Poikaystäväni muuttaa Suomeen opiskelemaan. Hänen vanhempansa haluavat tietää paljonko ovat kaikki menot kuukausittain. Voitteko kertoa arviosumman kuussa? Vuokra on 700 € eli kaikki mitä tämän yli tarvitaan. Itse elän nyt opiskelijana ja tätä ennenkin olen elänyt niin säästöliekillä, että en ollenkaan osaa arvioida mitä "tavalliset" ihmiset kuluttavat keskimäärin kuukaudessa. Heittäkää realistisia arvioita minimi ja maksimi. Kiitos.
Paljonko kuluu rahaa kuukaudessa???
3
144
Vastaukset
- melkein eläkeläinen
Riippuu siitä, mitä tarvitaan elämiseen, puhelin ainakin, entäs netti? matkakulut, mikäli tarvitsee mennä kulkuneuvolla päivittäin kotoa, kouluun. Jos itse olet opiskelija, ei liene vaikea antaa opastusta. Kelan tukia hän ei saa ilmeisesti, koska on ulkomaalainen. Jos muutatte yhteen, menetät tukesiko?
Asumiskulujen jälkeen hällä aivan samat menot, kuin muillakin opiskelijoilla. Matkakulut, netti(tarvitsee oipiskelussa), puhelinkulut, voi aika tarkkaan laskea etukäteen. Eikä sun ystäväsi ole "tavallinen" , vaan aivan samanmoinen, kuin sinäkin, mikäli tulee opiskelemaan. Vähintään 500 euroa vuokran päälle, niin elää loistavasti. Suomalaiset eläkeläiset saavat käteen, noin 1000 euroa keskimäärin, moni allekkin ja yksineläjille se tarkoittaa kyllä Kela luukulle menoa, melkeinpä pokkeuksetta. - pikkupupu2
Hei! En tiedä ketään muuta, joka eläisi yhtä vähillä rahoilla kuin mä, joten siksi en ole tavallinen, vaan ylisäästeliäs. Poikaystäväni ei ole samanlainen. Enkä halua, että hän joutuu elämään yhtä säästöliekillä kuin itse oon joutunut elämään. Eli vuokran päälle 500 € kuussa, niin pitäisi siis pärjätä mainiosti... Kuinka paljon teillä ihmiset menee kuussa vuokran jälkeen? Siis olitpa sitten opiskelija tai työssäkäyvä...
- xdrfjfj
Katso mitä toimeentulotuesta määrätään kuukaudessa ja laske sen perusteella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse43713SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo1933619Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv1283360Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky713332Korpelanvaara
Korpelanvaaran alle tulee uusi hevosurheilu keskus monen miljoonan investoinnit202186Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv251768- 331524
- 321471
- 911403
- 151333