatkin, niin ei vaan pieni pää voi millään muistaa kaikkea... Huoh, saa nähdä miten pääsykoe sitten menee. Olisipa vanhat edes netissä, niin tietäisi vähän paremmin, miten varautua.
- apistole
Meinaatteko suuntautua kääntämiseen vai filologiaan? :) Itse hain ja pääsin monikielisen viestinnän ja kääntämisen koulutusohjelmaan silloin kun ne vielä olivat erillään. Oli kyllä huomattavasti helpompi päästä sisään kuin nyt, tsemppiä teille kokeisiin!
- askdifflakdjd
Aargh. Miten kukaa on voinu kirjoittaa niin kamalan opuksen kuin Munday, siis ihan hirveä kirja!! Sisältö on ihan mielenkiintonen joo, mut se tapa miten ne asiat on esitetty ja kerrottu ei. Paniikki alkaa olla muuteki vähän turhan hyvin päällä, keskittymisestä ei meinaa tulla mitää ku aivot huutaa nonstoppina ajanpuutteesta.
Apistole:
Kiitos tsemeistä, tulee tarpeeseen :) Filologia kiinnostaa ensisijasesti tällä hetkellä mut voi se mieli vielä kääntyä kääntämisenkin puoleen. - hermomenee
Hei, oon tässä miettinyt valintakokeen rakennetta.
Ainakin Itä-Suomen yliopiston antamissa ohjeissa (kun kyseessähän on Joensuun ja Tampereen yhteisvalinta) lukee valintakoekirjat, ja että niiden lisäksi on se kielioppi-ja idiomitesti, mutta myös että koe on MONIVALINTAKOE.
Tarkoittaako tuo että koko valintakoe koostuu monivalintakysymyksistä, tietääkö kukaan? - kvaak
Mun käsittääkseni joo. Ainakin aiempina vuosina kokeessa on ollut monivalintakysymykset. Sitä en sitten taas tiedä onko mukana miinuspisteet (1p oikea vastaus, -1 väärä) vai ei. Toivottavasti ei :7
- hermomenee
Okei. No toivotaan ettei miinuspisteitä ole :F Muistan vaan jostain toisesta keskustelusta lukeneeni, kun joku ohjeisti, että kannattaa harjoitella kunnolla vastaamaan englanniksi ihan kokonaisilla lauseilla mahdollisiin kysymyksiin. Siihen oli kuulemma hänellä tyssännyt eka hakukerta, vaikka oli luullut että hallitsi koemateriaalin hyvin. Mut kaipa se kokeen rakenne muuttuu aina vuosittain jonkun verran. Ja eipä ne monivalinnat tarkota et koe ois yhtään sen helpompi..
Mut tsemppii kaikille! :-) - asdffkfifk
Nyt se on ohi. Miten meni?
- Asd
Valintakoekirjoja käsittelevä osio oli mielestäni helpompi mitä olisin kuvitellut... Vanhoja ylioppilaskokeita olisi pitänyt tehdä enemmän, rakenne- ja idiomiosiossa tuli todennäköisesti eniten pistemenetyksiä. Jäi kuitenkin positiivinen fiilis omasta suorituksesta :)
- lol8
Minusta aineistot oli aika vaikeita. Luetunymmärtämisiin oli vaikeaa keskittyä, ja runo oli tympeä. Mitä vastasitte runokysymykseen, että oliko se pentametri, jambi, daktyyli vai mikä?
- kvaak
Mä pistin eka et tetra mut sit vaihdoin sen iambiciin. Aineistot oli joo aika tyhmiä, vaikka se Montgomeryn osion tarinapätkä oli ihan kiva.
Kirjaosat meni kai ihan kivasti, kieliopit ja idiomit toivottavasti meni ok:sti kanssa, luetunymmärtämisen kanssa mulla loppu aika kesken. Yllätyin niiden tekstien pituuksista aika lailla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse704505Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1053759Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1133391Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.331948Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575691911Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.881202- 92957
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.125912- 55905
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25817